THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
erenkılıc
Mesajlar: 162
Kayıt: 15.12.2011, 21:39
Ad Soyad: Eren Kılıc
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 21 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #21 gönderen erenkılıc » 8 yıl 1 ay önce (12.02.2016, 11:14)

4.2.2 Pilot Seviye Tespit Kriterleri (P/P4)
Belirtilen kriterlere Orta Seviye Pilot Seviye Tespit (4.2.1.3.1) ilave olarak;
a. Gelişmiş yelken uçuşu yapabilme yeterliliği (Sırt hattı yelken uçuşu)
b. Termik uçuşu,
c. Tepeye iniş başarısı,
d. Faaliyet içerisinde en az 20 km’lik seyrüsefer uçuşu yapmak ya da bir kalkışta en az 02:00 saat havada kalma ve en az 1000 metre irtifa kazanma şartlarını sağlayacak şekilde termik uçuşu yapmak. (Bu maddede belirtilen kriterlerden en az biri sorumlu öğretmen tarafından uçuş öncesinde açıklanır.)
4.2.3 Deneyimli Pilot Belgelendirme Kriterleri (DP/P5)
a. P4 Belgesi sahibi ve 18 yaşından gün almış olmak,
b. P4 belgesini aldıktan sonra 2 yıl geçmiş olmak, (Bu süre içinde aktif olarak uçtuğunu ispatlayacak THK tarafından onaylı resmi yarışma veya organizasyonlara katıldığını belgeleyebilmek)
c. THK tarafından CAT-2 onaylı en az iki farklı mesafe yarışmasına katılmak ve en az iki taskta varış noktasına ulaşmak. (İki adet gol)
d. EK’inde başarı sağladığı yarışmaların resmi ve kesin sonuç listesinin de bulunduğu bir dilekçe ile başvuruda bulunmak.
e. THK tarafından onaylı CAT-2 yarışmalara katılarak Milli Takıma girmeye hak kazanmış kişiler 2 yıl beklemeden başvuru yapabilirler.


Kullanıcı avatarı
erenkılıc
Mesajlar: 162
Kayıt: 15.12.2011, 21:39
Ad Soyad: Eren Kılıc
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 21 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #22 gönderen erenkılıc » 8 yıl 1 ay önce (12.02.2016, 11:30)

yeni yönetmelikte seviye tespit yönergesi değişikliği p4/p5

Kullanıcı avatarı
erenkılıc
Mesajlar: 162
Kayıt: 15.12.2011, 21:39
Ad Soyad: Eren Kılıc
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 21 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #23 gönderen erenkılıc » 8 yıl 1 ay önce (12.02.2016, 11:54)

Size gönderilen maillerle ilgili geri dönüş yapacak mısınız?

Kullanıcı avatarı
Baris planor
Mesajlar: 68
Kayıt: 12.11.2013, 18:22
Ad Soyad: Barış Ozıl
Şehir: Eskisehir
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #24 gönderen Baris planor » 8 yıl 1 ay önce (12.02.2016, 12:56)

Elbette

HTC Desire EYE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #25 gönderen seccckin » 8 yıl 1 ay önce (13.02.2016, 00:20)

Öncelikle Turk Hava Kurumu bir ilki gerçekleştirerek yapacak olduğu taslakta bizlerin de fikrini almak istemiş hatta bunu da ypforum da beyan etmiştir. Bence bu önemli bir gelişmedir. Bu Sebepden dolayı başta Mevlüt hoca olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederim. Umarım camiyamıza hayırlı olur.

Bende çok kısa olarak bir kaç görüş belirtmek istiyorum.

1- P5 Sertifika kontrol kurslarında verilebilmeli. Sadece yarışmalara bağlı kalınmamalı.
Çünkü ;
- Yarışma direktörleri istedikleri kişileri yarışmaya alıp yada almaya biliyor. P5 almak isteyen pilot istese bile yarışmaya alınamaya bilir, yada yarışmaya çok fazla katılımcı olduğundan yine liste dışı kalabilir. (TPP nin aldığı kurallara göre önce tecrubeli kişiler yarışmaya seçilcek)
- Yarışmaya katılan 100 kişiden gole giden sayısı 10 - 15 geçmiyor. P5 sertifikası sahibi olup da yarışmaya katılıp daha bir kere gole gidememiş kişiler var ozaman ortada bir haksızlık var. Bu arkadaşlarında P5 ni geri almak lazım.
Bence eski sistem gayet güzeldi 2 kere 30 km yapan p5 alabilmeli. Yada SKK kurslarında verilmeli.

2- T2 konusunda kimisi şartların zorlaştılmasından yada çok yüksek paralar alınmasından yöne yorumlar yapmış. Ben yeni tandem T2 sertifikası alacaklar ili ilgili bir şey demiycem. Fakat eski zamanda p5 ve T2 alan pilotlar ne kadar basit bir ortamda p5 ve T2 aldılar hepimiz biliyoruz. Madem yeni arkadaşlara şartlar zorlaşıyor, bu pastadan payıda elinde mevcut T2 sertifikası olan arkadaşlarda alsın. Yani şartlar eşit olsun. Mevcut T2 si olan arkadaşlar da T2 lisans yenilemede 5000 TL para ödesin (nasılsa kazanıyolar) yada T2 lisans yenilemede önceki yorumlarda arkadaşların dediği gibi tandem siv mi yapıyolar, başka şey mi yapıyolar onu artık siz karar verirsiniz ama sonuç olarak yeni T2 alacak arkadaşlara uygulanacak kurallar, Mevcut T2 sahibi olanlarada uygulansın.

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #26 gönderen ymcbayraktar » 8 yıl 1 ay önce (13.02.2016, 02:00)

Öncelikle ülkemizde sivil havacılık genel müdürlüğünün kanunları geçerlidir bu kanunun 6 c maddesine gore çok hafif hava araçları ile uçmak için belge gerekmez ancak ölü denizde ticari tandem uçuşu yapan pilotlardan gelen şikayetler üzerine Fethiye kaymakamlığı ile THK arasında yapılan bir protokolle sertifika zorunluluğu getirilmiştir henüz bununla ilgili bir iptal davası açılmamıştır açılırsa sonuç ne olur bilinmez ama tartışmaya açıktır :))
Tandem paraşütle uçmak için bence P5 gerekmez hafta sonu pilotu düzeyinde, kalkış ve inişini kusursuz derecede pekiştirmiş, SIV yapmis, Tepe inişi yapabilen, yelken ve Termik uçuşu yapabilen herkes tandem ucurabilir bu kadar zorlastirmanin bir anlamı yok sayın hocalarımız için zaman degerli olmayabilir ama herkes icin ayni degildir zaman para ile satin alinamayacak kadar da degerlidir ayrıca Tandem sadece Ölü denizde yapilmiyor THK madem Fai temsilcisi olarak tek yetkilidir insanlara zorluk çıkarmadan isteyen ve hak eden herkese sertifika vermelidir THK nin görevi Ölü denizdeki ticari faaliyeti düzenlemek değildir o düzenleme koparatif ve kaymakamlığın sorunudur ayrıca ölü deniz sadece şirketlerin değil uçmak isteyen herkesin uçuş bölgesidir sadece tandemciler değil yurtiçi ve yurt dışından her yıl binlerce de pilot uçmakta ve SIV yapmaktadır Thk nin değerli hocalarına insanların zamanını harcamamalarını yapacakları yönetmelik değişikliklerinde Kolaylaştırıcı olmalarını tavsiye ediyorum yoksa birileri çıkar 2014 yilinda Fethiyede acilan bir dava gibi 6 c maddesine dayanarak hakkınızda dava acabilir
Bütün bu düzenlemenin altında yatan sebep sportif amaçlı uçuşların kalitesinin artırılması ve uluslar arası yarışmalara katılacak pilot puanlarının artırılmasıdır çünkü Dubaide yapılan yarışmalarda Dünya sıralamasında yamaç paraşütü pilotu sayısı olarak önlerde olmamıza rağmen 1 sporcumuz barajı geçerek yarışmalara katilmistir Sayın Thk genel baskanimiz bu konuda sitemde bulunduğu için yarışmalara katılımın teşvik edilmesi amacıyla bu duzenlemeler yapilmaktadir ama taşıma suyla değirmen dönmez yarışma pilotluğu bir ilgi alanıdır yarışma pilotluğu na özel bir ilgisi, uygun malzemesi, olmayan insanları zorla yarışmacı yapamazsi niz bunun için daha farklı tedbirler alinabilir


Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #27 gönderen ymcbayraktar » 8 yıl 1 ay önce (13.02.2016, 08:16)

Ayrıca Manhat'tan sayin Seçkin Apari' ya aynen katılıyorum madem bu kurallar yetersiz olduğu halde belge sahibi olmuş Tandem pilotları nedeni ile çikacaksa hepsinin sertifikası iptal olsun yeni düzenlemeye hepsi alınsın ( bunu oh nasıl olsa ben sertifikası kolayca aldım gerisi benim isime gelir diyerek konuya duyarsız kalan ya da pastadan pay alanlar çoğalmasından diye bu zorlaştırmaya sesini çıkarmayan ya da destek olan pilotlara ucu kendilerine dokununca belki destek olurlar diye paylasıyorum ) :)))

Kullanıcı avatarı
mubi
Mesajlar: 251
Kayıt: 21.02.2010, 13:23
Ad Soyad: Muharrem Birdoğan
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #28 gönderen mubi » 8 yıl 1 ay önce (13.02.2016, 13:58)

-THK yönergelerinde yapacağı değişiklerin çok önem kazanması için yasalarında bu yönergeleri desteklemesi lazım. THK verdiği lisansların veya vermediği lisansların çok önemli olması için yasalar da lisanssız uçanlara( tekli veya ikili ), uçuranlara çok ağır cezalar gelmesi lazım ki yapılan işin hayati önem taşıdığı anlaşılsın.
-Verilen haklar geri alınmaz. Alınırsa mahkemeler bu hakkı geri iade ederler. Bu konuda gereksiz konuşmamak lazım.
-Ticari uçanlardan ve eğitmenlik yapanlardan yıllık vize ücreti kesinlikle alınmalıdır. Bu vize ücretleri şu an bir çok federasyonda uygulanmaktadır.
-Yönerge değişikliğinde kesinlikle bir geçiş süreci uygulanmalıdır. Yönerge şu an değişmişse bu yönerge 2017 yılından itibaren uygulanacak denmeli gibi.
-Kurslara davet edilecek pilotlar lisans numaralarına göre öncelik verilerek davet edilmelidir. Veya kursun kontenjanından bir kısmı bu pilotlara ayrılmalıdır.
- Kurslar ( temel eğitim hariç ) esnek olmalıdır. Şöyle ki, bildiğimiz gibi sınavlar önce teori sonra uygulama şeklinde oluyor. Hava koşullarına göre önce uygulama da olabilir sonra teori olabilir. Böylelikle bazı doğabilecek mağduriyetlerin önüne geçilmiş olur.
- Kurslarda başarının kriterleri yönergelerde açıklanmalı ve bunu herkes bilmeli. Tamam teorinin kriterleri belli ama uygulamanın kriterleri belli değil. Örnek verecek olursak uçuşa hazırlık 10 puan, Kanadı tepene kontrollü getiriş 10 puan, sevk ve idare 10 puan, trafik kurallarına uyma 10 puan, yelken yapma 10 puan, termik dönme 25 puan, emniyetli inme 10 puan gibi 100 puan üzerinden puanlandırma yapılmalıdır. Teorinin ve uygulamanın ortalaması 70 ve üzerinde olanlar başarılı sayılmalıdır.
- Mümkünse komisyon kurulmalı ve sınavları komisyon yapmalıdır.
- Genel olarak düşüncem hiç bir şey kolay olmamalıdır.
Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere hoşça kalın.

Kullanıcı avatarı
cangunes
Mesajlar: 41
Kayıt: 08.07.2015, 11:06
Ad Soyad: Can Gunes
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #29 gönderen cangunes » 8 yıl 1 ay önce (13.02.2016, 15:41)

Türk Milleti`demek kulağa hoş geliyor tabi, güzel şeyler bunlar yönetmelikte sevdim ancak
Turk zenginleri yerine bu defa da`Türk Fakirlerine` hizmet etsek ne olur
Turk zenginleri yerine bu defa da`Turk Fakirlerine` hizmet etsek ne olur
Bizim sizleri gezdirecek jiplerimiz gemilerimiz yok! diğerleri gibi Lokantada yediremem Hotelde yatıramam gezmelere götüremem
neolur bu sefer fukaraları alsanız
zamanında koğuşları süpüren, yumurta getiren inonu teyzeleri hani! köyden inonu ye ekmek getiren su taşıyan amcalar nice oldu! hiçbirininmi hatırı olmaz!
1lira dilenen sokak tipleri gibi kurs dileniyoruz onuda bir yoneregele heba ediyorsunuz
civciv kalimeru gibi yakiniyoruz anca kimsenin dinlediği yokki! bu devran doner, gidin zengin cocuklariyla fingirdesin

Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #30 gönderen ceremcem » 8 yıl 1 ay önce (14.02.2016, 19:55)

ymcbayraktar yazdı:Öncelikle ülkemizde sivil havacılık genel müdürlüğünün kanunları geçerlidir bu kanunun 6 c maddesine gore çok hafif hava araçları ile uçmak için belge gerekmez ancak ölü denizde ticari tandem uçuşu yapan pilotlardan gelen şikayetler üzerine Fethiye kaymakamlığı ile THK arasında yapılan bir protokolle sertifika zorunluluğu getirilmiştir henüz bununla ilgili bir iptal davası açılmamıştır açılırsa sonuç ne olur bilinmez ama tartışmaya açıktır :))


Allah Allah, henüz bununla ilgili bir iptal davası açılmamış mıdır? Enteresan: viewtopic.php?t=16086

Türk Hava Kurumu isimli derneğin kendi yönergesine (iç işlerine) isyan eden arkadaşların derdi nedir? Kanarya Sevenler Derneği'nin yönergeleri de bu kadar umrunuzda mı? Bir derneğin yönergesini beğenmiyorsanız umursamazsınız, olur biter; neyin peşindesiniz? :)

Kullanıcı avatarı
efetürk
Mesajlar: 44
Kayıt: 14.08.2013, 16:08
Ad Soyad: Mehmet Kozak
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #31 gönderen efetürk » 8 yıl 1 ay önce (14.02.2016, 23:58)

Barış a katılıyorum. Ağzına sağlık. T2 yi anne karnında almış gibi yorum yapan arkadasada yazık çok yazık.


Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #32 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (15.02.2016, 16:11)

ErSeN06 yazdı:T2 standardizenin yanına, P5 standardize de eklensin ve bu yönetmelikte istenen standartları pilotlar her yıl yada iki yılda bir taşıyıp taşımadığını göstersin. Senede iki gol atsın, 1000m irtifa alsın vs.. bakın bakalım kaç tane geçerli T2 , P5 ve Öğretmen kalıyor.. öyle zorlastiralim kalite artsinla olmaz.

Eğitimli pilot yetiştirilmeli metogram, basınç charti, metar okumayı bilenmeyen bu işten para kazanan pilotlar var?

Ölüdeniz yada orası burası diye genellemiyorum kimse yanlış anlamasın.. lütfen.. sadece birçok yerde gördüğüm eksiklikler bunlar.

Tekrar söylüyorum bu Yönetmelik eğitimli pilotları yetismeyi amaclamali ve yetişen pilotlarında standartlarını korumasını hedeflemeli..

Ibrahim abi Ölüdeniz artık taşımıyor demiş onun çekincesini anlıyorum.. Benimde gözlemlerim o yönde eğer oradaki pilotların bu şekilde benzer standartlarını korumaya çalışan yönetmelikler çıkarsa sadece kaliteli pilotlar orada kalacağı için emniyetle rahat rahat uçabilir..

Tebrik ederim. Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Bravo 2 iki yılda 1 bir mesajla parlayıverdiniz. Etkilendim gerçekten
Bu konuyu biraz daha genişletelim, buyrun bakalım şeftaliden yardım almadan
taf ekleyelim, eksik kalmasın, tepede teykofa gitmek için folovmi kullansınlar, vioar diemi holt yapsınlar, sit sitar inrut çartlarda kullansınlar, etityut indikeytör yokki basınç kartı kullansın, turullemim diyorum ama ciddimisin dünyada hangi paraşütçü kullanıyor bunu mesela ltaf ltag deki metar gelincik tepesini hiç tutmaz arada sadece 50 km var yıl boyunca lodos eser yine ltac ltab ltad ile gölbaşı farklılıklar sonra metar radyosunu nerde, iki yıldır arıyorum bulamıyorum, varsa getirsene, 06 yazdığına göre ankaradasın akşam uğra cepa dayım, 121800 güvercinlik afb kanalını dinleriz yakından görmek isterim
P5 kontrol olayına tek kelimeyle katılıyorum, harikasın, ilaveten P5ten sonrası da P5e bağımlı olsun, çünkü
Hocalarının Tuzu Kuru olamlı; eğitmenlik belgesi olanlara (personel dahil) "kendi imkanlarıyla" her sene enaz 1bir P5 aktivitesine katılması zorunlu olsunki yeterli olup olmadıklarını görebilelim. bunu şu ankaradaki Bekircan Gündüze yaptıklarına saysınlar
T2lerede hersene P5 kontrol şartı koyarsak iyi olur bunuda Engin Beye yaptıklarına saysınlar
Ayrıca dediğiniz gibi öğretmenlerin yeterliliklerini bir konuşalım, iyi olur, iyi konuya değindiniz tekrar Tebrik ederim. Bu konuyu biraz daha açalım. Çünkü asıl önemli olan öğrencilerden ziyade öğretenlerin yeterlilikleri ve erdemleri olacaktır .Eskisini her kim yazmışsa tamamiyle öğrencilerin üzerine kurulmuş

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #33 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (15.02.2016, 16:16)

Baris planor yazdı:Arkadaslar oncelikle yorum yapan her arkadaşa katiliyorum ve şunu eklemek istiyorum ölüdeniz pilotu arkadaşlar pasta bölünmesin diye adını emniyet koyup bu tarz bir baskı yapıyorlar ancak şu unutulmamalidir ki bugün atpl egitimine baslasaniz 2 yil sonra 300yolculu uçağa pilotluk edebilirsiniz yada ppl alsanız Turkiyede 5-6ayda yurtdışında 1 ayda 9 yolcuyu ucurabilen bir uçağa pilotluk edebilirsiniz üstelik hepsini kullanan biri olarak şunu söylemem gerekir ki hava kosullarinin mükemmel olduğu durumlarda patates cuvalini baglasaniz bir yamaç uçar ama bir ucak uçmaz :) tabiki bu yorumları burada ne kadar yaparsak yapalım hiç bir faydası yok bu yüzden kurumun farkli bünyesinde çalışan bir pilot olarak size şunu söylemek isterim fikirlerimizi burada değil [email protected] adresine yazarsak haksızlıklara dur diyebiliriz neticede sunuda unutmamak gerekir NAC yetkisini veren fai nin NAC yetkisini alıp federasyona vermesi de saglanabilir önemli bir olup kurumumuzun fikirlerini yonlendirmektir. Hepinize iyi Uçuşlar dilerim.

HTC Desire EYE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
işte adam gibi açıklama, 10 numara anlatmışsın, gerçekten çok iyi
fikret amca bile 7 satte en kötüsünü 2 günde sesinayı teke bırakıyor hala yamaşüt yapmayı öğrenemedik öğretemedik -alıntılı
cadalozu teyzeler bile 40ından sonra uçak kullanmaya başladı, bazıları yamaçparaşütü deyince birden ego yapıyorlar hekeze Yok çekiyorlar varya duydukça içim gidiyor, bırakında insanlar kendilerini ispatlasınlar, yapamayınca çeker giderler zaten, ne engelleyesiniz. Kalite arttırılsın diye gereksiz zorlamalar yapıp uğraştırılıp cırmalattırılmasın. valla bu sefer tourollamıyorum
Yaş takıntısı dünya genelinde kaldırıldı. Odun Kafalılara diyorum sözüm meclisten dışarı. "Yeterliliği ve Yeteneği olan herkese fırsat verilir" , Kabiliyetli olan ve şartları taşıyan yapar ister 15 ister 75 olsun, fark kalmadı artık bilmem anlatabildimmi
Zaman kavramını kaldırın, askeriye değil memurluk değil 2senede bir basamak arttırsın! bunun doğru yolu orataya bir hedef koyarsın...
2 sene yetmez t2yi 5 sene daha bekletek bari zaten mezarda emekli oluyoruz madem
Sonra bir örretmen en fazla 2 sene dayanıyo zaten, her sene 1yıl sözleşmeli eğitmen alınsın, özelde bile sürekli personel değişiklik oluyor, artık değişen zamana ayak uydurmak gerek
"Bak bugün büyük firmalar çoğunluğu iki aydır maaş aksatıyor, döviz yükseldi, adı konulmamış bir kriz var, ne kadar sürer bilinmez
unix98

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #34 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (15.02.2016, 16:39)

ayrıca kurs bişekilde uzayacak olursa 2 aylık sigorta yapmak gerekecek, kapatılan işlem maddesi yüzünden o kısım açıkta ve muallakta kalıyor, oda öğrenciye mal olacak

Kullanıcı avatarı
ErSeN06
Mesajlar: 2
Kayıt: 03.12.2013, 01:40
Ad Soyad: Erşen Kavuşturan
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #35 gönderen ErSeN06 » 8 yıl 1 ay önce (17.02.2016, 16:01)

SULUMANDELTA yazdı:Tebrik ederim. Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Bravo 2 iki yılda 1 bir mesajla parlayıverdiniz. Etkilendim gerçekten
Bu konuyu biraz daha genişletelim, buyrun bakalım şeftaliden yardım almadan
taf ekleyelim, eksik kalmasın, tepede teykofa gitmek için folovmi kullansınlar, vioar diemi holt yapsınlar, sit sitar inrut çartlarda kullansınlar, etityut indikeytör yokki basınç kartı kullansın, turullemim diyorum ama ciddimisin dünyada hangi paraşütçü kullanıyor bunu mesela ltaf ltag deki metar gelincik tepesini hiç tutmaz arada sadece 50 km var yıl boyunca lodos eser yine ltac ltab ltad ile gölbaşı farklılıklar sonra metar radyosunu nerde, iki yıldır arıyorum bulamıyorum, varsa getirsene, 06 yazdığına göre ankaradasın akşam uğra cepa dayım, 121800 güvercinlik afb kanalını dinleriz yakından görmek isterim


Yamaçparaşütü, Yelkenkanat ve Planör gibi hava araçlarını uçuran ve mesafe yapmak isteyen pilotlar için çok önemli veri kaynaklarıdır bu bilgiler. Metar çok önemli değil haklısın meydan üzerinde uçan uçak değiliz sonuçta. Tepelerde falan uçuyoruz. Mesela basınç kartı ile herhangi bir uçuş saatini ayarlayabileni görmedim imkanıda yok uçurduğum için iyi biliyorum. Yerden alacaklı çıkabilirsin direk oradan yazarsan. Ama bulunduğu yerden gideceği bölgedeki ısınma, basınç ve irtifa rüzgar durumlarını inceleyip, bunun sonucunda uygun bir task çıkaran çok fazla sportif havacı ve yarışmacı gördüm. Mesela Meteorolojinin sitesinde ki Skew T Log P chartına bakarsanız günlük İnversiyon yüksekliğini görüp ona göre termiklerde en fazla ne kadar irtifa alabileceğinizi görebilirsiniz. Tek tek tepelere gerek yok, bu tür bir Chartlar bölgeseldir noktasal değil. Meteogram noktasaldır Meteoroloji Genel Müdürlüğüne başvuru yapın, İstediğiniz tepeye artık meteorgram yayını yapıyorlar. Hemde bedava..! Yeterki siz girişim yapın. Çok da memnun oluyorlar bu tür girişimlere. Soaring indexlere bakarsanız termik aktivitelerinin gücünü görebilirsiniz. Görüyorum ki siz zaten bu konuda oldukça bilgi sahibisiniz.

Yani siz isteyin, sporcular istesin kaynak çok. Dünyanın birçok yerinde Sportif havacılıkta (sadece yamaçta değil) kullanırlar bunları.

Ama siz isterseniz fantezi olsun diye 50km ileride ki istasyondaki ATIS'i dinleyebilir, neden tutmuyor tepe ile meydan diye hayrete düşebilir, bu güne kadarda tutmadı gerek yok diye kendinize kanıt üretebilir, Hold atabilir, DME ARC çizebilir. Araba ile yolda giderken karayolu haritası yerine Enroute charta göre gidebilirsiniz. Yolda kaybolursanız homming yaparsınız :) yada benim gibi eğer uçuş yoksa eğlence amaçlı tepede mangal yakabilirsiniz.

Tekrar yazıyorum. Anlatmak istediğim en azından bunu profosyonel şekilde yapan insanların ve yarışmacıların basit de olsa hakim olması, başkalarından ve istedikleri standartları kendilerinin de sağlıyor olması. Ayrıca Sporcuların almış olduğu belgelerde ki Standartları Uçuş ve teorik bilgi olarak korumaları (P-5, T-2, Öğretmenlik) ben aldım bitti olmamalı ve kaliteli sporcuların yetiştirilmesi amaç olmalı. Arkadan gelenlerin önünü kesmek yerine kalitenin arttırılarak belgelendirme ve belgeleri daha önce alan kişilerin bu standartlara geçerliliğinin korunması gerekmektedir.

Son olarak yazmaya çizmeye üşenen bir insanım, bunuda tarafımdan yazılmış mesajı alıntı yaptığınız için bu kadar uzun yazıyorum sürekli forumu takip ediyorum. Kabul ediyorum genelde yazmam mesaj da atmam. Bu sene de sayısı öyle çok artmayacaktır burada yazmak yada yazmamak havacılığa katılım oranımın göstergesi değildir.
Eskişehir'de yaşıyorum artık istediğiniz zaman görüşebiliriz.

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: kadir

Mesaj #36 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (23.02.2016, 10:19)

sizi gözüm bir yerden ısırıyor kadir bey
kadir ulutaş006 yazdı:... ... ne kadar ılerı gorusluymus kı sana t2 yı vermeyerek ...
yukarıdaki mevzuyu biraz açarmısınız, soru işaretleri bırakıyor, . yönergede böyle bir ifade yok, olmazda.
düzgünce şu bahsettiğiniz "vermeme" meselesini konuşalım . evlenmiyor, gelin damat istemiyor ki vermesin! ela gözlü olmasın bu konu. merak ettim, çok merak ettim
sadece "vermeyerek" demekle ne demek istediniz?


Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #37 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (23.02.2016, 10:34)

Emege saygı arkadaşlar.
Teşekkür etmek gerekir öncelikle.
Sonuçta uğraşılmış bir yönerge yazılmaya çalışılmış.
Ancak yanlışlarıda doğrularıda olabilir bunları ifade etmek gerekir ki ortaya faydalı eser çıksın, güncel tutmak iyi olur ancak eleştiri yapmaya vakit bulamıyorum, sadece kadir006 mesaji okuyabildim bugün
Bu konuda katkı sağlayan herkese başarılar diliyorum
"Bir dahakinde komisyon üyelerinin yanında katılımcılarında duyurulması iyi olur görüşündeyim"

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #38 gönderen ymcbayraktar » 8 yıl 1 ay önce (23.02.2016, 17:35)

[quote="mubi"]-THK yönergelerinde yapacağı değişiklerin çok önem kazanması için yasalarında bu yönergeleri desteklemesi lazım. THK verdiği lisansların veya vermediği lisansların çok önemli olması için yasalar da lisanssız uçanlara( tekli veya ikili ), uçuranlara çok ağır cezalar gelmesi lazım ki yapılan işin hayati önem taşıdığı anlaşılsın.
Sevgili meslektaşım Mubi sen yıllarca Beden eğitimi öğretmenliği yapmış bir devlet memurusun mevzuatı çok iyi bilmen lazım THK bir dernek onun koyduğu kurallar değil; sivil havacılık Genel müdürünün kanunları geçerlidir kanunlar açıktır çok hafif hava araçları ile uçmak için belge gerekmez ceza ve yaptırım koymak kanunların işidir emin ol THK nın elinde böyle bir imkan olsa çoktan yapmıştı dediklerini :)

Kullanıcı avatarı
mubi
Mesajlar: 251
Kayıt: 21.02.2010, 13:23
Ad Soyad: Muharrem Birdoğan
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #39 gönderen mubi » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 01:10)

ymcbayraktar yazdı:
mubi yazdı:-THK yönergelerinde yapacağı değişiklerin çok önem kazanması için yasalarında bu yönergeleri desteklemesi lazım. THK verdiği lisansların veya vermediği lisansların çok önemli olması için yasalar da lisanssız uçanlara( tekli veya ikili ), uçuranlara çok ağır cezalar gelmesi lazım ki yapılan işin hayati önem taşıdığı anlaşılsın.
Sevgili meslektaşım Mubi sen yıllarca Beden eğitimi öğretmenliği yapmış bir devlet memurusun mevzuatı çok iyi bilmen lazım THK bir dernek onun koyduğu kurallar değil; sivil havacılık Genel müdürünün kanunları geçerlidir kanunlar açıktır çok hafif hava araçları ile uçmak için belge gerekmez ceza ve yaptırım koymak kanunların işidir emin ol THK nın elinde böyle bir imkan olsa çoktan yapmıştı dediklerini :)


Benim söylediklerimden THK yasaları çıkartır anlamı çıkmaması lazımdı. THK yasaları da çıkartmalı diye bir ibarem de yok. Aksine yasa ve yönerge diye ikisini ayırmışım. Yasaları meclis çıkartır. Bunu çocuklar bile bilir.
Hazır yazmışken bir iki şey daha ekleyeyim;
1-THK eğitmen seminerlerinde pedagojik formasyon eğitimi de vermelidir eğitmen adaylarına. Bir üniversiteden bir kaç saatlik eğitim verebilecek öğretim görevlisi bulunabilir. Ağzı çok bozuk olan, öğrenciye nasıl yaklaşılır, spor psikolojisi, eğitim psikolojisini bilmeyen eğitmenler var içimizde.
2- İlk yardım sertifikasını veya eğitimini tandem pilotları da almalıdır. Çünkü, yolcu yaralanmalı düşüşlerde yardım gelmesi uzak ise yaralıya ilk müdahale pilot tarafından yapılmalıdır. Pilot da bu konuda yeterli olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #40 gönderen ymcbayraktar » 8 yıl 4 hafta önce (27.02.2016, 17:17)

Yamaç paraşütü Kısım şefi sayın Mevlüt Hoyraz’ın Hazırladığı taslağı inceledim birkaç eğitmen arkadaşım pilot arkadaşlarım ve bazı THK şube başkanlarımla görüştüm edindiğimiz ortak fikir aynıdır yıllardır yapılan değişikler alttan gelenlerin önünü kapatmak şeklinde yorumlanmaktadır muhakkak ki haklı olduğunuz konular var Ülkemizin Uluslar arası yarışmalarda çok az pilotla temsil edilmesi son derece yanlış bir durum, çocuk yaşta tandem pilotlarının olması ve yarışmalara ilginin azlığı da aynen öyle ancak bunun düzeltilmesi zorluk çıkararak olmamalı çıkarılan bu zorluklar yüzünden 15 yıllık tecrübeli pilot olarak camiadan tanıdığım pek çok tecrübeli arkadaşım hak ettiği sertifikaları alamıyorsa eğitim sistemini sorgulamak gerekir aşağıda arkadaşlarımla edindiğim istişareler sonucu ben de bir şeyler yazdım
1- Bu taslağın hazırlanmasındaki en büyük zaruretin Sayın Genel başkanımızın 2015 yılında Dubai’de yapılan yarışmalara Pilot sayımızla ters orantılı olarak sadece bir pilotumuzun puanlarının yarışmaya katılacak düzeyde olması ve bunun için önlem alınması hususundaki tavsiyeleri olduğunu anlıyorum Genel başkanımız haklıdır bence bu durumun düzeltilmesi için Ülkemizdeki Tandem ve P5 pilotlarının daha fazla Ulusal ve Uluslar arası yarışmalara katılımının sağlanması gerekmektedir bunun için de Tandem ve P5 pilotları Yılda en az 2 Ulusal ya da uluslar arası yarışmaya katılmamaları halinde sertifikaları iptal edilecek diye bir madde konabilir zaten pek çok tandem pilotu kış aylarında yurt dışında tatil yapmaktadır yurt içerisinde yapılacak yarışmalarda işlerinin aksaması bahane eden pilotlar Kışın yurt dışında yapılan yarışmaları tercih ederek puanlarını yükseltebilirler
2- Seviye yükseltme kolaylaştırılmalı bir üst seviyeye geçmek için zaman tahditi konmamalıdır P4 pilotlarının da P5 olmaları için Yıl içerisinde yapılacak en az 2 tane Cat 2 yarışmasına katılmaları zorunlu hale getirilebilir şimdiki yönetmelikteki 30 km ve 2 saat zorunluluğu yumuşatılarak bu yarışmalardan GPS sonuçlarına göre asgari DHV 2 kanatla yarışmada uçan yarışmanın tüm etaplarına katılan en az 1 saat havada kalan veya en az 20 km mesafe yapan pilotların değişik zamanlarda yaptığı 2 uçuş kaydını THK ya belgelemeleri halinde P5 olmaları sağlanmalıdır bunun yanı sıra açılacak SKK lar da 2 saat havada kalma kuralı yumuşatılarak en az 1 saate indirilmelidir (bazı durumlarda 30 dk bile havada kalmak mümkün değilken zaten bir saat havada kalan biri daha fazla da kalabilir demektir) değerlendirmede Kulüplerden ve şubelerden alınan referanslar da dikkate alınmalı Geldiği Kulüpteki Konumu (kulüp eğitmeni gurp lideri vb) yaşı, kişiliği Tahsili, nedeniyle extra puanlar da verilmelidir
3- Kurum dışındaki eğitmenlerde aynı şartlara haiz kişilere sertifika yükseltme (SKK) kursu açabilmeli yetkili olanlar P5 ve Tandem sertifikası verebilmelidir
4- Tandemcilik artık bir meslek haline gelmiştir Ülkemizin Turizm potansiyeli dikkate alındığında Tandem uçuşları Ülkemiz Turizm gelirlerine de katkı sağlamaktadır pek çok gencimiz bunu bir meslek edinmiş olup geçimini bu yönden sağlamaktadır Ülkemizde Antalya, Fethiye, Alanya, Uçmakdere, Ordu, Adrasan, Bursa, Kayseri, İskenderun gibi yerlerde Tandem uçuşları yapılmaktadır maalesef kurumun her yıl yeni kurallar koyarak kriterleri her seferinde yükseltmesi yüzünden bazı gençlerimiz sertifikasız olarak uçmaktadırlar Sertifikasız tandem pilotluğu yapan evli barklı çocuk sahibi geçimini sadece Tandem pilotluğu yaparak sağlayan insanlar biliyorum Tandemle uçmak farklı bir olaydır şu anda bırakın P5 pilotu olmayı hiç sertifikası olmadığı halde tandem uçuran insanlar P2-P3-P4 Pilotlarından tandem uçuranlar var bunların çoğu da çok başarılı olarak kazasız belasız yıllardır uçmaktadır Tandem pilotu olmak için bence P5 sertifikasına sahip olmak bile gerekmez ancak Tandemcilik yüksek sorumluluk, bilgi ve tecrübe ister ciddiyetsizliğe, sorumsuzluğa ve Laubaliliğe Tandem pilotluğunda yer yoktur Yolcuya değer vermek, nazik olmak, onu korkutmamak, hakaret etmemek gerekmektedir maalesef bazı pilotlarımızın bu tür davranışlarda bulunduklarını görüyoruz ve duyuyoruz demek ki sertifika sahibi olmak bu yanlış davranışları ortadan kaldırmıyor bu nedenle aşağıdaki düzenlemeler yapılmalıdır
a) Tandem pilotu olma yaşı Reşit olma yaşı ile aynı olmalıdır yani 18 yaşından küçükler Tandem sertifikasına alınmamalıdır
b) T1 sertifikası tamamen yanlış bir uygulamadır Yaşının olgunlaşması ve sorumluluk alacak duruma geldikten sonra ticari uçuş yapabilmesi için 18 – 20 yaş arası pilotlar T1 sertifikası ile sertifikalandırılmalı 20 yaşına geldiğinde otomatik olarak T2 belgesine yükseltilmeli büyükler için T1 sınırlaması kaldırılmalı 20 yaşından büyük pilotlara T2 sertifikası verilmelidir
c) Tandem skk lara alınacak pilot kontenjanında Ticari Tandem pilotluğu yaptığını belgelemesi, dil bilmesi, tahsili, yaşı öncelik olarak değerlendirilmelidir Kulüplere değer verilmeli onlardan gelecek referanslar öncelik olarak değerlendirilmeli bulunduğu kulüpte tandem pilotluğu yaptığını kulüp yönetim kurulu kararı ile belgeleyen pilotlara öncelik tanınmalı ve kurslarda artı puan verilmelidir Bu referansları kötüye kullandığı tespit edilen kulüplerden bir daha hiçbir şekilde referans kabul edilmemelidir
d) Bir başka husus da sağlık raporları ile ilgilidir Kursiyerler Tam teşekküllü heyet raporları için hastanelere Yüksek paralar ödemekte Rapor alabilmek için işlerinde olmaktadırlar bu yüzden Rapor almamak için benim sertifikaya ihtiyacım yok ben sadece uçmayı öğrenmek istiyorum diye sertifikasız eğitim alan onlarca pilot var bu nedenle Sağlık raporlarının Hastasını çok iyi tanıyan bağlı bulunduğu Aile hekiminden alınması konusunda değişiklik yapılmalıdır
e) Bir başka madde de eğitmenlikle ilgili düzenlemelerdir Eğitmenlerin zaten yüksek olduğunu düşündüğüm 60 öğrenci yetiştirdikten sonra D sınıfından C sınıfına yükseltme sayısı önce C sonra B sınıfı öğretmen kategorisine yükseltilmelerini kolaylaştırılması gerekirken yeni taslakta zorlaştırılmanın ötesinde imkansıza sürüklenmektedir.
Bir örnekle inceleyecek olursak son 5 yılda THK yamaç paraşütü şefliğinde toplam verilen sertifika sayısı 3000 iken ortalama yılda 600 kişiye “sertifika” verilmiştir. Bununla beraber her kurs için iki öğretmen görevlendirilmiş ise öğretmen başına 300 öğrenci düşmektedir. Sahada onlarca kulüp eğitmenlerinin olduğu bu sayının önemli bir kısmı bu onlarca eğitmenin bireysel gayretleri ile yerine getirilirken Thk nın bir yılda verdiği tüm sayının 3 de birinden fazla bir sayıda kursiyer yetiştirme işini bir öğretmen tek başına anca 15 yılda yapabilecektir.
f) f) Aşağıdaki linkten son zamanlarda artan Thk ücretiz başlangıç kurslarını inceleyecek olursanız http://egitim.thk.org.tr/#yamacparasut_baslangic 2016 yılı için merkezi olarak planlanan yp başlangıç kursiyeri sayısı 334 dür 2 öğretmene bölünürse bir öğretmen için 167 olacaktır. Kurum onlarca personeli olmasına rağmen 1 yılda 150 sayısını anca aşabilirken bir öğretmenin yalnız bir bölgede yalnız başına tüm kurumun başarısını elde etmesi mümkün değildir. Mevcut olan 60 sayısı dahi ortalama bir öğretmenin 2 yılda başarabileceği bir sayıdır. Her ne kadar incelenen örnekte basitçe D kategorisinden C kategorisine geçiş göze alınmış olsa da aynı durum C-B veya B-A kategorileri arasında geçişlerde de bire bir imkansız şartlardır. Bu denli abartılarak artırılmış olan sayılar eğitmenlerinin önünü kesecek, motivasyon düşüklüğüne, ve bezginliğe neden olacaktır. Söz konusu yönerge taslağındaki özellikle sayılar ile ilgili değişiklikler önceki yönergedeki gibi aynen uygulanmalı veya azaltılmalıdır. Bununla beraber yeni taslaktaki D-C geçişindeki en az 1 yıl bekleme C-B arasındaki en az 2 yıl bekleme süreleri gayet mantıklı ve makuldür.

Mehmet Bayraktar
Tokat Zile THK Başkan Yrd.
Tokat Zile sportif havacılık kulübü bşk.