Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen acg5 » 9 yıl 2 hafta önce (09.03.2015, 21:23)

Hak arayışındaki ısrar ve inadını canı gönülden saygı duyuyor ve tebrik ediyorum...:)


Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 hafta önce (09.03.2015, 21:57)

200570050 yazdı:bu kararı fethiye kaymakamlığına, fethiye jandarma komutanlığına, dağa girişte deli dumrul vergisi kesenlere vs vs... fakslandı mı? özellikle de thk ya... emeği geçenlere teşekkürler... türkiyede yp yapanlar bi dernek kursa ve her uçan üye olsa derneklikten çıkar baro bile olur...
Dosya ekleri
karar-hüküm.png

Kullanıcı avatarı
sdryvz
Mesajlar: 14
Kayıt: 22.06.2014, 15:00
Ad Soyad: Sadri YAVUZ
Şehir: MUĞLA
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen sdryvz » 9 yıl 2 hafta önce (11.03.2015, 17:01)

bu karardan sonra uçmaya gittiniz mi? para talep ettiler mi ?

Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 hafta önce (11.03.2015, 19:24)

sdryvz yazdı:bu karardan sonra uçmaya gittiniz mi? para talep ettiler mi ?


Bu karar ile yukarı çıkarken kapıdan her geçişte ödenen para meselesinin birbiriyle ilgisi yok.

Bu karar Fethiye Kaymakamlığı'nın yayınladığı Babadağ Uçuş Yönergesi'nin lisans konusunda herhangi bir bağlayıcılığı olmadığını açıkça göstermesi bakımından anlam taşıyor. Lisans zorunluluğu diye bir şey yok, yönerge denen şeyin vatandaş üzerinde bağlayıcılığı zaten yok, jandarma baskısı artık yok, THK isimli derneğin denetimine tabi olmak diye bir şey de yok... Bu, bu anlama geliyor.

İkisini birbirinden ayıralım.

Fakat sorunuza cevap olsun diye söylüyorum; bu karardan çok önce (29 Ekim 2014'te) iki kere çıkmıştık, ikisinde de para talep edilememişti.

Kullanıcı avatarı
sdryvz
Mesajlar: 14
Kayıt: 22.06.2014, 15:00
Ad Soyad: Sadri YAVUZ
Şehir: MUĞLA
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen sdryvz » 9 yıl 2 hafta önce (11.03.2015, 21:45)

şu an para talebi yok mu orada? olduğuna dair bazı yerlerde yazılar okumuştum

Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 10:35)

sdryvz yazdı:şu an para talebi yok mu orada? olduğuna dair bazı yerlerde yazılar okumuştum



4 yumurta
2 su bardağı süt
2 su bardağı şeker
125 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
3 kaşık kakao
2 su bardağı un
1 vanilya
1 kabartma tozu

Islak Kek (Brownie) Tarifi'nin Yapılışı

Yumurta ve şeker uzun süre çırpılır. İçerisine eritilen tereyağı eklenir ve çırpılmaya devam edilir. Süt, yağ ve kakao eklenip çırpıldıktan sonra bu karışımın yarısı ayrı bir kaba alınır. Ana karışıma un, kabartma tozu, vanilya ekledikten sonra önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Kek piştikten sonra bir kenara alınır ve 3 dakika kadar soğuması beklenir. Ayrılan sıvı karışım üzerine dökülür. Her yere eşit miktarda yedirilmeye çalışılır. Sonra da afiyetle yenir.

Umarım sorunuza cevap olmuştur.


Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen Champion » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 11:54)

İyimi oldu, kötümü oldu bilemiyorum..

Yamaç paraşütü sporunun lisanssız, eğitimsiz yapılması tehlikelidir!
Gelişmiş ülkelerin hepsinde lisans zorunludur çünkü aldığınız eğitimin seviyesini gösterir.

Babadağdaki sorun yasal dayanağı eksik olan THK sertifikasının yarattığı sorundur. THK Uluslararası Federasyon temsilcisi olsada, lisanlama sadece GSM ne bağlı Federasyonlar tarafından yapılabiliyor. Esas sorun eski Federasyonun ve yeni Gelişmekte olan Sporlar Federasyonun lisanslama ile ilgili yönetmelikleri tamamlayamaması..!

Diğer yandan Tandem pilotlarının sertifikalandırılma işlemide yasal dayanağını kayıp etti.. Bu orada profesyonel pilot olarak uçmak için bile sertifika gerekmediği anlamına gelir.
İyi kötü bir sistem oluşmuştu.. Yeniden başa döndük..

Sivil havacılık yönetmeliğinde geçen Yamaç paraşütü sporu için lisans gerekliliği yoktur ifadesi bu konuda eksiklik olduğu için bir anlamda sporculara engel olmamak için çıkarılmış ifadedir. Hiçbir şekilde mantıklı veya işlevsel değildir.(Bir anlamda gelişmemiş ülke ayıbıdır)
Kapatılan THSF nin yönetim ve Teknik Kurullarındaki arkadaşlar ticari sistem diyerek Tandem pilotluğu kapsamında yönetmelik yazma, Tandem lisansı çıkarma konularında çalışma yapmadılar. Oysa bu lisanslar diğer ülkelerde ilgili Spor Federasyonu tarafından veriliyor. Bu çalışmayı THK yaptığında işletmenin veya valiliğin başka seçeneği yoktu.

Bu duruma sevinen arkadaşları anlamakta zorlanıyorum.

İtirazınız Babadağdaki işletmeyemi, THK nın lisans sisteminemi, yoksa sadece lisans sisteminemi..?
İşletme orada uçan insanların kendileri ve başkaları için tehlike arz etmediklerini nasıl anlayacak?

Birazda bu yönden bakmakta yarar var.

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 51
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen cincir » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 13:45)

Semih kendi adıma sevindiğim şeyi söylemek istiyorum: kimse kafasına göre olmayan birşeyi varmış gibi göstererek dayatma yapamaz,ceza kesemez.
Lisans gerekliliği ayrı bir konudur,trafiğe çıkıyorsan ehliyet sorulur elbette. Kimse lisanslama yapmasın demiyorum.
Ayrıca şunu da söylemek lazım: eğer trafiğe karışmıyorsa,engelli hava sahasında uçmuyorsa, başkasının hayatını tehlikeye atmıyorsa isteyen herkes pekala bu memleketin gökyüzünde lisanssız uçabilir,nasıl ki memleketin denizinde yüzebiliyorsa.
En son cincir tarafından 23.03.2015, 15:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen Champion » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 14:38)

Aynı fikirde değilim Güngör.. Uçuşla yüzmeyi benzetmek doğru bir kıyaslama değil.. Belki Tüplü dalışı kıyaslayabilirsin.

Yüzeyde düşünmeyelim.
Lisanssız uçmak serbestse, lisansız öğretmekte serbest olur. Lisanssız Tandem uçmakta aynı şekilde.
Lisansı olmayan adamın trafiğe karışmayacağını, Engelli hava sahasında uçmayacağını, başkasının hayatını tehlikeye atmıyacağını nereden biliyorsun? Aynı yaklaşımla araba ve motorsiklette ehliyetsiz kullanılabilir bu söylediğine göre. Uçuş trafiği kurallarının araç trafiği kurallarından çok daha karmaşık olduğu tartışmasızdır.

Bu memleketin XC pilotlarının %90 hava sahalarını ve bunların nasıl kullanıldığını bilmeden uçuyor. Adam yasak sahaya girip girmediğini eğitimini almadan, sınavını geçmeden nasıl bilecek?



Söylediklerin hiç mantıklı gelmiyor kusura bakma!

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen acg5 » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 16:23)

Konuyla ilgili kafama takılan bir kaç soru var. tecrübeli arkadaşlar yanıtlıyabilrse sevinirim.

1. THK dan 10 sen önce p4 lisansı alıp ondan sonra hiç uçmamış biri bugun uçabilirmi. diğer p ler içinde geçerli. uçarsa bir engel teşkil edermi?

2. 10 sene önce THK eğitmenlik belgesi alıp ondan sonra hiç eğitmenlik yapmamış veya bir iki tane yapmış kişi bugün eğitim vereceğim derse doğrumudur. yapabiliri?

3. THK Yamaçparaşütü sporunun gelişiminde yeterli olmuşmudur. Lisanlaması yeterlimidir. mesela kaç uçuş tepesi açıp. kaç kez ayrı şehirlerde festivaller düzenleyerek tanıtımda bulunup havacılık sporunu tanıtmıştır.

4. Hukuken, Yönetmeliği kimler yazablir, kimleri kapsar, içeriği nasıldır

5. şimdikik bu kadar dışarı çıkacağım daha sonra bir kaç soru daha yazacağım. yorumları görünce hemen bilgilenmek için paylaşmak istedim.

şimdiden tşk.ler
saygılar,

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 17:23)

slm...THK ve yandaşlarını tanımak istemiyorum,çünki gereksiz buluyorum ( üzülerek )...tek istediğim özgür bir şekilde uçabilmek..THK ve diğerleri eğitim ve sertifika konusunda uçmak isteyen arkadaşlarımın önünü açsınlar.. görevli ve sorumlular yada yanında saf tutanlar bu anlamda bir çalışma ne zaman yapacaklar daha?...8 koca senedir kurmuş olduğumuz kulübümüze THK ve aydınlı o kadar zengin bey 4 metre kare yer mi tahsis etmiş,güzel aydınımızda bu spor gelişsin gençlik kahve köşelerinden,kötü alışkanlıklardan,internet kafelerden kurtulsun diye kim ne yapmış ne ..? CEM arkadaşımızın ve ekibinin yapmak istediklerini ve yaptıklarını çok iyi anlıyorum,ve hiç kimseden sevincimi anlamasını beklemiyorum.uçabilecek kadar bilgi tecrübe ve eğitimim var ve ,olması gerekneden fazla isteğimde var..yamaç paraşütünü sadece seyredenler sevincimize ortak olabilirler mesela manisa havacılığın yaptıklarını anlamaya çalışsınlar,ben bunun içinde çok seviniyorum.tebrik ediyorum arif abi ve ekibi,tekrar bravo ,cerem cem aslan ve ekibi,şimdi ben bunları yazarken bir öncekinden daha çok yine çok sevindim...amatör ruhumu ve ilk günki heyecanımı asla kaybetmeyeceğim...lütfen hiç kimse beni ve sevincimi anlamayı zorlamasın...tşkr kib...


Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 19:50)

Champion yazdı:İyimi oldu, kötümü oldu bilemiyorum..

Bildiğiniz konularda konuşabilirsiniz. Emin olamadığınız konularda konuşmanız için kimse sizi zorlamıyor.
Champion yazdı:
Yamaç paraşütü sporunun lisanssız, eğitimsiz yapılması tehlikelidir!

Cümleden "lisanssız" = "eğitimsiz" gibi bir anlam çıkıyor. Üzerinde 72 ms kadar bir süre düşünüldüğünde açıkça fark edilebilir ki lisans ile eğitimin birbiri yerine kullanılması mümkün değildir. Misal benim lisansım yok. Bu eğitimim olmadığı anlamına gelemez.

Beni tepeye çıkartmadıkları için benimle uçacak olan wingsuit'çi arkadaşlar başka bir tandemciyle uçtular. Bu tandemci ablamız lisanslıydı. Sonuç? Biraz daha düzeltilmiş bir take-off, yırtılmış bir wingsuit, yaralanmış bir diz...

Lisansı zaten geçelim de, "eğitimsiz yapılan yamaç paraşütü sporu" konusuna belki biraz hak verebilirim. Dikkat: "Belki" ve "biraz"... "Kim için tehlike oluşturacak bu kişi?" sorusuna cevap vermeden, öyle gelişi güzel ortaya atılmış bu önermemizi inceleyelim.

Kim için tehlike oluşturacak?

1. Tepede kalkış yapacak diğer pilotlar için:
Ne "lisanslılar" gördük (dikkat: T2), daha tek başınayken düz çekip de çıkamayan, sonra kanadımızı parçalayan... İş zararı karşılamaya gelince kulağının üstüne yatan...

2. Yolcular için:
Ne "lisanslılar" gördük, yolcusunun hayatını hiçe sayıp yeni bir şeyler deneyen ve yolcularını yerlere çakan, sonra da hiçbir şey yokmuş gibi uçmalara devam eden...

3. George Clooney için:
Sanmam. Adamın mecrası başka.

Mini istatistik çalışması:

* THK derneğinin sertifikasını alan kaç kişi var, almayan kaç kişi var?
* Bu iki grup arasında uçuş saati ağırlıklı kaza oranı nedir?
* THK derneğinin sertifikasını alan kişiler bu sertifikayı almadan uçuş hayatlarına devam etselerdi, paralel zamanda edinecekleri tecrübelerle bugünkü kabiliyetlerine erişebilecekler miydi, erişemeyecekler miydi?

Bu soruları araştırmadan konuşmanız "ben saksı değilim, en çok bana soracaksınız" tadından öteye gitmez.

Champion yazdı:
Gelişmiş ülkelerin hepsinde lisans zorunludur çünkü aldığınız eğitimin seviyesini gösterir.

Hangi ülkeler gelişmiştir? Ne bakımdan gelişmişlerdir? Bu ülkeleri örnek almamız gereken diğer konuları da lütfen sıralayınız.


Champion yazdı:
Diğer yandan Tandem pilotlarının sertifikalandırılma işlemide yasal dayanağını kayıp etti..

Bu orada profesyonel pilot olarak uçmak için bile sertifika gerekmediği anlamına gelir.
İyi kötü bir sistem oluşmuştu.. Yeniden başa döndük..


Sisteminizi sevsinler sizin.

Champion yazdı:
Sivil havacılık yönetmeliğinde geçen Yamaç paraşütü sporu için lisans gerekliliği yoktur ifadesi bu konuda eksiklik olduğu için bir anlamda sporculara engel olmamak için çıkarılmış ifadedir. Hiçbir şekilde mantıklı veya işlevsel değildir.(Bir anlamda gelişmemiş ülke ayıbıdır)
Kapatılan THSF nin yönetim ve Teknik Kurullarındaki arkadaşlar ticari sistem diyerek Tandem pilotluğu kapsamında yönetmelik yazma, Tandem lisansı çıkarma konularında çalışma yapmadılar. Oysa bu lisanslar diğer ülkelerde ilgili Spor Federasyonu tarafından veriliyor. Bu çalışmayı THK yaptığında işletmenin veya valiliğin başka seçeneği yoktu.

Hmm. Bence seçenekleri vardı. Mesela hadlerini bilip kendi işlerine bakabilirlerdi. Ama hayır, onlar hadlerini aşmayı seçtiler.

Champion yazdı:
Bu duruma sevinen arkadaşları anlamakta zorlanıyorum.

Yogaya başlayın. Algıları açar.

Champion yazdı:
İtirazınız Babadağdaki işletmeyemi, THK nın lisans sisteminemi, yoksa sadece lisans sisteminemi..?

İtirazımız Fethiye Sulh Ceza Hakimliği'ne... THK derneğine olan üyelik sıfatıyla karşıma gelen hiçkimse benim muhattabım değildir, çünkü ben THK derneğine üye değilim. Babadağ'daki işletme de en fazla bakkal kadar muhattabımdır. Bir şey alırsam parasını öderim, bitti gitti.

Champion yazdı:
İşletme orada uçan insanların kendileri ve başkaları için tehlike arz etmediklerini nasıl anlayacak?

Birazda bu yönden bakmakta yarar var.


Bundan işletmeye ne? Her işletmenin böyle bir hakkı varsa tüm Ölüdeniz işletmeleri gelip teker teker bize hesap sorabilir. Öyle ya, manyağın biri spiralle dalışa geçip herhangi bir işletmenin camından içeri girebilir. Aha sana tehlike... Onlar da gelsin, lisans falan sorsun? Hoşlarına gitmezsek malzememize el koysun. "Geç oldu artık, uçma" diye yolumuzu kessin.

***

Not: "eğitimsiz/belgesiz uçmak tehlikelidir" önermesini doğrulama gayreti yönünde tüm örnekler aynen denizde yüzme faaliyeti için de verilebilir.

Lisans meselesi için en güzel örnek aslında ehliyettir. Ehliyet almak ne kadar zor? Parayı bastırdınmı hiç zor değil. Ehliyeti alanların kaza yapma olasılığı ne kadar düşük? Ehliyeti olmayanlardan daha düşük değil.
En son ceremcem tarafından 13.03.2015, 20:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 20:01)

Champion yazdı:Aynı fikirde değilim Güngör.. Uçuşla yüzmeyi benzetmek doğru bir kıyaslama değil.. Belki Tüplü dalışı kıyaslayabilirsin.

Yüzeyde düşünmeyelim.

Ha, bir tek siz derinlemesine düşünüyorsunuz. Tebrik ederim. Sizin gibi birini buralarda görmek, onun engin bilgilerinden faydalanmak ne güzel. Ruhumuza bir nebze olsun fitnıs aşılamak, ne guzel.

Peki hocam, vitaminler var mı?

https://www.youtube.com/watch?v=fk7TgjqUZmA

Champion yazdı:Lisanssız uçmak serbestse, lisansız öğretmekte serbest olur. Lisanssız Tandem uçmakta aynı şekilde.
Lisansı olmayan adamın trafiğe karışmayacağını, Engelli hava sahasında uçmayacağını, başkasının hayatını tehlikeye atmıyacağını nereden biliyorsun?


Lisanslı(!) olanların bunları yapmayacağını nereden biliyorsunuz? Müneccim misiniz?

Champion yazdı:
Aynı yaklaşımla araba ve motorsiklette ehliyetsiz kullanılabilir bu söylediğine göre. Uçuş trafiği kurallarının araç trafiği kurallarından çok daha karmaşık olduğu tartışmasızdır.

Uçuş trafiği kuralları size karmaşık gelebilir, biz anlıyoruz.

Champion yazdı:

Bu memleketin XC pilotlarının %90 hava sahalarını ve bunların nasıl kullanıldığını bilmeden uçuyor. Adam yasak sahaya girip girmediğini eğitimini almadan, sınavını geçmeden nasıl bilecek?



Yazılı belgeleri okuyarak.
Champion yazdı:

Söylediklerin hiç mantıklı gelmiyor kusura bakma!


Sizinkiler de gelmiyor, ne yapalım yani?

Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 hafta önce (13.03.2015, 20:17)

Bu arada, THK isimli dernek değil mi, hala hava taşıtlarının uçma prensibini Bernoulli ilkesiyle açıklayan? :D Maşallah, bu işi ne de güzel biliyorlar :D Çok bilimseller, çok araştırmacılar. Verdikleri eğitim de bir o kadar aydınlatıcıdır mutlaka... :D

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen Champion » 9 yıl 1 hafta önce (14.03.2015, 13:50)

Selamlar

Yanlış anlaşılmaları engellemek için bazı konuları açıklamak gereği duyuyorum.
Bahsettiğim lisans terimi yeterlilik belgesi anlamında kullanılmıştır. Sportif anlamda ülkemizdeki kullanımı dalış brövesine benzetilebilir.

THK’nın, Babadağ İşletmesinin uygulamaları eksik ,yetersiz veya yanlış olabilir. O sertifikalar hak etmeyen, yetersiz kişilere verilmiş olabilir. Bütün bunlar bu sporun yapmak için yeterlilik belgesi olması gerektiği şartını değiştirmez. 3 hafta önce uçuş için bulunduğum Nepal gibi bir 3. Dünya ülkesinde bile tüm pilotlardan lisans ve sigorta soruluyor ve eksik belgelilerin uçması engellenebiliyor. Bu sistem Dünyanın her tarafında böyledir ve alternatifi yoktur.

Konu daha iyi bir lisanslama nasıl yapılabilir sorusuna cevap aramak ise bu tartışılabilir ve çözüme ulaştırılabilir. Bunu gerçekleştirmek için kullanılacak yöntemlerde tartışılabilir veya kişisel olarak uygulanabilir. Babadağ hadisesini ve mahkeme kararını bir zafer olarak yorumlasanız da oraya gittiğinizde icraatta bir değişiklik olmadığını görürsünüz.

Yukardaki satırlarda benim yazılarımdan alıntılar yapıp beni seviyesiz bir tartışmanın içine çekmeye çalışan arkadaşı ben tanımıyorum.
Dolayısıyla yazdıklarım cevap niteliğinde değil, çevresindeki tanıdığım, inandığım arkadaşlara açıklama gereği duymamdandır.
Bu arkadaşın etrafında toplanıp dolmuşa binen guruba sesleniyorum!
Aksaray’dan bindiğiniz bu dolmuşun son durağı Sirkeci’dir. Sarıyer’e gitmek isteyen arkadaşların araç değiştirerek aktarma yapması gerekiyor!

Bir Brezilya dizisi tadında kitle dejenerasyonuna hizmet etmekten başka hiçbir işe yaramayan YP forumunu bir daha kullanmayı düşünmüyorum. Forumdaki arkadaşlar Gin Gliders ürünleri, Yarışma Duyuruları ve Teknik konular için Facebook sayfalarını veya ilgili web sitelerini takip edebilirler. Muhtemelen yarışmalar ve XC ligi için bağımsız bir web sitesi açmamız gerekebilir.

Sağlık ve esenlikler dilerim

Semih SAYIR

Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen ceremcem » 9 yıl 1 hafta önce (14.03.2015, 18:19)

Ortaokul'da basket oynarken zırt pırt "faul" diyen zengin bebelerini hatırladım.

"Bu, dünyanın her yerinde böyledir", "şunun şöyle olduğu tartışmasızdır", "böyle böyle yapmak tehlikelidir", "söylediklerin hiç mantıklı gelmiyor" deyip tek otorite olarak kendini gösterirken seviye yüksekti, cevaplar işine gelmeyince seviye düştü? Oldu cnm. İşte Fethiye Kaymakamlığı'nın da yaptığı aynen buydu. Tek otorite olarak kendilerini ilan etmişlerdi. Hepi topu 30 yıllık bir sporda, sen ne ara otorite oldun be adam! Sen ne ara bu işin en doğrusunu bilir oldun! Hangi eğitimle!

Ölüdeniz Hava Oyunları'na gelen ve uçuşlar için lisans kontrolü yapıldığını gören biri de pekala kendi memleketine dönüp "Oha olum, Türkiye'de (bile) uçuşlar için lisans kontrolü yapılıyor. Ne gelişmiş memleket" diyebilir. Halbuki tamamen hukuksuz bir uygulamaydı. Pekala Nepal'de de aynı durum olabilir. Öyle olmadığını iyi biliyor musun? Adamların kanunlarını inceledin mi? Yok. Anca "bu böyledir" deyip masaya koy... Kusura bakma, masa dolu.

Yahu, Aksaray'dan dolmuşa binen kim, Sarıyer'e gitmek isteyen kim, Sirkeci kötü bir yer midir yani? Ne kadar kötüdür... Metafora gel...

Babadağ hadisesini ve mahkeme kararını bir zafer olarak yorumlasanız da oraya gittiğinizde icraatta bir değişiklik olmadığını görürsünüz.

İşleyişte değişiklik olmasına uğraşan yok. İşleyiş aynen devam etsin, benim itirazım yok. Bol bol ceza yazsınlar. Kestikleri ceza makbuzu post-it'in üzerine yazılmış not kadar caydırıcı artık. Ceza makbuzlarından origami kurbağa yapıyoruz. Böyle kuyruğuna basınca zıplayanlardan.

Bu spor fakir sporu olsaydı, bu spor icra edilirken az para harcansaydı ya da hiç para harcanmasaydı görürdük bu kadar güvenlik takıntısı olup olmayacağını... Kayakta böyle zorunluluklar var mı? O da tehlikeli, onda da ölümler oluyor. Bisiklette böyle zorunluluklar var mı? O da tehlikeli, onda da ölümler oluyor. Yüzmede böyle zorunluluklar var mı? O da tehlikeli, onda da ölümler oluyor. Ekmek almaya gitmede böyle zorunluluklar var mı? O da tehlikeli, onda da ölümler oluyor.

Dağın başında bize saldırmak için posta posta gelirlerken de bizim güvenliğimizi düşünüyorlardı, değil mi?

Yürü Semih yürü, bu forumun seviyesi çok düşük.


BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 1 hafta önce (14.03.2015, 18:56)

slm...bireylerin seçdikleri kelimelerle kurdukları cümleler tartışmanın hangi seviyede olacağını belirler..lütfen ben olmakdan çıkıp biz olmayı becermeliyiz.. kendimize ait küçük dünyamızda sanki bişeymişiz gibi dönüp durmayalım.. ..ihtiyacınız olan asil kan damarlarınızda mevcutdur...neye kime ve niçin ihtiyacınız olduğunu doğru belirleyip arkadaşlarımızı biz seçeriz dengeleri çarşı belirler karşı değil....türkiyedeki yamaç paraşütü sporcularının her uçman profilini insan olduğunu ve arkadaş olduğunu unutmadan dostça sevgiyle kucaklayalım.. kaybedenlerden olmayalım lütfen..teşekkür ederim,sağlıklı ve mutlu kalın sevgili arkadaşlar..kib

Kullanıcı avatarı
Kolebek
Mesajlar: 82
Kayıt: 28.01.2015, 15:30
Ad Soyad: Taner Şahin
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 46 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen Kolebek » 9 yıl 1 hafta önce (14.03.2015, 22:14)

Cerem cem aslanı tebrik ederim. Benim aklıma takılan bir şey var, thk sadece fethiyede mi bu şekilde kontrol yapıyor. Yani bunun o bölgenin turistik ve o derece para dönen bir yer olması ile alakası olabilir mi acaba. Yani bu ülkede bu tür kurumların insanları pek düşündüğüne şahit olmadım da. Düzen en baştan beri oradaki işletmeyi korumak maksatlı bir uygulama izlenimi veriyor. Ayrıca bu şirket mensuplarının kişilere saldırmasına rağmen savunulabilmesi bence utanç verici.

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen htamerursavas » 9 yıl 4 gün önce (23.03.2015, 01:32)

Cem tebrik ederim haksızlığa karşı çıkmışsın ve başarılı olmuşsun.
Birşeyin hukuki veya hukuk dışı olması, sırasıyla onu adil veya adeletsiz yapmaz. Vicdanınız size neyin adil olduğunu söyler.
Babadağdaki adaletsizlikler:
1- Giriş ücreti yüksek: Milli park statüsü mevcut. İhale ediliyor ve giriş ücreti belirleniyor. Buna hukuksal açıdan engel olmak mümkün değil gibi görünüyor. Ama giriş ücretlri düşürülmelidir.
2- Kasksız uçamazsın: Uçarsın, bal gibi de uçarsın, kimsede sana engel olamaz ama bu adil değil. Vicdani değil. Cezası hukuksuz, engellemek hukuksuz ama böyle yapmak doğru da değil. Oraya senden sonra gelenleri ve bu sporu yapmak isteyenleri düşünmelisin. Hadi sen kendini düşünmüyorsun Allah korusun öldün diyelim. Senden sonra orda uçacaklar veya spora başlayacaklar için durumu bir daha düşünmek lazım.
3- Sertifikasız uçamazsın: Uçarsız hemde alasını uçarsın. Kimse de sana engel olamaz. Ancak 1800 ve 1900 pistlerinden uçanlar bu pislerin iyi eğitim almamış veya deneyimsiz kişiler için uygun olmadığını bilir. Spilden veya C tepesinden kalkmakla 1800 pistinden kalkmak aynı değildir.
4- Magandalar, zontalar, dağ hayvanları: Bu tip insanlar için önleminizi alın. Size yaklaşmadan önce onları uyarın ve daha önceden alıdığınız önlemleri uygulayın. Size zarar vermelerine asla izin vermeyin. Size saldırıp; malınıza, canınıza hatta namusunuza kast ederken tereddüt etmediklerine videolardan şahit oldum.
5- Babadağ minibüs kooparatifi: Böyle demem hoş değil tabi ama işin içine para girince böyle oluyor. Standartların yükselmesine çok memnun oldum. Özellikle profesyonellerin bu işi yasal-sigortalı şekilde yapması çok menuniyet verici. Hatta uçuşların güvenlik gereği durdurulması, bazı pistlerin geçici olarak devre dışı bırakılması çok doğru. Ancak bu düzenin hukuki çerçeveyle desteklemesi ve eğer ticari tandem içinse, onlarla sınırlı kalması gerekir. Adaletsiz olan durum ordaki kişi veya kuruluşların, ticari olmayan tandem veya solo uçuş yapanlara zorluk çıkarması, engel olması, hor görmesi veya kendini bi bok sanmasıdır.
Uzun oldu özetliyorum: Bizim memlekette bu işlerin hukuksal temele oturmasına daha zaman var. Hukuki dayanağı olmadan kimse osurmasın, hukuki dayanağı yok diyede kimse orta yere sıçmasın lütfen. :D :D :D

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen bartsay » 9 yıl 2 gün önce (25.03.2015, 09:25)

hüseyin tamere katılıyorum, ancak küçük bir açıklama
babadağ milli park değil, orman.
sözleşmesi yapılırken ciddi bir üçkağıt yapılmış
ücret belirlenmemiş. bu nedenle giriş ve alan kullanım ücreti alınamaz
ancak işletme bu açığı istediğim ücreti alırım olarak kullanıyor
kaymakamlık ve diğer resmi kurumlar buna çanak tutyor
benim aklıma bu ranttan pay alınmadan ordaki uygulamanın mümkün olmadığı geliyor

thk makul kurs ile sertifika verebilir,
ancak yaptıkları kurslar yaşadışı olduğu bir tarafa makul değil.

thk bencil, anlamsız engelleyici bir tavır sergiliyor
bir iki göstermelik ücretsiz kurs açıyor
bu kurslar ancak işsiz ve güçsüzler için hadi en fazla öğrenci

genel tavrım bilinse de
babadağın korunması gerektiği kanaatindeyim
bir çelişki olacak ama (hem de büyük çelişki)
şu anki durum saçma, hukuksuz ve ranta dayalı olsa bile
sanırım en doğrusu

ayrıca kimse bu konuda elini taşın altına koyma cesaretini gösteremediğine göre
bize lazım olan 2. fil