Kanat Satışları Hakkında

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Kanat Satışları Hakkında

Mesaj #1 gönderen ayhankocaman » 8 yıl 1 ay önce (05.02.2016, 15:56)

2015 yılı içerisinde dizayn tarihi 2003 ,üretim tarihi 2006 yılı olan advance alpha 3 kanadımı satışa sunmuştum. Fakat ilanı aynı gün içind silinmişti. Bana silinme nedeni olarak kanadın dizaynı 10 yılı geçtiği için site kuralları gereği kanadın satış için ilan verilemiyeceği belirtildi.şimdi bakıyorum da dizayn ve üretim yıllarına bakılmadan kanat satış ilanı veriliyor. Acaba site yönetimi bir değişikliğe mi gittide bizim haberimiz yok. Bu konuda bilgilendirilirsek iyi olacak.teşekkür ederim.
viewtopic.php?f=27&t=18006


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #2 gönderen PaRaDoX » 8 yıl 1 ay önce (05.02.2016, 18:32)

@ayhankocaman Bahsettiğiniz ürün daha 3 saat önce konmuş, siz yazalıda 2.5 saat olmuş. Kısaca bahsettiğiniz ilan eklendikten yarım saat sonra sitem etmişsiniz. Biz her saniye forumun başında olamıyoruz, bizimde bir iş ve özel hayatımız var, madem böyle bir durum fark ettiniz o konunun başındaki ! işaretine tıklayarak durumu bize bildirin bizde gereğini yapalım. Ama nedense herkes en ufak şeyde yönetimi yargılamaktan çekinmiyor. Lütfen biraz yönetime karşı anlayışlı olun ve bu tarz durumlarda anında yargılamak ve karalamak yerine bilgi verip destek olmaya çalışın.

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #3 gönderen ayhankocaman » 8 yıl 1 ay önce (06.02.2016, 09:52)

kusura bakmayın,sizi özel hayatınızı sıkıştırmak değil maksat,kişinin başına gelince haksızlığa uğradığını düşünüyor. yp forum sık kullandığımızdan.site yöneticilerinde bizim gibi sık sık siteyi ziyaret ettiğini düşünmüştüm.fazla ön yargılı davranmışım.özür diliyorum.sizden isteğim şu model yılı değilde üretim yılı dikkate alınsa bu karmaşalık olmaz diye düşünüyorum.sağlıcakla kalın

Kullanıcı avatarı
parajetim
Mesajlar: 53
Kayıt: 14.08.2015, 21:18
Ad Soyad: Suleyman Yalvac
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #4 gönderen parajetim » 8 yıl 1 ay önce (06.02.2016, 14:40)

Haklisin, böylece kimse 2008 modeli,2010 diye satamaz!

Kullanıcı avatarı
Fenomen
Mesajlar: 107
Kayıt: 18.08.2007, 17:39
Ad Soyad: Abdullah Yıldız
Şehir: Sakarya
:
Yarışma Pilotu 100+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 3 / 2
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #5 gönderen Fenomen » 8 yıl 1 ay önce (10.02.2016, 13:48)

Merhabalar,

Forumun 2.el yamaçparaşütü kanatları konusunda 10 yıl ömür biçmiş olması, camia içinde yanlış bir algıya sebep olmaktadır. Yamaçparaşütü kanatları için raf ömrü gibi tanımlanmış bir süre yoktur. Bu sadece yedek paraşüt ekipmanı için geçerlidir. Hatta yedek paraşütünün üretim sonrası uygun koşullarda saklandıktan sonra ömrü, ilk kez harnese monte edildiği anda başlar. Özetle forum ilanlarında sanırım emniyeti artırmak için düşünülmüş 10 yıl kuralının, kanatların bu kadar ömrü olduğunun düşüncesini pilotlara veriyor olması doğru değildir.

Ülkemizde LTF yada EN onaylı bir kontrol otoritesi olmadığı için şu anki satışlarda pasif bir emniyet sağlayabilir. Üretim tarihi 10 yıl üzerinde bir malzemeyi tüm Avrupa ülkelerinde uçuşa uygunluk raporu almak için kontrole gönderebilir ve uçuşa uygunluk alabilirsiniz. Forumun bu kararına saygı duymakla birlikte ,yanlış anlaşılmayı engelleme amaçlı yazılmış bir bilgidir,

Selamlar
abdullah yıldız

Son beğenen makdilek

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 98
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 41 / 5
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #6 gönderen Volkan Ovun » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 14:35)

Merhaba,

Abdullah Hoca'mın ifadesini bir eksik kalan noktayı da tamamlayarak desteklemekte fayda görüyorum.

Pek çok pilot arkadaşımın da bildiği üzere 5 yıldan bu yana kanat onarımı yapmaktayım. Onarım için girişimde bulunduğum dönemde aynı zamanda test için de neler yapılabileceği hususunda ön araştırma yapmış, fiyatlar almış, ama o dönem için ülkemizin henüz hazır olmadığı kanaatine vararak ertelemiştim. 2014 yılı içerisinde özellikle ikinci el kanat alımları için aranıp kanadı ücreti karşılığı kontrol etmem ve durumu hakkında bilgi vermem için istek ve talepler arttı. Bu taleplerin çoğunu ağzımla üfleyip emerek ve iplere gözle bakarak hiç bir teknik dayanağı olmadan fikir yürütmem karşılığında para almanın etik olmadığı düşüncesiyle geri çevirdim, kapıma kadar getirilmiş kanatlara baktığım zaman ise hiç bir ücret almadım. Sonuç olarak, artık Türkiye'de bir test merkezi oluşturmanın zamanı geldiğine karar vererek yeniden araştırmaya giriştim. EN926-1:2006 'yı satın alarak önce standartları inceledim, Başta Swing Okan Bey ve Ozone Russel olmak üzere bir kaç kanat üreticisinden teknik destek ve fikir aldım. Son olarak 3 adet makine iki adet aparat satın alıp Türkiye'ye getirerek test merkezini kurdum.

Abdullah Hocam LTF ya da EN onaylı kontrol otoritesi olmadığından söz etmiş ama, EN'in "European Norms" un kısaltması ve sadece standartları belirleyen bir kavram olduğu bilgisini eklemekte yarar var. Onayı ülkelerdeki akreditasyon kuruluşları verir. Bu Almanya'da TÜV, Fransa'da Bureau Veritas, Türkiye'de TÜRKAKtır. Bu kuruluşlar yaptığınız işi, yaptığınızı iddia ettiğiniz standarda uygun yapıp yapmadığınızı kontrol eder ve size belge verir. Bunun bir başka yolu ise, belge almış kuruluş ya da şirketlerden, özellikle de üreticilerden yetki almaktır. Buna otomobil, beyaz eşya, elektronik yetkili servislerinin tek tek ayrı ayrı TSE belgesi almadığını üretici tarafından yetkilendirildiğini örnek gösterebiliriz.

Test merkezini kurar kurmaz benim de ilk yaptığım şey TÜRKAKa müraacaat etmek oldu. TÜRKAK hem ülkemizde örneği olmadığı için çekimser mırın kırın etti, hem de çok yüksek bir ücretten ağzını açtı. Çaresiz kalsaydım elbette TÜRKAK ile devam edecek, olmadı TÜVe başvurup belki de çok daha yüksek ücretler ödemek zorunda kalacaktım. Kanat üreticileri ile de dirsek temasındayken, Alman UP, Fransız Little Cloud, Brezilya SOL ve Avusturya BGD firmalarından, yani zaten TÜV belgeli kanat üreticilerinden bakım-onarım ve test yetkisi aldım. Özet olarak, şu an Türkiye'de onaylı bir test merkezi mevcut.

Kanatların 10 yıllık raf ömrü konusuna gelince: Abdullah Hocam kesinlikle çok iyi ve çok doğru bir noktayı açıklamış. En az dört tane 10 yaşını tamamlamış ancak Almanya'da girdiği testlerden 2 yıl uçabilirlik raporuyla çıkan kanat tamir için geldi, durumlarını rapor etiketlerini gördüm. Ben test yapmaya başladıktan sonra da iki adet 10 yaşını aşmış kanat teste geldi, ikisi de iki yıl uçabilirlik raporunu aldı. Bu kanatlardan birinin aldığı raporu incelenmesi için ekliyorum.

Öte yandan ikinci el ticaretinin çok bilinçsizce yapıldığı gerçeğini göz önünde bulundurarak, Forum yönetiminin bir kontrol mekanizması oluşturmaya gayret göstermesine saygı duymak gerekir.

Volkan ÖVÜN
05354615363
http://www.volkanovun.com
http://www.volkanovun.com/#!onarim/aboutPage

rapor1.jpg

rapor2.jpg


Kullanıcı avatarı
parajetim
Mesajlar: 53
Kayıt: 14.08.2015, 21:18
Ad Soyad: Suleyman Yalvac
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #7 gönderen parajetim » 8 yıl 1 ay önce (12.02.2016, 15:04)

Bu rapor sorumluluk ister, bu sorumluluk raporu vereni%100 bağlar, en azından bu hollandada böyledir,Bu sorumluluğu alanı tebrik ederim, ..

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 98
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 41 / 5
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #8 gönderen Volkan Ovun » 8 yıl 1 ay önce (12.02.2016, 20:39)

Tebrik ve beyanınız için teşekkür ederim Süleyman Bey.

Böyle bir testi yapıp raporunu vermenin oluşturduğu sorumluluğa ilişkin hüküm sadece Hollanda'da değil, dünyanın her yerinde aynıdır. Elbette ülkemizde de benim açımdan durum farklı değil. Bu raporun sorumluluğu beni %100 bağlamaktadır. EN926-1:6 maddesine istinaden ip mukavemet testleri video ile kaydedilmekte ve yine standart gereği test merkezimizde 2 yıl boyunca muhafaza edilmektedir. Bu güne dek, kanat onarımlarında yaptığım işin insan hayatı ile doğrudan ilintili olduğunu bildiğim ve bu bilinçle yaptığım gibi, testleri de aynı zihniyetle yapmaktayım.

Selamlar,
Volkan Övün

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 98
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 41 / 5
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #9 gönderen Volkan Ovun » 8 yıl 1 ay önce (13.02.2016, 18:34)

Merhaba,

Bu gün teste giren 8 yaşındaki bir kanadın raporunu sizlerle paylaşmak istedim. Yukarıdaki raporda görüldüğü üzere, 10 yaş üzeri bir kanat çok iyi durumda olabilirken, 10 yaş altı bir kanadın durumu kötü olabiliyor. Her ne kadar 8 yaş çok genç bir yaş olmasa da iki kanat arasındaki test sonuç farklılıkları gerçekten çarpıcı. Oysa uçuşa uygunluk raporu alamayan bu kanadın kumaşına ve iplerine bakıldığında gayet idare eder gibi görünüyordu.

Tüm pilotlarımıza kazasız keyifli uçuşlar diliyorum.

Volkan Övün
05354615363
http://www.volkanovun.com
http://www.volkanovun.com/#!onarim/aboutPage
https://www.facebook.com/volkanovunyp/
Dosya ekleri
yprap1.jpg
yprap2.jpg

Kullanıcı avatarı
parajetim
Mesajlar: 53
Kayıt: 14.08.2015, 21:18
Ad Soyad: Suleyman Yalvac
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #10 gönderen parajetim » 8 yıl 1 ay önce (13.02.2016, 21:11)

Harika,. Buna çok memnun oldum,başarılar sayın övün.

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #11 gönderen Flieger59 » 8 yıl 1 ay önce (16.02.2016, 22:07)

Merhabalar, yıllardır bu 10 yıl raf ömründen dolayı kanatların foruma konulmaması konusunda bir şeyler yazasım geliyordu kısmet bu güneymiş. Doğrusu çok eski yaşı 8-9 yılı bulmuş hatta geçmiş kanatların alımı satımı gerçekten sıkıntılıydı o yüzden forumun 10 yıllık malzemeleri vitrine koydurmaması Türkiye açısından doğru bir karardı. Neden derseniz Türkiye'deki take offların ve inilen yerlerin durumu zaten belli genellikle taş toprak kum, üstüne bir de yılda güneşli gün sayısını Avrupayla karşılaştıracak olursanız Almanya yılda 1300-1940 saat arası güneşi görüyor.Bu rakam Türkiye'de 2640 saatin altına pek düşmüyor yani onlara göre bizim uçuş takımlarımız iki kat fazla güneşe, dolayısıyla yıpratıcı UV ışınlarına maruz kalıyor. Kabaca hesapla burada bir kanat aynı uçuş saatinde olan Avrupa'daki muadiline göre en az 2 kat yıpratıcı etkiye maruz kalıyor demektir, ayrıca alacağınız kanat kumsal üstünde kullanıldıysa Avrupa'da buna ''Dune'' derler( Dune de Pyla örneğinde olduğu gibi) o kanatlar 1 yıllık bile olsa ekstra dikkat etmek gerekir çünkü ne yaparsanız yapın sel ağzından bir miktar kum içeri girer.Sonrasında istediğiniz kadar temizleyin o bir miktar kumun bir kısmı dikiş iplerinin arasına yerleşir. İyot ve benzeri kimyasallar ve tuzlu suya doymuş bu taneler hem kimyasal hem de kristalimsi keskin yapılarından dolayı hem kanat dikişlerini hem de kumaşı sürekli şekilde yıpratıcı etkiye maruz bırakırlar. Kısacası hafta sonu uçucusu kısa uçuşlar yapan bir arkadaşın kanadına talip olsak bile eğer kanat 5 yılını bulduysa gözümüzü dört değil belki de on dört açmamız gerekiyordu. Ama şimdilerde durumda sevindirici yönde bir gelişme oldu sanırım, Artık Volkan Övün bey kanatları full check edecek bir sistemi kurmuş. Hala ülkemizde her 2 yılda bir kanatları tam kontrole gönderme zorunluğu olmasa da en azında 2 el alış verişlerde alacağınız kanadı satıcıyla anlaşıp tam kontrol ettirme şansınız var. Ya da kendi kullandığınız kanadı bile sıfır aldıktan sonra dahi maksimum 2 yılda ya da 100 saatten sonra( Bunu üretici firmalarda istiyor zaten) şöyle güzel bir test ettirmeniz kumaşınız ne halde ipler ne durumda kanatta trim kayması var mı ? gibi sorularınıza cevap bulmanızı ve gönül rahatlığıyla uçmanızı sağlar. Şimdi on yıl meselesine gelelim, İç ve dış piyasayı gayet iyi bildiğim için Avrupada sistemin oturmuş olduğu yerlerde 10- 12 hatta 15 yaşında bir kanadın bile zorunlu teste gidip gayet iyi geçer notlar aldığını görebilirsiniz. Zaten ikinci elde malzemesini satanlar genelde kanadının en son ne zaman kontrole girdiğini ve hangi değerlerin ölçüldüğünü yazarlar, hatta raporu bile ilana koyarlar. Test süresi geçmiş ise dilerseniz ekstra ücretini verirseniz sizin için kanadı teste sokturup size öyle yollarlar.Benim tavsiyem nacizane şu olacaktır. Foruma eğer 10 yaş ve üstü bir malzeme koyulacaksa forum yönetimi tamam koyalım ama son 6 ayda yapılmış full test raporunu da yanına koyun ona göre ilana koyalım diyebilir. Abdullah Yıldız'ın da dediği gibi 10 yıl meselesi Kanat ve harnesler için değil yedek paraşütler için geçerlidir. Herkesi saygıyla selamlıyorum.
Sanlı FİDAN


Kullanıcı avatarı
ibramçavuş
Mesajlar: 172
Kayıt: 17.01.2006, 17:37
Ad Soyad: İbrahim Dinçer
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #12 gönderen ibramçavuş » 8 yıl 1 ay önce (17.02.2016, 13:12)

Forum yönetimi ne düşünür, kabul eder mi etmez mi, onaylar mı onaylamaz mı bilemem. Benimki sadece bir öneri. Madem forum yönetimi ikinci el ticaretinde bir güvenlik mekanizması oluşturmayı hedefliyor, ve madem ki artık kanatlara test yapabilen onaylı bir test merkezi var, foruma test raporu olmayan kanatların ilanı kabul edilmesin. Mesela, 6 yaşına kadar olan kanatlar için ekspertiz testi, 6 yaşından daha eski kanatlar için full test şartı koyulsun. Böylece 10 yaş altı olmasına rağmen kötü durumda olan kanatların satışı da denetlenmiş olur, kanadı satın alacağım gönder bir bakayım diyerek uçup uçup sonra da almaktan vazgeçtim diye geri gönderen art niyetli sözde alıcılar da engellenmiş olur.

Ayrıca elimde kullandığım 2003 ozone vibe modeli kanadım var yurt dışından gelmiş olan bu ürünle kendim uçuyor satmayı düşünmüyorum, görünüm ve dirilik olarak ne kadara güzel gözükse de Volkan Övün e gönderip testlerini yaptırıp raporuda buradan yayınlayacağım.Birde eğitimlerde kullandığım kanatların hepsini 2016 eğitimleri öncesi testlerini yaptırıp sezona hazır başlamayı planlamaktayım. Yeni sezonda herkes kazasız kontrollü zevkli uçuşlar

İbrahim Dinçer
http://www.greenfly.com.tr
http://www.faribra.com
http://www.flybgd.com

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #13 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (23.02.2016, 12:02)

Malzemeden malzemeye değişebilirmi? mesela 1 yıl dolapta beklemiş pijamam sünerken, babamdan kalma eski ceketler pantolonlar hala gıcır gıcır. Eski bazı malzemelerin daha sağlam olduğu söyleniyor doğrumu?

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #14 gönderen ahmetsen » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 08:53)

ibramçavuş yazdı:Forum yönetimi ne düşünür, kabul eder mi etmez mi, onaylar mı onaylamaz mı bilemem. Benimki sadece bir öneri. Madem forum yönetimi ikinci el ticaretinde bir güvenlik mekanizması oluşturmayı hedefliyor, ve madem ki artık kanatlara test yapabilen onaylı bir test merkezi var, foruma test raporu olmayan kanatların ilanı kabul edilmesin. Mesela, 6 yaşına kadar olan kanatlar için ekspertiz testi, 6 yaşından daha eski kanatlar için full test şartı koyulsun. Böylece 10 yaş altı olmasına rağmen kötü durumda olan kanatların satışı da denetlenmiş olur, kanadı satın alacağım gönder bir bakayım diyerek uçup uçup sonra da almaktan vazgeçtim diye geri gönderen art niyetli sözde alıcılar da engellenmiş olur.


Aynen bende katılıyorum ve şu an satışta olan kanadıma test yaptırdım. İlanı yeniden vererek raporlu bir biçimde yayınlayacağım. Adet haline getirmekte fayda var bu hususu.

Kullanıcı avatarı
ibramçavuş
Mesajlar: 172
Kayıt: 17.01.2006, 17:37
Ad Soyad: İbrahim Dinçer
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #15 gönderen ibramçavuş » 8 yıl 1 hafta önce (14.03.2016, 21:37)

Kanatlarım Volkan Övün tarafından testleri yapılıp tarafıma teslim edildi.Eğitim kanatlarım "yeni gibi "raporlandı.Merak ettiğim 2002 Ozone Vibe kanadımın raporunu ekliyorum.Gönül rahatlığıyla kullanmaya devam edeceğim,emeğine sağlık Volkan Bey.

İbrahim Dinçer
http://www.greenfly.com.tr
http://www.faribra.com
http://www.flybgd.com
Dosya ekleri
rapor1.jpg
rapor2.jpg
rapor3.jpg

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #16 gönderen PaRaDoX » 8 yıl 1 hafta önce (14.03.2016, 22:41)

Merhaba,

Bahsettiğiniz gibi 10 yıl sınırı tamamen güvenlik için getirlmiş bir sınır, ama sizlerin önerisiyle değişiklikler yapılabilir. Bahsedikdiği gibi 10 yılı aşanlarda ancak rapor ile konmasına izin verilebilir, @Flieger59 , @Volkan Ovun , @Fenomen un açıklayıcı paylaşımları için teşekkürler.


ateş
Mesajlar: 68
Kayıt: 20.10.2006, 17:27
Ad Soyad: Dogan Türkyaşar
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #17 gönderen ateş » 8 yıl 1 hafta önce (15.03.2016, 10:53)

Test ücreti nekadar

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 98
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 41 / 5
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #18 gönderen Volkan Ovun » 8 yıl 1 hafta önce (15.03.2016, 18:34)

Doğan Bey, http://www.volkanovun.com/#!onarim/aboutPage adresinden test nitelikleri ve ücretleri hakkında bilgi alabilirsiniz. Sayfada göreceğiniz gibi münferit testler de yapılmakla birlikte, bu konuya esas teşkil eden "uçuşa uygunluk onayı" için full test yapılması gerekmektedir.

Saygılarımla,
Volkan ÖVÜN

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 98
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 41 / 5
Pilot Menüsü: 

Re: KANAT SATIŞLARI HAKKINDA

Mesaj #19 gönderen Volkan Ovun » 7 yıl 11 ay önce (06.04.2016, 19:27)

Merhaba.

Telefonla arayıp testler hakkında bilgi isteyen arkadaşlarımızı bilgilendiriyorum. Burada genelde ortak soru haline gelmiş, en çok sorulan bir kaç soruyu paylaşmak, genel olarak bilgilendirmek istedim.

Soru: Ekspertiz test raporunda gözle muayene yapılmadığını gördüm. Oysa satıcı bir kaç küçük yama olduğunu söylüyor. Bu bilgi önemli, neden ekspertiz testinde gözle muayene yok?
Cevap: Gözle muayene, camiada kanadı kontrol yöntemi olan yayıp 5-10 dakikada altına üstüne bakmak, bir dakikada iplere göz atmaktan farklıdır. Kanat ışıklı zemin üzerine yayılarak hücre birleşme dikişleri, grogren loop dikişleri, hücre duvarları, hücre içi çapraz destek bantları, incelenerek açılma olup olmadığı, ipler loopları gevşetilip düğüm altında gözden uzakta kalmış olabilecek sıyrık olup olmadığı araştırılır. İki buçuk saat kadar zaman alan Gözle muayenenin amacı, kanatta bir hasar olup olmadığını anlamaktır. Usulüne uygun yapılan yamalar ve ip değişiklikleri bir hasar sayılmadığı için gözle muayene yapılan testlerin raporlarında de zaten yamalardan söz edilmez. Ekspertiz testinin amacı, insan gözünün göremediği ve algılayamadığı bilgileri test makineleri aracılığı ile öğrenmektir. Yama, ipte sıyrık, delik gibi gözün gördüğü aksaklıklar zaten alıcı-satıcı arasında uzlaşma konusu olacaktır. Ekspertiz testi, kanadın genel durumu hakkında ancak %75-%80 bilgi verir. Bu nedenle Avrupa'da zorunlu olan full testin periyodik olarak yaptırılması tavsiye edilir.

Soru: Raporlarda ip kopma testi yapılmadı, gerek görülmedi ibaresini görüyorum. İp kopma testi ile ip mukavemet testi arasındaki fark nedir, neden kopma testine gerek görülmemiştir?
Cevap: İp mukavemet testi, iplerin EN926-1 standardı 3.3 maddesinde belirtilen A ve B ipleri için ((Max uçuş ağırlığı x 8 ) / A+B ip sayısı) ; C ve D ipleri için ((Max uçuş ağırlığı x 6 ) / C + D ip sayısı) formülüne göre bulunan kuvvetle çekilerek yapılır. İp mukavemet testinde ipin taşıması gereken kuvvete mukavemet edip kopmaması beklenir. İp kopma testi ise, test operatörünün gözle muayene sırasında iplerde GENEL olarak gördüğü şüpheli kararma, kimyasal teması şüphesi, bütün iplerde ortak gözlemlenen tiftiklenme varsa yapmaya karar verdiği bir testtir. Test operatörü kopma testi yapmaya karar verirse A veya B iplerinden her hangi bir tanesini rastgele seçerek kopuncaya dek çektirir ve koptuğu kuvvet kaydedilir. Eğer koptuğu kuvvet, ipin mukavemet etmesi gereken kuvvetin altında veya bir-iki tık üstündeyse diğer iplere mukavemet testi yapmaksızın iplerin takım olarak değiştirilmesi önerilir, kanat testten geçemez. Eğer ip mukavemet etmesi gereken kuvvetin hatırı sayılır derecede üzerinde koparsa diğer iplere mukavemet testi yapılmaya devam edilir. Gözle muayene sırasında iplerde bir sorun görülmemişse operatör ip kopma testine gerek görmeyebilir. Mukavemet testinden geçemeyen ip olursa yenisi ile değiştirilir, bu durum raporda belirtilir. Şu unutulmamalıdır ki, bir kanatta değişen ipin olması o kanadın değerini düşürmez.

Soru: Raporlara bakıldğında iplere çok ciddi kuvvetler uygulandığı görülüyor. Testler sırasında ipler zarar görmüyor mu?
Cevap: Hayır. İpler testlerde zarar görmez. Ana ipler PPSL200, TSL220 (tandemlerde TSL350, NTSL380) gibi çok büyük kuvvetlere mukavemet edecek iplerden üretilir. Testlerde uygulanan kuvvetler bunların çok altında kalmaktadır. Test sırasında bir-iki lifin kopup ipin zarar görmesi, zayıflaması kullanılan kevlar ve aramid gibi malzemelerin özelliğinden dolayı söz konusu değildir. Eğer bir kaç lif koparsa devamı gelip ipin tamamı kopar.

Sorusu olan, konuyu merak eden arkadaşlarımı gerek buradan, gerekse telefonla aramaları halinde telefonla bilgilendirmekten sevinç duyarım.

Saygılarımla,
Volkan ÖVÜN
0535 461 53 63
http://www.volkanovun.com