Karasal iklimde paramotorla uçuş

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
zaferbaba38
Mesajlar: 92
Kayıt: 07.11.2012, 15:19
Ad Soyad: Zafer Tasdelen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #1 gönderen zaferbaba38 » 7 yıl 11 ay önce (29.04.2016, 15:49)

İstanbul kemerburgaz bölgesinde yaklaşık 50 mt. yüksekliğindeki boş bir arsadan üç yıldır paramotorla uçuş gerçekleştiryorum. Bu uçuşları genelde akşam saat 6 dan sonra rüzgar 10 km. altına düştüğünde yapıyorum . Rüzgar sakin ve termik olmadığı halde yinede darbeli uçuşlar oluyor . Buda beni azda olsa tedirgin ediyor.Şehirüstünde hangi kanatla daha güvenli uçabilirim , Karasal iklim tecrübesi olan paramotorcu arkadaşlar bilgi ve tavsiyelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Uçuş bölgesinin videosu:

https://www.youtube.com/watch?v=y75bN-B8AnY


Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Re: Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #2 gönderen zorhedef » 7 yıl 11 ay önce (30.04.2016, 00:55)

Slm zafer aslında bu olay kanatla pek alakalı değil :) ama tabiki de daha stabilize bir kanat bu işi minimuma indirebilir poverplay Sting bu işte iyi diye biliyorum :) akşam gunes batarken yeryüzündeki ısınan hava soğuk hava ile buluşunca bu sallanıyor normal 100 metre üstüne çıkarsan bunun % 80 nini hissetmeyeceksin :) sabah erken saatlerde bu olayın gerçekleşmeyeceğini sanıyorum ki ben daha hiç sabah uçuşu yapmadım ama havanın daha stabilize olacağını tahmin ediyorum .. kazasız bol uçuşlar dilerim ...

Kullanıcı avatarı
skycop
Mesajlar: 64
Kayıt: 18.10.2012, 19:10
Ad Soyad: Savaş Kantar
Şehir: Afyon/Eskişehir
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Yaş: 50
Pilot Menüsü: 

Re: Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #3 gönderen skycop » 7 yıl 11 ay önce (30.04.2016, 09:30)

Slml. Sting süper bir kanat bizim bölge 1050 rakımlı ve hava şartları da çok da iyi değil ama şahane uçuşlar çıkıyor. Arkadaşımızda sting bende adwance var gayet iyi..

http://aa.com.tr/tr/vg/video-galeri/gok ... iyorlar-/2

https://vimeo.com/108649708

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #4 gönderen SULUMANDELTA » 7 yıl 11 ay önce (30.04.2016, 12:15)

meteorolojiden detaylı bakmak lazım, istanbul lokal olarak rüzgarın sürekli yön değiştirdiği bölge
ortaanadolu da hava stabil olsa bile rakımı deniz seviyesinden yüksek. hem kanat hem motor performansını etkiler

Kullanıcı avatarı
zaferbaba38
Mesajlar: 92
Kayıt: 07.11.2012, 15:19
Ad Soyad: Zafer Tasdelen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Re: Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #5 gönderen zaferbaba38 » 7 yıl 11 ay önce (01.05.2016, 10:45)

Teşekkürler.. Bu arada sormak istediğim bişey daha : genelde öğlen saati paramotorla karasal iklimde uçmamalarının sebebi nedeir , termiğin paramotora ne gibi suıkıntısı olabilir .

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #6 gönderen seccckin » 7 yıl 11 ay önce (01.05.2016, 21:54)

Genelde termiklerin yoğun olduğu öğlen saatlerinde paramotor ile uçuş yapmamanın bir kaç sebebi var aslında bunlardan bir tanesi zaten hava taşıyor yani termik var. Termik oluşumları kullanarak uzun süre uçmak hatta kilometrelerce mesafe kat etmek mümkün o yüzden paramotora gerek yok. Şöyle örnek vereyim yelkenli bir teknen var rüzgar güzel yelkeni açmışsın ve rüzgarın yardımı ile tam yol gidiyorsun böyle bir durumda motoru neden çalıştırasın ki....
İkinci ve en önemli sebeplerinden biri ise sert ve aşırı türbülans.. Paramotor ile termik oluşumların olduğu saatlerde uçarsan oluşabilecek türbülanslardan normal uçuşa göre (single) çok daha fazla etkilenirsin. hatta normal (single) uçuşta hissetmiyeceğin türbülansları bile paramotorda hissetmen mümkün. Bunun da teknik açıklaması şu şekilde, normal uçuşta yamaçparaşütünün berlirli bir süzülüş oranı vardır. Bu değer saniyede 1.2 metredir (tabi bu değer marka ve modele göre değişir hepsi aynı değil) Yani yamaç paraşütü normal hava koşullarında her saniye 1,2 metre irtifa kaybeder. Termal aktivitelerin olduğu durumlarda hava belirli oranda kaldırır bu kimi zaman kuvvetli olur kimi zaman zayıf, ama söyle derler 3 varyo tırmandım yada 2 varyo tırmandım gibi buda şu anlama gelir, saniyede 2 metre yükseldim yada 3 metre yükseldim anlamı taşır. Fakar asıl termiğin gücü bu değildir tabi mesela diyelim 4 varyoluk bir termik gücü var, normal ucuslarda bu 4 varyoluk termiğe girdiğimizde bizim yükseliş hızımız saniyede 2,8 olur. Bunun nedeni bizimde bir çöküş oranımızın olması yani hava saniyede 4 metre yükseltmek istiyor fakat bizimda 1,2 çöküşümüz var. 4 - 1,2 = 2,8 oluyor. Başka bir örnek verelim hava saniyede 1 metre yükseltecek termik üretmiş fakat bizim çöküş oranımız 1,2 boyle bir durumda ise biz 1 metre - 1,2 metre = 0,2 metre olur. Yani hava bizi kaldıramaz fakat çöküş oranımız değişir, (çöküş oranımız 0,2 olur) yani biraz daha az çökeriz. Şimdi bu durumu paramotora yoralım. Sen paramotorla belirli bir irtifadan düz bir şekilde uçuyorsun çöküş oranın hiç yok yani sıfır, Böyle bir durumda yerden yükselen termiklerin gücünü tam anlamı ile hissedeceksin yani yerden 4 şiddetinde bir termik kopuyorsa sen saniyede 4 metre yükseleceksin ki bu yükseliş aslında sert bir yükseliş olur. Hatta diyelim ki sen gaza bastın tırmanıyorsun saniyede 2 metre tırmanıyorsun (gaz vererek yükseliyorsun) aynı zamanda da yerden 4 şiddetinde bir termik koptu geldi, Senin yükseliş hızın saniyede 6 metre olur ki buda çok riskli bir durumdur. Termikler çok güçlü olmasa bile (atıyorum saniyede 1 varyo) sen paramotorun yardımı ile düz uçuş bile yapıyor olsan bu termikler seni kaldırmaya yetecektir ve kanat sürekli bir yunuslama hareketinde olacaktır.

Üçüncü olarak genel olarak bilinen bir kural vardır. Yamaçparaşütü ile uçarken kanadın üst limitine ne kadar yakın uçarsan kanat o kadar güvenli olur. ( diyelimki 70 - 100 kg limitlerinde bir kanadın var bu kanatla toplamda 95 kg ile uçarsan kanat daha güvenli olur) Hatta yarışmalarda yerışmacı pilotlar kanadın üst limitinde uçmak için yanlarına Balast (ağırlık) alırlar. Şimdi bu kısa bilgiden sonra bu olayı paramotora yoralım. Paramotorun itiş gücünden dolayı senin ağırlığını absorbe eder. Yani kanada binen yük azalır. Bu durumda ise kanadın güvenliğinde ciddi bir düşüş olur ve kanada binen bir yük olmadığı için en ufak türbülanstan bile aşırı şekilde etkilenir. (yani sallanır). Zaten bu sebepden dolayı paramotor kanatlarında kilo limiti farklıdır. Aynı kanada single uçuş için ayrı paramotor uçuşu için ayrı kilo değeri verirler.


Kullanıcı avatarı
zaferbaba38
Mesajlar: 92
Kayıt: 07.11.2012, 15:19
Ad Soyad: Zafer Tasdelen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Re: Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #7 gönderen zaferbaba38 » 7 yıl 11 ay önce (02.05.2016, 14:28)

Seçkin hocam bu aydınlatıcı bilgi için çok teşekkür ederim. Gayet aydınlatıcı oldu . Akşam saatleri 6 dan sonra uçuş yaptığım halde kanadın neden bu kadar sallandığı nı şimdi daha iyi anladım , o saatlerde kalan çok hafif termikler bile beni etkiliyordu . matematiksel açıdan anlattığınız da daha iyi anladım sallantılarımın sebebini tekrar teşekkürler ....

Kullanıcı avatarı
saglikci025
Mesajlar: 78
Kayıt: 03.03.2011, 13:40
Ad Soyad: Ömer Gür
Şehir: Erzurum
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Re: Karasal iklimde paramotorla uçuş

Mesaj #8 gönderen saglikci025 » 7 yıl 11 ay önce (04.05.2016, 09:44)

Zafer hocam ben erzurumda 1900 rakımdan paramotorla uçuyorum ve bizim burda rüzgar eksik olmaz artı zaman zaman darbelide geliyor daha önce farklı kanatlarda kullanmıştım fakat 3 yıldır swing poerplay sting kullanıyorum çok memnunum açıkcası şiddetli rüzgarlarada maruz kalmışımdır havadayken sallantı oluyor fakat kanatta kapanma felan hiç olmadı maşallah diyelim..tavsiye ederim..