THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Fenomen
Mesajlar: 107
Kayıt: 18.08.2007, 17:39
Ad Soyad: Abdullah Yıldız
Şehir: Sakarya
:
Yarışma Pilotu 100+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 3 / 2
Pilot Menüsü: 

THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #1 gönderen Fenomen » 8 yıl 1 ay önce (09.02.2016, 14:49)

Merhaba arkadaşlar,

THK Yamaç Paraşütü Kısım Şefliği tarafından yürütülmekte olan, THK Yamaç Paraşütü Uçuş ve Eğitim Yönergesi'ni yenileme çalışmaları tamamlanmış olup resmi internet sitesinde yayınlanmış bulunmakta. '' http://www.thk.org.tr/web2011/thk_sg2014.html ''

Daha önce YP Forum'da da duyurusu yapılmış ve herkesin katılımına açık olarak 20 Aralık 2015 tarihinde yapılmış olan Yelkenkanat ve Yamaçparaşütü Seminerinde alınan karar ile;

"Havacılık ve Eğitim Müdürü Sayın Bekir S. AKYÜZ tarafından THK eğitmenleri ve yetkili personeli tarafından hazırlanmakta olan taslak yönergenin THK web sayfası üzerinden 1 ay süreyle camiadan görüş bildirilmesi maksadıyla yayımlanacağı ve ardından tekrar gerekli değişikliklerin yapılacağı, revize edilen taslak yönergenin 1 yıllık deneme sürecinde yürürlükte kalacağı ve en son revizeden sonra tam olarak yürürlüğe gireceği bilgisi paylaşılmıştır'' şeklinde de seminer sonuç raporunda yayınlanmıştır.

Toplantının devamında, bahsedilen 1 aylık süreçte, "THK Yamaç Paraşütü Kısım Şefi Mevlüt Hoyraz" tarafından hazırlanan bu taslak yönergenin değerlendirilip, sporun gereklilikleri ve ihtiyaçları konusunda fikir alınacak bir komisyon oluşturulmasına karar verilmiştir.

Gönüllülük esasına göre çalışacak olan komisyon üyeleri;
- Mevlüt Hoyraz
- Abdullah Yıldız
- Dora Göksal
-​ Metin Sözsoy
- Serdar İlker
- Türker Türkoğlu
- Ertan Balkiraz olacak şekilde belirlenmiştir.

Bu komisyonun üyelerinden biri olarak, taslak yönergenin ihtiyaçlarını ve gerekliliklerini karşılama konusunda, tüm pilotların fikrini almak amaçlı; THKY-311 Taslak Yönergesi'ni okuyup, fikir beyan etmek istediğiniz maddelerini ve gerekçelerini mail olarak göndermenizi, sporun gelişimine yardımcı olmanız amacıyla rica ediyorum.

Aşağıda belirttiğim mail adresim yanı sıra, bölgenizde ya da kendinize daha yakın hissettiğiniz komisyon üyeleri ile fikir paylaşımlarını zaman kaybetmeden yapmanızın, yapılacak çalışmaları hızlandıracağını bilmenizi isterim.

Mail: abdullah(at)fenomenairsports.com

Herkese emniyetli uçuşlar, selamlar...
abdullah yıldız


Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #2 gönderen ymcbayraktar » 8 yıl 1 ay önce (09.02.2016, 15:19)

THK ya yapılan eleştirilerin çoğu sık sık kural değiştirmesi ve her seferinde de zorlastirmasindan kaynaklanmaktadır insanlara yardımcı olmak yerine Ölüdeniz deki bir takım pilotların gelecek yeni tandem pilotlarinin ordaki pastaya ortak olacakları endişesi ile THK ya yaptıkları baskının ürünü olarak bu taslak ortaya çıkmıştır bu taslak uygulansa bile 2 yıl boyunca hiç kimse ticari tandem sertifikası alamayacak demektir nedir bu insanları bu kadar sıkmak elbette can tasiyoruz bunun önemini inkar etmiyoruz ama bu kadarı da fazla 50 kişinin her günc canını emanet ettiği yüzlerce otobüs şoförü bile bu kadar işkenceye maruz kalmıyor geçen yıl kaç kişi p5 olmuş kaç kişi tandem pilotu olmuştur ki bu yıl onlara gore kat kat zorlaştırmak mecburiyeti hasıl olmustur önce iğneyi kendinize cuvaldizi başkasına batirin biraz empati lutfen müsait olduğumda nasil bir taslak yapılması gerektiğini buradan yazacagim bir faydası olacağını sanmıyorum ama herkesin bu yönetmeliğe tepkisini koymasını bekliyorum

Kullanıcı avatarı
inönü
Mesajlar: 80
Kayıt: 06.12.2009, 22:25
Ad Soyad: Metin Sözsoy
Şehir: İnönü - Eskişehir
:
150+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 1
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #3 gönderen inönü » 8 yıl 1 ay önce (09.02.2016, 16:03)

Herkese Merhaba
THK Yönerge çalışmaları adına görüş ve önerileriniz için ayrıca
iletişim kişi ve mail adresleri:


Metin SÖZSOY
[email protected]
[email protected]

Dora GÖKSEL
ddgoksal@gmail

Serdar İLKER
[email protected]

Türker TÜRKOĞLU
[email protected]

Ertan BALKİRAZ
[email protected]

Herkese İyi Uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
teamstratus
Mesajlar: 92
Kayıt: 12.11.2008, 17:09
Ad Soyad: Türker Türkoglu
Şehir: Ankara-Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #4 gönderen teamstratus » 8 yıl 1 ay önce (09.02.2016, 16:40)

Merhabalar,mail adresim hatalı olmuş,görüş ve önerilerinizi bekliyoruz.

[email protected]
[email protected]

Güvenli uçuşlar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #5 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (09.02.2016, 16:45)

turol yapayim dedim hepinizemi mail atcaz :) :mrgreen:

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #6 gönderen ymcbayraktar » 8 yıl 1 ay önce (09.02.2016, 20:58)

Bence gizli birsey varmis gibi özel mesaj atmak yeririne herkes görüşlerini burada paylaşsin korkmadan çekinmeden hakaret etmeden suclamadan en doğru yol böyle bulunacaktır eminim ama asıl önemli olan THK buna itibar edecekmi? Hiç sanmıyorum bu paylaşımın bile tepkileri ölçmek için yapıldığını tahmin ediyorum kurum bu kararını vermiş bile


Kullanıcı avatarı
ustunh
Mesajlar: 96
Kayıt: 17.08.2013, 21:56
Ad Soyad: Halil Üstün
Şehir: Mersin
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 13 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #7 gönderen ustunh » 8 yıl 1 ay önce (09.02.2016, 23:43)

Bu yönetmeliği hazırlayan, destek veren, bu halini görüp de içi kıpır kıpır olan tüm eğitmen, hoca, Tandem pilotları vs... yamaç paraşütünde tek söz sahibi olmanın yolunu arkadan gelenlerinin önünü kesmek olarak görmüşler sanırım. Nasıl bir zihniyet P5 için 2 iki sene beklenmesini, iki kez gole gidilmesini makul görebilir. Arkadaşlar hanlar hamamlar mı veriyorsunuz, babanızın servetimi mi bu? İnsanların bu spordan soğutup uzaklaştırmak ve tuttuğunuz köşeleri garanti almaksa niyetiniz, evet olmuş bu haliyle...

Kullanıcı avatarı
Baris planor
Mesajlar: 68
Kayıt: 12.11.2013, 18:22
Ad Soyad: Barış Ozıl
Şehir: Eskisehir
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #8 gönderen Baris planor » 8 yıl 1 ay önce (10.02.2016, 20:26)

Arkadaslar oncelikle yorum yapan her arkadaşa katiliyorum ve şunu eklemek istiyorum ölüdeniz pilotu arkadaşlar pasta bölünmesin diye adını emniyet koyup bu tarz bir baskı yapıyorlar ancak şu unutulmamalidir ki bugün atpl egitimine baslasaniz 2 yil sonra 300yolculu uçağa pilotluk edebilirsiniz yada ppl alsanız Turkiyede 5-6ayda yurtdışında 1 ayda 9 yolcuyu ucurabilen bir uçağa pilotluk edebilirsiniz üstelik hepsini kullanan biri olarak şunu söylemem gerekir ki hava kosullarinin mükemmel olduğu durumlarda patates cuvalini baglasaniz bir yamaç uçar ama bir ucak uçmaz :) tabiki bu yorumları burada ne kadar yaparsak yapalım hiç bir faydası yok bu yüzden kurumun farkli bünyesinde çalışan bir pilot olarak size şunu söylemek isterim fikirlerimizi burada değil [email protected] adresine yazarsak haksızlıklara dur diyebiliriz neticede sunuda unutmamak gerekir NAC yetkisini veren fai nin NAC yetkisini alıp federasyona vermesi de saglanabilir önemli bir olup kurumumuzun fikirlerini yonlendirmektir. Hepinize iyi Uçuşlar dilerim.

HTC Desire EYE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #9 gönderen bartsay » 8 yıl 1 ay önce (10.02.2016, 21:19)

:D [quote="Baris planor"]Arkadaslar oncelikle yorum yapan her arkadaşa katiliyorum ve şunu eklemek istiyorum ölüdeniz pilotu arkadaşlar pasta bölünmesin diye adını emniyet koyup bu tarz bir baskı yapıyorlar ancak şu unutulmamalidir ki bugün atpl egitimine baslasaniz 2 yil sonra 300yolculu uçağa pilotluk edebilirsiniz yada ppl alsanız Turkiyede 5-6ayda yurtdışında 1 ayda 9 yolcuyu ucurabilen bir uçağa pilotluk edebilirsiniz üstelik hepsini kullanan biri olarak şunu söylemem gerekir ki hava kosullarinin mükemmel olduğu durumlarda patates cuvalini baglasaniz bir yamaç uçar ama bir ucak uçmaz :) tabiki bu yorumları burada ne kadar yaparsak yapalım hiç bir faydası yok bu yüzden kurumun farkli bünyesinde çalışan bir pilot olarak size şunu söylemek isterim fikirlerimizi burada değil [email protected] adresine yazarsak haksızlıklara dur diyebiliriz neticede sunuda unutmamak gerekir NAC yetkisini veren fai nin NAC yetkisini alıp federasyona vermesi de saglanabilir önemli bir olup kurumumuzun fikirlerini yonlendirmektir. Hepinize iyi Uçuşlar dilerim.

HTC Desire EYE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi[/quote]

Ne denirki başka

Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #10 gönderen Misoskian » 8 yıl 1 ay önce (10.02.2016, 23:38)

Yönergede sportif havacılıkdan bahsedebilmek için öncelikle komisyon üyelerinin ticari kaygıları olmaması gerektiğini düşünüyorum. Şahsen tanımıyorum ama gördüğüm kadarıyla komisyonda yer alanların neredeyse tamamı yamaç paraşütünü sportif bir faliyet olarak görmeyeli yıllar olmuş. Amacım bu insanların bunca zaman verdikleri hizmet ve katkılarını küçümsemek görmemezlik değil, görüşüm daha bağımsız ve tamamen sportif anlamda benimsemiş kişiler komisyonda ağırlıklı olabilirdi.

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #11 gönderen Berussa » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 05:07)

Yönergeyi henüz incelemedim ama destek verilmesi gerektiği kanaatindeyim.Yönergenin ana konusunda kopartılan fırtınaya bakılırsa ,konunun ama teması ÖLÜDENİZ.Bence Ölüdenize gelip Tandem Pilotu olarak çalışma şartları daha da zorlaştırılmalı.Geçtiğimiz iki sene zarfında sevgili kurumumuz bazı stratejik hatalar yaparak T2 lisanslarını (hak edenleri ayrı kefeye koyuyorum) hak etmeyecek adamların eline adeta tutuşturdu(o lisansların kimlere hangi şartlarda verildiğini herkes biliyor)ve neticesinde de bu eline T2 tutuşturulan adamlar soluğu Ölüdeniz de aldılar.Hala daha da T2 alıp Ölüdenize gelmek isteyenlerin olduğunu yakın çevremden biliyorum.Soluğu Ölüdenizde alan bu arkadaşlardan bazıları da geçtiğimiz iki yıl zarfında bir tanesi ölümlü olmak üzere (Bknz : Semih Yaşayanlar)kazalar yaptığı Yamaçparaşütü camiasında hepinizin malumudur.Uçuş yönergesi hazırlanıp yürürlüğe girdiğinden beri biz Ölüdeniz Pilotlarının istediği tek şey;uçuşların daha güvenli hale getirilmesiydi ama sizler(artık üzerine hanginiz alınıyorsa) biz Ölüdeniz Tandem Pilotlarını tekelcilikle suçladınız.Hala daha da suçlamaya devam ediyorsunuz.Gerçi bizlerin çok da umrunda,(tabiri caizse çok da fifi).Farkındayız, Ölüdenizin kazancı hepinizin gözünde büyüyor,hal böyle olunca da ''onlar kazanıyorsa bizde uçuyoruz hacı,biz niye kazanmayalım'' mantalitesinde hareket ediyorsunuz da sizlerin bilmediği anlamadığı başka şeyler var Ölüdenizde .Öncelikle Ölüdenizin Take offları ve iniş alanları artık mevcut potansiyeli kaldırmamaya başladı . Ölüdeniz de, sezona yeni girmiş daha inişini bile adam gibi yapamayıp diğer pilotları sıkıştıran tecrübesiz acemi tandem pilotları tarafından iniş sırasında sıkıştırılmaktan bıktık.Bu inişten bir haber yeni pilotlara da müsammaha göstermek takdir edersiniz ki bir yere kadar ! Ben şahsen önümüzdeki sezon bu uçmaktan bir haber bu sevgili arkadaşlara geçmişte olduğu gibi anlayışlı davranmayacağımı buradan ilan ediyorum.Tekel olmakla suçladığınız bizler Ölüdeniz piyasasında elbette kalıcı değiliz, burada sayıp da kelime kalabalığı yapamayacağım bir çok sebeb dolayısıyla bizlerde bir gün bu piyasadan çekileceğiz ve yerimizi başka Pilotlar dolduracak,sonuçta bu bir çarkın devir daimi.İstiyoruz ki bu işi her önüne gelen değil sadece hak edenler yapsın.Kabul etseniz de etmeseniz de Ölüdeniz de söz sahibi olacak olan yine biz Ölüdeniz Tandem Pilotlarıyız ve bu yönerge de yine büyük ihtimalle bizlerin isteği doğrultusunda şekillenecek.Eskidenmiş o, eline malzemesini alıp piyasaya girebilmek adına ucuz fiyata Pilotajı kabul edip karın tokluğuna çalışmak,bu tipleri de geçmişte şirket sahipleri pek severdi,sezon sonunda eline 3-5 kuruş sıkıştırılıp hatırı sayılır bir miktar da bir alacakla memleketlerine gönderilenleri çok gördük,o alacaklar da buhar oldu gitti.Uçuş Yönergesinin 2011 yılında hayata geçmesiyle Ölüdeniz de köklü değişiklikler oldu ve bu sömürü düzenine dayanan sistem de çökmüş oldu.Bu mevcut durumu hala daha kabul etmemek de ısrar edenlerin,arkasına kişisel çıkarlarını gizledikleri feryat figanlarını dinledik hala daha da dinlemeye devam ediyoruz.Sonuç itibariyle bu yönerge şimdilik taslak halindeymiş ve 1 yıl askıda kalıp camiadan gelen tavsiyelere göre şekillendirilecekmiş.Umarız ki T2 alabilmek daha da zorlaştırılır.İstiyoruz ki yaptığımız işi hak ettiği değeri bulsun ve daha kaliteli olsun.Hatta is sadece T2 almakla bitmesin,Ölüdenize özgü bir sınav sistemi ile (örneğin Tandem SIV yapılsın,SIV i tamamlayamayan,yedek atıp suya inen sistem dışı kalsın,diksiyon sınavı yapılsın,en azından orta seviye ingilizce konuşabilme şartı konulsun ve en nihayetinde de T2 lisansının fiyatı arttırılsın,mesela 5000 tl olabilir(böylelikle,ayakta kalabilmesi için ihtiyacı olan mevcut gelirlerinin bir çoğu tırpanlanmış olan kurumda bir nebze olsun maddi açıdan rahatlamış olur), vb gibi şeyler Ölüdenizde çalışabilmek için bazı kıstaslardan birkaçı olmalı. ) hatta bütün bunların üzerine bir de Mesleki Yeterlilik Sınavı yapılsın ve sınavı geçmeyi başaranlar sınav sonucunda alacakları belge/sertifika ile Ölüdenize gelsin,bununla da yetinmeyip,sezon içinde müşterisine hakaret eden,küfür etme cesaretini kendinde bulan(bu sezon içinde iki defa yaşanmıştır),günlük uçuş sınırlamasını daha çok para kazanma hırsıyla bilerek ihlal eden pilotlara yaptırım uygulansın vs vs...
Neyse lafı fazla uzatıp da daha çok canınızı sıkmayayım ben sizlerin,bu kadar içinizi karartmak yeter.Hadi kalın bakem sağlıcakla...


Kullanıcı avatarı
alibasar
Mesajlar: 19
Kayıt: 01.03.2012, 23:21
Ad Soyad: Ali Başar Özcanlı
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #12 gönderen alibasar » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 09:47)

İbrahim Altın biraz daha zorlaştırmaya çalışırsan senin belgeyi geri alacaklar ;) Şaka bir yana tandem kurslarında SIV var mı bilmiyorum ama yoksa kesinlikle eklenmeli, uçuş olarak pilotları daha fazla zorlayarak bu belgeleri vermek mantıklı. Kaliteli pilot onu dert etmez zaten, peki bu belgeyi almak için p5 alıp iki yıl beklemek neden, olaydaki tek problem bu nokta.
Tandem'e İngilizce zorunluluğu getirmek gibi olağanüstü bir fikir yarattığınız için tebrik ederim. Bende para çok gibi, Ankara'nın Gölbaşı ilçesinin Karagedik Kasabası'nda şirket kurup, yerli halkı Recai Tepe'den uçuracağım. Ha yine de İngilizce sınavına girsem fena olmaz aslında belki o köye yabancı turist gelir, sıkıntı yaşamayayım sonra.
Bence mevcut T2'si olan herkes, her yıl kurumun öğretmenlere yaptığı gibi yapacağı belge güncelleme sınavına girerek bilgilerinin güncel olduğunu kanıtlamalı. Hem de bu sınavdan 5000 TL gibi bir para alınmalı "(böylelikle,ayakta kalabilmesi için ihtiyacı olan mevcut gelirlerinin bir çoğu tırpanlanmış olan kurum da bir nebze olsun maddi açıdan rahatlamış olur)"
Sizin ve başka pilotlar tarafından da bu ortamda belirtilen, rahatsız olduğunuz problemlerin en büyük suçlusu tabi ki o yeteneksiz ve tecrübesiz pilotlara iş veren bazı kalitesiz şirketler.
(Yönerge'de değişmesini istediğiniz maddeleri ve yerine konulması gerektiğini düşündüğünüz maddeleri gerekli yerlere iletin lütfen, burada ne kadar yazsak boş, ben sadece İbrahim'in yanlış algılarını düzeltmek için yazdım)

Kullanıcı avatarı
ErSeN06
Mesajlar: 2
Kayıt: 03.12.2013, 01:40
Ad Soyad: Erşen Kavuşturan
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #13 gönderen ErSeN06 » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 13:50)

T2 standardizenin yanına, P5 standardize de eklensin ve bu yönetmelikte istenen standartları pilotlar her yıl yada iki yılda bir taşıyıp taşımadığını göstersin. Senede iki gol atsın, 1000m irtifa alsın vs.. bakın bakalım kaç tane geçerli T2 , P5 ve Öğretmen kalıyor.. öyle zorlastiralim kalite artsinla olmaz.

Eğitimli pilot yetiştirilmeli metogram, basınç charti, metar okumayı bilenmeyen bu işten para kazanan pilotlar var?

Ölüdeniz yada orası burası diye genellemiyorum kimse yanlış anlamasın.. lütfen.. sadece birçok yerde gördüğüm eksiklikler bunlar.

Tekrar söylüyorum bu Yönetmelik eğitimli pilotları yetismeyi amaclamali ve yetişen pilotlarında standartlarını korumasını hedeflemeli..

Ibrahim abi Ölüdeniz artık taşımıyor demiş onun çekincesini anlıyorum.. Benimde gözlemlerim o yönde eğer oradaki pilotların bu şekilde benzer standartlarını korumaya çalışan yönetmelikler çıkarsa sadece kaliteli pilotlar orada kalacağı için emniyetle rahat rahat uçabilir..

Kullanıcı avatarı
tgcnstm
Mesajlar: 59
Kayıt: 21.03.2014, 13:34
Ad Soyad: Tuğcan İstim
Şehir: SAKARYA
:
100+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 9 / 4
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #14 gönderen tgcnstm » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 15:54)

Merhabalar,

Öncelikle yazacaklarım yönerge değişikliği için bir öneri ya da buradaki yazışmalara cevap değildir. Okulumuza gelen mesajlar ve telefon görüşmeleri sonucunda yanlış anlaşılmaların oluştuğuna dair yaptığımız gözlem sonucu bir kaç konuya açıklık getirmek amaçlıdır;

1. Bahsi geçen "Taslak Yönerge" yi kimin hazırladığı, konu başlığının açıldığı mesajda açık bir şekilde yazmakta ve komisyon üyeleriyle ilgisi olmadığı açıktır. Ki komisyonun kurulmasına, bahsi geçen yönergenin yazıldığı açıklamasından sonra, yamaç paraşütü camiasının da fikri alınması talebi üzerine karar verilmiştir.

Hatta bu yönerge, komisyon üyelerine mail yolu ile gönderilmeden ve THK internet sitesinde yayınlanmadan önce, komisyon üyelerinin hiç bir değişiklikten haberi olmamıştır. (resmi olmayan dedikodu ve kişisel paylaşımlar haricinde) Yayın tarihi olan 08.02.2016 'dan sonra burada açılan başlık, Facebook sayfa ve gruplarında yapılan paylaşımlar ile çalışmalar başlamış, daha öncesinde yönergeyi hazırlayan kurum ya da kişiler tarafından komisyonun görüş ya da fikirleri alınmamıştır. Bu görüş ve fikir alışverişi şuan yapılan çalışmaların sonunda yapılacak olan; "yönerge toplantısı" sırasında olacaktır.

2. Komisyon üyelerinin kimler olduğu, 20 Aralık 2016 tarihinde yapılan ve günler öncesinden YP Forum'da da ilanı verilen, yamaç paraşütü ya da yelken kanat pilotu/adayı olsun olmasın, navigasyonlarına; "THK İnönü Havacılık Eğitim Merkezi/ Eskişehir" rotası girebilen herkesin katılımına açık olarak yapılan; Yelken Kanat ve Yamaç Paraşütü Semineri'nde alınan kararlar sonucudur.

Komisyon üyelerinin hiç biri kendileri aday olmamış, orda bulunup, yaptığı spor konusunda söz sahibi olmak isteyen pilot ve pilot adaylarının, yamaç paraşütü konusunda doğru kararları verebileceklerine inandıkları kişileri aday göstermeleri ile seçilmişlerdir.

Bu noktaya kadar yazdıklarım kendi yorum ya da gözlemlerim değil, konuya hakim olan herkesin bildiği şeyleri açıklayıp yanlış anlaşılmalara ve yorumlara engel olmak amaçlıdır.

Kendi yorumum ise; konuşup danışılacak 7 komisyon üyesi ve yaklaşık 10 adet mail adresi varken, yapılan resmi bir duyurunun altına yazılan romanların gereksizliğidir. :)

Herkese iyi günler, keyifli uçuşlar..

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #15 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 16:01)

"KÜSTÜRMEYECEĞİZ"
"KÜSKÜNLERİ BARIŞTIRACAĞIZ" sözleriyle başlamıştı bu sezona Genel Başkanımız
Fakat bu yönetmelik bu doğrultuda gözükmüyor
1986 yılının yönetmeliğine devam etsek daha iyi olacak gibi 2016 olmuş hala bazı tabular yıkılmamış Yeni Tabular Ortaya Çıkmış
yuh! sanki Süleyman yamaçparaşütü yapmasın diye yönetmelik çıkarmışlar yahu!
Birilerinin işi görülsün diye diğerlerine zorluk çıkaracaksa hoca aşkolsun! bu neyin öfkesi böyle!
Tartışılır, çok tartışılır, çooook çok tartışılır,

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #16 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 16:05)

alibasar yazdı:İbrahim Altın biraz daha zorlaştırmaya çalışırsan senin belgeyi geri alacaklar ;) Şaka bir yana tandem kurslarında SIV var mı bilmiyorum ama yoksa kesinlikle eklenmeli

Alİ Bey akşam ne yediniz, yolcuyadamı siv yapmaya kalkacaksın anlayamadım, ya ben içtim sen kafayı buldun ya da tam tersi :verymad: torullemeyim dedim ama tutamadım kendimi


Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #17 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 16:11)

+1453 katılıyorum
ymcbayraktar yazdı:Bence gizli birsey varmis gibi özel mesaj atmak yeririne herkes görüşlerini burada paylaşsin korkmadan çekinmeden hakaret etmeden suclamadan en doğru yol böyle bulunacaktır eminim ama asıl önemli olan THK buna itibar edecekmi? Hiç sanmıyorum bu paylaşımın bile tepkileri ölçmek için yapıldığını tahmin ediyorum kurum bu kararını vermiş bile

herzaman 24saat hazırım, tartışalım, yeterki faydalı bir eser çıksın

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #18 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 16:14)

tgcnstm yazdı:Merhabalar,

Öncelikle yazacaklarım yönerge değişikliği için bir öneri ya da buradaki yazışmalara cevap değildir. Okulumuza gelen mesajlar ve telefon görüşmeleri sonucunda yanlış anlaşılmaların oluştuğuna dair yaptığımız gözlem sonucu bir kaç konuya açıklık getirmek amaçlıdır;

1. Bahsi geçen "Taslak Yönerge" yi kimin hazırladığı, konu başlığının açıldığı mesajda açık bir şekilde yazmakta ve komisyon üyeleriyle ilgisi olmadığı açıktır. Ki komisyonun kurulmasına, bahsi geçen yönergenin yazıldığı açıklamasından sonra, yamaç paraşütü camiasının da fikri alınması talebi üzerine karar verilmiştir.

Hatta bu yönerge, komisyon üyelerine mail yolu ile gönderilmeden ve THK internet sitesinde yayınlanmadan önce, komisyon üyelerinin hiç bir değişiklikten haberi olmamıştır. (resmi olmayan dedikodu ve kişisel paylaşımlar haricinde) Yayın tarihi olan 08.02.2016 'dan sonra burada açılan başlık, Facebook sayfa ve gruplarında yapılan paylaşımlar ile çalışmalar başlamış, daha öncesinde yönergeyi hazırlayan kurum ya da kişiler tarafından komisyonun görüş ya da fikirleri alınmamıştır. Bu görüş ve fikir alışverişi şuan yapılan çalışmaların sonunda yapılacak olan; "yönerge toplantısı" sırasında olacaktır.

2. Komisyon üyelerinin kimler olduğu, 20 Aralık 2016 tarihinde yapılan ve günler öncesinden YP Forum'da da ilanı verilen, yamaç paraşütü ya da yelken kanat pilotu/adayı olsun olmasın, navigasyonlarına; "THK İnönü Havacılık Eğitim Merkezi/ Eskişehir" rotası girebilen herkesin katılımına açık olarak yapılan; Yelken Kanat ve Yamaç Paraşütü Semineri'nde alınan kararlar sonucudur.

Komisyon üyelerinin hiç biri kendileri aday olmamış, orda bulunup, yaptığı spor konusunda söz sahibi olmak isteyen pilot ve pilot adaylarının, yamaç paraşütü konusunda doğru kararları verebileceklerine inandıkları kişileri aday göstermeleri ile seçilmişlerdir.

Bu noktaya kadar yazdıklarım kendi yorum ya da gözlemlerim değil, konuya hakim olan herkesin bildiği şeyleri açıklayıp yanlış anlaşılmalara ve yorumlara engel olmak amaçlıdır.

Kendi yorumum ise; konuşup danışılacak 7 komisyon üyesi ve yaklaşık 10 adet mail adresi varken, yapılan resmi bir duyurunun altına yazılan romanların gereksizliğidir. :)

Herkese iyi günler, keyifli uçuşlar..

çok uzun yazmışsın okumaya vakit bulamadım

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #19 gönderen ymcbayraktar » 8 yıl 1 ay önce (11.02.2016, 18:15)

Öncelikle şunu belirtmeliyim Turkiyedeki havacılık otoritesi Sivil havacılık genel müdürlüğüdur hepimizinin malumu olduğu sivil havacılık kanunundaki 6 c maddesi uçmak için belge gerekmediğini açıkça belirtmiştir Turkiyedeki Fai temsilciliğini elinde bulunduran THK bu konudaki kargaşayı düzenlemek için yönetmelikler koymaktadir Öncelikle şunu belirtiyim tandem pilotlarının sayısının çoğalması guzel bir olaydir kimse bundan rahatsizlik duymamalidir tandem sadece Ölü denizde yapılmıyor Alanya, Adrasan, Tahtali, Ucmakdere, Ordu Boztepe, Bursa, İskenderun ve daha ismini hatırlayamadığım pek çok yerde tandem uçuşları yapilmaktadir ve bu ucuslaradan ulkemiz ciddi bir turizm geliri de elde etmekte pek cok işsiz insan bu işten para kazanmaktadir bu bölgelerde uçan pilotların da sertifikaya ihtiyacı vardır neden sadece Ölü deniz dikkate alınıyor ölü denizdeki sorunların çözüm adresi THK değildir THK nin gorevi sertifikayı hak edene sertifika vermektir ordaki pilotların Guvenlik düzen ve disiplini ile ilgili şikayetlerini şirketler ve kooperatif kendi otokontrolü altinda yapmalidir bence gerek p5 yönetmeliği gerekse tandem yönetmeliği üzerinde küçük düzenlemeler disinda bir değişiklik yapmaya gerek yoktur mevcut yönetmelik bence yeterlidir ama onceden alinan bazi sertifikalar yetersiz pilotlara verilmistir seklinde dedikodular yapiliyor o halde yapilacak değişikliğin bundan önce sertifika alan tüm pilotlari da kapsaması gerekir :) medem kurum bir duzenleme yapacak bence gerekli düzenlemeler aşağıdaki şekilde olmalıdır
1- sağlık raporları aile hekimlerinden alınmalıdır sadece tandem sertifikası için heyet raporu alınmalı ve 5 yılda bir yenilenmelidir
2- Tandem skk için 20 yaş altı pilot kabul edilmemeli en az lise mezuniyeti zorunlu olmalıdır
3- Ticari tandem ucuran pilotlarda en az 22 yaş ve uzeri mecburiyeti konmalidir
4- p5 - T1 ve T2 tandem skk arasında süre sınırlaması olmamalıdır
5- Pilot kalitesinin pilot sayısı ile doğru orantılı olarak artırılması için bölgesel Cat 3 yarışmaları düzenlenerek bölgesel pilotların daha ileri seviye yarışmalarına hazırlanması teşvik edilmelidir
6- p5 için konulan gol şartı 2 den bire indirilmeli hava şartlarına gore gol mesafesi 20 km ye kadar indirilebilmelidir
7- Tandem skk ve motorlu yamaç paraşütü skk ve kurslarını thk disindaki yeterli eğitmenler de verebilmelidir
8- Yarismaci pilot sayisinin ve kalitesinin artirilmasi icin Tandem skk ya alınacak pilotların önceden katıldıkları en az 3 cat 2 yarışmasının tüm tasklarında uçtuğunu belgelenmesi istenmelidir aklima gelenler simdilik bunlar henuz taslagi tam okuyamadigim icin fazla bir yorum yapamiyorum okuduktan sonra daha detayli degerlendirmeler yapmaya calisacagim
Mehmet Bayraktar
Tokat Zile sportif havacılık kulübü Baskani

Kullanıcı avatarı
Baris planor
Mesajlar: 68
Kayıt: 12.11.2013, 18:22
Ad Soyad: Barış Ozıl
Şehir: Eskisehir
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: THK YP Yönerge Değişiklik Çalışmaları

Mesaj #20 gönderen Baris planor » 8 yıl 1 ay önce (12.02.2016, 11:13)

Öncelikle yamacbayraktar, ersen06 ve tugcan arkadaşlarıma yüzde yüz katildigi mi söylerim ve şunları eklemek isterim ibrahim abi öncelikle sorum sana yoğun sezonda kaç kere yolcun ile termik dönüyorsun ve gel seninle cross ucalim diyip fethiye üstüne gidip dönüyorsun? yada termik donebilen bir pilotun kalkışta ve özellikle inişte sizi sıkıştırmayacagini nereden biliyorsun ? Öte yandan halihazırda t2 si bulunup gravity de pilotluk yapan ismini bilmediğim bir arkadaş 2 hafta önce terazilerden birini baglamadan kanadı tepeye çekti sonra şans eseri havanın da iptal etmeye uygun olması sebebi ile iptal edebildi bu durumda sizce hali hazırda t2 si bulunan pilotlar bulunmayanlara göre cokmu emniyetli yapıyorlar bu işi ? Bunun yanında her ölüdeniz pilotu arkadaşımızdan görüyoruz ufacık bir bulut koridorunda kalkış yapılıyor madem bu kadar kuralli uculacak neden VMC şartların sağlanması için buluttan minimum 1000feet alçakta ve 1500metre yatay uzaklikta olma kuralını neden uygulamiyorsunuz ? Kaç tane ölüdeniz pilotu meteogram okuyabiliyor mesela ? (Meteogram ne ise yarayacak derseniz son 1 senedir ölüdeniz ve ucmakdere içinde mgm meteogram yayınlıyor) Sizleri çok iyi anliyorum kaliteli pilotlarla çalışmak istiyorsunuz ama elinde t2 si bulunan insanlar kışın pilotaj olmadan uçup kamera almayan yolcu olduğunda kulak kapatıp deniz üstünde spiral basmaya devam ediyorlar 6 dakikada indim diye hava atıyorlar. Kısacası kalite bir pilotun 4 yil beklemesiyle saglanamaz öncelikle kalitesizlerin temizlenmesi gerekir devamindada düzenli kontrollere devam edilmelidir unutulmamalidir ki herkesin bu ise başladığı zaman acemilikleri olur ama havacilikta asıl büyük risk yüksek tecrübenin getirdiği icarus sendromundan kaynaklı kazalardir ve ölümlü kazaların birçoğu kendini tıpkı birçok ölüdeniz pilotu gibi çok iyi hatasız kusursuz gören insanlar tarafından yapılmaktadır.


Bütün arkadaşlara saygılarımla

Barış ÖZİL
PPL-UPL-GPL/FI6033
En son Baris planor tarafından 12.02.2016, 11:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.