Ölüdeniz'de tandem pilotluğu ve t2 üzerine
Moderatör: Moderatör Ekibi
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
Ölüdeniz'de tandem pilotluğu ve t2 üzerine
ölüdeniz ve babadağ kimsenin malı olmadığı gibi t2 sertifikasına sahip pilotlar şimdilik bir sınırlama olmadan uçabiliyor.
Fakat: *T2 sahibi olmak bir insan sorumluluğu alabilmek için yeterli değildir. THK eğitimi çok ilkel ve yetersizdir. Hocalarımızn özverilili çalışmalarını bilememe ragmen hiç bi faydası ve geçerliliği olmayan bir belgedir. Tecrübe çok önemlidir. Yeni gelen pilotların bazıları mevcut pilotlardan iyi olablirken %90ı FACİA. Ölüdeniz pilotluğu "hadi bi iki hafta da orda uçalım para yapalım" denilebilecek birşey değildir. Ağustosun havası farklıdır eylülün ekimin farklıdır batı rotoru farklıdır doğu rotoru farklıdır. Burası deneyerek öğrenme yeri değildir. Tandem uçmak ne yarışma uçmaya ne akrobasi uçmaya benzer. Hazır olmadan gelip kimsenin hayatını tehlikeye atmayın. Takeofflarda kalkış yapamayıp cinnet geçirtmeyin inişlerde kimseyi rotora sokup ağaçlara çarprıtmayın.
Tavsiyem: single uçuşlarda akrobasi seviyesine geldikten sonra (gözü kapalı spin stol geri uçuş sat) ingilizce öğrenin gelip burda single uçun kalkışı inişi yaklaşmayı öğrenin birbirinizi tandem uçurun. Daha sonra Tandem ticari uçuşlara başlayın. Burda uçmanın esas kriteri buraya önce gelmiş olmak değil İYİ PİLOT olmaktır. Artık ölüdenizde iyi öğrenmeden gelenler saygı görmeyecektir. Bu iş para için yapılmaz.
Fakat: *T2 sahibi olmak bir insan sorumluluğu alabilmek için yeterli değildir. THK eğitimi çok ilkel ve yetersizdir. Hocalarımızn özverilili çalışmalarını bilememe ragmen hiç bi faydası ve geçerliliği olmayan bir belgedir. Tecrübe çok önemlidir. Yeni gelen pilotların bazıları mevcut pilotlardan iyi olablirken %90ı FACİA. Ölüdeniz pilotluğu "hadi bi iki hafta da orda uçalım para yapalım" denilebilecek birşey değildir. Ağustosun havası farklıdır eylülün ekimin farklıdır batı rotoru farklıdır doğu rotoru farklıdır. Burası deneyerek öğrenme yeri değildir. Tandem uçmak ne yarışma uçmaya ne akrobasi uçmaya benzer. Hazır olmadan gelip kimsenin hayatını tehlikeye atmayın. Takeofflarda kalkış yapamayıp cinnet geçirtmeyin inişlerde kimseyi rotora sokup ağaçlara çarprıtmayın.
Tavsiyem: single uçuşlarda akrobasi seviyesine geldikten sonra (gözü kapalı spin stol geri uçuş sat) ingilizce öğrenin gelip burda single uçun kalkışı inişi yaklaşmayı öğrenin birbirinizi tandem uçurun. Daha sonra Tandem ticari uçuşlara başlayın. Burda uçmanın esas kriteri buraya önce gelmiş olmak değil İYİ PİLOT olmaktır. Artık ölüdenizde iyi öğrenmeden gelenler saygı görmeyecektir. Bu iş para için yapılmaz.
- emraq
- Mesajlar: 342
- Kayıt: 22.11.2005, 17:47
- Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
- Şehir: Eskişehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Eski bir THK personeli olarak ve 6 yıldır Ölüdeniz'de çalışan ticari tandem pilotu olarak defalarca dediğim şeyi takrarlıyorum. Ticari tandem kurslarının yeri İnönü değildir. Bu kurslar Ölüdeniz bölgesinde düzenlenmeli. Şu anda tepeden kanat çeken pilot sayısı 200'e dayanmıştır. Kursa katılan arkadaşlar uçakların indiği İnönü çayırı yerine, yoğun trafik şarlarında Ölüdeniz'de değerlendirilse çok daha sağlıklı sonuç çıkacaktır. 2012 yılında 115 civarı olan pilot sayısı 2015 yılında 200'e ulaştı. Kimse gelmesin Ölüdeniz'e diye bir saçmalık zaten olamaz, ancak buraya Serhat'ın da dediği gibi gerçekten burada uçabilecek tecrübeye sahip kişiler gelmeli. Bu sene meydana gelen bir çok kırımlı kaza maalesef aşırı yoğunluk ve stres sonucu meydana gelmiştir. Her sene buraya tabi ki yeni girişler olmalı ancak bu kontrollü olmalı. Saygılar.
- Berussa
- Mesajlar: 381
- Kayıt: 23.12.2008, 23:33
- Ad Soyad: İbrahim Altın
- Şehir: Bursa-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Madem çok merak ediyorsun söyleyelim,buraya geldiğimizde bizde çömezdik vakti zamanında çalıştığımız ekipteki tecrübeli pilotların gözetiminde uçardık,yaptığımız her hata da o tecrübeli pilotlardan ağıza alınmayacak küfürler hakaretler işitirdik hatta zaman gelir tartaklanırdık ama iş aksamazdı,şimdiki mevcut duruma bakıyorum da o günlerde yapılanlar doğru şeylermiş.İçinizde askerlik yapanlar iyi bilirler ''devrecilik'' denen bir olay vardır.İşte o zamanlar devrecilik varmış ekibe yeni gelen pilot tabiri caizse ezilirdi,sezon sonuna kadar tecrübesi artsın diye devamlı ağır yolcuyla uçardı.Şu son iki yılda buraya T2 alıp gelenlere bakınca içimizden ''bunların içinde çooook sopalık adam var'' diyoruz.Müşterisine kalkışta oturdu diye küfür eden mi arasınız,yolcuya doğru dürüst kalkış birifingi vermesini bilmeyen mi arararsınız,kalkışta kanadın tepesinde neresinde olduğundan bir haber adam mı mi ararsınız saymakla bitmez.Güneş gözlüklerini de takıp şöyle şekilli bir bıyık ve sakal da bıraktık mı al sana tandem pilotu,bütün bunlar tamam oldu mu hava saatimizin ibresi anında 1500 leri gösteriyor..Adam gibi kalkamasak da olsun şeklimiz var ya o yeter.pilotaj eksikmiş yetersizmiş o hiç önemli değil nasıl olsa yolcuyu çaka çaka öğreniyoruz.Yolcudan bol birşey yok ,Ölüdenizde, paranın insanın karakterinde üzerinde nasıl değişiklikler yaptığını merak eden varsa buyursun ölüdenize gelsin.4yıl önce uçuş yönergesiyle birlikte Ölüdeniz de köklü değişiklikler oldu ve ölümlü kazalarda çok ciddi bir düşüş oldu,doğruluğunu merak eden varsa açar kurumun kaza istatistiklerini inceler.İlginçtir ki şu son iki yılda ,hatta özellikle bu yıl eline T2 tutuşturulup buraya yada diğer ticari uçuş yapılan bölgelere gönderilen tandem pilotcuklarının yaptığı kazalarda gözle görülür bir artış var.Bu durum karşısında kimin sorgulanması gerektiğini söylemeye gerek yok.kabul etseniz de etmeseniz de bir tandem pilotunun yetişmesi ülkemiz şartlarında (bir çoğunuzun hafta sonu uçucusu olduğunu varsayacak olursak) 4-5 yılı bulması gerekiyor.Fakat son yıllarda gözlemlediğimiz olaylar sonucu 2 yıl içinde hatta ilkbaharda p5 alıp yaz aylarında eline T2 tutuşturulan!!! adamlar buraya kapağı atmaya çalışıyor.Ehh hal böyle olunca da kazaların ardı arkası kesilmiyor.Şapkamızı önümüze alıp sorgulamak gerekiyor 1 yada 2 yıl içinde eline T2 tutuşturulan adam ne zaman vakit buldu da ticari uçacak tecrübeye ulaştı ?.Vakit olsa daha yazacak çok şeyler var ama sizler şimdilik bunlarla yetinin vakit buldukça yine yazarız.Malum uçuşun yoğun sezonundayız başımızı kaşıyacak vakit yok.
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
Tekrar selamlar.
Tek tek cevap vermek vermek gerekirse. Burada uçan pilotlar nasıl öğrendi de iyi pilot oldu kimseyi beğenmiyor.
2003 yılında burda 60 pilot vardı. yeni pilot gelme şekli olarak
1. Katlamacılıktan gelen pilotlar tandem uçmaya başlardı
2. Dışardan gelen pilotlar takım kaptanından ve pilotlardan onay alınırsa işe alınırdı.
Herşekilde yeni pilotlar daha az para alır(olması gerektiği gibi) video gibi şeyler uğraşmaz uçuşuna konstantre olurdu. Usta pilotların tavsiyeleri doğrultusunda kendilerini geliştirirlerdi.
Yavaş ve düsgün bi usta çırak ilişkisi içinde gelişim sağlanırdı.
Şu an t2 alıp gelen arkadaşlardan şu şekil cevaplar alıyorum.
- Kanadını öyle çekme ve yer çalışması yap
+Ben biliyorum gel sana yer çalışması yaptırayım
-yolcuyu önden tuttur sürüklenme
+ben sürüklenmedim kanatla oynuyodum ben biliyorum.
hal böyle olunca bütün T2lilerin ağzına odunla vurasım geliyor. kusura bakmayın.
Türkiyede eğitim kimden alınmalı derseniz. Kendini kanıtlamış devamlılığı olan uçuş okulları diyebilirim. THK nın eğitim sisteminden ziyade sınav sistemi sorunlu. Kendini bilen ve yetenekli bir pilot THK eğitimleri ile de kendini geliştirebilir. Fakat uçmayı bilmeyen herkese tandem ticari lisansı gibi önemli bir belgeyi veren bi kuruma hiç itimadım yoktur.
Tek tek cevap vermek vermek gerekirse. Burada uçan pilotlar nasıl öğrendi de iyi pilot oldu kimseyi beğenmiyor.
2003 yılında burda 60 pilot vardı. yeni pilot gelme şekli olarak
1. Katlamacılıktan gelen pilotlar tandem uçmaya başlardı
2. Dışardan gelen pilotlar takım kaptanından ve pilotlardan onay alınırsa işe alınırdı.
Herşekilde yeni pilotlar daha az para alır(olması gerektiği gibi) video gibi şeyler uğraşmaz uçuşuna konstantre olurdu. Usta pilotların tavsiyeleri doğrultusunda kendilerini geliştirirlerdi.
Yavaş ve düsgün bi usta çırak ilişkisi içinde gelişim sağlanırdı.
Şu an t2 alıp gelen arkadaşlardan şu şekil cevaplar alıyorum.
- Kanadını öyle çekme ve yer çalışması yap
+Ben biliyorum gel sana yer çalışması yaptırayım
-yolcuyu önden tuttur sürüklenme
+ben sürüklenmedim kanatla oynuyodum ben biliyorum.
hal böyle olunca bütün T2lilerin ağzına odunla vurasım geliyor. kusura bakmayın.
Türkiyede eğitim kimden alınmalı derseniz. Kendini kanıtlamış devamlılığı olan uçuş okulları diyebilirim. THK nın eğitim sisteminden ziyade sınav sistemi sorunlu. Kendini bilen ve yetenekli bir pilot THK eğitimleri ile de kendini geliştirebilir. Fakat uçmayı bilmeyen herkese tandem ticari lisansı gibi önemli bir belgeyi veren bi kuruma hiç itimadım yoktur.
- NOZER
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 29.10.2014, 13:28
- Ad Soyad: Burak Hacıoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ölüdeniz bir kenara bilmediğiniz herhangi bir bölgeye gittiğimizde bile yerel pilotlara ulaşmaya çalışırız. Onlardan bölge ile alakalı bilgi alırız. Hatta bizden daha iyi olduklarını düşündüğümüz insanlardan gerekli uyarıları alır ve eksik gördükleri tarafımızı tamamlamaya çalışırız.
Sanırım dediğiniz şey İkarus sendromu oluyor yada benzer bir şey. Ölüdeniz de de usta t2lerin uyarıları kesinlikle dikkate alınmalı ama sanayide ki usta çırak ilişkisi gibi de ; gel-git-getir-götür yada ağza alınmayacak küfür falan şu bu da gereksiz fazlasıyla .Para meselesi olmayacak bir olay sizin uçtuğunuz coğrafyada yeni gelen adamda ticari kaygı içerisinde uçuyorsa ve uçuruyorsa neden eksik kazanıyor onu anlayamadım ? Mesela taksiden örnek verelim yine ( Sözüm size değil Serhat Bey örnek oradan geldiği için) 20 yıllık taksici ile 20 günlük taksici 200 km ticari sürüş yapınca farklı paralar kazanamıyorsa bu da aynı şekilde olmaı bence.
Ukalalık olarak algılamayın yazdıklarımı nacizane düşüncelerim.
Sanırım dediğiniz şey İkarus sendromu oluyor yada benzer bir şey. Ölüdeniz de de usta t2lerin uyarıları kesinlikle dikkate alınmalı ama sanayide ki usta çırak ilişkisi gibi de ; gel-git-getir-götür yada ağza alınmayacak küfür falan şu bu da gereksiz fazlasıyla .Para meselesi olmayacak bir olay sizin uçtuğunuz coğrafyada yeni gelen adamda ticari kaygı içerisinde uçuyorsa ve uçuruyorsa neden eksik kazanıyor onu anlayamadım ? Mesela taksiden örnek verelim yine ( Sözüm size değil Serhat Bey örnek oradan geldiği için) 20 yıllık taksici ile 20 günlük taksici 200 km ticari sürüş yapınca farklı paralar kazanamıyorsa bu da aynı şekilde olmaı bence.
Ukalalık olarak algılamayın yazdıklarımı nacizane düşüncelerim.
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
Bugun yine yeni arkadaşlardan biri yolcusunu bağlamayı unutup Ovacık mevkiine acil iniş yaptı durumları nedir bilmiyorum. Bu sene 3. yolcusunu bağlamayan yeni pilot oldu kendisi. Yeni t2 li. 3 masum insan öleblirdi ölmedi. Bu kazaların sebebi sert koşullarda uçmaya alışık olmayan ve teknik alışkanlığa sahip olmayan pilotların elleri ayaklarına dolaşıp yanlış iş yapmasıdır.
Diğer sorunun cevabını vermek gerekirse. Hangi iş yerinde çalışan işçi yeni gelenle aynı parayı alır? Türk hava yollarında kaptan pilot la yardımcı pilot aynı parayı mı alıyor? ikisi de uçak uçuruyor. Yeni pilotlar neden daha az para almaldır. Büyük bir kazaya daha müsait oldukları için şirketi daha fazla riske sokar. Sürekli kalkış ve iniş yaralanmalarıyla şirketin kötü reklamını yapar ufak hastane masraflarıyla şirketi zarara sokar. Usta pilot hangi pistin seçileceğine karar verir. Yenilere kalkışta ve inişte yardımcı olur. Genel uçuş güvenliğini sağlar bu yüzden daha çok para hak eder. Ve tekrar söylemem gerekirse T2 alanlar kendini yetiştirmeden soluğu Ölüdenizde almasın hoş karşılanmayacaklar.
Diğer sorunun cevabını vermek gerekirse. Hangi iş yerinde çalışan işçi yeni gelenle aynı parayı alır? Türk hava yollarında kaptan pilot la yardımcı pilot aynı parayı mı alıyor? ikisi de uçak uçuruyor. Yeni pilotlar neden daha az para almaldır. Büyük bir kazaya daha müsait oldukları için şirketi daha fazla riske sokar. Sürekli kalkış ve iniş yaralanmalarıyla şirketin kötü reklamını yapar ufak hastane masraflarıyla şirketi zarara sokar. Usta pilot hangi pistin seçileceğine karar verir. Yenilere kalkışta ve inişte yardımcı olur. Genel uçuş güvenliğini sağlar bu yüzden daha çok para hak eder. Ve tekrar söylemem gerekirse T2 alanlar kendini yetiştirmeden soluğu Ölüdenizde almasın hoş karşılanmayacaklar.
- ozgur.k
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 22.02.2010, 18:18
- Ad Soyad: Özgür Korkut
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Pilot Menüsü:
emraq yazdı:Bu sene meydana gelen bir çok kırımlı kaza
Ölüdeniz'de olan vakaların hiçbirisi raporlanmıyor. İleride yönerge, yönetmelik vs bir şeyler oturtulursa vaka raporlamasının zorunlu hale getirilmesi otokontrol konusunda katkı sağlayabilir. İşi sıkı tutan şirket ve pilotlar öne çıkar, saygınlık kazananlar daha iyi talep görür.
serhat yazdı: Bu sene 3. yolcusunu bağlamayan yeni pilot
Alarm zili gibi bir bilgi bence. 2011'deki kazadan sonra bir daha böyle bir şey olmaz herhalde diyordum. Hatırlamak ve okumak isteyenler için:
http://ypforum.com/viewtopic.php?t=8512
- Berussa
- Mesajlar: 381
- Kayıt: 23.12.2008, 23:33
- Ad Soyad: İbrahim Altın
- Şehir: Bursa-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Evet kazayı yapan yeni T2 almış olan arkadaş bir polis memuru,muhtemelen 6 aylık ücretsiz izin alıp buraya geldi.Şimdi de ceza almamak için muhtemelen motorsikletten düştüm gibi bir yalan uydurup sizin,bizim vergilerimizle paşalar gibi tedavisini yaptırtacak.Ayrıca buna şaşırmayın aldığım duyuma göre bir de T2 sini alıp buradaki şirketlerden birinde ticari uçuş yapan avukatımız mevcuttur.
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Konu Ölüdeniz de t2 sertifikası mı uçar, ayrıca bir eğitim verilmeli veya adaptasyon gibi birşeyler yapılmalı mı? iken avukat uçuyor, polis uçuyor noktasına geldi ise sosyokültürel seviyemize bir göz atma ihityacımız olduğunu düşünüyorum.
Gelinen nokta doktor, polis, avukat, savcı, memur, amir vs vs ölüdenizde ticari uçuş yapamaz noktası mıdır? yoksa ölüdenizde ticari uçuş yapma kriterleri oluşturulmalı ve uygulanmalı noktası mıdır?
Gelinen nokta doktor, polis, avukat, savcı, memur, amir vs vs ölüdenizde ticari uçuş yapamaz noktası mıdır? yoksa ölüdenizde ticari uçuş yapma kriterleri oluşturulmalı ve uygulanmalı noktası mıdır?