Yeni Yamacparasutu Test Sistemi "EN"

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Aviator
Mesajlar: 121
Kayıt: 09.03.2005, 23:07
Ad Soyad: R. Özay Zorlu
Şehir: Orhangazi
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Yeni Yamacparasutu Test Sistemi "EN"

Mesaj #1 gönderen Aviator » 1 on yıl 7 yıl önce (11.02.2007, 17:12)

Merhabalar,

Kabul edilisi ve benimsenmesi ardindan , artik adini daha fazla duyacagimiz Yeni Yamacparasutu Test Sistemi
"EN" hakkinda bazi bilgilendirmeler yapmak istiyorum.

Yeni EN sisteminde kanatlar test sonuclarina gore A , B , C , D olmak uzere 4 farkl sertifika almakta ve sınıflandirilmakta.
Yeni EN Standardina gore: Bu 4 sertifika seviyesine alan bir yamacparasutunun Ucus karakteristigi ve
gerektirdigi pilot becerileri soyle tanimlaniyor:

EN-A (Baslangic Kanadi)
Ucus Karakteristigi: Maksimum pasif güvenliği olan , ileri derecede bağışlayıcı uçuş karakteristiğine sahip , instabil durumlara karşı yüksek direnç gösteren yamaçparaşütleri
Gerektirdigi Pilot Becerisi: Temel eğitim veya diğer seviye eğitimleri tamamlayan pilotlar

EN-B (Baslangic-Orta seviye)
Ucus Karakteristigi: İyi derecede pasif güvenliği olan , bağışlayıcı uçuş karakteristiğine sahip , instabil durumlara karşı direnç gösteren yamaçparaşütleri
Gerektirdigi Pilot Becerisi: Temel eğitim veya diğer seviye eğitimleri tamamlayan pilotlar

EN-C (Orta seviye-Performans)
Ucus Karakteristigi: Orta derecede pasif güvenliği olan , türbülans ve hatalı pilotaja dinamik reaksiyon gösterebilen , normal uçuşa dönüş için doğru pilot müdahaleleri gerektirebilen yamaçparaşütleri
Gerektirdigi Pilot Becerisi:Yamaçparaşütünü instabil durumlardan çıkarma (recovery) tekniklerini bilen , düzenli olarak uçan , aktif pilotaja sahip , düşük pasif güvenliği olan kanatlar ile uçabilen pilotlar

EN-D (İleri Seviye Performans)
Ucus Karakteristigi:Dikkat gerektiren uçuş karakteristiğine sahip , türbülans ve pilot hatalarına şiddetli dinamik reaksiyonlar gösterebilen , normal uçuşa dönüş için pilot müdahalesinin kesin olarak gerekli olduğu yamaçparaşütleridir.
Gerektirdigi Pilot Becerisi:Recovery tekniklerini uygulamayı iyi bilen , çok aktif uçan , türbülanslı koşullarda önemli derecede uçuş tecrübesine sahip ve böyle bir kanat ile uçmayı kabul eden pilotlar

EN sistemi ile ilgili detayli bilgi icin www.cen.li adresi ziyaret edilebilir.

Gorusmek Uzere..

R. Özay ZORLU
Venus Air Sports
www.axis-turkey.com
info(at)axis-turkey.com
gsm: 0 (532) 3636202
fax:0 (224) 5732814
Orhangazi/BURSA


Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 7 yıl önce (11.02.2007, 21:59)

ya benim fikrime göre kanatlar arasındaki sınıflandırma ne kadar çok olursa ne aldığımızı da o kadar güzel biliriz. şimdiki dhv sisteminde bile yok ileri sınıf 1-2 yok güvenli 2 gibi bir sürü kavram karmaşası yaşıyoruz. bence dhv'nin yerine gelecek sistemin kanatlar arasında daha ayrımcı olması lazım. yani bu yeni en sisteminde en az 8 harfli bir sınıflardırma olmalı. aynısı dhv için de geçerli...

Kullanıcı avatarı
Kutsal
Mesajlar: 50
Kayıt: 04.04.2005, 00:31
Ad Soyad: Kutsal Zafer Şahin
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Kutsal » 1 on yıl 7 yıl önce (12.02.2007, 12:46)

Deniz arkadaşımıza oldukça katılıyorum, ancak çok fazla sınıflandırma da seçim ve kavram karmaşası yapma ihtimali olabilir. Bir uçuş tulumu veya bir yürüyüş ayakkabısı bile alacak olsak seçeneklerin ve kullanım alanlarının çokluğu insanı zorluyor. Hepsini de alamayacağımıza göre biraz daha sınırlı ama açık olmasını tercih ederim.
Bence A sınıfı, B sınıfı, C sınıfı, D sınıfı hadi belki D sınıfı çok mantıklı.
DHV1, DHV1/2 vs.yeni başlayanlar çok kolay anlamıyorlardı.