Paramotor Çalıştayı hakkında
Moderatör: Moderatör Ekibi
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
Paramotor Çalıştayı hakkında
Paramotor ile uçan sevgili arkadaşlarım. Bildiğiniz üzere 27.11.2014 tarihinde Sivil havacılık genel müdürlüğü bir çalıştay yapacaktır. Fakat çalıştay öncesi yaşanan başlıca sorunlar hakkında paramotor pilotlarından görüş ve öneri istemektedir. Bu öneri ve istekleri 20.11.2014 tarihine kadar "oguzhan.kabakci(at)shgm.gov.tr" e-posta adresine bildirmenizi gerekmektedir. Ben ve tanıdığım paramotor pilotu arkadaşlarım ortaklaşa bir çalışma yaptık bu çalışmayı burda örnek teşkil etmesi amacı ile paylaşıyorum. Sizde bu örnek paylaşımı alıp kendi düşüncelerinizi de ekleyip yada bir takım değişiklikler yapıp yada yapmadan dilediğiniz gibi düzenleyip sivil havacılık genel müdürlüğüne mail atabilirsiniz.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE
Türkiye’de Paramotor operasyonları ile ilgili yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri konulu çalıştay için görüş ve önerilerimiz maddeler halinde aşağıdadır. İlginiz için teşşekür ederiz.
Manisa Havacılık Topluluğu Spor Kulübü Derneği
Başlıca Konu Başlıkları :
• İthal işlemleri : Paramotor ithal işlemlerinde yaşanan en büyük sıkıntı Gümrük bakanlığının ithal işlemleri sırasında paramotoru getiren kişi yada kuruluştan İthalat izni istemekte ve Bu izni de Sivil havacılık genel müdürlüğünden alınması istenmektedir. Bizler bir çok kez paramotor ithal ettik her seferinde sivil havacılık genel müdürlüğüne başvurduğumuz da bu yazının ne olduğunun bilinmediği ve verilemeyeceği konusunda cevaplar aldık. Her seferinde bu belgeyi alabilmek için uzun uğraşlar verdik yeri geldi Ankara’ya geldik. Bahsi geçen bu belgenin verilmesi konusunda gerekli düzenlemenin yapılmasını ya bu belgenin istenmemesini yada bu belgeyi verecek olan birimin bilgilendirilerek gerekli çalışmanın yapılması konusunun çözümlenmesi.
• Tescil İşlemleri: Paramotor tek bir parçadan oluşmamaktadır. Paramotoru oluşturan parçalar Yamaçparaşütü, ve paramotorun kendisidir. Sadece paramotoru tescil etmek sorunu çözmemekle birlikte, tescil işlemlerinden sonra da belirli dönemlerde uçabilirlik izni almak gibi sorunlar da çıkacaktır. Zaten ülkemizde paramotor bakımı yapan resmi belgeli kuruluş yoktur. Gerek tescil işlemi, gerekse sonrasında doğacak resmi prosedürler sebebi ile sportif bireysel uçuş yapacak pilot hep masrafları karşılayamamaktan hem de resmi prosedürlerle uğraşmaktan bu spordan uzaklaşacak yada bu sporu kaçak yollardan yapacaktır. Ayrıca tescil yapılmış bir hava aracı hava alanlarını da kullanabilir. Bir çok resmi prosedürü tamamlamış bir kişi gidip de bende bir hava aracıyım diyerek bir hava alanına inmeye kalkıp hava sahasını tehlikeye sokabilir yada hava trafiğini yavaşlatabilir. Deneğimiz ve spor kulübümüz olarak tescil işlemini doğru bulmuyoruz.
• Operasyonel gereklilikler (sportif ve ticari) ve mevzuat ihtiyacı: Bu konu ile ilgili bir görüşümüz yoktur.
• Uçuş izni ve gereklilikleri : paramotor sportif tek kişilik hava aracı olduğundan kalkış ve iniş yapılacak yerler daha çok boş tarla ve araziler olmakla birlikte uçuş yapılan bölgelerde daha çok meskun mahallelerdir. Bu sebep den dolayı uçuş izni alınması söz konusu olmamalıdır. Şayet hava trafik kurallarını ihlal etmemek için bir takım düzenlemeler yapılabilir. Örneğin daha önceki çok hafif hava araçları yönetmeliğinde bulunan kural gibi belirli bir yüksekliği aşmamak ve şehir üstüne gelmemek kaydı ile izin almadan uçabilir gibi…
• Lisans ihtiyacı ve gereklilikleri: Ülkemizde dönem dönem paramotor pilotları uçuş yaptığı yerlerde kolluk kuvvetleri ile bazı problemler yaşamaktadır. Kolluk kuvvetlerinin ilk sorduğu soru lisansdır. Bu nedenle paramotor pilotlarının lisanslandırılması uygun olur. Fakat bu lisansı verecek olan kurumun Türkiye de havacılığı düzenleme yetkisin tek sahibi olan Sivil Havacılık Genel müdürlüğü olması verilecek olan lisansın ciddiyetini artıracak ve kolluk kuvvetleri tarafından kabul gören bir lisans olacaktır. Yalnız Sivil havacılık genel müdürlüğü paramotor pilot lisansı verirken bu aracın tek kişilik tamamen spor amaçlı bir uçuş aleti olduğunu göz önüne alarak vermesi ve bu çerçevede kanun ve kurallar getirmesi hava sporlarının gelişebilmesi için önem taşımaktadır.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE
Türkiye’de Paramotor operasyonları ile ilgili yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri konulu çalıştay için görüş ve önerilerimiz maddeler halinde aşağıdadır. İlginiz için teşşekür ederiz.
Manisa Havacılık Topluluğu Spor Kulübü Derneği
Başlıca Konu Başlıkları :
• İthal işlemleri : Paramotor ithal işlemlerinde yaşanan en büyük sıkıntı Gümrük bakanlığının ithal işlemleri sırasında paramotoru getiren kişi yada kuruluştan İthalat izni istemekte ve Bu izni de Sivil havacılık genel müdürlüğünden alınması istenmektedir. Bizler bir çok kez paramotor ithal ettik her seferinde sivil havacılık genel müdürlüğüne başvurduğumuz da bu yazının ne olduğunun bilinmediği ve verilemeyeceği konusunda cevaplar aldık. Her seferinde bu belgeyi alabilmek için uzun uğraşlar verdik yeri geldi Ankara’ya geldik. Bahsi geçen bu belgenin verilmesi konusunda gerekli düzenlemenin yapılmasını ya bu belgenin istenmemesini yada bu belgeyi verecek olan birimin bilgilendirilerek gerekli çalışmanın yapılması konusunun çözümlenmesi.
• Tescil İşlemleri: Paramotor tek bir parçadan oluşmamaktadır. Paramotoru oluşturan parçalar Yamaçparaşütü, ve paramotorun kendisidir. Sadece paramotoru tescil etmek sorunu çözmemekle birlikte, tescil işlemlerinden sonra da belirli dönemlerde uçabilirlik izni almak gibi sorunlar da çıkacaktır. Zaten ülkemizde paramotor bakımı yapan resmi belgeli kuruluş yoktur. Gerek tescil işlemi, gerekse sonrasında doğacak resmi prosedürler sebebi ile sportif bireysel uçuş yapacak pilot hep masrafları karşılayamamaktan hem de resmi prosedürlerle uğraşmaktan bu spordan uzaklaşacak yada bu sporu kaçak yollardan yapacaktır. Ayrıca tescil yapılmış bir hava aracı hava alanlarını da kullanabilir. Bir çok resmi prosedürü tamamlamış bir kişi gidip de bende bir hava aracıyım diyerek bir hava alanına inmeye kalkıp hava sahasını tehlikeye sokabilir yada hava trafiğini yavaşlatabilir. Deneğimiz ve spor kulübümüz olarak tescil işlemini doğru bulmuyoruz.
• Operasyonel gereklilikler (sportif ve ticari) ve mevzuat ihtiyacı: Bu konu ile ilgili bir görüşümüz yoktur.
• Uçuş izni ve gereklilikleri : paramotor sportif tek kişilik hava aracı olduğundan kalkış ve iniş yapılacak yerler daha çok boş tarla ve araziler olmakla birlikte uçuş yapılan bölgelerde daha çok meskun mahallelerdir. Bu sebep den dolayı uçuş izni alınması söz konusu olmamalıdır. Şayet hava trafik kurallarını ihlal etmemek için bir takım düzenlemeler yapılabilir. Örneğin daha önceki çok hafif hava araçları yönetmeliğinde bulunan kural gibi belirli bir yüksekliği aşmamak ve şehir üstüne gelmemek kaydı ile izin almadan uçabilir gibi…
• Lisans ihtiyacı ve gereklilikleri: Ülkemizde dönem dönem paramotor pilotları uçuş yaptığı yerlerde kolluk kuvvetleri ile bazı problemler yaşamaktadır. Kolluk kuvvetlerinin ilk sorduğu soru lisansdır. Bu nedenle paramotor pilotlarının lisanslandırılması uygun olur. Fakat bu lisansı verecek olan kurumun Türkiye de havacılığı düzenleme yetkisin tek sahibi olan Sivil Havacılık Genel müdürlüğü olması verilecek olan lisansın ciddiyetini artıracak ve kolluk kuvvetleri tarafından kabul gören bir lisans olacaktır. Yalnız Sivil havacılık genel müdürlüğü paramotor pilot lisansı verirken bu aracın tek kişilik tamamen spor amaçlı bir uçuş aleti olduğunu göz önüne alarak vermesi ve bu çerçevede kanun ve kurallar getirmesi hava sporlarının gelişebilmesi için önem taşımaktadır.
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
Benim bildiğim Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kendi kendine çıkıpta "Yahu bu paramotor pilotlarının sorunları nedir acaba?" diye çalıştay falan düzenleyip kendi başına iş açmaz. Çünkü sportif havacılığa karşı bakışı her zaman için birileri gözlerine sokana kadar görmezden gelmek olmuştur.
O halde demek ki paramotor uçuşları, dışarıdan birileri tarafından gözlerine sokuldu ki, böyle bir organizasyon ihtiyacı hissettiler.
Bunun için benim aklıma gelen ilk ihtimal şikayetler gelmesi olabilir. Malum ülkemizde hiç bir şeyin adabı olmadığı gibi yamaç adabı da yok. Sırtına motoru takan bazı arkadaşlar sanki yerdeki herkes motor gürültüsüne bayılıyormuş gibi cayır cayır milletin tepesinde uçuyor. Özellikle sahil, kordon boyu gibi yerlerde kalabalık izleyici kitlesi bulan abanıyor motora. Yerdeki adamın, o bölgedeki apartmanlarda yaşayan vatandaşın kafası şişiyor mu şişmiyor mu umursayan yok. Bunlardan dolayı şikayetler artmış olabilir mi?
Diğer bir ihtimal hava sahası ihlalleri olabilir. Yine havacılıkta özgürlük ile serseriliği birbirinden ayırt edemeyen ve kendilerini her tür kuralın üzerinde gören bazı arkadaşlar nereye gittiklerine bakmadan uluslararası havacılık kuralları kendilerini bağlamıyormuş gibi burunlarının doğrultusunda kafalarına göre uçuyorlar. Acaba son zamanlarda hva sahası, uçuşa yasak bölge ihlalleri mi arttı?
Toplantıda anlarız inşallah...
O halde demek ki paramotor uçuşları, dışarıdan birileri tarafından gözlerine sokuldu ki, böyle bir organizasyon ihtiyacı hissettiler.
Bunun için benim aklıma gelen ilk ihtimal şikayetler gelmesi olabilir. Malum ülkemizde hiç bir şeyin adabı olmadığı gibi yamaç adabı da yok. Sırtına motoru takan bazı arkadaşlar sanki yerdeki herkes motor gürültüsüne bayılıyormuş gibi cayır cayır milletin tepesinde uçuyor. Özellikle sahil, kordon boyu gibi yerlerde kalabalık izleyici kitlesi bulan abanıyor motora. Yerdeki adamın, o bölgedeki apartmanlarda yaşayan vatandaşın kafası şişiyor mu şişmiyor mu umursayan yok. Bunlardan dolayı şikayetler artmış olabilir mi?
Diğer bir ihtimal hava sahası ihlalleri olabilir. Yine havacılıkta özgürlük ile serseriliği birbirinden ayırt edemeyen ve kendilerini her tür kuralın üzerinde gören bazı arkadaşlar nereye gittiklerine bakmadan uluslararası havacılık kuralları kendilerini bağlamıyormuş gibi burunlarının doğrultusunda kafalarına göre uçuyorlar. Acaba son zamanlarda hva sahası, uçuşa yasak bölge ihlalleri mi arttı?
Toplantıda anlarız inşallah...
- sarsinan
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 16.05.2008, 12:48
- Ad Soyad: Sinan KUTLU
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
ülkemde paramotor ile ilgili çalıştay! yapılıyor kamera şakası gibi işin içinde para olmadan ilgilenilmez bu konularla yada birileri para ve motor bir arada bu işten birşeyler çıkar diyemi düşündüler sır muamma!!! yine de tebrik ederiz devamını dileriz.
http://tr.wikipedia.org/wiki/çalıştay
http://tr.wikipedia.org/wiki/çalıştay
- Ninja
- Mesajlar: 469
- Kayıt: 28.03.2009, 12:00
- Ad Soyad: Onur Aksak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Paramotorla sahilde uzun süre uçmak ve kendini bilmez hareketlerle çok alçak irtifadan gitmek şikayetlere neden olduğunu bizzat biliyorum.Thy de çalışıyorum bugüne kadar havada paramotor görüpte rapor eden kaptan duymadım ama başka firmalarda yada başka yerlerde olabilir..İnşallah uçuşlara sınır getirilmez tek dileğim bu
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 65
- Pilot Menüsü:
- ibramçavuş
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 17.01.2006, 17:37
- Ad Soyad: İbrahim Dinçer
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Faribra Paramotor olarak bizde çalıştayda olacağız.Daha önce tertip edilen çalıştaylarada katılmıştım.Paramotor tekbaşına uçan araç değildir,hava itiş motorudur.Kayığa takarsanız airboat,yelken kanatta motorlu yelkenkanat,paraşütte motorlu yamaçparaşütü vs amaçlara hizmet eder.Dünyada da hava aracı lisansına sahip değildir.Ticari olarak üretilen makina vasfındadir.2013 te BTSO da üretim kaydı
yaptırırken HAVA İTİŞ MOTORU Olarak tescillenmiştir ve NACE kodu olmadığından mevzuata bu isim altında ekleneceği tarafıma söylenmiştir.
Çalıştaya gelecek olursak,Muharrem'e bende katılıyorum.Hızla artmakta olan motorlu yp uçuşlarının kontrollü ve güvenliğiyle ilgili (özellikle 3. şahıslara ) görüşler alınacağını tahmin ediyorum.
yaptırırken HAVA İTİŞ MOTORU Olarak tescillenmiştir ve NACE kodu olmadığından mevzuata bu isim altında ekleneceği tarafıma söylenmiştir.
Çalıştaya gelecek olursak,Muharrem'e bende katılıyorum.Hızla artmakta olan motorlu yp uçuşlarının kontrollü ve güvenliğiyle ilgili (özellikle 3. şahıslara ) görüşler alınacağını tahmin ediyorum.