yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
serkanozel22
Mesajlar: 57
Kayıt: 03.01.2016, 14:57
Ad Soyad: serkan özel
Şehir: edirne
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #1 gönderen serkanozel22 » 8 yıl 3 ay önce (14.01.2016, 15:31)

yamaç parasutunde olusan tehlıkeler paramotroda da yasanıyor mu?guven bakımından hangısı daha avantajlıdır?motorun sureklı ıtme gucu vermesınden dolayı bazı kazalar daha az mı yasanıyor?paramotor ve yamaçparasutuyle ılgılı turkce kaynak var mı acaba


Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen metin » 8 yıl 3 ay önce (14.01.2016, 20:56)

Serkan bey merhaba; Yamaç paraşütü ile yaşanıp paramotorda yaşanmayan tehlike durumları demek bence yanlış olur, paramotorla uçtuğumuz kanadımız aynı zamanda yamaç paraşütüdür ve demek oluyorki aynı spordan bahsediyoruz motorumuzun fonksiyonu itme gücüdür. İtme gücü sıfır irtifadan kalkabilmemizi yükselmemizi ve irtifamızı koruyabilmemizi sağlar. Sorunuza bakış açım ben ve gözlemlediğim diğer paramotor pilot arkadaşlarım rüzgarın kaldırma gücüne (yelken uçuşu) ve termal akıma ihtiyaç duymadığımız için genellikle sakin havalarda uçuyor ve rüzgarın ve termiğin oluşturduğu olumsuz (Türbülans, Ampul, Sürüklenme vb. ) durumlardan sakınmış oluyoruz. Aynı zamanda yamaçtan kalkmadığımız yelken uçuşu yapmadığımız için tepeye yakın olmanın risklerini almamış oluyoruz fakat bu tercih meselesidir. Paramotorla yamaçtan kalkış yapabilirsiniz gidip yelken bandına oturup yelken yapabilirsiniz, termiğe girip termik dönersiniz yukarıda bahsettiğim gibi kullandığımız kanat yamaç paraşütüdür. Paramotorumuz varken ihtiyaç duymadığımız için genellikle sakin havaları tercih edip ve alçak irtifada gezinti yaparız ve bu şekilde uçarken en tehlikeli olan şey elektrik telleridir ve çok dikkatli olmalıyız.

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #3 gönderen ender » 8 yıl 3 ay önce (14.01.2016, 23:27)

tek bir tane var bence


planlanan iniş alanına yetişememe...

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #4 gönderen aspex » 8 yıl 3 ay önce (15.01.2016, 10:43)

metin bey asıl soru şu:evet single uçulan yamaçparaşütü ile paramator kanadı aynı görünümde olabilir,ama aerodynamik yapılarının ve (A-D) ip boylarının aynı olmadığını düşünüyorum.Sebebi ise normal yamaç paraşütünde kubbe ilerlemeyi sağlayan yapıdır ve altında asılı duran pilotu sürekleyen durumundadır.Bu nedenle A iplerin mm ölçekte uzun olmaları gerekir.
Paramotorda ise ilerleme pilotun bizzat kendisinde (paramotoun itme gücü) olduğu için pilot kubbeyi sürekleyen konumundadır.Buradada stabilitenin sağlanması için D iplerinin uzun A iplerinin normal paraşüte göre daha kısa olması gerekir.
Özetle eğer paraşütünüzün kolonları trimli değil ise;paramotor kanadı ile single uçmak yada single kanat ile paramotor uçmak hiçte güvenli yada randımanlı olmayacaktır.

Kullanıcı avatarı
serkanozel22
Mesajlar: 57
Kayıt: 03.01.2016, 14:57
Ad Soyad: serkan özel
Şehir: edirne
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #5 gönderen serkanozel22 » 8 yıl 3 ay önce (15.01.2016, 11:45)

bılgılerınız ve yardımlarınız ıcın tesekkurler.bır de yamaçparasutu ve paramotorla ilgili dokuman nereden bulabılırım acaba.

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #6 gönderen aspex » 8 yıl 3 ay önce (15.01.2016, 13:49)

mailini ver yamaç paraşütü ben göndereyim...paramotor notu bende yok.


Kullanıcı avatarı
serkanozel22
Mesajlar: 57
Kayıt: 03.01.2016, 14:57
Ad Soyad: serkan özel
Şehir: edirne
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #7 gönderen serkanozel22 » 8 yıl 3 ay önce (15.01.2016, 16:53)


Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #8 gönderen aspex » 8 yıl 3 ay önce (15.01.2016, 16:59)

gönderdim

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #9 gönderen ender » 8 yıl 3 ay önce (16.01.2016, 15:53)

aspex yazdı:metin bey asıl soru şu:evet single uçulan yamaçparaşütü ile paramator kanadı aynı görünümde olabilir,ama aerodynamik yapılarının ve (A-D) ip boylarının aynı olmadığını düşünüyorum.Sebebi ise normal yamaç paraşütünde kubbe ilerlemeyi sağlayan yapıdır ve altında asılı duran pilotu sürekleyen durumundadır.Bu nedenle A iplerin mm ölçekte uzun olmaları gerekir.
Paramotorda ise ilerleme pilotun bizzat kendisinde (paramotoun itme gücü) olduğu için pilot kubbeyi sürekleyen konumundadır.Buradada stabilitenin sağlanması için D iplerinin uzun A iplerinin normal paraşüte göre daha kısa olması gerekir.
Özetle eğer paraşütünüzün kolonları trimli değil ise;paramotor kanadı ile single uçmak yada single kanat ile paramotor uçmak hiçte güvenli yada randımanlı olmayacaktır.



sayın aspex
vinc kalkışı yapan single kanatta da itici güc pilotta oluyor. acıklamanıza bu durum için bir zeyilname yazmanız gerekecek. :)

Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #10 gönderen metin » 8 yıl 2 ay önce (17.01.2016, 00:38)

Tarık bey merhaba, paramotor kanatlarında hem dizayn hemde kolon farkı elbette var konu en ince ayrıntılarla genişletilebilinir. Üretici firma bazı paramotor kanatlarını yamaç paraşütü için önermesede bazı kanatları hem yp hemde paramotorda kullanabilirsiniz önerisinde bulunuyor. Uçtuğum kanat power play sting üretici firma hem yp hem paramotor için bu kanadı öneriyor ve bende uzun zamandır aynı kanatla yp ve paramotorla uçuş yapıyorum performans olarak yp uçuşu yaparken biraz düşük olabilir ama güvenlik konusunda hiçbir sıkıntı yok.

Kullanıcı avatarı
serkanozel22
Mesajlar: 57
Kayıt: 03.01.2016, 14:57
Ad Soyad: serkan özel
Şehir: edirne
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #11 gönderen serkanozel22 » 8 yıl 2 ay önce (17.01.2016, 23:21)

çalışma notları geldi.cok tesekkurler tarık bey


Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #12 gönderen aspex » 8 yıl 2 ay önce (18.01.2016, 11:32)

ender bey vinç kalkış bambaşka bir konu...itici güç pilotta oluyor ama yatay ve düşey iki kuvvetin bileşkesi sözkonusu,yatay süzülme yetisi olmayan serbest yedek paraşütü vinçle çekseniz altındaki pilotla birlikte yükseldiğini görürsünüz. bizim örneğimize uygun değil bence...

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #13 gönderen aspex » 8 yıl 2 ay önce (18.01.2016, 11:33)

serkan bey iyice anlamaya çalışın o nottaki konuları,kafanıza yatmayan anlayamadığınız konular için yardımcı olabilirim...
güzel inişler diliyorum.

Kullanıcı avatarı
BerkhanB
Mesajlar: 66
Kayıt: 12.01.2016, 19:51
Ad Soyad: Berkhan Bayraktar
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 19 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #14 gönderen BerkhanB » 8 yıl 1 ay önce (05.03.2016, 18:29)

Tarık bey ilgili dökümanları bana da atabilir misiniz acaba? [email protected]

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: yamaç parasutunde yaşanıp paramotorda yasanmayan tehlıke durumları

Mesaj #15 gönderen aspex » 8 yıl 1 ay önce (10.03.2016, 10:19)

Berkhan bey mail gönderdim...iyi uçuşlar diliyorum.