dhv derecesi ve kanat performansı ???

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

dhv derecesi ve kanat performansı ???

Mesaj #1 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 7 yıl önce (28.01.2007, 16:00)

merak ettiğim şey bir kanadın dhv derecesiyle o kanadın performansı arasındaki bağlantı doğru orantılımıdır?? yani dhv derecesi arttıkça kanadın performansı da artarmı?? yoksa dhv sadece güvenlikle ilgili bir sınıflamamıdır??.

şöyle düşünelim. a firmasının yaptığı hızlı, dönüşleri keskin çöküş oranı düşük ve performanslı bir kanat aerodinamik yapısının veya dizaynının kusursuzluğundan dolayı dhv testlerinden daha düşük bir derece alır mı??. ya da b firmasının yaptığı model a'nın yaptığından daha az performanslı olduğu halde kapanmalarda geç açıldığı için daha yüksek bir dhv derecesi alır mı?.


Kullanıcı avatarı
AKUHAVK-EMRE
Mesajlar: 76
Kayıt: 29.01.2006, 17:00
Ad Soyad: Emre Yıldırım
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen AKUHAVK-EMRE » 1 on yıl 7 yıl önce (28.01.2007, 21:38)

dhv test raporlarında kanat bütün SIV hareketine maruz kalıyor.ve bu hareketlerden ne kadar çabuk kurtulabildiği tespit ediliyor.ayrıca kalkış,iniş ve dönüş kontrolleri de test ediliyor.

hiç bir dhv raporunda kanadın sat yada tumble hareketleri yapıp yapamadığı yazmıyor.

yani benim dhv raporlarından gördüklerim bu sertifikaların sadece güvenliğe bağlı olması...

bizden çok daha deneyimli abilerimizin yorumlarını bekledim gün boyu ama hiç ses çıkmayınca kendi yorumumu yazayım dedim.

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 7 yıl önce (28.01.2007, 22:21)

benim burada anlatmak istediğim şu. bir kanadın performanslı olduğunu söylerken baz aldığımız şeyler var. bunlar kanadın hızı,süzülme oranı, çöküş miktarı, keskin dönüş yapma kabiliyeti.

çöküş miktarı, hızı veya süzülme oranı yüksek olmasına rağmen bir kanat güvenliğinden dolayı daha alt bir derece alabilir mi?? yoksa dhv testlerinde bu veriler de gözönünde bulunduruluyormu.

bir kanadın genel özelliklerinin dhv 1 veya 1-2 seviyesinde olmasına rağmen asimetrik kapanmalara(veya herhangi başka bir dhv test başlığına) verdiği tepki dhv 2 seviyesinde olursa o kanat dhv 2 diye adlandırılıyor. bu durumda kanat seçerken böyle bir kanadı almak pek mantıklı değil diye düşünüyorum. yani aynı performansı daha güvenli bir kanatta da yakalayabiliriz.

örneğin swing arcus alt sınıf bir dhv 1-2 kanat; mistral ise ileri seviye 1-2 kanat ancak, arcus'un hızı mistral'den daha fazla. bu bir üstünlük belirtisi değilmidir.

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

destek..

Mesaj #4 gönderen PROFLY » 1 on yıl 7 yıl önce (29.01.2007, 10:46)

ayrıca konuyla ilgilide şunu yazayım :) bu konu benim de aklımı karıştırıyor.. diyelim ben bir kanat yaptım uçmaz ama hadi zor zar uçtu.. dhv testine soktum zor zar dhv 2/3 aldı :D şimdi bu zar zor uçan kanat benim dandik imalatımdan dolayı güvensiz olup bu sertifikayı aldıysa ve vatandaşın biri de bu kanat performansmış vay be derse ;)

yada ben bir kanat yaptım performanslı tatlı bişi; kafayıda yordum bunu daha güvenli hale nasıl getiririm diye bir sürü ar-ge yaptım.. hem dhv si 1 hem performansı iyi bişi çıktıysa ortaya alıcıda derse aaa bu dhv 1 miş eğitim içindir bu benim klasıma yakışmaz.. belkide aynı performansta dhv 1/2 yada dhv 2 kanat alacak kendine.. bu kadar çaba ve artı özellik önyargıya kurban edilecek.. bu konuda çok bilgi sahibi değilim ama bu tür durumlar olası gibi geliyor bana..

Kullanıcı avatarı
AKUHAVK-EMRE
Mesajlar: 76
Kayıt: 29.01.2006, 17:00
Ad Soyad: Emre Yıldırım
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen AKUHAVK-EMRE » 1 on yıl 7 yıl önce (29.01.2007, 12:11)

mesut albayrak'ın mesajını okuyunca aklıma geldi;
bir zamanlar yamaç paraşütüyle ilgili yabancı bir sitede şunları okumuştum:

"10sene öncesinin dhv1 kanatlarıyla şimdiki dhv2-3 kanatlar aynı güvenlik seviyesindeler"

Kullanıcı avatarı
muraks
Mesajlar: 254
Kayıt: 22.06.2006, 14:43
Ad Soyad: Murat Aksoy
Şehir: Yalova
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen muraks » 1 on yıl 7 yıl önce (29.01.2007, 12:22)

Merhaba Arkadaşlar,
Bu konuda herkesten daha çok şey bildiğim söylenemez ama dikkat ederseniz dhv raporlarında güvenlikle beraber performans özelliklerine de yer veriliyor. Yani bence her ikisi de önemli ve birlikte düşünülüyor. Dikkat ederseniz raporlarda kanatlar iki farklı sınıfın özelliklerine sahip olabiliyorlar. Örneğin dhv2 sınıfındaki bir kanadın raporuna bakarsanız burada bazı özelliklerinin dhv 1-2 olduğunu görebilirsiniz. Burada şu ortaya çıkıyor (daha önce bahsi geçen bir konu) eğer kanat özelliklerinden biri bile bir üst decelendirmeye girmişse o kanat üst sınıfa dahil ediliyor. Yani kanat tün özellikleriyle 1-2 sınıfında ama mesela spin eğilimi bakımından 2 özelliği gösteriyor. Dolayısıyla kanat 2 sınıfına alınıyor. Tabi bu tartışılması gereken başka bir konu.
Ama ben raporlarda şimdiye kadar bir performans kanadının mesela 2-3 bir kanadın bazı özelliklerinin 1 ya da 1-2 sınıfına girdiğini görmedim. Zaten düşünüldüğünde bu da olması çok zor birşey. Kanadın fiziki ve yapısından dolayı hem yarışma hızına sahip bir performans kanadı olup hem de çok güvenli olması beklenemez herhalde.
Eklemeler ya da düzeltmeler yapılabilir,
Murat


Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ttgünay » 1 on yıl 7 yıl önce (29.01.2007, 12:36)

selam arkadaşlar......
dhv ve ferformans ile ilgili benim söyleyeceklerim......:
bazı arkadaşlarımız zaten bahsetmişler......
benim bildiklerim ve öğrendiklerim de yanlış yada eksik olabilir...ki bu yüzden bu formda değilmiyiz ?.........
performans;kanattaki dhv derecesi ile doğru oarntılı olup,dhv derecesi yüksek olan kanat tehlikelidir anlamına gelmez.... ancak;pilotumuz derecesi olmayan daha yüksek dhvli kanat ile uçarsa tehlikeler ortaya çıkabir.....
eskilerde yani 10-15 yıl öncesine bile gidildiğinde dhv1 yada 2,3 denilmesinden ziyade başlangıç,orta düzey,performans gibi deyimler daha çok kullanılırdı..ve burada:başlangıç kanattan fazla bir performans beklenmediği gibi orta seviyenin performansının orta derecede olduğu ve performans kanatında yüksek performanslı olduğu düşünülüp vurgulanırdı... mutlaka başlangıç, orta seviye ve performans deyimlerini halen kullanıyoruz ama dhv1 ,dhv1-2 , dhv2,dhv 2-3 dhv3 kanat demeyi daha çok tercih ettiğimiz gibi bu telafuz ile birlikte kanatın ne performansta olduğunuda otomatik olarak düşünüyoruz....
ama şu vardır ki:günümüzde üretilen bazı dhv1-2 kanatlarda belki 10-12 yıl öncesinin dhv2 yada2-3 kanatların sahip olduğu performanslar elde edilmiştir...
bunun yanısıra dhv2 ve 2-3 lerin vede 3 lerin performans ve güvenilirlikleri daha önceki yıllara göre arttırılmış ve daha da arttırılmaya çalışılmaktadır.....
buradan şu sonuçu çırarabiliriz:dhv testleri siv haraketlerine maruz bırakılan kanatın,bu durumdan çıkş hızı ve dönüş kabiliyeti vs. gibi durumlar göz önünde bulundurularak verildiği gibi,dhv si düşük kanatların tehlikelerden yada bu maruz kalabilecek durumlardan erken çıkması sebebiyle pilotun müdahelesini bile gerektirmeyecek olabilmelerinden dolayı bu tür kanatların deneyimi az olan pilotlar adına daha güvenilir olduklarını söyleyebiliriz..ama ne kadarda dhv 1-2 kanatlarda performansın geliştirildiğini düşünsekte 2 ve 2-3 kanatların performansının da ilerletilip kanatların daha da güvenli kılındığını unuıtmamak lazım...
herkesin seviyesine uygun kanatla uçması dileklerimle.....
günay tutgun.....

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 7 yıl önce (29.01.2007, 13:30)

oceanblue tam olarak anlatmak istediğimi şeye parmak basmış. verilen cevaplarda (herkese teşekkürler) genellikle şimdiki kanatlarda geçmişteki kanatların dhv dereceleri karşılaştırılmış. ancak benim tam olarak sormak istediğim günümüzdeki karşılaştırmalardır.

yani atıyorum nova yeni bir dhv 1-2 kanat yaptı. bu kanadı aynı dönemde çıkmış diğer markaların kanatlarıyla karşılaştıran bir kaynak ya da otorite var mı?? örneğin aynı zamanda swing de 1-2 ve 2 kanat piyasaya sürdü. bu kanatlar arasında karşılaştırma yapıp nova'nın kanadı performans bakımından swing'in dhv 1-2 kanadından daha iyi verilere sahip olduğunu, ayrıca swing'in dhv 2 kanadıyla aynı verilere sahip olmasına rağmen, güvenlik sınıfı olarak bir alt dereceye girdiğini; dolayısıyla tercih yaparken bunu göz önünde bulundurun gibi yorum yayınlayan bir kaynak var mı???

önemli not: markaları örnek olsun diye verdim. swing veya nova ile hiçbir bağlantım yok. bu firmaların malzemelerini satan arkadaşlar yanlış anlamasın :) :)

Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen yener » 1 on yıl 7 yıl önce (31.01.2007, 03:35)

neyse benim deniz kardesime verecegim birkac yorum su olacak sinflandirmadaki mantik herzaman su prosudure uyar guvenlik.perfomans ise bu konuya direk ters orantili ama performansin adinida söyle aciklayalim performans=tehlike
dhv teslerinde bir sira test yaparken su prosudure uyar kanada uygulanan emercy durumlardaki kanadin bu durumdan cikisina verdigi tepkimelerle aldigi notlamadir yani a marka spine girmis kanadi bundan rahat bir sekilde cikmistir b kanadi ise cikmamistir istenen surede ama dhv1-2 almis ikiside cünkü a kanadi atiyorum stoll den gec ciktigi halde b kanadi bundan daha rahat cikmis ama ayni klasman da bir kanat oluvermis bu durumlari kanadin dhv raporlarinda kanadin test sonuclariyla arastirmak o marka hakkinda daha iyi bilgilenmek en unygunu diye düsünüyorum
yani iki kanadin da farkli huylari var ama ayni notu almis teknoloji gibi ilerlesede kanat güvenligi performanslar ve kalite artsada hergün burdaki temel prosüdür hep ayni olacak yani 20 yil sonra bugünün kanadlarina bakilinca belki bize delimiydiniz deselerde ki ben 20 yil öncesinin kanadlarinin bugunun dhv 8-10 nu diyorum ki hicte perfonsmanlari olmadigi halde ama günümüz dhv1 ri kadar guvenli ve hizli deyildiler gibi bir mantik buluyorum

Woltran
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Woltran » 1 on yıl 7 yıl önce (01.02.2007, 01:10)

:off:

bu konu başlığı altındaki mesajların bir kısmı konu dışı oldukları için silinmiştir. birkaç mesajda da sadece konu dışı kısım silinmiştir. lütfen konu dışı mesaj yazmayın.

ayrıca bazı mesajlarda hakaret niteliğinde kelimler kulanılmıştı. aşağılama ve hakaret içeren mesaj göndermek de forum kurallarına aykırıdır. buna da lütfen dikkat ediniz.

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

güvenlik..

Mesaj #11 gönderen PROFLY » 1 on yıl 7 yıl önce (01.02.2007, 15:39)

bazı üreticiler yeni modellerine yeni isimler verirken bazıları ise 2-3-4 gibi sadece numaralarını yükseltiyor. 2. versiyonu çıkan bir kanadın dhv raporlarına baktım ve şu farkı gördüm.. 2003 yılındaki versiyonunda asimetrik kapanmada 90-180 derece arasında dönüş 2007 verisyonunda <90 derece.. eğer doğru anladıysam kanat 90 dereceden daha az bir dönüş ile tekrar şekline kavuşacak. ve eğer böyleyse kalkıştan sonra asimetrik yiyip tepeye dönüp çarpma durumu ortadan kalkar..

aynı yada daha fazla performans sunan bu kanadın 2007 versiyonu aynı zamanda güvenliği arttırmış. performans ile güvenlik ters orantılı olsada hem güven hem performansı aynı anda sunabilen kanatlarda bence olabilir.

ayrıca nasıl şu an 10-15 yıl önceki kanatlarla nasıl uçmuşlar ne büyük risk deniyorsa 10-15 yıl sonrada şu zamanki kanatlar hem performanssız hem güvensiz gelecek insanlara :) her şey gelişecektir..


Kullanıcı avatarı
ASİ
Mesajlar: 139
Kayıt: 05.01.2007, 00:57
Ad Soyad: Engin Karabudak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ASİ » 1 on yıl 7 yıl önce (04.02.2007, 17:01)

bence de bu konuda bir eksiklik var. dhv deyince hepimizin aklına performans geliyor. ancak dhv kanadın güvenlik seviyesini gösterir