Öncelikle herkeze selamlar;
KİLO LİMİTİNİN ÜSTÜNDE UÇMAK NASIL BİR RİSK OLUŞTURUR merak ediyorum
Bu konuyu arastırdım, birazda camiadan arkadasların konu hakkındaki düşüncelerini dinledim ve son nokta tabiki ypforum
Performans konusunda illaki bi eksiklik olacaktır ama başka nelere sebep olur merak ediyorum
Arkadasımın kanadı 90-105 bende 105 kg ım bu kadar bi fark olsa neler olabilir
Tecrübelerinizi ve düşüncelerinizi yazarsanız sevinirim.
Yorumlar için şimdiden TEŞEKKÜRLER.
Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
Moderatör: Moderatör Ekibi
- becocum
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 11.08.2015, 16:56
- Ad Soyad: Bekir Çavuş
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 15 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
Merhaba,
Öncelikle arkadaşınızın kanadıyla uçmanızı kesinlikle önermem. Uçuş ağırlığı pilot+kanat+kuşam+kask+havada ne varsa şeklinde hesaplanır. Ortalama bir başlangıç takımı 15-20 kg arasında değişmekte. Bu durumda arkadaşınızın kanadının kilo limitlerinin en az 15 kg üzerine olacaksınız. Sizin uçmanız gereken kanadın üst limiti 125-130 kg civarında olması en uygunu olur.
Kanadın üst limitine yakın uçmak kanadı daha tok tutar, fren ve ağırlık komutları kanada daha etkili şekilde iletilebilir, kanat alt limitte uçuşa göre daha dinamik olur ve biraz daha hızlıdır. Bunun sonucunda kapanmalara karşı direnci biraz artsa da kapandıktan sonra vereceği tepki daha sert ve daha hızlı olur. Alt limitte uçarsak da kanat kanat hissiyat ve uçuş olarak biraz balon gibi kalır. Türbülans vb olaylar kanadımızı daha çok etkiler, kapanmalara karşı direnci biraz düşebilir ama kapandıktan sonra tepkileri daha yumuşak olacaktır(burdan tüm kapanmalar yumuşak olacak, çok kolay olacak çıkmasın, kapanmanın boyutu ve sonuçları hava şartlarına daha çok bağlıdır). Genellikle önerilen kanadın orta-üst limitleri arasında uçmaktır.
Gelelim sizin limitlerin dışında uçma durumuna(20 kg üzerinde uçmaya), öncelikle limitlerin dışına çıktığınızda kanadınız artık sertifikalı bir kanat olmayacak. Sertifikalandırma ve testler alt ve üst kilo limitlerinde yapılır. Kanat limitlerinin üzerinde uçmak metrekareye düşen yükü arttıracağından malzemeyi biraz daha hızlı yıpratması olasıdır. Bunun yanında kanat daha hızlı daha dinamik olacak ve acil durum tepkileri de epey değişecek ve agresifleşecektir. Büyük bir kapanmada 1-2 saniyede kendinizi spiralde bulabilirsiniz. Kalkışlar az rüzgarda daha zor olacak epey daha hızlı koşmanız gerekecek vb.
Mesajlarınızdan spora yeni başladığınızı görüyorum, güvenliği elden bırakmayın önünüzde uzun bir yol var. Ne olacak bir şey olmaz demeyin. Küçük malzeme de olsa malzeme sizi taşır, kumaş ipler vb havada patlamaz, zaten acil durum yaşamadığınız sürece sorun yoktur yaşadığınızda güvenli kanatla uçtuğunuzdan ve pilotajınızın yeteceğinden emin olun.
Öncelikle arkadaşınızın kanadıyla uçmanızı kesinlikle önermem. Uçuş ağırlığı pilot+kanat+kuşam+kask+havada ne varsa şeklinde hesaplanır. Ortalama bir başlangıç takımı 15-20 kg arasında değişmekte. Bu durumda arkadaşınızın kanadının kilo limitlerinin en az 15 kg üzerine olacaksınız. Sizin uçmanız gereken kanadın üst limiti 125-130 kg civarında olması en uygunu olur.
Kanadın üst limitine yakın uçmak kanadı daha tok tutar, fren ve ağırlık komutları kanada daha etkili şekilde iletilebilir, kanat alt limitte uçuşa göre daha dinamik olur ve biraz daha hızlıdır. Bunun sonucunda kapanmalara karşı direnci biraz artsa da kapandıktan sonra vereceği tepki daha sert ve daha hızlı olur. Alt limitte uçarsak da kanat kanat hissiyat ve uçuş olarak biraz balon gibi kalır. Türbülans vb olaylar kanadımızı daha çok etkiler, kapanmalara karşı direnci biraz düşebilir ama kapandıktan sonra tepkileri daha yumuşak olacaktır(burdan tüm kapanmalar yumuşak olacak, çok kolay olacak çıkmasın, kapanmanın boyutu ve sonuçları hava şartlarına daha çok bağlıdır). Genellikle önerilen kanadın orta-üst limitleri arasında uçmaktır.
Gelelim sizin limitlerin dışında uçma durumuna(20 kg üzerinde uçmaya), öncelikle limitlerin dışına çıktığınızda kanadınız artık sertifikalı bir kanat olmayacak. Sertifikalandırma ve testler alt ve üst kilo limitlerinde yapılır. Kanat limitlerinin üzerinde uçmak metrekareye düşen yükü arttıracağından malzemeyi biraz daha hızlı yıpratması olasıdır. Bunun yanında kanat daha hızlı daha dinamik olacak ve acil durum tepkileri de epey değişecek ve agresifleşecektir. Büyük bir kapanmada 1-2 saniyede kendinizi spiralde bulabilirsiniz. Kalkışlar az rüzgarda daha zor olacak epey daha hızlı koşmanız gerekecek vb.
Mesajlarınızdan spora yeni başladığınızı görüyorum, güvenliği elden bırakmayın önünüzde uzun bir yol var. Ne olacak bir şey olmaz demeyin. Küçük malzeme de olsa malzeme sizi taşır, kumaş ipler vb havada patlamaz, zaten acil durum yaşamadığınız sürece sorun yoktur yaşadığınızda güvenli kanatla uçtuğunuzdan ve pilotajınızın yeteceğinden emin olun.
Son beğenen Eses26
- Eses26
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 17.06.2016, 14:39
- Ad Soyad: Hamdi gedik
- Şehir: Eskişehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
teşekkürler hocam çok sagolun
- Eses26
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 17.06.2016, 14:39
- Ad Soyad: Hamdi gedik
- Şehir: Eskişehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
illaki var ama 10-15 kg üst limitte uçuş nelere sebep olabilir çok mu risklidir onu merak ettim
performans düşecekdir illaki ama nekadar sağlıklı
performans düşecekdir illaki ama nekadar sağlıklı
- denizkara
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 22.10.2018, 09:45
- Ad Soyad: Deniz Kara
- Şehir: Mardin
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
Çok büyük bir etkisi olmayacaktır diye düşünüyorum hocam. Fazlalığa kaçarsanız yere düşüşünüz baya sert olacaktır ama
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
Merhaba kanadın üst limitinin 50 kg üzerinde bile uçabilirsiniz AMA kanat sertifikalandırılırken hangi kiloda hangi acil durumda ne yaşanacağı bellidir. Bu limitin üstünde uçmak her hareketin normalden çok daha hızlı ve sert olmasına sebep olur. Benim görüşüm yeni başlayanlar için uygun değildir, yapılan hataları kanat telafi etmez. Kalkış ve iniş özellikle zorlaşır, kapanmalarda sert dönüşler yaşanabilir. Buna karşılık iyi seviyede bir pilotun 10-15 kg ağır uçmasında hiç bir sakınca yoktur.
- FEHMİ_55
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 29.10.2015, 23:02
- Ad Soyad: FEHMİ DURMUŞ
- Şehir: SAMSUN
- Aldığı Beğeni: 12 / 0
- Yaş: 35
- Pilot Menüsü:
Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
speedfly gibi uçarsınız. en ufak hatada kanat spine girer ve çok zor çıkarsınız. limit içinde kalmak daima en güvenli metottur.
- Sahipsiz
- Mesajlar: 105
- Kayıt: 23.01.2011, 12:18
- Ad Soyad: Serkan Kurd
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
Üst limit üstü uçmak zorunda kalan birisi olarak;
1.Asla tavsiye etmem.
2.Performans düşer.
3.Frenler ağırdır, yorar.
4.Tepkiler serttir, zorlar.
5.İnişlerde palye yapmalısın, ortopedik rahatsızlığa neden olur.
6.Stol hızın yüksektir.
7.Test aralığı dışında olduğun için tepkileri bilinmeyen bir kanatla uçuyorsun. Her türlü sürprize hazır olman lazım.
Ancak;
1.Spin ihtimali normalden fazla değil. Kapanmalarda spin eğilimi yok.
2.Kapanma daha zor olur, kubbe çok gergindir, ancak tepkiler çok serttir.
3.Hızlı uçarsın ama bu speedfly gibi değil. Taş çatlasın 4-5 km.
Sonuç;
Limit dışında uçmak, doğan slx 'e nitro takmak gibi.
1.Asla tavsiye etmem.
2.Performans düşer.
3.Frenler ağırdır, yorar.
4.Tepkiler serttir, zorlar.
5.İnişlerde palye yapmalısın, ortopedik rahatsızlığa neden olur.
6.Stol hızın yüksektir.
7.Test aralığı dışında olduğun için tepkileri bilinmeyen bir kanatla uçuyorsun. Her türlü sürprize hazır olman lazım.
Ancak;
1.Spin ihtimali normalden fazla değil. Kapanmalarda spin eğilimi yok.
2.Kapanma daha zor olur, kubbe çok gergindir, ancak tepkiler çok serttir.
3.Hızlı uçarsın ama bu speedfly gibi değil. Taş çatlasın 4-5 km.
Sonuç;
Limit dışında uçmak, doğan slx 'e nitro takmak gibi.
- Janjan
- Mesajlar: 58
- Kayıt: 15.10.2016, 19:53
- Ad Soyad: Kerem Kul
- Şehir: Siirt
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Kilo limitinin üstünde ucusun yan etkisi ????
Son zamanlarda çok kilo aldım, dolayısıyla üst limit 95 iken hali hazırda tüm ekipmanlar basküle çıktığımda 99 oluyorum, ciddi bir problem oluşturur mu, kanadı değiştirmem gerekir mi? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi