Ordu/Boztepe'de tüm uçuş faaliyetleri süresiz durduruldu

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
advilhan
Mesajlar: 42
Kayıt: 31.03.2007, 12:33
Ad Soyad: Hüseyin İlhan
Şehir: Ordu
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Ordu/Boztepe'de tüm uçuş faaliyetleri süresiz durduruldu

Mesaj #1 gönderen advilhan » 6 yıl 1 ay önce (08.02.2018, 01:45)

Selamlar...

1993'ten beri 25 yıldır yamaç paraşütü ile uçuş yapılan Ordu/Boztepe tüm uçuş faaliyetleri yılbaşından itibaren Sivil Havacılık tarafından durdurulmuştur.

Özetle; doğrusal olarak uçuş bölgemize 10 kilometreden daha uzak olan Ordu/Giresun hava limanında bulunan ILS sisteminin verimli çalışmaması, uçakların sisli havalarda alana inememelerinden dolayı alana daha hassas olan VOR cihazı kurulmuş. Öncesinde yaklaşım değerlendirilmesi 8 ve 14 kilometre çaplı yasak hava bölgesi olan hava alanı VOR cihazı ile birlikte yaklaşım değerlendirmesi 10 ve yasak bölgesi de 90 kilometre çapında dev bir bölge olarak karar verilmiş.

Elbette yolcu uçaklarının güvenli iniş ve kalkış yapmaları önceliğimiz. Ancak kurallar çerçevesinde Ordu ve tüm yamaç paraşütü sporcuları olarak uçma hakkımızın geri verilmesini istiyoruz. Hava alanının coğrafik konumu nedeniyle uçakların hakim rüzgara göre kalkış ve inişleri göz önüne alındığında, uçaklar kalkış esnasında Boztepe'nin 5 kilometre kadar açığından ve en az 1000/1500 metre üzerinden geçmekteler. İnişler ise hakim rüzgarı karşılarına alma durumundan dolayı tamamen karşı taraftan olmakta, inen uçaklar Ordu'dan görünmemektedir. Tepenin ulaşım ve uçuş kolaylığına rağmen, uçuşlar termik aktivitenin çok zayıf olmasından dolayı uçuş tavan yüksekliği tepe+200 metre ve toplam 3 kilometre çapında küçük bir alanla kısıtlı bölgede yapılabilmektedir.

Küçük bir örnek; benim de uçuş yaptığım Avusturya/Salzburg hava alanı ile Red Bull X-Alp'in uçuş başlangıç noktası Gaisberg tepesi adeta dip dibedir. Yazın ciddi termik aktivite olan tepede, tepe+ 1500 metreye kolayca çıkılıyor. Ve burada uçuş yasağı yok, daha doğrusu paylaştırılmış bölgeler, kurallar ve buna uyan insanlar var...

Başta da belirttiğim gibi Türkiye'nin en eski uçuş yerlerinden biri olan Boztepe ve yamaç paraşütleri, tepenin şehir merkezinde olmasından dolayı, uçuşların herkes tarafından keyifle izlendiği, şehrin çöp kamyonunun üzerindeki grafiklerden tutun, dolmuş kartlarına kadar hemen her objesine yamaç paraşütü görselinin işlendiği bir değeri olmuştur.

Sizlerden ricam, geçmişte kalkış yeri sorunu yaşadığımızda burada paylaşılmış, sizler sorunun çözümü için Ordu valiliğine onlarca fax ve e-posta göndererek, çözüm sürecine ciddi katkıda bulunmuştunuz.

Aşağıdaki Sivil Havacılık görüş/öneri kısmına beş dakikanızı ayırarak, Boztepe'nin uçuşa açılması yönünde iki satır yazmanız dileğiyle...

http://oneri.shgm.gov.tr/Kys/OneriWeb/O ... itWeb.aspx

Teşekkürler...

Son beğenen gurayg


Kullanıcı avatarı
gurayg
Mesajlar: 170
Kayıt: 07.10.2015, 08:56
Ad Soyad: Güray GÜNAY
Şehir: İSTANBUL
Aldığı Beğeni: 45 / 4
Yaş: 38
Pilot Menüsü: 

Re: Ordu/Boztepe'de tüm uçuş faaliyetleri süresiz durduruldu

Mesaj #2 gönderen gurayg » 6 yıl 1 ay önce (08.02.2018, 16:38)

Şaka Gibi Çok Saçma Ve Hakeza İğrençlik Sivil Havacılığı Kınıyorum. Ve Yamaç Paraşütü Sporuna zerre katkısı olmadığı gibi zararındanda uzak durmasını rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
FEHMİ_55
Mesajlar: 94
Kayıt: 29.10.2015, 23:02
Ad Soyad: FEHMİ DURMUŞ
Şehir: SAMSUN
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Yaş: 35
Pilot Menüsü: 

Re: Ordu/Boztepe'de tüm uçuş faaliyetleri süresiz durduruldu

Mesaj #3 gönderen FEHMİ_55 » 6 yıl 1 ay önce (10.02.2018, 07:58)

gerekli öneride bulundum inşallah katkı sağlar ve en kısa sürede bu hatadan dönülür.

Son beğenen drcantay

Kullanıcı avatarı
advilhan
Mesajlar: 42
Kayıt: 31.03.2007, 12:33
Ad Soyad: Hüseyin İlhan
Şehir: Ordu
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Ordu/Boztepe'de tüm uçuş faaliyetleri süresiz durduruldu

Mesaj #4 gönderen advilhan » 6 yıl 1 ay önce (13.02.2018, 02:06)

Selamlar;
Öncelikle ricamızı kırmayarak Türkiye'nin bir çok yerinden bizlere destek olan ve/veya SHGM'ye bir şekilde ulaşıp Boztepe'nin uçuşa açılması için mesaj gönderen herkese çok teşekkürler.
Son 2-3 gündür yaptığımız görüşmeler, geçmişte yaşanan tecrübeler, SHGM'nin genel olarak bilinen tavrı da göz önüne alınarak konunun "BİMER " iletilmesi ağırlık kazandı.
Aşağıya ortak bir metin oluşturmaya çalışacağım. Şahsen şikayet olgusuna karşı olduğumdan bunun bir durum bildirir metin olmasına gayret edeceğim.

Sayın yetkili,
Ordu ili Boztepe'de 1993 yılından beri yamaç paraşütü sporu yapılmaktadır. Boztepe, Karadeniz'in coğrafik yapısı, bitki örtüsü göz önüne alındığında koca kıyı şeridinde bu etkinliğin yapılabildiği nadir yerlerdendir. Her yıl artan sevgi ve ilgi ile zamanla şehirde iki adet hava sporları kulübü, elliyi aşan sayıda sporcu sayısına ulaşıldı. Altı yıl önce tepeye yapılan teleferik hattı ile yamaç paraşütü etkinlikleri de her anlamda büyük boyutlara gelmiş, geçen yıl kurulan iki şirket ve tescili yapılan kalkış alanı ile bölge turizmine ve ekonomisine oldukça ciddi katkı sağlamıştır. Ayrıca bölge halkı ve yöneticileri tarafından da çok sevilen bu etkinlik şehrin adeta alamet-i farikası olmuş, hemen her görselde yer alan ve paylaşılan bir olguya dönüşmüştür.
Ancak geçen yıl sonunda Ordu / Giresun hava alanına konulan vor cihazı ile SHGM tarafından başta yamaç paraşütü tüm çok hafif hava araçlarının uçuşuna yasak gelmiştir.
Yasak ile ilgili olarak AIP Türkiye'de ( havacılık enformasyon yayını ) yayınlanan LOC only Z yaklaşım kartı incelendiğinde çizimde gösterilen iniş ve kalkışın gerçekte yılda sadece 2-3 kere mümkün olduğu görülmektedir. Bölgede hakim rüzgar kuzeyli olup uçaklar kalkarken Boztepe'nin kuzey açığından geçmektedirler. İniş yaparlarken de ters taraftan; Giresun yönünden gelmekteler. İrtifa açısında incelersek, Boztepe 1700 feetdir. Yine aynı yaklaşım kartına bakarsak tepe civarında uçaklar için bulunan IF ( aletli uçuş ) dönüş kaidesine giriş için verilen yükseklik 4550 feetdir. Çok basit bir hesapla rüzgar yönü nedeni ile tepe üzerinden geçmek zorunda olan bir uçak tepeden kabaca 2850 feet yani tepeden 850 metre yukarıdan geçmektedir. Burada ön görülen yolcu uçağı kalkışı ise yılda sadece birkaç kez olmakta, daha da önemlisi tepede var olan yamaç paraşütü kalkış alanında rüzgar yönü konumu nedeni ile bu havalarda yamaç paraşütü ile kalkış ve uçuş mümkün olmamaktadır. Bölgenin meteorolojik şartlarından dolayı tepeden kalkış yapan bir yamaç paraşütü zayıf termik şartlarından dolayı ancak tepe + 200 metre irtifaya çıkabilmekte, iniş olarak da kalkıştan 2200 metre ilerideki kumsala inmektedir. Dolayısıyla bir yolcu uçağı ile yamaç paraşütünün karşı karşıya gelmeleri mümkün değildir. Ayrıca yamaç paraşütü ekipmanı ve kuşamında VOR sistemini etkileyecek, elektronik karıştırmaya sebep olabilecek hiç bir kısım, parça yoktur.
Özetle; yasak kararı, yukarıda yazdığımız bölgenin sahip olduğu değerler göz önüne alınmadan, hava şartlarına göre yılda birkaç günden fazla kullanılmayacak yaklaşma planı çerçevesinde alınmıştır.
Yukarıda anlattığım nedenlerden dolayı SHGM'nin yasak kararını gözden geçirerek, Türkiye'de Ankara/Ayaş'ta ya da Avusturya/Salzburg'da olduğu gibi yamaç paraşütü ve benzeri hava araçlarının uçuş yapabilecekleri şekilde düzenlemelerini talep ediyorum.
Arz ederim...

Yukarıdaki metni kopyalayarak ve elbette dilerseniz kendi kişisel ekleme-çıkarmalarınızı yaparak BİMER'e göndermenizi rica ediyoruz...
Teşekkürler...

Son beğenen drcantay