göç yolları ve XC
Moderatör: Moderatör Ekibi
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
göç yolları ve XC
Herkese merhaba. Belki sıra dışı belki aptalca veya gerçekten işe yarıyacak bir fikrim var . Öncelikle konuyla ilgili derinlemesine bir araştırma yapmadım nereden baksanız 1 yıldır düşünüyorum bu konuyu araştırmayı ama düşünceden öteye pekfazla gidemedi.
Ülkemiz kuş çeşitliliği bakımdan oldukca zengin bir üleke. Ben tür olarak leylekleri ele almak istiyorum. Leylekler aynı bizim gibi termal aktiviteyi kullanarak şehirler ülkeler hatta kısacası dünya turuna çıkıyorlar. Ülkemizdeki kuş bilimcileri bu hayvanları doğal ortamlarında çok ciddi araştırmalar gözlemler yapılıyor ve bu hayvanların göç yolları hangi rotaları hangi günlerde hangi hava koşullarında uçtukları kayıt altına alınıyor.
Benim fikrim ise bu hayvanları inceleyen kuş bilimcileriyle irtibata geçip onların araştırmalarını kendi sporumuzla ilişkilendirip kendimize eşsiz XC rotaları oluşturulabilir mi ? Bu hayvanların hangi hava şartların da uçtuğunu bilmek bize birşeyler katarmı ?
Daha öncede dediğim gibi bu araştırmayı 1 yıldır düşünyorum ve niye düşünceden öteye gitmedi.
1: kuş bilimcilerin kapısını çalıp biz geldik ve sizin yılların birikimi araştırmalarınıza talibiz desek bize gülerler mi acaba
2: Olaki kuş bilimciler paylaşımcı çıktı ve verilleri aldık bu veriler nasıl olur hangi formatta olur bu formatları kim kullanıp bizim anlayabileceğimiz forma sokar
3: bu araştırma günler haftalar belki aylarca pc başında çalışmayla ortaya çıkacak ve ayriyetten kuş bilimcilerle yapılacak olan ikili diyaloglar belki yüz yüze görüşmeler gerekecek
4: Bunca şeyi yaptıktan sonra elde kocaman bir 0 olma ihtimalini kim alacak
Bu sadece bir düşünce ve tartışmaya açıktır arkadaşlar. En önemlisi de Fikirler, olabilme ihtimali ve kim ortaya neler koyabilir bunun tartışılması iyi olur diye düşünüyorum saygılar.
Turhal Sportif Havacılık Kulübü
Koray Koş
Ülkemiz kuş çeşitliliği bakımdan oldukca zengin bir üleke. Ben tür olarak leylekleri ele almak istiyorum. Leylekler aynı bizim gibi termal aktiviteyi kullanarak şehirler ülkeler hatta kısacası dünya turuna çıkıyorlar. Ülkemizdeki kuş bilimcileri bu hayvanları doğal ortamlarında çok ciddi araştırmalar gözlemler yapılıyor ve bu hayvanların göç yolları hangi rotaları hangi günlerde hangi hava koşullarında uçtukları kayıt altına alınıyor.
Benim fikrim ise bu hayvanları inceleyen kuş bilimcileriyle irtibata geçip onların araştırmalarını kendi sporumuzla ilişkilendirip kendimize eşsiz XC rotaları oluşturulabilir mi ? Bu hayvanların hangi hava şartların da uçtuğunu bilmek bize birşeyler katarmı ?
Daha öncede dediğim gibi bu araştırmayı 1 yıldır düşünyorum ve niye düşünceden öteye gitmedi.
1: kuş bilimcilerin kapısını çalıp biz geldik ve sizin yılların birikimi araştırmalarınıza talibiz desek bize gülerler mi acaba
2: Olaki kuş bilimciler paylaşımcı çıktı ve verilleri aldık bu veriler nasıl olur hangi formatta olur bu formatları kim kullanıp bizim anlayabileceğimiz forma sokar
3: bu araştırma günler haftalar belki aylarca pc başında çalışmayla ortaya çıkacak ve ayriyetten kuş bilimcilerle yapılacak olan ikili diyaloglar belki yüz yüze görüşmeler gerekecek
4: Bunca şeyi yaptıktan sonra elde kocaman bir 0 olma ihtimalini kim alacak
Bu sadece bir düşünce ve tartışmaya açıktır arkadaşlar. En önemlisi de Fikirler, olabilme ihtimali ve kim ortaya neler koyabilir bunun tartışılması iyi olur diye düşünüyorum saygılar.
Turhal Sportif Havacılık Kulübü
Koray Koş
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Koray aslında olması gerekeni düşünmüşsün. Yani en mükemmel uçuş rotası bu işi Allah vergisi hissiyatlarla yapan kuşlara aittir. itiraz edeni asarım. Sadece bu kuşların rotasını bulmak ve onların uçuş şartlarını öğrenmek lazım. Kanaatimce sonuç hiçbirzaman elde var kocaman bir 0 olmayacaktır. İlla ki birşeyler öğrenir, bir adım daha ileri gitmiş oluruz. Ben varım.
Kendi gözlemlerimde Ağustoş ayının ilk ve ikinci haftasında Leylekler göçe başlıyor. Hatta temmuzun son haftasında yavrularına termik dönmeyi öğretiyorlar. Bunları sen de Şenyurt civarında 4-5 leyleklik grupları termik dönerken görmüş, şahit olmuşsundur. Önemli olan onlar yol iz takip etmeyip dağ-taş demeden biryere kadar gidip, genellikle de dağlık bir alanda geceliyorlarken "biz nasıl yapabiliriz bu konaklamayı" konusu olacaktır diye düşündüm. Hadi biraz kafa yoralım ve araştıralım. birşeyler öğrenmiş oluruz.
Kendi gözlemlerimde Ağustoş ayının ilk ve ikinci haftasında Leylekler göçe başlıyor. Hatta temmuzun son haftasında yavrularına termik dönmeyi öğretiyorlar. Bunları sen de Şenyurt civarında 4-5 leyleklik grupları termik dönerken görmüş, şahit olmuşsundur. Önemli olan onlar yol iz takip etmeyip dağ-taş demeden biryere kadar gidip, genellikle de dağlık bir alanda geceliyorlarken "biz nasıl yapabiliriz bu konaklamayı" konusu olacaktır diye düşündüm. Hadi biraz kafa yoralım ve araştıralım. birşeyler öğrenmiş oluruz.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Düşüncelerini paylaştığın için teşekkür ederim ahmet abi.
benim düşüncem leylekler gibi tokattan kalkıp süriye üzerinden afrikaya gitmek deği benim düşüncem bu hayvanların kullandıkları rotaları günü birlik bir uçuş rotasına indirgemek ve en önemliside bunu hangi zamanlarda hangi rotalarda hangi hava koşullarında uçtuklarını öğrenip aynı rota ya yakın ama güvenllik önlemlerini alarak bizim koşullarımıza uygun hale getirmek.
bu çalışmayı yapmak oldukca mesayi harcayarak yapılabilecek bir çalışma diye düşünüyorum.
benim düşüncem leylekler gibi tokattan kalkıp süriye üzerinden afrikaya gitmek deği benim düşüncem bu hayvanların kullandıkları rotaları günü birlik bir uçuş rotasına indirgemek ve en önemliside bunu hangi zamanlarda hangi rotalarda hangi hava koşullarında uçtuklarını öğrenip aynı rota ya yakın ama güvenllik önlemlerini alarak bizim koşullarımıza uygun hale getirmek.
bu çalışmayı yapmak oldukca mesayi harcayarak yapılabilecek bir çalışma diye düşünüyorum.
- Extasy
- Mesajlar: 103
- Kayıt: 29.05.2013, 17:40
- Ad Soyad: Erdem Akcan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Koray bence...
1- bu konuy ile ilgilenen üniversiteler yada araştırmacılara ulaşmak lazım
2- elbetteki bölgenizde yada türkiye genelinde uçuş rotaları vardır ve paylaşacaklarını düşünüyorum
3- ama bu kuşların yerel olarak değilde genel uçuş yönlerini ve rotaları olduğunu düşünüyorum
4- yerel olarak ele almak gerekiyorsa baya bir mesai harcamak gerekliliği ortaya çıkacak
sonuç : bence yerel olarak değilde türkiye genelinde bu kuşların rotalarıı ve ortalama olarak tarihleri elde edebilirsek bence sonuç mükemmel olacaktır..
1- bu konuy ile ilgilenen üniversiteler yada araştırmacılara ulaşmak lazım
2- elbetteki bölgenizde yada türkiye genelinde uçuş rotaları vardır ve paylaşacaklarını düşünüyorum
3- ama bu kuşların yerel olarak değilde genel uçuş yönlerini ve rotaları olduğunu düşünüyorum
4- yerel olarak ele almak gerekiyorsa baya bir mesai harcamak gerekliliği ortaya çıkacak
sonuç : bence yerel olarak değilde türkiye genelinde bu kuşların rotalarıı ve ortalama olarak tarihleri elde edebilirsek bence sonuç mükemmel olacaktır..
- 0guzkan
- Mesajlar: 106
- Kayıt: 06.11.2009, 20:27
- Ad Soyad: Oğuzkan Sadeer
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Merhaba
Bu konuda bu kadar detaya gerek yok bence aşağıdaki linkten bu güne kadar yapılar xc uçuşlarını görebilir ve çalışan bölgeleri analiz edebilirsiniz
http://xcplanner.appspot.com/
XC Sikes sayesinde yapılacak uçuş rotalarının hava durumlarını aneliz edip nerelerin xc ye uygun olduğunu yorumlaya bilirsiniz
ek olarak XC uzun mesafe uçuşu olarak çok çalışan bölgeden ziyade çok hızlı uçulabilecek bölge gerekli yok çok çalışan bölgeler belli doğu bölgeleri
unutmayın kuşlar 1 kg ağırlığında 2 Mt kanat açıklığına sahip olabilir onların uçuşunu bizimkinlerle karşılaştıramayız diye düşünüyorum
Bu konuda bu kadar detaya gerek yok bence aşağıdaki linkten bu güne kadar yapılar xc uçuşlarını görebilir ve çalışan bölgeleri analiz edebilirsiniz
http://xcplanner.appspot.com/
XC Sikes sayesinde yapılacak uçuş rotalarının hava durumlarını aneliz edip nerelerin xc ye uygun olduğunu yorumlaya bilirsiniz
ek olarak XC uzun mesafe uçuşu olarak çok çalışan bölgeden ziyade çok hızlı uçulabilecek bölge gerekli yok çok çalışan bölgeler belli doğu bölgeleri
unutmayın kuşlar 1 kg ağırlığında 2 Mt kanat açıklığına sahip olabilir onların uçuşunu bizimkinlerle karşılaştıramayız diye düşünüyorum
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
mrb oğuzkan ve erdem fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler
oğuzkan http://xcplanner.appspot.com/ bu siteyi daha önce görmemiştim bunun için ayriyetten teşekkürler .
bu konuya aslında şu yönden bakmak lazım. bölgedeki xc rotaları oğuzkanında dediği gibi bellidir nerelerin çalıştığı nerelerin çalışmadığı. tokat bölgesinde 2014de yapılan xc yarışmasında bölgeye gelen yeni pilotların ve yarışma sırasında task ları belirleyen komitenin öngördüğü rotaların bazılarının termal yönden çalışacağı konusunda şüpelerim vardı bölgede uçmamış pilotların kendi deneyimleri ve gözlemleri sayesinde bölgemize yeni rotalar eklendi. Acaba aynı şeyi göçmen kuşlarda yapabilirmi ?
ve önemli konulardan biriside oğuzkan ın dediği gibi bir leyleğın uçuş karakteristi uçabileceği koşullar süzülme oranı gb vs durumlar bizim yp sporu için nekadar geçerlidiri. bu konu araştırılmaya ve tartışılmaya gerçekten açık
leylek 1 kg değildir sanırım ama ağırlığa göre kanat alanı konusu önemli hatta sanırım bu daha önce tartışılmıştı forumda.
oğuzkan http://xcplanner.appspot.com/ bu siteyi daha önce görmemiştim bunun için ayriyetten teşekkürler .
bu konuya aslında şu yönden bakmak lazım. bölgedeki xc rotaları oğuzkanında dediği gibi bellidir nerelerin çalıştığı nerelerin çalışmadığı. tokat bölgesinde 2014de yapılan xc yarışmasında bölgeye gelen yeni pilotların ve yarışma sırasında task ları belirleyen komitenin öngördüğü rotaların bazılarının termal yönden çalışacağı konusunda şüpelerim vardı bölgede uçmamış pilotların kendi deneyimleri ve gözlemleri sayesinde bölgemize yeni rotalar eklendi. Acaba aynı şeyi göçmen kuşlarda yapabilirmi ?
ve önemli konulardan biriside oğuzkan ın dediği gibi bir leyleğın uçuş karakteristi uçabileceği koşullar süzülme oranı gb vs durumlar bizim yp sporu için nekadar geçerlidiri. bu konu araştırılmaya ve tartışılmaya gerçekten açık
leylek 1 kg değildir sanırım ama ağırlığa göre kanat alanı konusu önemli hatta sanırım bu daha önce tartışılmıştı forumda.
- alp78
- Mesajlar: 181
- Kayıt: 06.05.2012, 19:24
- Ad Soyad: Taner Alp
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 34 / 2
- Pilot Menüsü:
http://www.ikgt.org/p/ikgt-iletisim-formu.html
Yukarıda linki bulunan İstanbul kuş gözlem topluluğu adında bir grup var Koray. yadım istenebilir
Yukarıda linki bulunan İstanbul kuş gözlem topluluğu adında bir grup var Koray. yadım istenebilir
- yasintheglider
- Mesajlar: 27
- Kayıt: 21.01.2008, 13:53
- Ad Soyad: Yasin Gündoğan
- Şehir: Balıkesir,Erzincan,Ölüdeniz
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba Koray,
Ben uzun süre kuş gözlemciliği yaptım ve ODTU deyken kuslarla ilgili bircok projede yer aldım. Bunlardan biri de Süzülen Göçmen Kuşlar isminde KAD (Kuş Araştırmaları Derneği), Hava Kuvvetleri Komutanlığı, ODTU ve Çevre bakanlığının ortaklaşa gerçekleştirdiği bir projeydi. Bu projede suzulen gocmen kuslarının yogun olarak gectigi noktalarda sonbahar ve ilkbahar goclerinde 4 yıl kadar bir sure gozlemler ve sayımlar yapıldı. Buna gore bir analiz yapıldı. Bu konu ODTU den Okan CAN isminde bir arkadaşımın TEZ konusuydu. Onunla irtibata gecerek istedigin bilgilere ulasabilirsin diye dusunuyorum.
Yasin Gundogan
Ben uzun süre kuş gözlemciliği yaptım ve ODTU deyken kuslarla ilgili bircok projede yer aldım. Bunlardan biri de Süzülen Göçmen Kuşlar isminde KAD (Kuş Araştırmaları Derneği), Hava Kuvvetleri Komutanlığı, ODTU ve Çevre bakanlığının ortaklaşa gerçekleştirdiği bir projeydi. Bu projede suzulen gocmen kuslarının yogun olarak gectigi noktalarda sonbahar ve ilkbahar goclerinde 4 yıl kadar bir sure gozlemler ve sayımlar yapıldı. Buna gore bir analiz yapıldı. Bu konu ODTU den Okan CAN isminde bir arkadaşımın TEZ konusuydu. Onunla irtibata gecerek istedigin bilgilere ulasabilirsin diye dusunuyorum.
Yasin Gundogan
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
Ben doktorum baktım gayet normal bir arkadaş...
Cesaretini ve şevkini takdir etsek daha iyi olur.
Kuşların göçlerde yaptığı tercihler ve rotalarıyla ilgili bir belgesel vardı Kuşlar Kanatlı Uygarlık
Adam göç eden kuşları Trike ile takip etmişti.
Göç eden kuşlar alıcı kuşlar veya akbaba gibi termikleri kullanmıyorlar maalesef ama arka rüzgarı kullanıyorlar. Yani termikten termiğe yerine bir termikte yükselip basıp gidiyorlar.
Ancak şu merak konusu uçuş rotasında verilmli bantları izliyorlar bunu grup uçuşlarında da görürsün aralarında 100 metre olan iki pilotun birisi iyi süzülürken bir diğeri bastırıcıda uçabiliyor. Bu rüzgarlı havalarda bulut caddeleri olarak veya kafa rüzgarına giderken termiklerin arkasında olabiliyor...
Seninde motorun olsa yakıt harcamamak için irtifayı alırsın ve basar gidersin di mi???
Kutup sumrusu boy 33cm kanat genişliği 80 cm ağırlık 100 gr bu hayvan 22000 km göç ediyor kuzey kutbundan güney kutbuna
Hayvan işte xc rekortmeni
Cesaretini ve şevkini takdir etsek daha iyi olur.
Kuşların göçlerde yaptığı tercihler ve rotalarıyla ilgili bir belgesel vardı Kuşlar Kanatlı Uygarlık
Adam göç eden kuşları Trike ile takip etmişti.
Göç eden kuşlar alıcı kuşlar veya akbaba gibi termikleri kullanmıyorlar maalesef ama arka rüzgarı kullanıyorlar. Yani termikten termiğe yerine bir termikte yükselip basıp gidiyorlar.
Ancak şu merak konusu uçuş rotasında verilmli bantları izliyorlar bunu grup uçuşlarında da görürsün aralarında 100 metre olan iki pilotun birisi iyi süzülürken bir diğeri bastırıcıda uçabiliyor. Bu rüzgarlı havalarda bulut caddeleri olarak veya kafa rüzgarına giderken termiklerin arkasında olabiliyor...
Seninde motorun olsa yakıt harcamamak için irtifayı alırsın ve basar gidersin di mi???
Kutup sumrusu boy 33cm kanat genişliği 80 cm ağırlık 100 gr bu hayvan 22000 km göç ediyor kuzey kutbundan güney kutbuna
Hayvan işte xc rekortmeni
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü: