Towing Sistem

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
CENK ESENER
Mesajlar: 10
Kayıt: 24.03.2005, 17:45
Ad Soyad: Cenk Esener
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: BÜHAK - AIRFEST 2005

Mesaj #1 gönderen CENK ESENER » 1 on yıl 8 yıl önce (17.05.2005, 14:31)

Freak yazdı:• Towing sistemiyle gün boyu Yamaçparaşütü uçuşları(Türkiye’de ilk)


Towing hakkinda hic bir pratik bilgim yok ancak yabanci listelerden takip ettigim kadariyla mutlaka egitim ve tecrube gerektiriyor. Hem tow operatorunun hem de pilotun bilgili ve tecrubeli olmasi gerekmekte aksi taktirde tum havacilik dallarinda oldugu gibi kaza riski yuksek...

Festivalinize katilmayi dusunen pilotlar icin Towing hakkinda biraz bilgi verebilirmisiniz...

cenk esener


Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

towing ile ilgili bir kac bilgi

Mesaj #2 gönderen Anonymous » 1 on yıl 8 yıl önce (24.05.2005, 14:05)

towing dusundugunuz kadar zor bişi digil tabi tow aracı pay out denen ipi belirli basıncta salan bir sistemse .
tow u tıpkı hıc bitmeyen bir termik kaldırıcısı gıbı dusunun termige girerken nasıl frenleri sıfırlıyorsan ilk cekme dede az firen sonra dozajı yavas yavas artırarak palye hareketi ile yukselmece.
termik done bilme kabıliyeti olan herkez cok rahat tow a baglana bilir yani. :wink:

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (24.05.2005, 20:13)

Halit bey, tow ile kalkış sistemi zaten potansiyel riskler içeren birşey üstelik yamaç paraşütü ile uçuyorsunuz. Olabilecek bir çok riskli durum var. Yeterli eğitim almamış pilot veya operatör ile yapılacak bir uygulama ciddi kazalara neden olabilir, bunu ben değil tüm dünyadaki YP siteleri ve bu işin uzmanları söylüyor.

Bizim sporumuzda zaten zor olan bişey yok. 2 tane ipi çekip istediğiniz gibi uçuyorsunuz. Ama eğitimsiz yapılacak her türlü hareket kaza olasılığı taşıyor. Bu tow olayı 5 dakkada öğrenilecek bişey değil
Lütfen bu konulara dikkat edelim.

saygılar...

Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Anonymous » 1 on yıl 8 yıl önce (24.05.2005, 20:28)

haklısın maho 5 dakikada ogrenile bilecek bişi digil en az 15 dakika gerek :wink:
bknz flying norks man. adamlarda dag ,tepe yok. ogrencileri bile towla cekiyorlar hadi biz ihtiyatlı olalım termik done bilen adamlar cekile bilir diyelim....

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (24.05.2005, 20:33)

Evet bence de ihtiyatlı olmakta fayda var , nolur nolmaz :)

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (25.05.2005, 13:52)

Walla bilmiyorum dışarıdan bakınca akrobasi de çok zor görünmüyo iki tane ip var elinde adamın o kadar. Şimdi sen böyle diyorsun ondan sonra millet arabanın arkasında çelik teli takıp uçmaya kalkacak, ardaından da gazetelerde vay efendim paraşüt yırtılmış 100 metreden yere çakılmış sonra da ters rüzgar çarpmış, hatta ters rüzgar çok tehlikeliymiş ansızın ortaya çıkıp herkesi ham yaparmış falan filan gibisinden bilimum anti-havacılık muhabbetleri dönecek etrafta.

Boşver kimseye cesaret verme, sonra ülkemizin kaza ortalaması yükselir neyim :))

Tow ile kalkışın emniyetli yapılabilmesi için arabayı kullanan kişinin, vinç operatörünün ve pilotun bu işi iyi bilmesi gerekiyor. En azından pilot tecrübesiz ise operatörün tecrübeli olup olası kazaları önleyebilmesi gerekir.

Sizin ekip ne durumda? Tecrübelerinizi bizimle paylaşırsanız biz de bişeyler öğrenmek isteriz :)


Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (25.05.2005, 13:58)


Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Anonymous » 1 on yıl 8 yıl önce (25.05.2005, 15:38)

sarı kanat ekibi olarak yaptıgımız arastırmalar ve denemeler sonucunda.aleti isler hahle getire bildik ama test pilotumuz zaferin gecirdigi trafik kazası soncunda calısmalara ara vermek zorunda kaldık .tam zafer duzeldı bu seferde askere gitti yani anlıyacagınız onumuzdeki seneye kadar bizim winc in active. bu iste onemli olan oparator .winci cekme hızını ve ipin salınması nı oparator ayarlıyor .yine abort kararınıda o veriyor yamasutcunun tek gorevi kanadı tepesinde tutmak. bu iste en buyuk tehlike kalkısta takılıp yerde suruklenme ve cok fren uygulayıp stall olma ilk ihtimal herkezin basına gele bilir ama ikinci ihtimal kanadı tepesinde tutma ability si olan pilotların basına gelmez. cunki towda uygulanan prosedur termik girisi ile cıkısında uygulananla aynı.
sabit bir iple bu is yapılamaz cunki asırı gerilim kanadın mild stall denen duruma girmesine ve kanadın pilotun kontrolunden cıkmasına neden olur .
tow olayı ya makaralı cekme sisitemi yada pay out denen ipi kontrollu salma seklinde yapıla bilir .
ben birkez towla cekildim ve abartıldıgı kadar zor olmadıgını gordum tabi bu is su ustunde yapılırsa .daha guvenli olur cunki cekis sirasında kanat nerdeyse hep arkanızda birde termik vurunca milld stall denen durum gerceklesiyor ve oldugunuz noktada cokuyorsunuz bir sure bu hoss dıgıl ama oparator ip salınımını artırarak stalldan cıkmanıza yardımcı oluyor vs..
su uzerinde termik olmaz mild stall olmazsınız ayrıca cekisin ilk 15 metresinde pilotaj hatasından kaynaklanacak kırımlar olmaz malum altınız su.
bu tow olayını duzenleyen bildigim kadarı ile barıs aydınsoy. ve getirdigi tow makinası tum dunyada yaygın olarak kunlanılan denemis bir alet .az bir birifingle akrocu ve xc ci kardesler cok rahat kendilerini solar beach semalarında bula bilir eger nasıpp olurda, bende festivale katıla bilirsem bende tow olayına gırmek istiyorumm .
saygılar.

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (25.05.2005, 19:09)

Halit bey açıklamanız için teşekkürler.
Tow olayını biraz daha detaylı öğrenmiş oldum kendi adıma.
Konu başlığı BÜHAK - AIRFEST 2005 olarak başladı gidişat daha değişik oldu :mrgreen:
Ama tow hakkında güzel bilgiler sağlandı.
Bir süre sonra konuyu ilk mesajdan bölerek tow hakkında bilgiler şeklinde yeni bir konu açarak oraya taşırım. Arşivlemiş oluruz :wink:

Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

tow stall u

Mesaj #10 gönderen Anonymous » 1 on yıl 8 yıl önce (08.08.2005, 22:42)

Towing sirasinda ucus pilotaj acisindan agir degil, ama teknik detaylara dikkat etmek gerekiyor, effektif bir sekilde tow icin. Bir de weak link kullanmak ozellikle yeni baslarken onemli. Eger parasutunuzun stol olacagini dusunuyorsaniz( kimi modeller towing de problemli olabilir), speed sistemi aktive eden towing kolonlarindan kullnamka faydali olcaktir. www.towmeup.com da bu tip kolonlari bulabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (12.08.2005, 22:15)

Weaklink sadece başlangıçta değil her zaman gerekli, herhangi bir terslik olduğunda bir hata sonucu veya başka bir şeyden dolayı aşırı yüklenme olmaması için gerekli ve şart olan bir unsur. iyi uçuşlar