1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (11.03.2019, 00:55)
gönderen ugur1220
merhaba bu kanadı 2014 yılında ilk sahibinden aldım ilk sahibi 3 saat kullanmış benim de bir o kadar oldu toplamda 6-7 saat uçuşu var kanadın. uzun süre piyasayı takip etmediğim için sizlerden yardım talep ediyorum. tekrardan aktif olarak uçaçağım fakat elimdekini yenilemek istiyorum. bu kanadın piyasa değeri ne kadar eder acaba? (Yırtık yok, suya düşme yok, kısaca hiç bir sıkıntısı yok) eğer alıcı olacak olursa yer KÜTAHYA iletişim : 05370666963

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (12.03.2019, 16:37)
gönderen ugur1220
o kadar kişi bakıyor kimsenin fiyat bilgisi yokmu yani şimdi :/

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (13.03.2019, 09:45)
gönderen ustunh
ugur1220 yazdı:o kadar kişi bakıyor kimsenin fiyat bilgisi yokmu yani şimdi :/


sakin ol şampiyon....

Bir ürünün değerine etki eden bir çok değişen vardır. Bunları bilmeden nasıl bir değerleme yapılmasını bekliyorsun. Hele ki yamaç paraşütü gibi spesifik bir üründe. Sadece tahmini bir uçuş saati vermişsiniz. Aradan geçen 9 senede saklama koşullarının ne olduğunu bilemiyoruz, kanatla ne kadar yer çalışması yapıldı bilemiyoruz, o 6/7 saatlik uçuşa 5 dk lık kaç sorti sığdı bilemiyoruz ki en fazla yıpranma iniş kalkıştaki yer teması/sürtünme/kalkış iptali vs gibi sebeplerle oluyor.

Size tavsiye kanadınızı Volkan Övün Bey'e teste göndermeniz. Test sonucuna göre bir değer ortaya çıkacaktır.

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (14.03.2019, 01:08)
gönderen ugur1220
teşekkür ederim bilgileriniz için volkan övün beye nasıl ulaşabilirim

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (14.03.2019, 10:29)
gönderen AgL

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (14.03.2019, 15:02)
gönderen ugur1220
AgL yazdı:https://www.volkanovun.com



teşekkürler

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (14.03.2019, 20:44)
gönderen Volkan Ovun
Merhaba,

Hassasiyetinize teşekkür ederim Halil Bey. Uğur Bey beni aradı, kendisini bilgilendirdim. Öte yandan test kavramının niteliği hakkında pilot arkadaşlarımızı bilgilendirmek ve yeni şehir efsanelerinin doğmasını engellemek için burada da bir kaç satır yazma gereği duydum.

Test edilen bir kanadın ölçüm sonuçları o kanadın maddi değerini belirlemez. Bu, sonuçlara göre fikir yürütülerek alıcı ve satıcı arasında belirlenecek bir rakamdır. Bir diğer konu ise, test edilen bir kanadın kalan ömrü hakkında fikir yürütülemez. Full test, o kanadın tasarım sonrası girdiği sertifikasyon testinde gösterdiği performans, pasif güvenlik, kapanma ve açılma koşullarını hala taşıyıp taşımadığı, dolayısıyla tasarım özelliklerini muhafaza edip etmediğini ölçer.

Full teste giren bir kanat için ihtimaller:
1- Testi geçip iki yıl uçuşa uygunluk belgesi alır ki, bu da o kanadın iki yıl boyunca ne olursa olsun özelliklerini muhafaza edeceği anlamına gelir. Bu iki yılın sonunda kanat, kullanım koşullarına bağlı olarak tamamen tükenmiş hurdaya çıkmış da olabilir, iki yıl daha uçuşa uygunluk da alabilir. Fiyatını, emsalleri göz önünde bulundurarak alıcı ve satıcının pazarlığı belirler.

2- Kumaş, hava geçirgenlik ve kumaş dayanıklılık testini geçer, ancak ip mukavemet testini (veya ip uzunluk testini) geçemez. Bu durumda kanat uçuşa uygunluk belgesi alamaz, iplerin takım olarak değiştirilmesi tavsiye edilir. İpler değiştirilirse kanat uçuşa uygunluk alır. Bu durumda alıcılar, bir ip takımının 400-450 Avro bedeli olduğunu ve porozite ölçüm değerlerini dikkate alarak bu masrafa değip değmeyeceğini hesaplar. Fiyatı yine karşılıklı pazarlık belirler.

3- Kanat kumaş testinden geçemez. Bu durumda iplerin durumu ne olursa olsun kanat hurdaya ayrılmalıdır. Bir alıcı süs-dekor amaçlı cüzi bir miktar fiyat teklif edebilir.

Pilot arkadaşlarımın mutlaka dikkat etmeleri gereken bir diğer konu ise, full test uygulanmadan sadece kumaş geçirgenlik ve ip mukavemet testlerine giren bir kanadın test raporunda "çok iyi" ibaresini olmasının o kanatla güvenli uçuş yapılacağının göstergesi olmadığıdır ve bu durum test raporunda da açıkça belirtilir. Bu "çok iyi" ibaresi kanadın bir bütün olarak çok iyi değil, kumaş ve ip sağlamlığının çok iyi olduğunu kanıtlar. Dolayısıyla full teste girmemiş ve uçuşa uygunluk belgesi almamış kanatların ilanlarda "testten çok iyi çıktı" diye pazarlanarak satılması hem doğru değil hem de konuyu bilmeyen pilotları yanlış yönlendireceği için etik de değildir.

Bu bilgilerin sık sık paylaşılarak camianın bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi, sporun sağlıklı gelişimi açısından yararlı olacaktır. Ek bilgi için viewtopic.php?f=18&t=24016 başlığına yazdıklarıma da göz gezdirilebilir.

Selamlar.

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Gönderilme zamanı: 5 yıl 1 ay önce (24.03.2019, 15:05)
gönderen Volkan Ovun
Full test raporunu kaybeden bir arkadaşımızın, raporun arşiv kopyasını talep etmesi üzerine konuya çok güzel örnek olacak bir test sonucu ve raporu buldum. Testte kumaş hava geçirgenlik ve ip mukavemet durumlarına göre "Kullanılmış, iyi durumda" sonucu çıkmakla birlikte, gözle muayenede kanatta sorunlar görülmüş bu sorunlara istinaden uçuşa uygunluk belgesi verilmemiş. Bunun anlamı, kanattaki sorunlar giderildiğinde uçuşa uygunluk alabileceğidir. Bu rapora göre alıcı, kanada ödeyeceği rakamın üzerine bir onarım masrafı yapması gerektiğini de hesaplayarak karar verir.

Burada pilot arkadaşlarımızı ilgilendiren nokta, sözü edilen sonuçların sadece hava geçirgenlik ölçümleriyle elde edilemeyeceği, hava geçirgenlik ölçüm değerlerinin "iyi" hatta "çok iyi" olmasının kanadın satın almaya değer ve güvenli uçulabilir olmasının göstergesi olmadığıdır.

Buraya pdf dosya eklemeyi beceremediğim için, isim ve kanat seri numarasını maskeleyerek merak edip e-posta adresini belirten arkadaşlarımla raporu paylaşırım.

Selamlar.