Tek yüzeyli kanat ve Bernoulli ilkesinin uçuşla alakası
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ozgur.k
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 22.02.2010, 18:18
- Ad Soyad: Özgür Korkut
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Pilot Menüsü:
ceremcem yazdı:Ayrıca abartmayalım, saptırmayalım; ben kanun falan yıkmıyorum, sadece uçuşun Bernoulli ilkesiyle alakası yok diyorum
Bu çok önemli bir iddia, ben de anlattıkların ışığında yaptığın denemeden böyle bir sonuç çıkarmaya yetecek veri yok diyorum.
ceremcem yazdı: Demişlerdi ki "Kanadın üst yüzeyiyle alt yüzeyi farklı uzunlukta olduğundan kaldırma kuvveti sağlanır", biz de alt yüzeyini çıkarttık. Yine kaldırma kuvveti sağladı. Demek ki bu açıklama yanlış
Ama aynı kaldırma kuvvetini sağlamadı değil mi? Verilen cevaplarda arkadaşlar bunu açıklamaya çalışmış, bir saptırma varsa eğer, bunu sen yapıyorsun.
bartsay yazdı:Ozgur sana iki noktadan gicikim
1- benim akisi almadin
Tam almayı düşünmüştüm ve seni arayacaktım, son dönemde epey kilo aldığım gerçeği ortaya çıktı, biraz kilo vereyim tekrar konuşalım
bartsay yazdı: 2- bence yirtik bir parasut hamam daki tastan, agactaki elmdan daha iyi
Hamamdaki tas ve ağaçtan düşen elma hikayeleri konuyu insanlara sempatik kılmak ve ilgilerini çekmek için sonradan oluşturulmuştur.
Linkler ve açıklamalar için herkese (Cerem sen de dahil ) teşekkürler, boş zamanımda daha detaylı okumaya çalışacağım, vesileyle ufkumuz açılır biraz.
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Bernolli prensibinin, kanadın yüzeyleriyle alakası yoktur. Bir akışkanın hız, yoğunluk, basınç ve irtifa özelliklerinin ifadesidir. Genel anlamda hız ile statik basınç ilişkisini verir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Bernoulli_ilkesi
Bernolli, boru içindeki akış için ya da profil şeklindeki bir kanat için ya da tek yüzeyli bir yelken için uygulanabilir.
Bernolli'nin nasıl uygulandığını anlamak ve matematiksel hesaplara girmek gerçekten istiyor musunuz?
Bence kasmayın, kanatlar testi geçmiş, uçtuğu belli, alın uçun. Bırakın çamlar yerinde kalsın.
ygt
Bernolli prensibinin, kanadın yüzeyleriyle alakası yoktur. Bir akışkanın hız, yoğunluk, basınç ve irtifa özelliklerinin ifadesidir. Genel anlamda hız ile statik basınç ilişkisini verir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Bernoulli_ilkesi
Bernolli, boru içindeki akış için ya da profil şeklindeki bir kanat için ya da tek yüzeyli bir yelken için uygulanabilir.
Bernolli'nin nasıl uygulandığını anlamak ve matematiksel hesaplara girmek gerçekten istiyor musunuz?
Bence kasmayın, kanatlar testi geçmiş, uçtuğu belli, alın uçun. Bırakın çamlar yerinde kalsın.
ygt
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Çamlar yerinde kalsın kısmına iyi güldüm. Buyrun anlamak, algılamak ve hesap kitap yapmak isteyenler için.
http://www.youtube.com/watch?v=Zf1bR6hK7-Y
http://www.youtube.com/watch?v=Zf1bR6hK7-Y
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Ben nasa'nın yalancısıyım Diğer linkleride, tıklayıp, okuyup, anlamanız dileğiyle.
http://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/presar.html
http://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/presar.html
- ahmetbilal
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 07.04.2010, 15:33
- Ad Soyad: Ahmet Bilal Arslan
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
:).
Öncelikle tebrik ediyorum. Bernoulli ilkesi çalışıyor. Her zaman çalışır. Sizin çalışmanızda alt yüzeyde yüksek basınç oluşması için alt tarafta bir yüzel olmasına gerek yok. Kanadın eğiminden dolayı içeride sıkışan hava orada bir yüksek basınç oluşmasına yetiyor. Üst yüzeyin eğiminden dolayı oradaki hava alt kısımda oluşan boşluktaki havaya göre daha hızlı akıyor ve kanadımız uçuyor
Öncelikle tebrik ediyorum. Bernoulli ilkesi çalışıyor. Her zaman çalışır. Sizin çalışmanızda alt yüzeyde yüksek basınç oluşması için alt tarafta bir yüzel olmasına gerek yok. Kanadın eğiminden dolayı içeride sıkışan hava orada bir yüksek basınç oluşmasına yetiyor. Üst yüzeyin eğiminden dolayı oradaki hava alt kısımda oluşan boşluktaki havaya göre daha hızlı akıyor ve kanadımız uçuyor
ceremcem yazdı:ender yazdı:bernolli ile alakası var.
çok uzatmadan bir örnekle açıklayayım.
paramotorda bernolli prensibiyle yapılmış pervaneyi söküp yerine düz yüzeyli yani kambur olmayan bir pervane taktığınızda itme kuvvetinin büyük ölçüde düştüğünü göreceksiniz.
paraşütte kamburluğu çift yüzey olması sağlıyor.
sonuç: bernolli olmasa da uçar ama verimi (kaldırma kuvvet, süzülme, hız vs) büyük ölçüde düşer.
yelkenkanatta %90 tek yüzey bir kanadın süzülmesi 1/6 iken %90 çift yüzey bir kanadın süzülmesi 1/18 yani üç kat fark var.
bilmem anlatabildimm mi?
Bernoulli ilkesi ile yapılan açıklamalar şu şekildedir: "Kanadın üst yüzeyi ile alt yüzeyi arasında farklı mesafe olduğundan ve hücum kenarından ayrılan hava firar kenarında birleştiğinden, üst yüzeyden geçen hava daha hızlı akar, bu da basınç farkı oluşturur, bu da kanat üzerinde kaldırıcı bir kuvvet oluşturur"
Bu açıklama yanlıştır. Kamburluk başka bir şey (kamburluk havanın yerini yumuşakça değiştirmeye yarar).
Sonuç: Uçmak için Bernoulli'ye gerek yok.
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- kakalamtahu
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 30.10.2012, 17:46
- Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
- ceremcem
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 09.12.2012, 11:02
- Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Karşılaştırmalı test: https://ceremcem.net/2014/09/15/single-surface-glider/
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü: