951 km 2006 dunya rekoru (epsilon 5)

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

951 km 2006 dunya rekoru (epsilon 5)

Mesaj #1 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (14.01.2007, 22:04)

Ramon Morillas ile roportaj 951 km 2006 dunya rekoru (epsilon 5)

ADVANCE pilotlarindan ramon morillas paramotoruyla, İberian peninsuladan taa pyrenees
kadar ucarak 951 km lik dunya rekoruna yerlesir. 8 haziran 2006 tarihindeki muhtesem
ucusundan sonra Andy hediger ramon ile bir roportaj yapti.

Ramon- ilk olarak dunya ucus rekorunu icten tebrik ederiz.
Thank you Andy.

Seni Boyle bir macera girisimine motive eden sey nedir ?
1988 yilinda ispanyada 644km lik bir rekorum vardi zaten, fakat gecen yilin haziran
ayinda bu rekorum rusyadan viladimir makurim tarafindan gecildi. Bundan dolayi benim asil
kendi rekorum geri almakti.

ne kadar zamandir bu rekorun icin plan yapmaktasin ve uygun kosullari beklemektesin ?
aslinda, bu yilin basinda brezilyada bir dunya rekoruna yeltenmek istedim. ne yazik ki
gerekli parayi toplayamadim. bundan dolayi kendi ulkemde baska bir deneme karar verdim.
bu biraz daha herseyi kolaylastirir. gercekten haziranin ilk haftasi boyunca biz bunu hedef
alicaktik. bu plan benim isime uydu ve tecrube gosterdi uygun ruzgar durumunu. yani ayni
zamanda ilik cephe gecisindden once guney batidan esen sert ruzgarlar baskin cikti.
bu yuzden huelvadan kardesim ve ben ayrildim. cok uzun sure bekleyemezdik. ancak uc gun
sonra uygun hava kosullarini yakaladik ve kalkis yaptim bu cok guzeldi. ertesi gun ondedn
kapanma ve kotu hava vurdu...

12 saat icinde 948 km katettin ! bu ortalama 80 km anlamina geliyor!bu had safha! hakkaten
ruzgar kosullari nasildi ? termal kaldiricilari avantaja cevirdin mi ?
neredeyse kalktiktan hemen sonra, 2000 metrenin uzerinde aktif 110-120 km yer hizina sahiptim
malesef guneyden.. guney bati ruzagarina bel bagladigimizdan bu beni cok sasirtti. kalkistan
sonra kisaca, planladigim ucus rotasina sahiptim. dogruyu soylemek gerekirse ben gercekten buna
hazirlanmamistim...... termal kaldirici buldum ve bunu mumkun oldugunca kullanmayi denedim.
yine de bu pek mumkun degildi. bu bana cok zamana mal olucakti..


ucusun esnasinda en zor durum neydi ?
bir kac !daha kalkis yerine gelmeden once.. kendi kilo agirligim 70kg arti 80kg da buna ek
yukum, ve tum bunlara ragmen sifir ruzgar!! butun bunlari ucus boyunca sirtinda tasimak hayal
edebilirsin sanirim. ucus suresince , kuvvetli ruzgara buyuk hutmetim ettim ve bazi bolegelerde
dalgali bulutlar vardi. nerde ve ne zaman ne umacagimi bilmiyordum ve buna alisik degildim.
araziyi gecmek zorundaydim bu yuzden ucus rotami degistirdim. neyse ki yanima bir
sehirden digerine ucus yaparken kullandigim yol haritasini almistim...

herneyse ki pyrenees yi gectin . bunun boyle olmasinin sebebi neydi?
guneyli ruzgarindan dolayi, pyrenees batisindan gectim ve zirveleri yuksek olmayan
san sebastiandan.bu arada hizim saatte 90 km ile ucuyordum. bu yuzden problem olmadi.

ucusunun sonu nasildi ? ucusunu devam etmeyi ne engelledi? saat 19.00 da coktan inmistin ..
Roquefort sehrine yaklastigimda motorum aniden durdu. yani yakiti son damlasina kadar
bitirmistim. duman yonunun yer yuzu boyunca esiyor olmasi iyiye isaret degildi. aniden
dogudan sert bir ruzgar esti ortalama 60 km/s! karsima aldigimde bicak gibi
beni tam aksi istikametime dondurmustu ve amacim Arue ye dogru buyuk bir bosluk alana
inmekti.tum bunlara ragmen tahmini agirligim 100kg ! sansliyim ki temiz bir inis yaptim.
ayaklarimin tekrar yere basamasi cok guzeldi.

yeni dunya rekorunu cebine koydun boyle bir uzun ucustan sonra neler hissediyorsun ?
indikten sonra pestilim cikmisti yorgunluktan. butun bunlar dikkate alindiginda,
tum bu hazirliklardan sonra yeni dunya rekorunu mutlulukla gerceklestirdim. erkek
kardesim gelinceye kadar herseyi birkez daha dusunebilecegim uc saatim vardi. yuksek
hizda ayni jet gibi muhtesem manzaranin uzerinde ucma duygusu ozellikle cok heyecanliydi.
tek farki bir kabinin icinde oturuyor olmamam fakat disarisi mis gibi temiz hava. benim
jetim EPSİLON 5 tamamiyle yeni bir boyut.

malzemenin onemi nedir ?
cok onemli. ADVANCE EPSİLON 5 25, PAP 1400 R4 Ros 100. EPSİLON 5 in iyi huylu davranisi/
kalkisiyla ben cok memnunum. ozellikle zor kosullari dusunursen. kanat cok stabil. termal
kaldiricida ucarken ve sert bir ruzgar yada turbulansta bunun faydasini gorurum. benim m
motorum 7 adet depoya sahip bu su anlama geliyor hemen hemen 50 litre.

paramotor sporunun potansiyelini nasil goruyorsun ? spor hangi yonde gelisecek ?
ben cok buyuk bir potansiyel goruyorum onumuzde. kucuk bir motor ve kumas parcasi ile
seni havaya hangi sey kolayca cikarabilir. motorlar kuculmeye devam ediyor daha guvenilir
daha hafif ve daha sessiz. ne yazik ki motorlu ve motorsuz yamac parasutu gittikce birbirinden
ayriliyor. bununla beraber iyi bir motorlu yamac parasutu motorsuz yamac parasutu gibi
ayni ozellige sahip olmalidir.(iyi huylu kalkisi, hizlanmasi, yuksek hiz, iyi sevide stabil,
yuksek guvenlik, tatmin edici kontrolu vs.). bu benim advance ile ucmamin nedenidir.

2000 yilindan beri advance takiminin bir uyesisin. advance secmenin sebebi nedir ?
advance cok ciddi bir tarza sahiptir ve iyi bir isim. advance nin her seviyede
kaliteli urunleri vardir.gelisme isleme malzeme secimi vs. ayni zamanda kardesim advance nin
ispanya acentasi. takima nasil katildigim iste boyle. advance uyesi olarak cok iyi
desteklenmekteyim.rekorumu advance ile paylasmam beni daha da mutlu ediyor.

gelecekteki kisisel amaclarin nedir ?
ilk olarak esim ve cocuklarimla birlikte zaman harcamak ve dinlenmek. sonra 1000km nasil
katedebilirim nasil basarilir bunu dusunmeye baslayacagim. bu benim amacimdir. kafamin icinde
birkac daha dusuncelerim var.

ramon roportaj icin cok tesekkur ederim ve 1000 km icin sans diliyorum.

ceviri: tamer celik


Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen daglar72 » 1 on yıl 7 yıl önce (16.01.2007, 00:17)

selamlar...
emeğine sağlık kardeş





kazasız uçuş güvenli inişler...

sami_gunel
Mesajlar: 60
Kayıt: 20.09.2005, 01:07
Ad Soyad: Sami Gunel
Şehir: Balıkesir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen sami_gunel » 1 on yıl 7 yıl önce (17.01.2007, 01:28)

Tamer abiiiii.... cok saol.güzel olmuş,helal olsun.devamını bekleriz.teşekkerler :)

Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Karaömer » 1 on yıl 7 yıl önce (17.01.2007, 22:33)

Tamer Kardeş;

Eline ve beynine sağlık. Pek gündemi takip eder gördüm seni. Gerçekten iyi bi çalışma yapmışsın.Yp forumu Uluslararası arenadan mahrum bırakmayışın takdire şayan bi durum gerçekten. Yeni tercümelerini sabırsızlıkla bekliyor ve takipçisi olacağımızı teahhüt ederken bizi yeni tercümelerinle buluşturmanı ümid ediyoruz.

Tekrar beynine ve ellerine sağlık.

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

yeni paramotor dunya rekoru omega 7

Mesaj #5 gönderen tangoabi » 1 on yıl 6 yıl önce (29.04.2007, 04:02)

1101 km yeni paramotor mesafe dunya rekoru omega 7 ramon morillas

daha once yenı bır rekorda gorusmek uzere dıye ayrılmıstı.. ispanyol pilot ramon morillas 23 nisan pazartesı gunu Jerez (Cádiz, Spain) dan klkıs yapıyor ve Los Realejos in Tenerife, Canarya adalarına dogru yol alıyor. 14.saat 40 dakıklaık ucustan sonra lanzarote ye 21.40 da ınıs yapıyor.. boylece 1101 km lık ucusuyla daha oncekı kendı rekorunu kırarak yenı dunya paramotor mesafe rekorunu elınde tutmaya devam edıyor..

rekora doymuyor basarılarının devamı dılerız..

tangoabi
Dosya ekleri
ScreenShot003.jpg

Kullanıcı avatarı
huzzik
Mesajlar: 415
Kayıt: 13.03.2007, 17:35
Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
Şehir: Aydın - İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen huzzik » 1 on yıl 6 yıl önce (08.05.2007, 10:35)

insan harab olur ya zor bişi ama denemek gerekiyo en azından 1101 olmasada 101 olsun dimi


Kullanıcı avatarı
BALKİRAZ
Mesajlar: 188
Kayıt: 10.08.2006, 18:26
Ad Soyad: Ertan Balkiraz
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 26 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen BALKİRAZ » 1 on yıl 6 yıl önce (08.05.2007, 12:48)

Tamer bey bu güne kadar paramotor ilgimi hiç çekmediğinden hiçbir bilgim yok.Aydınlatırsanız sevinirim.Bir depo benzinle hava şartları normal ise ne kadar mesafe gidiliyor, benzin ikmalini nasıl gerçekleştiriyorlar.

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen tangoabi » 1 on yıl 6 yıl önce (08.05.2007, 18:57)

merhaba
uzun mesafe yapacaklar yanına ek depo koydurtuyor yukarıdakı pılot 50 lıtre almıs.. ama normal depolar 8-10 lıtre cıvarı . nekadar ucus yapabıldıg ıse hava sartlarına yukeseklıgıne gore degısır ... ben paramotor ucmuyorum bu konuda ucan arkadaslar daha saglıklı bılgı vereceklerdır. cok yakında baslamayı dusunuyorum ılgımı cekıyor.. saygılar