paramotor eğitimi için yp eğitimi gerekir mi?

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Erdoğan
Mesajlar: 192
Kayıt: 30.01.2008, 22:51
Ad Soyad: Erdoğan Şanslı
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 7 / 31
Pilot Menüsü: 

paramotor eğitimi için yp eğitimi gerekir mi?

Mesaj #1 gönderen Erdoğan » 9 yıl 3 ay önce (01.12.2014, 10:30)

Paramotor eğitimi için hala YP Eğitimi şart diyenlar hala varmıdır merak ediyorum?

https://vimeo.com/113166357

Hala varsa demek ki çalışmaya devam edeceğiz...

Arkadaşlarımızın olumlu ve olumsuz düşüncelerini öğrenmek arzusundayım...


Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Airbender » 9 yıl 3 ay önce (01.12.2014, 12:04)

Şart değil belki ama bence gerekli olsa iyi olur ;)

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen merk » 9 yıl 3 ay önce (01.12.2014, 12:15)

Ben motosiklet eğitimi alırken hocam bana hala bisiklet sürmemin faydalı olacağını söylüyordu...

Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Airbender » 9 yıl 3 ay önce (01.12.2014, 12:17)

+1

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Ninja » 9 yıl 3 ay önce (01.12.2014, 14:33)

Ppl lisansı için başvurduğunda nasıl git önce planörle uç denmiyorsa paramotor için yp şart olmamakla birlikte olursada ekstradan iyi olur öğrenme hızı artar ama ileri seviyedeki yp cilerin artık kemikleşmiş reflexlerini bir anda kırması zorlaştığından yeterli eğitimle havacılığın bizden daha ilerde olduğu ülkelerdeki gibi direk eğitim olabilir.

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen merk » 9 yıl 3 ay önce (01.12.2014, 15:42)

dediğim gibi yp yi zaten iyi biliyorsan paramotor için daha iyi olacaktır. yani asimetrik yediğinde, spine girdiğinde, deep stolun kokusunu aldığında ne yapacağını biliyorsan sorun yok. tabi "reflex" kanatlara da güvenilebilir bu konuda.

ileri seviyedeki ypcilerin "kemikleşmiş reflexlerini bir anda kırması" ndan ziyade "kırılmış kemiklerinin verdiği korunma reflexi" olarak tanımlamak daha doğru olur. yoksa yp yi bilmek şart değil tabiki. paramotorda ekstradan uğraşman gereken dikkat dağıtıcı şeyler olduğundan basitten zora gitmenin "ilerlemeyi" hızlandıracağı kanaatindeyim. doğrudan paramotordan başlamayı ilerleme olarak görüyorsanız ona da saygı duyarım.

kazasız uçuşlar.
eren


Kullanıcı avatarı
Erdoğan
Mesajlar: 192
Kayıt: 30.01.2008, 22:51
Ad Soyad: Erdoğan Şanslı
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 7 / 31
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Erdoğan » 9 yıl 3 ay önce (02.12.2014, 02:54)

Yorumlarınız için teşekkür ediyorum arkadaşlar,

motosiklet örneyi güzeldi. Evet bisikleti sürmek faydalı olur ama direkt morosiklete binip öğrenmeye de mani değil. Bunu ben de inkar etmiyorum zaten. Görüyorum ki eskiden yapılan katı eleştiriler artık kalmamış.
Sevindirici bir haber benim için.

Yorumlarınız için teşekkür ediyorum ancak daha fazla yorum alabilirsen çok sevinirim....Olumlu yada olumsuz...

Saygılar.

Erdoğan Şanslı

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Ninja » 9 yıl 3 ay önce (02.12.2014, 04:21)

Kemiklesmiş yp reflexlerinden kastım koşarken göğüs basarsan kemik kırığından fazlasıda olabilir.Bu arada paramotora geçmeyi ilerleme olaraj gormuyorum dagı tepesi olmayan yerlerde paramotorla uculuyor zaten sıfıra yakın havalarda uculuyor genelde

Herkese iyi ucuslar

Kullanıcı avatarı
ArifBakkaloğlu
Mesajlar: 509
Kayıt: 27.11.2006, 14:38
Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen ArifBakkaloğlu » 9 yıl 3 ay önce (02.12.2014, 12:43)

Erdoğan bizde burada PARAMOTOR eğitimi veriyoruz fakat önce Yp öğretiyoruz bir kaç kez de tepeden uçuruyoruz sonra motora geçiyoruz. Bence doğru olan bu. Eğitim'in fazlasının zararı yok.
Senin Dediğin gibide olur.

Kullanıcı avatarı
levent2000
Mesajlar: 115
Kayıt: 14.09.2010, 08:33
Ad Soyad: Levent Günher
Şehir: Erzincan/Trabzon-Uzungöl
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen levent2000 » 9 yıl 3 ay önce (02.12.2014, 22:21)

Bi Erzincan gibi zorlu cografyalar için direk paramotor un kişiyi ölüme atmak olacağını düşünüyorum. Nitekim kötü örnekleri gördük, görmeye de devam ediyoruz. Buradan hareketle daha basit havalarda da direk paramotor ile uçmanın da emniyetli olduğunu düşünmüyorum. Yp ve SIV olmadan asla... die düşünüyorum. ...

Kullanıcı avatarı
Erdoğan
Mesajlar: 192
Kayıt: 30.01.2008, 22:51
Ad Soyad: Erdoğan Şanslı
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 7 / 31
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Erdoğan » 9 yıl 3 ay önce (03.12.2014, 02:21)

Arif abi, fazla mal göz çıkarmaz, doğrudur, uçuş yöntemlerinden biridi ve beni açımdan zaman kaybıdır. Erzincanda asla başlangıç eğtimi vermem bu çok tehlikeli olduğunu ben de kabul ediyorum arkadaşlar.

Teşekkürler....


Kullanıcı avatarı
birisi34
Mesajlar: 101
Kayıt: 24.10.2012, 19:48
Ad Soyad: Ufuk Bulut
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen birisi34 » 9 yıl 3 ay önce (03.12.2014, 02:33)

levent2000 yazdı:Bi Erzincan gibi zorlu cografyalar için direk paramotor un kişiyi ölüme atmak olacağını düşünüyorum. Nitekim kötü örnekleri gördük, görmeye de devam ediyoruz. Buradan hareketle daha basit havalarda da direk paramotor ile uçmanın da emniyetli olduğunu düşünmüyorum. Yp ve SIV olmadan asla... die düşünüyorum. ...

levent beyi ALKIŞLIYORUM
ASİMETRIK KAPANMALARDA NE YAPACAGIBI BILMEYEN KULAK KAPAMANIN NASIL VE NE ŞİKİLLERDE YAPACAGINI BİLMEYEN TERMIK NEDİR VE NELER YAPACAGINI BILMEYEN BİR KİŞİNİN PARAMOTOR ILE UÇMASININ NEKADAR GÜVENİLİR OLDUGUNU ANLATMAMA GEREK BİLE GÖRMÜYORUM.

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 3 ay önce (06.12.2014, 11:44)

Neyi tartışıyoruz paramotor la uçmak için yp eğitimi şart mı ?

örneğin hiç motor tecrübesi olmayan bir kişi direk cross veya yarış motorlarına başlaya bilir mi ?
yada dağcılık sporuna kaya tırmanışından başlayabilir mi ?

Örnekler fazlasıyla uzatılır,

Bence sorunun soruluş şekli yanlış. hiç yp eğitimi almayıp paramotorla uçmanın riskleri nelerdir. diye sorulmalı.

Risk analizini kişi kendisi yapar doğru yaparsa ilerleyişi hızlanır eğer yanlışsa ya ilerleyişi yavaşlar yada daha kötü sonuçlar çıkar. Bence soruyu değiştirip sen ben meselelerinden uzaklaşıp yeniden değerlendirmek lazım.

1: Paramotorla genelde 100 metre ile 300 metre arasında bir irtifada uçuluyor bu irtifa aralığında yaşanan bir problemde yere çarpana kadar az zamanınız var. onun için paramotorla uçacak kişinin full SIV sını yemiş yutmuş kanat hakimiyetinin çok iyi durumda olması lazım.

2: Acil iniş paramotor ile benzin bitmesi motor arızası gibi durumlarda acil iniş yapması gereken durumlarda dar engebeli alanlara iniş yapmak zorunda kaldığında tecrübe deneyim ve bilgi kırımlı veya ölümlü bir kazayı minimuma indirir. Singil uçarken bile böle arazilere inmek deneyimi az olan kişiler için bezen büyük problem haline gelebiliyor.

3: meteoroloji ve coğrafya bu iki faktör yp pilotlarının işleyen motoru gibidir dinamik kaldırıcılar ve termal aktivite konusunda daha tecrübeli ve deneyimlidir paramotor pilotlarının birçoğu sahil şehirlerinde veya karasalda en sakin havalarda uçarlar. Ben karasalda sabahın saat 8:45 de termik dönüp bulut tabanı yaptım skk kursunda. kısacası meteoroloji günümüz şartlarında %100 tahmin edilemez.

Şimdi gelelim en başa bu sorunları göze alarak veya bu sorunların var olduğundan habersiz direk paramotora başlayıp kaza bela geçirmeden sporda kendini geliştirip meteoroloji ve coğrafya + olarak ta SIV gibi manevraları öğrenip kanat hakimiyeti geliştirilemez mi geliştirilir. Ama bence bu bir şeyleri şansa bırakmaktır. örneğin " kolu, bacağı, beli veya cüzdandaki parayı "
Bu 3 sorun a bakarak sıfırdan paramotora başlamak bence risk analizini doğru yapmamaktır. Benim aklıma gelen bu 3 sorun var yanlışlarım varsa düzeltilebilir veya benim es geçtiğim varsa eklenebilir.

Kullanıcı avatarı
FEYZULLAH İPLİKCİBİLİR
Mesajlar: 2
Kayıt: 24.11.2014, 15:14
Ad Soyad: Feyzullah İplikcibilir
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen FEYZULLAH İPLİKCİBİLİR » 9 yıl 3 ay önce (06.12.2014, 23:26)

Şahsen sınırların asırı zorlanarak uçuş yapılması tecrübe ve pilotajin yüksek olmasını göstermez sadece büyük risk alınmıştır. Ucusu Kırimsiz bitirmek, tecrübe ile izah edilmek yerine belki şans ile izah edilmeli.

Kullanıcı avatarı
FEYZULLAH İPLİKCİBİLİR
Mesajlar: 2
Kayıt: 24.11.2014, 15:14
Ad Soyad: Feyzullah İplikcibilir
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen FEYZULLAH İPLİKCİBİLİR » 9 yıl 3 ay önce (06.12.2014, 23:41)

Uzun süre yamaç yapmış ınsanlarda tatbiki paramotora geçebilirler. Ancak gözlemlediğim bir durumu izah etmeden de geçemeyeceğim. Tekrarlarla meleke haline gelmiş bir takım yp aliskanliklari Myp de ters tepiyor . Bu spora myp ile devam edeceklerin yp alışkanlıklarını meleke haline getirmeden motora geçmesi lazım . Zira her insan limitlerini kendisi belirler egitim tabiki önemli ama egitiminde amaca uygun olması lazım. Abartarak bir ornek vermek gerekirse bence yp cilerin önce dağcılık öğrenmesi lazım zira isleri daglar ve tepeler oradan kalkış yapılıyor gerektiğinde oraya iniş yapılıyor . Sonuc olarak ben myp çi olarak termik dönmeyi bilmem bir avantajdir ancak şart değildir .cepten ancak bu kadar . Herkese kazanız uçuşlar

Kullanıcı avatarı
Erdoğan
Mesajlar: 192
Kayıt: 30.01.2008, 22:51
Ad Soyad: Erdoğan Şanslı
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 7 / 31
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Erdoğan » 9 yıl 3 ay önce (07.12.2014, 05:33)

Feyzullah beye katılıyorum,
kendisi ilk Paramotor öğrencilerimden biri olup benim savuduğum Paramotor eğitim şekilin ilk örneklerindendir.
http://dailymotion.com/video/xcdemp_ist ... -100_sport
Koray Koş arkadaşımız anladığım kadarıyla YP Pilotu olup bu şekilde Paramotor Eğitiminin tehlikelerinden bahsediyor. Acaba kendisinin Paramotor tecrübesi olup olmadığını çok merak ediyoru? 100-300 m çok az bir irtifa olmasına rağmen Paramotor sporcuları olarak bizler türbülanlı havalarda uçmadığımız için böyle bir risk ihtimali yoktur. Şu ana karad İstanbul Paramotor Pilotlarında herhangi bir kazamız yoktur. Ufuk Bulut arkadaşımızın, Büyükçekmecede Onur Aksak arkadaşımızın malzemesiyle uçarken paraşütünü stola sokması ve elektrik tellerine takılarak ölümden dönmesi, Karaburun sahilinde gene stole girmesi ve kendisinin Mutlunun parmağının kopmasına sebep olması dışında bir vukaat yoktur ki kendisi İstanbul Paramotor Pilotu olarak hissetmediği için kendisini İtanbul Paramotor Pilotu olarak sayamayız. Böylece İstanbul Paramotor Pilotları olrak tek bir kazamız yoktur. Koray arkadaşımızın Full SIV gerekliliğine inanmıyorum. İstanbul Paramotor pilotlarının hiç birinde SIV eiğtimi yoktur ve tekrar söylüyorum bir kazası da yoktur.
Paramotr pilotları olarak acil iniş diye bir durum var diyemem çünkü bu zaten bir yamaç paraşütüdür, Motorun durması bir acil durum ise YP çok daha tehlikeli bir spordur çünkü bu durumda kalkıştan inişe kadar paso acil durumda uçacaksın demektir. Meteoroloji ye gelince, rahatlıkla internetten takip edilebilir v ona göre önlemini alırsın , haca kötüyse uçuşunu iptal edrsin okadar basit. Diyelim ki havada yakalandın, bu durumda senin sırtında yedek bir gücün var, istediğin herhangi bir yere inişini planlarsıni, iniş yerini beyendmedin, risk mi var, bas gaza yüksel ve daha emniyetli bir yere inişini planla. YP ye göre çok daha güvenli. Oysaki YP de teki bir mermiye shipsin, ya inecen ya inecen. Hangisi daha güvenli? Tabi ki paramotor.
Kesinlikle hiç birşeyi şansa brakmıyoruz Koray. Hiç endişen olmasın, paramotorla uçmaya başladığınız zaman, çok kısa bir zamanda o makineye adapte olacaksın onunla bütünleşeceksin ve her şey çok kısa zamanda refleks haline gelecektir. Bu sporu okadar abartılacak bir spor değildir.
Bu konudaki endişelerin giderilecekse gel sana çok kısa bir dersle paramotorumu vereyim ve bu kondaki endişelerini gidereyim...


Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 3 ay önce (07.12.2014, 12:40)

"Koray Koş arkadaşımız anladığım kadarıyla YP Pilotu olup bu şekilde Paramotor Eğitiminin tehlikelerinden bahsediyor. Acaba kendisinin Paramotor tecrübesi olup olmadığını çok merak ediyoru?" paramotor konusunda pek fazla deneyim ve tecrübem yok ama eğitimim var thk dan eğitim aldım ama elimizde olmayan sebeplerden dolayı eğitimi yarıda bırakmak zorunda kaldım.

"100-300 m çok az bir irtifa olmasına rağmen Paramotor sporcuları olarak bizler türbülanlı havalarda uçmadığımız için böyle bir risk ihtimali yoktur" sabahın köründe veya gün batımında olsa bile sanırım kimse % 100 bu havada türbülans yoktur diyemez çünkü öle bir teknolojiye sahip değiliz. Bunun önemi nedir SIV veya Acil iniş manevraları ve kanat hakimiyeti iyi olmayan pilot hertürlü duruma açıktır. ve benim gözümde bu durum riskleri doğru analiz edememektir.

" Şu ana karad İstanbul Paramotor Pilotlarında herhangi bir kazamız yoktur." bu çok güzel bir haber ve inşallah ta hiçbir üyeniz veya yeni öğrencileriniz en ufak kaza geçirmez

" Koray arkadaşımızın Full SIV gerekliliğine inanmıyorum. İstanbul Paramotor pilotlarının hiç birinde SIV eiğtimi yoktur ve tekrar söylüyorum bir kazası da yoktur." Erdoğan abi yere 200 m uçarken %60 %70 lık bir kapanma yaşayan bir pilot bunu ilk defa yaşadığında ne yapacağını bilmezken bu durumdan nasıl çıkabilir ve bu durum sadece meteorolojik sebeplerden değil pilot hatasından da kaynaklanabilir. Örneğin motora fazla gaz verip hucum acısını çok fazla yukarı kaldıran neredeyse deep stala kadar gelen kanada aniden gaz kesip ileriye atılınca kapanma ihtimali çok yüksek bence. belki bu durumu sizin öğrencim dediğiniz Feyzullah bey yaşamamış olabilir ama yeni başlayan başka bir öğrencinin yaşamama ihtimali nedir sizce. ki herşey bir yana türbülans yada kötü hava koşulları %100 önceden tahmin edemezsiniz.

"Motorun durması bir acil durum ise YP çok daha tehlikeli bir spordur çünkü bu durumda kalkıştan inişe kadar paso acil durumda uçacaksın demektir." Yp pilotu uçuşun başından sonuna kadar ineceği yeri hesaplamak zorundadır çünkü itici bir gücü yoktur ve bu deneyim sadece paramotorla uçan bir kişiye göre çok daha fazla gelişmiştir kanadın ne kadar süzüleceği rüzgar hızının kendini nasıl etkileceğini daha iyi analiz eder. yeni başlayan paramotor pilotu kanadın süzülme oranını rüzgarın bu oranı nasıl etkileyeceğini bilmesini bekleyemeyiz. Erdoğan abi senin karıştırdığın nokta biz deneyimli paramotor pilotlarından bahsetmiyoruz ilk uçuşlarını paramotola yapan pilotlardan bahsediyoruz. bu sorunların arasında motor durması da dahil örneğin " paramotorla uçuyoruz 300 metredeyiz motor arızalandı 500 m ileride inilebilecek temiz bir alan var ve motor durdu kanadın süzülme oranlarını bilmeyen bunu hissiyat olarak anlayamayan bir pilot temiz alana yetişebilecekken 100 m ilerideki engebeli araziyi gözüne kestiriyor 500m yetişemeyeceğim diye ve inerken ayağı takılıp kasayı parçalıyor.

"Meteoroloji ye gelince, rahatlıkla internetten takip edilebilir v ona göre önlemini alırsın , haca kötüyse uçuşunu iptal edrsin okadar basit. Diyelim ki havada yakalandın, bu durumda senin sırtında yedek bir gücün var, istediğin herhangi bir yere inişini planlarsıni, iniş yerini beyendmedin, risk mi var, bas gaza yüksel ve daha emniyetli bir yere inişini planla." hepimiz meteorolojiyi internetten takip ediyoruz internetteki meteroloji %100 değil moteo ya baktık araziye çıktık havayı gözlemliyoruz kimse benim tahminlerim %100 diyemez en iyi pilot bile. olduki havada karşılaştık acemi pilot havada kanat titremeye başlayınca doğru karar veremez çünkü ne yapacağını bilmez. yine diyorum deneyimli paramotor pilotlarından bahsetmiyorum acemi ilk uçuşlarını paramotorla yapan öğrenci pilotlardan bahsediyorum. bölesi bir havayla karşılaşan deneyimsiz paramotor pilotu hertürlü duruma açıktır.

"Kesinlikle hiç birşeyi şansa brakmıyoruz Koray. Hiç endişen olmasın, paramotorla uçmaya başladığınız zaman, çok kısa bir zamanda o makineye adapte olacaksın onunla bütünleşeceksin ve her şey çok kısa zamanda refleks haline gelecektir. Bu sporu okadar abartılacak bir spor değildir.
Bu konudaki endişelerin giderilecekse gel sana çok kısa bir dersle paramotorumu vereyim ve bu kondaki endişelerini gidereyim..." deneyimli yp pilotlarının paramotora geçmesinde hiçbir sıkıntı yok abi bizde tamda bundan bahsediyoruz. 2015 istanbula gelmeyi ormanlıda uçuş yapmayı planlıyorum inşallah geldiğimde müsait olursa paramotor konusunda deneyimli kişilerden bilgi edinmeye de ihtiyacım var benim içinde güzel olur abi

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen gakkaya001 » 9 yıl 3 ay önce (07.12.2014, 17:20)

Erdoğan bey belki yaptığın yanlışların günahını çıkarmak ,belkide haklı olduğunu zorla kabullendirmenin peşindesiniz ama kesinlikle yanlış yoldasınız..

Nedenmi ? hiç sıngle uçuşu olmayan bir talihsiz pilot adayı size geldi,kurs ücretinde anlaştınız birde temiz felanca arkadaştaki paramotorun satışına aracılık yaptınız. Bir kaç düz uçuşu birlikte yaptırdınız kanadı bir şekilde tepesine getirmesine yardımcı oldunuz,peki havada yiyeceği bir asimetrik yada bir frontag yada arka rüzgarla inişte ellerini pale kaptırdığında bunun vebalini siz Erdoğan Şanslı olarak nasıl ödeyeceksiniz ?

Bu arada başlığı siz açınca size yazdım,bu yanlışta yalnız değilsiniz sadece Adana da sizin gibi bu yanlışın içinde bir sürü eğitmen olduğunu idda edenler var..
Artık hesabını siz vereceksiniz,kolay gelsin..

AHAS-Güner Akkaya

Kullanıcı avatarı
flyjoe
Mesajlar: 66
Kayıt: 03.02.2009, 01:08
Ad Soyad: Nezih Tat
Şehir: Alanya
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen flyjoe » 9 yıl 3 ay önce (07.12.2014, 23:19)

Paramotor yamaçparaşütü ile birlikte uçulan aletin adıdır.Ancak bir araya geldikleri zaman uygun bir paramotor kanadı ve kiloya uygun bir motor seçilmelidir.Yamaçparaşütü yüksek biryerlerde yapılabilir.paramotor ile uçmak ise düz veya hafif eğimli bir yerden kolaylıkla olur.Burda şu önemli pilot adayının ilk paramotor deneyiminde havaya yükseldiğnde vereceği tepki...iki seçenek var ya kontrolsüz ve korkulu bir uçuş yada rahat ama güvensiz bir uçuş.İşte konu burda biraz netleşiyor,
Benim eğitmenlik görüşüm Paramotor pilot adayının mutklaka yamaçparaşütü kontrol çalışması yapması ve eğitim tepelerinden uçması olacaktır.Ayağı yerden kesidikten sonra ve yüksekte yamaçparaşütü kontrollerini yapmalı ve hissetmeli.özetlersek Havada kanat hakimiyetini öğrendikten sonra uçmalıdır.360 derece dönüşler,son yaklaşmalar,d kolon kullanarak dönüşler v.s yapıldıktan sonra paramotorla uçmak çok daha başarılı ve güvenli olacaktır.herkese iyi uçuşlar dilerim nezih hc.

Kullanıcı avatarı
mustafa çelik
Mesajlar: 391
Kayıt: 20.11.2006, 18:38
Ad Soyad: Mustafa Çelik
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen mustafa çelik » 9 yıl 3 ay önce (08.12.2014, 15:12)

Paramotor direk olarak uçulan bir araç olmayıp itici bir araçtır. Yani bizi uçuran tepemizdeki kanattır. Tependeki kanatı nasıl yönlendirebileceğini biliyorsan, asimetriklerde, spin, spiral, önden kapanma vb. durumlarda kanata ne cevap vereceğini biliyorsan ZATEN YAMAÇPARAŞÜTÜ EĞİTİMİ almışsın demektir. Direkt olarak paramotorla uçmaya başlayan kişi yukarıdaki eğitimleri aldığı taktirde singil olarakta uçabilir..