paramotor seçimi
Moderatör: Moderatör Ekibi
- serkanozel22
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 03.01.2016, 14:57
- Ad Soyad: serkan özel
- Şehir: edirne
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
paramotor seçimi
single uçuş için yüksek beygirli bir paramotor almak mantıklı mı?avantajları ve dezavantajları nelerdir acaba?
- kibrisli61
- Mesajlar: 73
- Kayıt: 15.10.2009, 23:07
- Ad Soyad: Yüksel Değer
- Şehir: Trabzon
- Aldığı Beğeni: 11 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: paramotor seçimi
Dezavantajı ağırlığı ve fazla yakıt. Avantajı saymakla bitmez bastırıcıdan korkmadan istediğin yerlerde vadi içlerinde uçabilirsin. Eğer genç biri isen yüksek bg li al pişman olmazsın.
- serkanozel22
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 03.01.2016, 14:57
- Ad Soyad: serkan özel
- Şehir: edirne
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: paramotor seçimi
yaş 36 yaşlı sayılmam:)27 beygır sıfır bır paramotor alma durumundayım.o yuzden bılgı ıstedım.tesekkurler verdıgınız bılgı ıcın.merak ettıgım sey yuksek beygırde twist dene bırsey oluyormuş.yanlış yazmadım umarım.onun hakkında bılgınız varsa yazarsanız sevınırım.tesekkurler
- AltinKartal
- Mesajlar: 32
- Kayıt: 20.10.2008, 18:08
- Ad Soyad: Emre Aydemir
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: paramotor seçimi
Serkan Arkadaşım Merhaba,
Eğitim seviyenden bahsetmemişsin. Bu soruyu forumda sorduğuna göre PM eğitimi almadığını varsayıyorum.
Ben de yıllar önce senin gibi PM almayı kafama koymuştum. Bir arkadaşıma sorduğumda bana çok güçlü bir motor ile çok rahat kalkış yapabileceğimi, bastırıcılardan kolay çıkacağımı vs vs. söylemişti ben de inanıp ikinci el bir PM aldım. Ancak uçmayı denediğimde hiç de öyle olmadığını gördüm. Ağırlık çok fazlaydı ve her defasında sırılsıklam ter içinde kalıyordum. Neticede mutlu olamadım ve elimden çıkardım.
Kuvveli bir PM deneyimli bir pilota istediği yüksek performansı verir ancak kullanımı çok dikkat gerektirir. Paramotoru sırtlanırken yanlış bir hareket, inişte palyeyi tam yapamamak bel sakatlıklarına sebep olabilir. Uçuşta ise gaz verildiğinde aşırı güç twiste sepep olabilir. Özetle PM'a yeni başlıyanlar için 27 HP'lik bir motor kesinlikle uygun değildir. Bu yeni ehliyet alan birisine yarış arabasıyla sürat yapmasını önermeye benzer. Bu tip PM'lar deneyimliler ve tandemciler için daha uygundur.
Ben daha sonra 18 HP gücünde çok daha hafif bir PM aldım ve her defasında mutlu uçuşlar yaptım. Bunun tek dezavantajı yüksek irtifalı kalkışlarda 0 rüzgarda biraz fazla koşmak gerektirmesiydi ama zamanla ona da alıştım. İstanbulda ise asla sorun yaşamadım.
Dilerim önerilerim faydalı olmuştur.
Eğitim seviyenden bahsetmemişsin. Bu soruyu forumda sorduğuna göre PM eğitimi almadığını varsayıyorum.
Ben de yıllar önce senin gibi PM almayı kafama koymuştum. Bir arkadaşıma sorduğumda bana çok güçlü bir motor ile çok rahat kalkış yapabileceğimi, bastırıcılardan kolay çıkacağımı vs vs. söylemişti ben de inanıp ikinci el bir PM aldım. Ancak uçmayı denediğimde hiç de öyle olmadığını gördüm. Ağırlık çok fazlaydı ve her defasında sırılsıklam ter içinde kalıyordum. Neticede mutlu olamadım ve elimden çıkardım.
Kuvveli bir PM deneyimli bir pilota istediği yüksek performansı verir ancak kullanımı çok dikkat gerektirir. Paramotoru sırtlanırken yanlış bir hareket, inişte palyeyi tam yapamamak bel sakatlıklarına sebep olabilir. Uçuşta ise gaz verildiğinde aşırı güç twiste sepep olabilir. Özetle PM'a yeni başlıyanlar için 27 HP'lik bir motor kesinlikle uygun değildir. Bu yeni ehliyet alan birisine yarış arabasıyla sürat yapmasını önermeye benzer. Bu tip PM'lar deneyimliler ve tandemciler için daha uygundur.
Ben daha sonra 18 HP gücünde çok daha hafif bir PM aldım ve her defasında mutlu uçuşlar yaptım. Bunun tek dezavantajı yüksek irtifalı kalkışlarda 0 rüzgarda biraz fazla koşmak gerektirmesiydi ama zamanla ona da alıştım. İstanbulda ise asla sorun yaşamadım.
Dilerim önerilerim faydalı olmuştur.
- serkanozel22
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 03.01.2016, 14:57
- Ad Soyad: serkan özel
- Şehir: edirne
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: paramotor seçimi
selam.yamac parasutu egıtımı alıyorum su anda.ufak tepelerden ucuslarım ve 2 defa 650 metre ucusum var.bu sene ıyıce yamaçparasutu olayını ogrenıp ondan sonra paramotora gecmek ıstıyorum.verdıgınız bılgıler ıcın cok tesekkur ederim.cok faydalı bilgiler benım için.gorusemek uzere hoşçakalın
- ozkanozverim
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 31.03.2016, 12:19
- Ad Soyad: Özkan Özverim
- Şehir: Edirne
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: paramotor seçimi
Selam,elimde Sıfır trike var ,05322619275 Özkan
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- kibrisli61
- Mesajlar: 73
- Kayıt: 15.10.2009, 23:07
- Ad Soyad: Yüksel Değer
- Şehir: Trabzon
- Aldığı Beğeni: 11 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: paramotor seçimi
Bence asıl acemi birine güç lazım ve her zaman avantajdır tabii gücü lazım olduğunda kullanman şartıyla eğer gaz kolunu yarım basacak yerde aklı sarmıyorda tam gaz yapıyorsa o insan paramotoru sırtına almaması hatta uçmaması gerekir. Kanatı twist yapana kadar tedbirini alamayanın kanad twist olduğunda twisti açamayanın ne işi var havada