P2 Pilotu için en-a mı en-b mi?

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
young turk
Mesajlar: 3
Kayıt: 02.03.2014, 22:49
Ad Soyad: Arda Yılmaz
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

P2 Pilotu için en-a mı en-b mi?

Mesaj #1 gönderen young turk » 9 yıl 3 ay önce (20.12.2014, 23:07)

Sorum şu; P2 belgesini yeni aldım sayılır.. Elbette önerilen tecrübe kazanana kadar en-a kanatla uçmak. Ama daha uzun vadeli olması için en-b alma fikri sizce mantıklı mıdır sevgili forum? Sizce bu riske girmek mi olur? En-a, en-b arasında tehlike arz edecek kadar emniyet farkı var mıdır?

Şimdiden teşekkürler.. :)


Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 237
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen unforg » 9 yıl 3 ay önce (21.12.2014, 08:53)

Selam Arda ; p2 belgesi kalkış iniş yapabilip tahminimcede 10 sorti uçtuktan sonra alınan bir belge bence A sınıfı bir kanatla uçman gerektiği kanaatindeyim ne zamanki o kanadın hakkını vererek ucurdun emergency durumlarda rahatlıkla kanada hakim olduktan sonra bir üst seviye kanada geçmeni öneririm.

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen SERVET » 9 yıl 3 ay önce (21.12.2014, 18:28)

http://www.dhv.de/web/en/safety/recomme ... ragliders/

Verdiğim linkte sezonluk ve toplam uçuş saatine göre hangi sınıf kanat kullanman gerektiğini kanat seviyelerinin ihtiyaç duyduğu pilotaj düzeyini tanımlamış. Buraya bakarak bi fikir sahibi olabilirsin.
En b sınıfıda kendi içinde slow en b normal en b ve high en b diye ayrılıyor. Tabikide ileri en b bir kanatla en a kanat arasındaki pasif güvenlik arasında çok fark var. En a ile slow en b arasında ise çok daha az.
Genelde kanat değiştirmek maliyetli olduğu için p2 den sonra slow en b ya da normal bir en b ile yola devam ediyorlar.
Toplam 20 saatlik bir uçuş saati ve basic siv ile en b kanata geçebilirsin.
Benim tavsiyem ise en a ile başlaman minimum 20 saatlik uçuşdan sonra basic siv yapman sonrasında biraz daha uçuş saatini arttırdıktan sonra en a kanatla full siv ini yaparsan çok rahat edersin. En a kanatın verdiği güvenlik konforu ile spininden full stall una spiraline speedli kapanmalara kadar en zor manevraları yapmanı ve ilk termik uçuşlarını hatta mini xc denemelerini en a kanatla yapman ve sonrasında sezonluk uçuş saatinde yetiyorsa ona göre en b bir kanata geçmeni tavsiye ederim.

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen SERVET » 9 yıl 3 ay önce (21.12.2014, 18:40)

En a ile en b arasındaki güvenlik farkı için örnek vermek gerekirse % 75 lik bir kapanmada speedli veya speed siz 90 dereceden fazla dönmez ve 45 dereceden fazla ise dalmaz.
En b bir kanat ise % 75 lik bir kapanmada en az 90 en fazla 180 derece döner ve en fazla 45 derece dalar.
Yani kapanmalarda dalış açıları aynı kalırken dönüş ise nerdeyse iki katına çıkabilir.

Kullanıcı avatarı
young turk
Mesajlar: 3
Kayıt: 02.03.2014, 22:49
Ad Soyad: Arda Yılmaz
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen young turk » 9 yıl 3 ay önce (21.12.2014, 20:58)

Uğur ve Servet hocam, yorumlarınız benim için değerli, dikkate alıcam, çok sağolun.

Kullanıcı avatarı
kenancifci
Mesajlar: 179
Kayıt: 12.12.2006, 00:18
Ad Soyad: Kenan Çifci
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen kenancifci » 9 yıl 3 ay önce (22.12.2014, 22:55)

selam arda
p2 hayırlı olsun belgeyi nerden aldın?
abdullah yıldızdan p2 aldım 5 defa toplanding şartı vardı. bu tarz ciddi bi eğitimden geçtiysen kesinlikle en-b kanatla devam etmelisin. gelişim dönemindesin en-a ile köreltme kendini


Kullanıcı avatarı
young turk
Mesajlar: 3
Kayıt: 02.03.2014, 22:49
Ad Soyad: Arda Yılmaz
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen young turk » 9 yıl 3 ay önce (23.12.2014, 16:00)

İnönüden aldım Kenan hocam, İnönünün eğitimi sistemli ve kalitelidir. Ama top landing falan yapmadım, en-a daha güvenli olacak galiba :) İnönüde hocalarımızın önerdiği de başlangıç eğitiminden sonra en-a kanatla uçmamızdı. Burdan da fikir almak için açtım başlığı, teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen takyonxxx » 9 yıl 3 ay önce (24.12.2014, 14:58)

10 sorti uçuş / 35 saat teorik ders aldıktan sonra p2 sertifikası almaya hak kazanırsın. Top landing p2 seviyesinde ilk kez uçanlar için yaptırılmaz. Fakat zaten uçan bir kişi sertifika kontrol niteliğinde bir kursa katıldıysa yaptırılabilir.
Sertifikanın Fai onaylı olması mühimdir.
Bu başlangıç eğitiminden sonra 15-20 saat (120 sorti civarı) en a, dhv 1 kanatla uçuş yaparsın.
Ama önemli konu bu süreç için sıfır kanat almak yanlıştır bence. Ziyan olur. Kulup kanatlarıyla, hoca eşliğinde bu süreç geçirilir. Sonrasında yine hoca tavsiyesiyle uygun en-b, dhv 1-2 kanat alınabilir.
Türkiye de tatiller de değerlendirilerek, hafta sonu pilotları yılda 100 saate yakın uçuş yapabilir.
Fakat kişi yılda sadece 10-15 saat uçuyorsa, dhv 1 kanat alıp böyle devam edebilir.
Saygılar sevgiler..

Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Airbender » 9 yıl 3 ay önce (24.12.2014, 18:49)

Merhaba, Servet ve Türkay' ın güzel tespitleri var.
Ben yaptım sen yapma :(
Varsın 1000 avro fazla ver sonra yıllarca sürecek olan uçuş zevkinden kaliten den bir şey kaybetme.
en a ve dhv1 kanatlar her türlü hatanızı kaldırabilir. Bir sezon fazla değil bir sezon en a, dhv 1 kullanın. Belki yerde farklarını ayırt edemiyor olabilirsiniz ama uçtuğunuzda gerçekten farklı olduğunu ve işin geçtiğini anlarsanız. İşte o zaman üzücü olur. Size olacağına paranıza olsun.

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen SERVET » 9 yıl 3 ay önce (24.12.2014, 20:38)

Haftasonu pilotunun yýlda 100 saat uçabilmesi için çok özel bir çaba sarfetmesi gerekir. Düzenli uçan normal bir haftasonu pilotu 60 en fazla 80 saat uçar.
Uçuþ tepesine yakýn oturan iþden çýktýktan sonra yarýmsaat dahi olsa haftaiçi uçma imkaný olan ve uçuþ kayýtlarýný düzenli tutan bir tanýdýðým dahi 120-130 saat uçuyor.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Champion » 9 yıl 3 ay önce (25.12.2014, 10:02)

Bir kelamda biz edelim!
A sınıfı kanatlar sadece başlangıç eğitimi içindir. Bu eğitim kısa bir sürede tamamlanabildiği için kendini geliştirmek isteyen bir pilotun A sınıfı kanat alması anlamsızdır. Bu sürecin Türkayın da dediği gibi Kulüp kanatları ile geçirilmesi daha mantıklı.
Zaman ayıracağım, ilerleteceğim diyorsan EN- B dediğimiz sınıf kanatlardan alabilirsin.

Semih


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen SERVET » 9 yıl 3 ay önce (25.12.2014, 23:09)

Bruce goldsmith yeni çıkan fifty ways to fly better adlı kitabında en a kanatla xc uçmak adlı bir makale var. Bu makaleden birkaç bölüm paylaşmak istiyorum.
“Sizin ilk kanadınız en önemli kanadınızdır. Uçuş kariyerinizin temelini oluşturacaktır. İhtiyacınız olan tamamen konforlu mümkün olduğunca güvenli bir kanat ki gökyüzünün yabancı türbülanslı sürekli değişen dünyasıyla uyum sağlayın”
“ Aslında çoğu pilot ilk kanadını çok hızlı bir şekilde bırakır daha iyi performans boş vaadiyle satar. Gerçekte ise daha çok gelişim sağlayıp iyi bir pilot olmak için ilk kanatlarını kapasitelerinin son limitine kadar uçarak elde edebilirler”
“Daha yüksek performanslı bir kanada hazır olduğunu düşündüğünde, dur ve kendine sor. Bunlardan hangi birini yaptım diye… ve sonra tekrar sor gerçekten hazırmıyım diye.
Siv yaptım mı ? lee side termikte kanatla boğuşurken termiği merkezledim mi ? bulut tabanında full speed süzüldüm mü ?
Çünkü yalnızca sen kendini zapt edebilirsin eğer ilk kanadın en a ile bunlarda yetkin hala
gelmediysen “

Sonunda özet kısmında ise
“-En a kanatlar xc uçuşu yapabilecek kapasitededir. Belirleyici faktör pilotdur
-iyi bir pilot başlangıç kanadıyla kötü bir pilotun yüksek performanslı kanadından daha iyi uçar.
-şüphesiz kendini altında iyi hissetiğin bir kanatla daha iyi uçarsın.
-kanadını erkenden yükseltmek için üzerinde baskı hissetme. 100 saat uç kanadınla, SİV yap ve xc ye git.”
Doğru kanadı seçmek bölümünde ise
“Kendini güvende hissetme duygusu sıklıkla gözden kaçırılır ki bana göre kanat seçiminde en önemli faktördür. Eğer kendini güvende hissedersen seni endişelendiren bir kanata nazaran herzaman daha iyi uçarsın. Eğer güvenlik duygusunu kaybedersen ve kötü bir durumda veya sert bir havada korkarsan doğru karar verme yetini de kaybedersin. Bu kısmen adrenalin ve korku dolayısıyladır ki en çok ihtiyacınız olduğu anda algılamanızı ve yargılarınızı gölgeler. Diğer yandan eğer gerçekten keyif aldığnız ve altında kendini rahat hissettiğniz bir kanadınız varsa endişe eşiğiniz daha yüksek olacaktır ve bu yüzden doğru karar vermek için daha çok şansa sahip olcaksınız”

Kullanıcı avatarı
aydin4215
Mesajlar: 7
Kayıt: 19.06.2016, 11:37
Ad Soyad: Aydın Yıldırım
Şehir: konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Re: P2 Pilotu için en-a mı en-b mi?

Mesaj #13 gönderen aydin4215 » 7 yıl 8 ay önce (11.07.2016, 23:03)

Bu güzel bilgi için teşekkürler servet bey .....

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: P2 Pilotu için en-a mı en-b mi?

Mesaj #14 gönderen ahmetsen » 7 yıl 8 ay önce (12.07.2016, 08:20)

Bence yorum yapan pilot abilerim ve arkadaşlarımın tamamı doğru söylemiş. Servet'in yazdıklarınada tamamen katılıyorum. Turkay ve Semih Abinin dediği gibi EN-A safhasını kulup kanadı vb.. yöntemlerle hızlıca tamamlayıp Servetin dediği gibide EN-B sürecini olabildiğince uzun tutmakta fayda var. Özellikle hafta sonu uçan keyif pilotları EN-C'yi düşünmemeli bile. Günümüzün en EN-B kanatları yeterince tatminkar (hafta sonu pilotlarını kast ediyorum) ve güvenli. EN-B kanatlar ile uzuuuuuuuunnnnnn süre uçulup %100, hatta % 110-120 performansla ( :D ) iyice uçulduktan sonra bir sonraki seviye düşünülebilir. Camiamızda yapılan en sık hatanın don değiştirir gibi kanat değiştirmek ve çok kısa sürelerde seviye atlamak olduğunu düşünüyorum. Diğer hatalar ise uçulan kanatla yer ve SİV eğitiminin yapılmaması (sanki kalkışta, inişte ve uçuşta o yer eğitmi yapılan kanat olacak), SİV eğitimi tamamlanmadan Termik ve Mesafe Uçuşlarına geçilmesi, Kilo ve Eğitim Seviyelerine uygun kanatla uçulmaması vs. vs....

Bu arada burada ne yazarsak yazalım, ne söylersek söyleyelim spora yeni başlayan arkadaşlar elindeki paraya ve etrafındaki çakallara göre hareket edip kafalarına göre kanat alıyorlar. Ne desek boş.

Yeni Başlayan ve Palazlanma Sürecünde Olan Arkadaşlara Önerilerim;
1. İlk kanadınız mümkünse sıfır kanat olmasın...
2. Sık Sık Sık Sık Sık Her Fırsatta YER EĞİTİMİ YAPIN
3. Yer ve SİV eğitimlerinizi kendi malzeme ve ekipmanınız ile yapın. (Uçuşta Kokpit kullanıyorsanız SİV eğitiminde de takın gibi, Koza harnesle uçup başlangıç harnesi ile SİV yapmayın gibi...)
4. Etraf ayıplasada (camia böyle) küçümsede özellikle taşlık ve kayalık tekoflarda dizlik ve kolluk kullanın.
5. Nasıl kullanıldığından emin olmadığınız 2 nci el kaskı satın almayın. (Alacağınız kask mümkünse çenelikli ve sıfır olsun)
6. Sık sık malzeme ve ekipmanınızı kontrol edin.
7. Yedek paraşütünüzü düzenli katlatın/katlayın. (Her pilot kendi yedeğini katlamayı mutlaka öğrenmeli)
8. Ekipmanızı gözünüz gibi koruyun.
9. Kilo ve eğitim seviyenizin üstündeki kanat ve harnesler ile uçmayın.
10. Her yılda en az 1 kere mümkünse full değilse basic SİV eğitimini yapın.
11. Araştırın, okuyun, en doğru ve en güncel bilgiyi sürekli kovalayın.... Uçan her kezi pilot sanmayın. Azınızı açıp kaz gibi her kezi dinlemeyin.
12. BELGE İLE UÇULMAYACAĞINI ANLAYIN ARTIK. Önemli olanın cebinizdeki pilot kartında yazan seviyenin değilde beyninizdeki seviyenin olduğunu unutmayın. P2-P3-P5, Kulup pilotu, Pilot vb.. ünvanlara sahip olmayıp çok çok çok çok çok güzel uçan bir sürü abimiz ve arkadaşımız mevcut.
13. Don değiştirir gibi kanat değiştirmeyin.
14. Bir üst seviyeye geçmek için bir önceki kanadınızı tam ferformans uzuuuuuuuuuuuun süre kullanın.
vb vb vb vb ....

Bu listeye ekleme yapacak benden çok daha deneyimli ve iyi uçan pilot abilerim, arkadaşlarım ve kardeşlerim var. Onlarda önerilerini eklesinler.

Kolay gele.

Kullanıcı avatarı
H.Aydın
Mesajlar: 19
Kayıt: 28.03.2016, 09:27
Ad Soyad: Hüseyin Aydın
Şehir: Çorum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: P2 Pilotu için en-a mı en-b mi?

Mesaj #15 gönderen H.Aydın » 7 yıl 8 ay önce (12.07.2016, 10:16)

Ahmet hocam saygılar sevgiler
benim karain 2016/2 dönemi hocamsınız sizi ve eğitiminizi hocalığınızı hep takdir etmişimdir.
yüreğinize sağlık yine gerekenleri kısa ve öz bir şekilde izah etmişsiniz. dilerim ders çıkaran arkadaşlarımız olur. en iyi pilot hayatta kalan pilottur. demiştiniz dileğim herkesin en iyi pilot olmasıdır. güzel uçuşlu günler dilerim
hüseyin