Türk Hava Kurumu Yamaçparaşüt Öğretmenliği Başvuruları
Moderatör: Moderatör Ekibi
- teamstratus
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 12.11.2008, 17:09
- Ad Soyad: Türker Türkoglu
- Şehir: Ankara-Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Türk Hava Kurumu Yamaçparaşüt Öğretmenliği Başvuruları
Selamlar
Yamaçparaşüt Kulüp öğretmenliği Kursları, 25-29 Mart tarihleri arasında Eskişehir İnönü eğitim merkezinde başlayacaktır.
Katılımcıların öncelikli olarak,[email protected] 'den başvuru dilekçelerini göndermeleri gerekmektedir.
Katılım şartları aşağıda belirtilmiştir.
1.18 yaşından gün almış olmak.
2. Deneyimli Pilot (P-5) sertifikasına sahip olmak.
3. En az lise mezunu olmak.
4. Olumlu sicili bulunmak.
5. Yüksek derecede disiplin kabiliyeti, beceri sahibi ve sorumluluk duygusu bulunmak.
6. Sağlık Bakanlığı onaylı İlkyardım eğitimi sertifikası almış olmak şartları aranır. (Acil ilkyardım hakkı bulunan kişilerde bu şart aranmaz).
KURSA KATILIM İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR.
1. Diploma belgesi.
2. Nüfus cüzdan sureti.
3. Adli Sicil belgesi.
4. Başvuru dilekçesi.
5. Fotoğraf (6 adet).
6. Kaza sigorta poliçesi, (Uçuş teminatlı).
7. Taahhütname.
8. Sağlık raporu, Kan gurubu kartı.
9. İlk Yardımcı Belgesi.
10. THK Gökçen Havacılık Akbank Ankara Ticari Şubesine; Hesap No: 0028327, İBAN NO: TR890004600834888000028327 hesabına ücretin yatırıldığını belirten dekontun fotokopisi,
Kontenjan 15 kursiyer olarak belirlenmiştir, kurs süresi 5 gün olup, kursiyerlerin konaklama ve yemek ihtiyacı THK tarafından karşılanacaktır.
Kurs bedeli 350 tl dir.
Türk Hava Kurumu Genel Başkanlığı
Eğitim ve Havacılık Müdürlüğü
Yamaçparaşüt Kulüp öğretmenliği Kursları, 25-29 Mart tarihleri arasında Eskişehir İnönü eğitim merkezinde başlayacaktır.
Katılımcıların öncelikli olarak,[email protected] 'den başvuru dilekçelerini göndermeleri gerekmektedir.
Katılım şartları aşağıda belirtilmiştir.
1.18 yaşından gün almış olmak.
2. Deneyimli Pilot (P-5) sertifikasına sahip olmak.
3. En az lise mezunu olmak.
4. Olumlu sicili bulunmak.
5. Yüksek derecede disiplin kabiliyeti, beceri sahibi ve sorumluluk duygusu bulunmak.
6. Sağlık Bakanlığı onaylı İlkyardım eğitimi sertifikası almış olmak şartları aranır. (Acil ilkyardım hakkı bulunan kişilerde bu şart aranmaz).
KURSA KATILIM İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR.
1. Diploma belgesi.
2. Nüfus cüzdan sureti.
3. Adli Sicil belgesi.
4. Başvuru dilekçesi.
5. Fotoğraf (6 adet).
6. Kaza sigorta poliçesi, (Uçuş teminatlı).
7. Taahhütname.
8. Sağlık raporu, Kan gurubu kartı.
9. İlk Yardımcı Belgesi.
10. THK Gökçen Havacılık Akbank Ankara Ticari Şubesine; Hesap No: 0028327, İBAN NO: TR890004600834888000028327 hesabına ücretin yatırıldığını belirten dekontun fotokopisi,
Kontenjan 15 kursiyer olarak belirlenmiştir, kurs süresi 5 gün olup, kursiyerlerin konaklama ve yemek ihtiyacı THK tarafından karşılanacaktır.
Kurs bedeli 350 tl dir.
Türk Hava Kurumu Genel Başkanlığı
Eğitim ve Havacılık Müdürlüğü
- ahmetsen
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 04.07.2012, 17:37
- Ad Soyad: Ahmet Şen
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 17 / 0
- Yaş: 45
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Bence olaylara ön yargılı yaklaşmamak lazım. THK'nın bunları yapıyor seviyeye gelmesi bile bence büyük bir olay. Belki bu dönemki kontenjanlar dolmuştur ama bir sonrakinde illaki boş yer olacaktır.
Benim korkum kontenjandan ziyade gerçekten eğitici losyonu, sorumluluğu, titizliği bulunmayan insanların eğitici sertifikasına kavuşup bir çok insanın kanına girmesi. Umut ediyorum ki THK bu sertifikaları dağıtmadan önce bu hususa dikkat eder.
Benim korkum kontenjandan ziyade gerçekten eğitici losyonu, sorumluluğu, titizliği bulunmayan insanların eğitici sertifikasına kavuşup bir çok insanın kanına girmesi. Umut ediyorum ki THK bu sertifikaları dağıtmadan önce bu hususa dikkat eder.
Son beğenen Zen Air Sports
- teamstratus
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 12.11.2008, 17:09
- Ad Soyad: Türker Türkoglu
- Şehir: Ankara-Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar
Yüksel bey öncelikle başvuruları kontrol ettim, herhangi bir başvurunuz mevcut değil, an itibariyle 5-6 başvuru bulunmakta yani kontenjan açık, eğer böyle bir düşünceniz varsa başvurunuzu bekliyoruz, ön yargılı olmayalım lütfen.
Bu arada, bir pilotun çok tecrübeli olması,çok iyi uçması, iyi eğitim vereceği anlamına gelmez, çok iyi biliyoruz ki, yarışmalarda derece yapabilen, üst düzey tecrübeye sahip te olsalar, bildiğini aktarma sorunu yaşayabiliyorlar )
Yüksel bey öncelikle başvuruları kontrol ettim, herhangi bir başvurunuz mevcut değil, an itibariyle 5-6 başvuru bulunmakta yani kontenjan açık, eğer böyle bir düşünceniz varsa başvurunuzu bekliyoruz, ön yargılı olmayalım lütfen.
Bu arada, bir pilotun çok tecrübeli olması,çok iyi uçması, iyi eğitim vereceği anlamına gelmez, çok iyi biliyoruz ki, yarışmalarda derece yapabilen, üst düzey tecrübeye sahip te olsalar, bildiğini aktarma sorunu yaşayabiliyorlar )
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam Türker,
Lütfen eğitmenlik eğitimi verecek THK personeline iletebilir misin?
1) Eğitmenlik sadece doküman takibi değildir. Hatalı olduğu bilinen dokümanların papağan gibi takibi sporu ve sporcuyu geliştirmez. Güvenliği arttırmaz.
2) Zamanla değişen malzeme ve teknikler gereği, eğitmenlerin anlatımları (kitaplar/dokümanlar) da gelişmeli, değişmelidir.
3) Yamaçparaşütü sporunun doğasında olmayan kuralları çok büyük bir zorunlulukmuş gibi gösterme alışkanlığı sadece askeri yaklaşım gereğidir. Niçin boyu 200cm olan biri yp yapamasın?
4) Learning can be fun, should be fun. translate.google.bi.zahmet
5) Lütfen artık başlangıç eğitimini tamamlamış kişilerin kendi başlarına uçabileceklerini söylemeyin.
6) Bir eğitmen kendi yapamadığı beceriyi öğrencisinden beklememelidir. Sertifika kontrol kurslarında, olmayan termik koşullarda yeterince yükselemedi diye hak ettiği sertifikayı alamayan kişiler aslında bu sertifikayı vermeyen kişilerden daha iyi uçmaktadır. Yalansa yalan değin.
THK'nun yıllardır değiştiremediği hatalı bilgi örnekleri:
*Önden kapanmada çift pompa yapılır.
*SIV'de spin çalışırken 3 tur dönmek gerekir.
*Düz kalkış sırasında kartal posizyonu olmazsa olmazdır.
*En önemli yp malzemesi bottur.
sevgiler,
Lütfen eğitmenlik eğitimi verecek THK personeline iletebilir misin?
1) Eğitmenlik sadece doküman takibi değildir. Hatalı olduğu bilinen dokümanların papağan gibi takibi sporu ve sporcuyu geliştirmez. Güvenliği arttırmaz.
2) Zamanla değişen malzeme ve teknikler gereği, eğitmenlerin anlatımları (kitaplar/dokümanlar) da gelişmeli, değişmelidir.
3) Yamaçparaşütü sporunun doğasında olmayan kuralları çok büyük bir zorunlulukmuş gibi gösterme alışkanlığı sadece askeri yaklaşım gereğidir. Niçin boyu 200cm olan biri yp yapamasın?
4) Learning can be fun, should be fun. translate.google.bi.zahmet
5) Lütfen artık başlangıç eğitimini tamamlamış kişilerin kendi başlarına uçabileceklerini söylemeyin.
6) Bir eğitmen kendi yapamadığı beceriyi öğrencisinden beklememelidir. Sertifika kontrol kurslarında, olmayan termik koşullarda yeterince yükselemedi diye hak ettiği sertifikayı alamayan kişiler aslında bu sertifikayı vermeyen kişilerden daha iyi uçmaktadır. Yalansa yalan değin.
THK'nun yıllardır değiştiremediği hatalı bilgi örnekleri:
*Önden kapanmada çift pompa yapılır.
*SIV'de spin çalışırken 3 tur dönmek gerekir.
*Düz kalkış sırasında kartal posizyonu olmazsa olmazdır.
*En önemli yp malzemesi bottur.
sevgiler,
- teamstratus
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 12.11.2008, 17:09
- Ad Soyad: Türker Türkoglu
- Şehir: Ankara-Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba Yiğit
Hatalı bilgiler kısmında belirttiğin maddeler de dahil olmak üzere, tüm eğitim dokümanları revizyona girdi, halen çalışmalar devam etmekte, 4 maddede belirttiğin detaylardan, kalkış pozisyonu hariç diğerlerini uzun zaman önce zaten değiştirmiştik.
Kulüp öğretmenliği kurslarında işlenen konulardan bir kaç örnek vermek isterim.
1)Eğitim öğretim prensipleri
2)Temel hava fizyolojisi
3)Uluslararası eğitim standartları
4)Genel havacılık ve emniyet kuralları
5)Sporcunun beslenme kondisyon bilinci gibi aklıma gelenleri yazdım,
Güncellenen gelişen aktif bir ekip var artık, özellikle İnönü eğitim merkezinde yapılan son seminere katılanlar arkadaşların bunu fark ettiğini düşünüyorum.
Eğer bu çalışmalara katkıda bulunmak isterim, benimde bir parça tuzum olsun derseniz, her türlü yeniliğe,gelişime, fikir birliğine hazır olduğumuzu da
belirtmek isterim.
Yapıcı eleştirilerin için teşekkür ederim yiğit,
Saygılarımla
Türker TÜRKOĞLU
Hatalı bilgiler kısmında belirttiğin maddeler de dahil olmak üzere, tüm eğitim dokümanları revizyona girdi, halen çalışmalar devam etmekte, 4 maddede belirttiğin detaylardan, kalkış pozisyonu hariç diğerlerini uzun zaman önce zaten değiştirmiştik.
Kulüp öğretmenliği kurslarında işlenen konulardan bir kaç örnek vermek isterim.
1)Eğitim öğretim prensipleri
2)Temel hava fizyolojisi
3)Uluslararası eğitim standartları
4)Genel havacılık ve emniyet kuralları
5)Sporcunun beslenme kondisyon bilinci gibi aklıma gelenleri yazdım,
Güncellenen gelişen aktif bir ekip var artık, özellikle İnönü eğitim merkezinde yapılan son seminere katılanlar arkadaşların bunu fark ettiğini düşünüyorum.
Eğer bu çalışmalara katkıda bulunmak isterim, benimde bir parça tuzum olsun derseniz, her türlü yeniliğe,gelişime, fikir birliğine hazır olduğumuzu da
belirtmek isterim.
Yapıcı eleştirilerin için teşekkür ederim yiğit,
Saygılarımla
Türker TÜRKOĞLU
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Ziya gibi bazı arkadaşlarımız can sıkıntısından mıdır bilmem, aşık atma, sidik yarışı, laf sokma olaylarını tetiklemek ya da izlemek istiyor olabilirler.
Ancak Türker'in akılcı ve saygılı yaklaşımı, yıllara dayanan dostuğumuz bu seviyenin üzerinde tartışmamızı sağlıyor. Teşekkür ederim Türker. Bu yaklaşımının tüm THK personeline ve forum takipcilerine yol göstermesini temenni ederim.
Yıllardır eleştirdiğim noktaları tekrar etmek istedim. Eğer gerçekten etkin bir şekilde güncelleme yapabiliyorsanız, emeği geçenleri tebrik ve takdir ediyorum.
Bizlerle de fikir ve bilgi paylaşımı yaparsanız daha da takdire layık bir hareket olur.
Doküman paylaşımı yapmayı düşünür müsünüz?
THK'nun tüzüğü gereği ana görev tanımı olan sportif havacılığı geliştirme noktasında ülkemiz sporcularının faydasına olacaktır.
1)Eğitim öğretim prensipleri konusunun alt başlıklarını paylaşabilir misin?
çok teşekkürler.
yigit
Ancak Türker'in akılcı ve saygılı yaklaşımı, yıllara dayanan dostuğumuz bu seviyenin üzerinde tartışmamızı sağlıyor. Teşekkür ederim Türker. Bu yaklaşımının tüm THK personeline ve forum takipcilerine yol göstermesini temenni ederim.
Yıllardır eleştirdiğim noktaları tekrar etmek istedim. Eğer gerçekten etkin bir şekilde güncelleme yapabiliyorsanız, emeği geçenleri tebrik ve takdir ediyorum.
Bizlerle de fikir ve bilgi paylaşımı yaparsanız daha da takdire layık bir hareket olur.
Doküman paylaşımı yapmayı düşünür müsünüz?
THK'nun tüzüğü gereği ana görev tanımı olan sportif havacılığı geliştirme noktasında ülkemiz sporcularının faydasına olacaktır.
1)Eğitim öğretim prensipleri konusunun alt başlıklarını paylaşabilir misin?
çok teşekkürler.
yigit
- teamstratus
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 12.11.2008, 17:09
- Ad Soyad: Türker Türkoglu
- Şehir: Ankara-Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam
Yiğit doküman paylaşımı konusunda bende aynı fikirdeyim, son halini aldıktan sonra forumda paylaşabiliriz bence, bu talebi bildiriyorum hemen.
Eğitim Öğretim prensipleri alt başlıkları şöyle
1)İletişimin önemi ve beden dili
2)Algılama değerlendirme
3)Öğretim yöntemleri
4)Ders planlaması
aklıma gelen bunlar 1-2 madde daha var ama görevdeyim, daha sonra paylaşırım detayları.
Mehmetcan aslında iki kitap var, THK'nın çıkardığı Orhan ÖZGÜLBAŞ'a ait Yamaçparaşüt sporu
Digeri ise M.Can GÜL'e Ait Yamaç Paraşütü kitabı, faydalanabilirsin, tabii ki güncellenmiş yeni kitaplar hepimizin isteği.
Sevgilerimle...
Yiğit doküman paylaşımı konusunda bende aynı fikirdeyim, son halini aldıktan sonra forumda paylaşabiliriz bence, bu talebi bildiriyorum hemen.
Eğitim Öğretim prensipleri alt başlıkları şöyle
1)İletişimin önemi ve beden dili
2)Algılama değerlendirme
3)Öğretim yöntemleri
4)Ders planlaması
aklıma gelen bunlar 1-2 madde daha var ama görevdeyim, daha sonra paylaşırım detayları.
Mehmetcan aslında iki kitap var, THK'nın çıkardığı Orhan ÖZGÜLBAŞ'a ait Yamaçparaşüt sporu
Digeri ise M.Can GÜL'e Ait Yamaç Paraşütü kitabı, faydalanabilirsin, tabii ki güncellenmiş yeni kitaplar hepimizin isteği.
Sevgilerimle...
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Tekrar Teşekkür Türker,
TTT,
Olayın teknik yönüne ek bir de idari kısmı var. Hazır fırsat bulmuşken onları da aktarmak isterim.
THK yıllardır, kendisini otorite olarak görmekte ve yaptıkları uygulamaları tartışılmaz kabul etmektedir. Havacılık disiplininin gereği olan prosedür uygulama olayını zaman zaman abartıp köstek olma seviyesine taşımaktadır.
Teknik dokümanlarda yapacağınız yenileştirme ve güncelleme çalışmalarına ek olarak, brokratik tıkanıklıkları azaltmak için de idari işleyiş ve düzenlemeleri de hafifletmeyi düzenlemeyi düşünür müsünüz?
Örneğin, 2013 senesinde Türkiye Şampiyonu olmuş Sedat Kırtılukoğlu (Amerikan Lİsansı var) THK'dan P5 denklik istediği zaman SKK'na katılması istenmiş. Ve bu kontrol kursu sırasında 1000m irtifa alamazsa P5 verilmeyeceği belirtilmiş. Kursun düzenlendiği bölge ve mevsim itibari ile böyle bir beceri sadece ilahi varlıklarda var.
World Cup'a secilen, milli sporcu olan, 2013 Türkiye Şampiyonu olan (THK onaylı) ve onlarca XC ucusunun GPS kaydı olan bir pilota P5 vermmemek; THK'nu gülünç duruma düşürürken, maruz kalanlar için ise gülünç olmayan hak kayıpları yaratmaktadır.
Bunun bir örneğini Muzo da yaşamıştı galiba.
Türker,
THK'nun sertifika verme / vermeme, kurs açma / açmama kararlarının gerçekten adil olduğunu düşünüyor musun?
TTT,
YY
TTT,
Olayın teknik yönüne ek bir de idari kısmı var. Hazır fırsat bulmuşken onları da aktarmak isterim.
THK yıllardır, kendisini otorite olarak görmekte ve yaptıkları uygulamaları tartışılmaz kabul etmektedir. Havacılık disiplininin gereği olan prosedür uygulama olayını zaman zaman abartıp köstek olma seviyesine taşımaktadır.
Teknik dokümanlarda yapacağınız yenileştirme ve güncelleme çalışmalarına ek olarak, brokratik tıkanıklıkları azaltmak için de idari işleyiş ve düzenlemeleri de hafifletmeyi düzenlemeyi düşünür müsünüz?
Örneğin, 2013 senesinde Türkiye Şampiyonu olmuş Sedat Kırtılukoğlu (Amerikan Lİsansı var) THK'dan P5 denklik istediği zaman SKK'na katılması istenmiş. Ve bu kontrol kursu sırasında 1000m irtifa alamazsa P5 verilmeyeceği belirtilmiş. Kursun düzenlendiği bölge ve mevsim itibari ile böyle bir beceri sadece ilahi varlıklarda var.
World Cup'a secilen, milli sporcu olan, 2013 Türkiye Şampiyonu olan (THK onaylı) ve onlarca XC ucusunun GPS kaydı olan bir pilota P5 vermmemek; THK'nu gülünç duruma düşürürken, maruz kalanlar için ise gülünç olmayan hak kayıpları yaratmaktadır.
Bunun bir örneğini Muzo da yaşamıştı galiba.
Türker,
THK'nun sertifika verme / vermeme, kurs açma / açmama kararlarının gerçekten adil olduğunu düşünüyor musun?
TTT,
YY
- teamstratus
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 12.11.2008, 17:09
- Ad Soyad: Türker Türkoglu
- Şehir: Ankara-Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar
Yoğunluktan bu ara yazamadım, öncelikle Sedat'ın durumunu özetlemek isterim, 15-22 Nisan'da Serdivan'da sadece kontrol uçuşu yaparak ,sahip olduğu Uspa lisansının çevrimi yapılacak, Sedat bizzat gelip gerekli görüşmelerini de yaptı.
Öğretmenlik kursları ile ilgili olarak, başvuran ve katılım şartları uyan tüm arkadaşlar kursa kabul edildi, katılımcı sayısı 30 kişiye ulaştı, başarılar diliyorum.
Teşekkürler
TTT - Süpermiş Yiğit,kalan konuları gün batımı konuşuruz
Yoğunluktan bu ara yazamadım, öncelikle Sedat'ın durumunu özetlemek isterim, 15-22 Nisan'da Serdivan'da sadece kontrol uçuşu yaparak ,sahip olduğu Uspa lisansının çevrimi yapılacak, Sedat bizzat gelip gerekli görüşmelerini de yaptı.
Öğretmenlik kursları ile ilgili olarak, başvuran ve katılım şartları uyan tüm arkadaşlar kursa kabul edildi, katılımcı sayısı 30 kişiye ulaştı, başarılar diliyorum.
Teşekkürler
TTT - Süpermiş Yiğit,kalan konuları gün batımı konuşuruz
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
MesajTarih: 01.06.2014, 12:36 Mesaj konusu:
ben neden en az lise mezunu olması gerektigini anlamış degilim uçarken kpss sınavımı yapılıyor thy de bu ön yargı neden acaba lise okumamış insanları aşalammak degilmi ikinci sınıf insan gibi görmek degilmi !!!! Razz Razz Razz
merhaba..
uçarken kpss sınavı yapılmıyor; zaten kimse lise mezunundan aşağı tahsilliler uçmasın yazmıyor. konu başlığına dikkatli bakarsanız öğretmen pilot kursu yazdığını görürsünüz. Öğretmenlik için belli bir tahsil seviyesi aranması bence gayet normal. Zaten bu tek şartta değil.
Sevgiler.