Volkan Övün YP Bakım-Onarım-Test merkezi tarafından önemli duyuru

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 95
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 31 / 5
Pilot Menüsü: 

Volkan Övün YP Bakım-Onarım-Test merkezi tarafından önemli duyuru

Mesaj #1 gönderen Volkan Ovun » 1 yıl 9 ay önce (13.12.2016, 00:51)

Yamaç paraşütü onarımı şaka götürmeyecek nitelikte sorumluluk, bilgi, eğitim ve iş pratiği gerektiren bir iştir. THK bünyesinde kurumun kendi kanatlarını onaran bir-iki değerli hocamızı konunun dışında bırakırsak, ülkemizde bu işi gereği ve usulüyle TİCARİ olarak yapabilen deneyimli ve yetkin sadece iki kişi vardır. Bunlardan biri ben Volkan ÖVÜN, diğeri ise Erdal AKKUŞtur.

Ancak, ne yazık ki bu iki kişinin dışında asıl mesleği terzilik, çadırcılık, hatta dikiş makinası tamir ustalığı olan bazı kişilerin kanat onardıklarını iddia ettiklerini ve ortaya çok kötü, kanat aerodinamiğini bozan çok tehlikeli sonuçlar doğurabilecek işler çıkardıklarını üzülerek görmekteyim.
Oysa duyurumun başında belirttiğim gibi kanat onarımı bilgi, eğitim ve pratik gerektirdiği kadar sorumluluk almayı da gerektrir. Bu iş, "ben yaptım oldu" seviyesine indirgenecek bir iş değildir.

Bu nedenle, aşağıda listelediğim uygulamaları 1 Ocak 2017'den itibaren yürürlüğe sokacağım:

1- Onarım gören her kanat için onarım raporu düzenlenecektir. Böylelikle bakım-onarım-test merkezimiz tarafından yapılan onarımın yasal sorumluluğu da üstlenilecektir. Bu doğrultuda YPFORUM.COM yönetimindeki arkadaşlarımdan, mevcut kaza raporu formuna kaza yapılan kanadın onarım görüp görmediğini, onarılmışsa onarımın kimin tarafından yapıldığını sorgulayan iki alan eklemelerini rica ediyorum.

2- Bakım-onarım-test merkezimizle yapılan ticari nitelikli her türlü onarım-sipariş telefon görüşmeleri, siz pilot arkadaşlarımıza daha iyi hizmet vermek amacıyla KAYDEDİLECEKTİR.

3- Onarım için gönderilen kanatlarla birlikte hasarın yerini ve istenilen onarımı belirtir kabaca çizilmiş bir eskiz gönderilmesi gerekir. Hasar yeri ve işlem talebi belirtilmeyen kanatlar istisnasız "gözle muayene"ye sokulur ve ayrıca muayene ücreti yansıtılır.

4- Tüm titizlik ve hassasiyetimize rağmen bazı onarım ve üretimlerimizde hatalar yaptığımız anlaşılmış, hataların sebebi araştırıldığında, gelen kargoların tarafımıza teslimatı sırasında kurye ile yapılan işlem ve konuşmaların çalışmayı bölerek dikkat dağıttığı ve hatalara neden olduğu tespit edilmiştir. Meydana gelmesi muhtemel dikkat dağılması ve hataları engellemek maksadıyla atölye kapısının gelen hiç kimseye açılmaması kararı alınmıştır. Bu karar doğrultusunda PTT Kargo dağıtıcısına güvenli bir yerin anahtarı verilerek gelen kargoların oraya bırakılması istendiğinden dolayı, sadece PTT Kargo ile gönderilen kargoların kabul edilmesi mümkün olacaktır. Diğer şirketlerle gönderilen kargolar büyük olasılıkla "Alıcı adreste bulunamadı" ibaresiyle geri dönecektir. Bu durum, telefonla irtibat kuran pilotlarımıza ayrıca izah edilmektedir. Sözü edilen hataları ek bilgi olarak aşağıda bulabilirsiniz.

Bu uygulamalar yakın bir tarihte kuracağımız kalite güvence sisteminin temelini oluşturmaktadır. İlgili tüm pilot arkadaşlarımın bu karar ve uygulamalara destek vereceğini umuyor, kazasız, keyifli, dolu dolu bir 2017 sezonu geçirmelerini diliyorum

Saygılarımla.


------------------------------------------------------
Yaptığımız hataları kabul etmek ve açıklamakta sakınca görmüyor, asıl önemli olanın hatanın kaynağını bularak tekrarlanmamasını sağlamak olduğunu biliyoruz.
1- İzmir'de farklı zamanlarda iki farklı kanatta hasarlı ip tespit edilmesine rağmen, listeye alınmamaları nedeniyle ip değiştirilmeden kanadın gönderilmesi.
2- Tekirdağ/İstanbul'da bir kanadın ipinde hasar tespit edilmesine rağmen listeye alınmadığı için ip değiştirilmeden kanadın gönderilmesi.
3- İstanbul'da bir kanadın çapraz destek bağıntının dikilmemesi.
4- Bir adet Gül Çantanın omuz askısı klipsinin takılmaması.
5- Bir tandem akanada sağ-sol iki adet A1 ana ipi hazırlanması gerekirken 3 tane hazırlanması (Üçüncü ip bizim işimize yaramayacağı için kanat sahibine hediye edilmiştir)
6- Bir kanadın orijinal kuşağının yanlışlıkla başka bir kanada bağlanarak yanlış kişiye gönderilmesi

Son beğenen yilmaz628




Kullanıcı avatarı
parajetim
Mesajlar: 53
Kayıt: 14.08.2015, 21:18
Ad Soyad: Suleyman Yalvac
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Volkan Övün YP Bakım-Onarım-Test merkezi tarafından önemli duyuru

Mesaj #2 gönderen parajetim » 10 ay 1 hafta önce (15.11.2017, 12:43)

Bravo size. ;)

Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 221
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Volkan Övün YP Bakım-Onarım-Test merkezi tarafından önemli duyuru

Mesaj #3 gönderen unforg » 10 ay 1 hafta önce (16.11.2017, 02:16)

Düşünceniz güzel, yaptığınız işler kaliteli ve bu işte profesyonel olduğunuz kanısındayım lakin sanki bu işte tekelleşmek sizden başkasının bu sektöre girmesini istemiyormuşsunuz gibi bir algı oluştu bende ; işini çok kaliteli uygun yapan başka isimlerde var bence haklarını yememek lazım isim vermem gerekirse Ali Osman Şafak beyide unutmamak lazım işçiliği fiyatları söylediği zamanda teslim etmesi malzemesi oldukça kaliteli biri

Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 221
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Volkan Övün YP Bakım-Onarım-Test merkezi tarafından önemli duyuru

Mesaj #4 gönderen unforg » 10 ay 1 hafta önce (16.11.2017, 08:31)

Sanırım yazdığımdaki tekelleşme ibaresi dışardan benim anladığım gibi değil Volkan beyle görüşmem neticesinde sonuna kadar haklı olduğunu anlamış bulunuyorum yanlışsöylemimden dolayı kendisinden buradan özür dilerim



“Genel Tartışma” sayfasına dön