Son günlerde peş peşe güzel XC kayıtları ekleniyor. Denk geldiklerimizin rütbe eklemelerini yapıyoruz ama rütbe ekleme talepleri için lütfen sitenin en altındaki "Bize Ulaşın" linki ile bizimle iletişime geçiniz. Yeni XC kulüplerine katılanları da tebrik ederiz.

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Emin Bilen
Mesajlar: 11
Kayıt: 19.09.2018, 11:08
Ad Soyad: Emin Bilen
Şehir: Van
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #1 gönderen Emin Bilen » 1 yıl 3 ay önce (24.03.2019, 08:33)

Merhaba arkadaşlar.
Paraşüt ile suya düşmemiş kaçınılmaz ise nelere dikkat etmemiz gerekiyor bilgileriniz rica olunur
.


Mi MIX 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1430
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 91 / 15
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #2 gönderen aspex » 1 yıl 3 ay önce (24.03.2019, 12:25)

1-Birinci temel kural arka rüzgarla iniş planlayınız.
2-mümkünse suya inmeye birkaçmetre kala harnesten çıkıp suya atlayınız.
3-Boğulmamak için ekipmandan mümkün olduğunca uzaklaşmaya çalışınız.

Geri kalan bilgiler kenar süsüdür.

Son beğenen drcantay
Tarık YILDIRIM
Ordu Sportif Havacılık Kulüp Başkanı
Aircross Turkey Dealer
www.trfly.net
0533 32 497 42

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1430
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 91 / 15
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #3 gönderen aspex » 1 yıl 3 ay önce (25.03.2019, 13:30)

Emin bey Van gölünde boğulma haberini yeni okudum....camiamızın başı saolsun.Arkadaşa yazık olmuş,sanırım bu kaza nedeniyle bu başlığı açtınız.Bu arkadaş yüzme biliyormuydu? olay nasıl olmuş?

Son beğenen Emin Bilen
Tarık YILDIRIM
Ordu Sportif Havacılık Kulüp Başkanı
Aircross Turkey Dealer
www.trfly.net
0533 32 497 42

Kullanıcı avatarı
Emin Bilen
Mesajlar: 11
Kayıt: 19.09.2018, 11:08
Ad Soyad: Emin Bilen
Şehir: Van
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #4 gönderen Emin Bilen » 1 yıl 3 ay önce (26.03.2019, 10:44)

evet maalesef ondan paylaşım yaptım. yakın bir arkadaşımızdı tekamül öğrencisiydi ama toplamda 15-20 civarında bir uçuşu vardı. 5 6 pilot arkadaşı ile beraber vanın in köyü koylarına gidip uçuş yapmışlar. herkes birer uçuş yapmış sıra Rahmetli arkadaşımıza gelince kalkış yapmış kalkışından aşşağı yukarı 1 dakika sonra çok ciddi bir hafa mualefeti olmuş kar fırtına hortum sis - sonrasında içerinde p4 olan arkadaşımız baya komut vermiş ama yapamamış, gözden kaybolmuş. en son telsizden ellerim çok üşüyor demiş ondan sonrası kesilmiş artık. yaklaşık 20-25 dk sonra hava açmış tüm arama kurtarma birimine haber verdikten sonra aramaya başlamışlar. yaklaşık 45 dk sonra uçtuğu yerden 5 km ileride suya 300 yakın sahilde suda görmüşler. hemen harekete geçmişler tek zamanda balıkçılar yetişmiş ama kanat bacaklarına dolandığından dolayı onu aşşağıya çekmiş kurtulamamış maalesef. ama kasını çıkarmış montunu çıkarmış harnesten çıkmış ama kanat ipleri dolandığından ondan kurtulamamış.

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1430
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 91 / 15
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #5 gönderen aspex » 1 yıl 3 ay önce (26.03.2019, 11:24)

Yazık olmuş,yakınlarına sabır, camiamıza başsağlığı diliyorum.
Tarık YILDIRIM
Ordu Sportif Havacılık Kulüp Başkanı
Aircross Turkey Dealer
www.trfly.net
0533 32 497 42

Kullanıcı avatarı
HakanGuler
Mesajlar: 141
Kayıt: 04.03.2017, 21:45
Ad Soyad: hakan güler
Şehir: istanbul
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #6 gönderen HakanGuler » 1 yıl 3 ay önce (26.03.2019, 13:20)

aspex yazdı:1-Birinci temel kural arka rüzgarla iniş planlayınız.
2-mümkünse suya inmeye birkaçmetre kala harnesten çıkıp suya atlayınız.
3-Boğulmamak için ekipmandan mümkün olduğunca uzaklaşmaya çalışınız.

Geri kalan bilgiler kenar süsüdür.



Böyle yanlış bilgilere kapılmayın arkadaşlar, suya atlamak falan :twisted: Doğru bilgileri öğrenmek için profesyonel bir yerden THK sertifikalı eğitim alın.

Son beğenen FenomenBakımOnarım


Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1430
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 91 / 15
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #7 gönderen aspex » 1 yıl 3 ay önce (26.03.2019, 14:56)

Hakan bey doğru bilgilerin kendisinde olduğunu(!) beyan etmiş saygı duymak lazım.
Ekipmandan uzaklaşmak adına ben birkaçmetre kala suya atlarım,yüzme bilen herkese de bunu tavsiye ederim...
Daha geniş bilgi edinmek isteyenler (THK sertifikalı) Hakan beyin uçuş okulundan edinebilirler.
Tarık YILDIRIM
Ordu Sportif Havacılık Kulüp Başkanı
Aircross Turkey Dealer
www.trfly.net
0533 32 497 42

Kullanıcı avatarı
Serkan ÖZTÜRK
Mesajlar: 65
Kayıt: 25.12.2005, 14:28
Ad Soyad: serkantheglider
Şehir: Giresun
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #8 gönderen Serkan ÖZTÜRK » 1 yıl 3 ay önce (26.03.2019, 15:42)

Allah rahmet eylesin. Başsağlığı diliyorum.
O anki durum nedir bilinmez ama Tarık beyin önerileri ile örtüşen bir yazı da paraglidingforum da yer almaktadır.
Screenshot_20190326-152738.png

Çevirisi: İsviçre'de bizim tavsiyemiz şudur; suya inmek dışında bir seçeneğiniz yoksa, harnesin tüm bağlantılarından kurtulun ve 1-2 m kala suya atlayın. Söylemesi kolay yapması zorlu.

Son beğenen aspex

Kullanıcı avatarı
hakan
Mesajlar: 32
Kayıt: 08.06.2014, 18:31
Ad Soyad: Hakan KIRLI
Şehir: Bilecik
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #9 gönderen hakan » 1 yıl 3 ay önce (28.03.2019, 16:00)

HakanGuler yazdı:
aspex yazdı:1-Birinci temel kural arka rüzgarla iniş planlayınız.
2-mümkünse suya inmeye birkaçmetre kala harnesten çıkıp suya atlayınız.
3-Boğulmamak için ekipmandan mümkün olduğunca uzaklaşmaya çalışınız.

Geri kalan bilgiler kenar süsüdür.



Böyle yanlış bilgilere kapılmayın arkadaşlar, suya atlamak falan :twisted: Doğru bilgileri öğrenmek için profesyonel bir yerden THK sertifikalı eğitim alın.

Yanlış olan neresi onu açıkla veya doğru olanı sen yaz bence.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #10 gönderen Human capital » 1 yıl 3 ay önce (28.03.2019, 23:30)

Bu konuda en onemli nokta,mental olarak hazirlikli olmak. Ama bizim insanlarimiz okuma ve bilgi olusturma konusunda biraz tembel olduklari icin,
saniyorum bu forumda cok onemli konular bile bir bilmece capinda yaziliyor. Devamli su kenarinda ucan arkadaslarimiz kendilerini yeteri kadar hazirlamalari gerekiyor. Suya atlama konusu kesinlikle yapilmamasi gereken bir sey. Cunki suyun uzerindeki satih bizim havadan yuksekligimizi
olcmemiz icin gerekli referans noktasi olmadigindan, pilot 15 m.yi 2 m. olarak algilayabilir. Asagida DHV forumunun 2018 kazalari ile ilgili yapilan
tartismalarinin oldugu linki iletiyorum. Orada 12 sahifede DHV nin guvenlik ile gorevlisi Karl Slezak Nepal,de bir kazayi anlatiyor. Bir akro pilotu
200.antreman ucusundan sonra son ucusta suya inmek plani yapiyor. Suya 2 m.kala harnesten cikip suya atlamak isterken 15 m.den atlayip oluyor.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... 018/page12

Su kenarinda ucan arkadaslara asagidaki ip kesici aleti alip harneslerinin hemen erisebilecekleri bir yerlerine monte etmelerini tavsiye ederim.
Ben sahsen harnesimde 10 yildan beri boyle bir bicakla ucuyorum. Bu kesici alet sadece kendi guvenligim icin degil,yardim etmek istedigim bir
pilotu kurtarabilmem icin de gerekli. 12 Yil once Amasya,daki Cengiz arkadasimizi 30 civarinda pilot suya atlayip kurtarmak istedigi halde basarili
olamadilar. O anda bir bicak bulamadik ve o guzel arkadasimizi kaybettik.

https://www.atlantis-onlineshop.de/line ... html?ref=8

Asagidaki pilotlar eski parasutleri ile yilda bir defa suya inme egitimi yapiyorlarmis.



Bu kazada ama en ciddi hata (arkadas kalkistan 1 dak. sonra hava muhalefetinden soz ediyor) havanin ucusa uygun olmadigidir. Orada o gun ya da
o saatte kalkis yapilmamasi gerekiyordu. Arkadaslarin bu konuda da ciddi olarak dusunmeleri gerekiyor.
Selamlar

Son beğenen muptela muptezel

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #11 gönderen Human capital » 1 yıl 3 ay önce (28.03.2019, 23:59)

Asagida su ile ilgili kazalar hakkindaki 2011 yilindaki baska bir tartisma sahifesi. Ilk yazidaki youtube filmine bakmanizi tavsiye ederim. Pilot hemen
sahil yakininda. Ama dalgalar onu 4-5 kisinin yardimina ragmen geri suya cekiyor.Kurtarma mucadelesi belki bize ders verebilir.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... ng-im-Meer

Son beğenen aspex


Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1430
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 91 / 15
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #12 gönderen aspex » 1 yıl 3 ay önce (29.03.2019, 08:21)

Arkadaşların yorumları ve verdikleri bilgiler için teşekkür ederim. Ordu boztepenin deniz kıyısında olması ve Hergün deniz üstü uçuyor olmanın verdiği bir rahatlık ve alışkanlıkla ben suya atlamayı tavsiye ediyorum.Devamlı karada uçan birini bırakın suya atlamayı deniz üstüne götüremiyoruz telsiz ile,ısrarla karada kalmak istiyor.Karada uçarken iniş yüksekliğini ayarlamak derinlik ölçmek zor bu suyun üstünde birkat daha zor elbet,
Suya atlama ile ilgili yazdıklarımda mümkünse diye bir kelime kullandım yukarıda, bu mümkünsenin açılımı ( yüzme biliyorsan,kendinden eminsen,derinlik hissini kaybetmemişsen, ekipmanın seni sıkıntıya sokacağını düşünüyorsan vb) gibi gibi faktörler.
Kısacası kendine güvenenler,suda ekipmanla boğuşmak yerine havada ben ekipmanla ilişiğimi kesmek istiyorum diyenler bu kararı versin.
Ben 2 metre kala suya atlayacak olanlardanım.Saygılar.

Son beğenen drcantay
Tarık YILDIRIM
Ordu Sportif Havacılık Kulüp Başkanı
Aircross Turkey Dealer
www.trfly.net
0533 32 497 42

Kullanıcı avatarı
Serkan ÖZTÜRK
Mesajlar: 65
Kayıt: 25.12.2005, 14:28
Ad Soyad: serkantheglider
Şehir: Giresun
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #13 gönderen Serkan ÖZTÜRK » 1 yıl 3 ay önce (29.03.2019, 10:30)

Arkadaşlar merhaba,
Konuyla ilgili araştırmamı biraz daha genişlettim.Ancak çeviri için malesef zamanım yok,(olduğu gibi koymak ise anlamlı gelmedi) bu sebeple kesin ifadeler kullanmadan özetlemeye çalışacağım.
Suya iniş ile ilgili farklı önerilerin olduğunu diğer forumlarda da gördüm.Sanırım bunun sebebi herkesin yaşanılan farklı tecrübelere göre getirmiş oldukları yorumlar. Dikkatinizi çekerim "yorumlar", bunları referans alarak "kesinlikle şöyle yapın veya yapmayın" gibi ifadeler sakıncalı olur kanaatindeyim. Çünkü her zaman aynı şekilde aynı koşullarda iniş yapmak mümkün olmamaktadır. Herkes de, uçuşta veya suda aynı fiziki ve mental yeterliliğe sahip değildir. Kişi, hava durumu (rüzgar yönü, şiddeti vs.),suya giriş pozisyonu (paraşüt normal uçuş formunu koruyor mu? vs.), suyun durumu (göl mü,nehir mi? deniz mi,dalgalı mı?, dalga boyu, derinliği vs.) gibi çokça değişkenler söz konusudur. Dolayısıyla paylaşılan bilgileri çöpe atmadan önce, bir kenara yazıp koşula göre hareket etmenin faydalı olacağını düşünüyorum.
Dikkatimi çeken bir diğer husus ise; uçuş bölgelerine göre tavsiyelerin değişiklik göstermesi. Örneğin Avusturya ve İsviçre'de harnesten kurtulup suya atlamak tavsiye edilmiş. Bu ülkeler deniz olmayan yerler. Yani indikleri su, göl vs. Diğer bazı yerlerde de, derinlik-yükseklik algısının kaybedilebileceğinden ötürü suya atlamak tavsiye edilmiyor.
Bıçak önerisinin yanısıra, can yeleği tavsiyesi söz konusu, ancak DHV nin yaptığı bir testte de sadece bir can yeleğinin testten geçtiği belirtiliyor. https://www.dhv.de/en/safety/safety-tes ... cket-test/

"Bilmeceler iyidir. Araştırmaya, öğrenmeye sevkeder. Çapı algıya göre farklılık gösterir. Bir problemdir. Eğitimde yeri vardır. Bkz. Problem çözmeye dayalı öğrenme (bolca kaynak var)"

Son beğenen muptela muptezel

Kullanıcı avatarı
drcantay
Mesajlar: 36
Kayıt: 12.05.2011, 15:43
Ad Soyad: İbrahim Cantay
Şehir: Ordu
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #14 gönderen drcantay » 1 yıl 3 ay önce (30.03.2019, 22:21)

Arkadaşlar aşağıda linkini paylaştığım bıçağı harnes omuz cebinde taşıyorum.Tavsiye ederim.

https://www.aliexpress.com/item/Outdoor ... 99719.html
TA7AIC
Baofeng , Wouxun , Kenwood
0535.849 99 54

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #15 gönderen Human capital » 1 yıl 3 ay önce (01.04.2019, 23:30)

Burada bircok arkadasin anlamadigi bir sorun var; uzun yillar ucus tecrubesi olan arkadaslarin neyi nasil yaptigi veya
yapabilecegi degil, konunun ozu buraya yazdiklarimizin ucusa yeni baslamis olan yada cok az ucusu ile ucus tekniklerini
henuz tam kavrayip aninda reaksiyon gosteremiyecek pilotlara yol gostermek. Tarik her gun ordu,da denizin uzerinde
ucabilir. (ki onun cok iyi pilot oldugunu biliyorum.) Ama henuz uzerindeki kanadi hissedemeyen ,seyrek ucan
ve yeteri kadar ucus refleksleri gelismemis pilotlarin onun yaptiklarini yapabilmelerini beklemek yanlistir ve bu tur arkadaslar
icin tehlikeli olabilir. Bu noktada tecrubeli arkadaslarin bir sorumluluklari var. Yeni baslayan pilotlara destek cikmak.
Maalesef orada insanlari 8-10 defa ucurduktan sonra artik sen pilot oldun diye lisans veriyorlar.

Biz burada kucuk ucuslar harici 40 yuksek ucustan sonra lisans alan yeni pilotlara en az bir iki sene destek cikiyoruz.
tabii ki pilot isterse, yanlis anlasilmasin diye yaziyorum, bu sadece pilotun istemesi durumunda olur. Ayrica sunu boyle yap
bunu boyle yapma da demeyiz. Ama dusuncemizi soyleriz karari kendisi verir. Bir sure sonra bu arkadaslar oldukca
gelistiklerinde,zaten bu surede aramizda da belli bir dostluk olusmustur. Her ucus eylemimiz hem bizim icin guvenli hem de
keyifli olur. Bulmaca da cozeriz, girgir da geceriz. Bu noktaya gelebilmek icin tabiki biraz emek harcamamiz gerekli.
Bence sizler de aranizda boyle bir atmosferi yaratabilirsiniz.Ve bu hepimiz icin de yararli olur.

Aranizda Dani Loritz ismini taniyanlar vardir. Kanat ve yedek yapimcisi, test pilotu, akro pilotu, ve taninmis bir guvenlik
kursu yoneticisi. Pilotlarin su kontagi ile ilgili ayrintili bir yazisini DHV forumu guvenlik sahifesinden aldim. Maalesef bunu
turkceye cevirecek kadar zamanim yok. Belki aranizdan bir arkadas yapabilir.

Hallo zusammen,

an meinen Sicherheitstraining habe ich schon einige hundert Teilnehmer aus dem Wasser gefischt oder raus fischen lassen. Dabei ist das Verheddern mit den Leinen tatsächlich ein entscheidendes Detail, dass einem schnell in Bedrängnis bringen kann. Bei einer ungewollten Wasserlandung dürfte auch die fehlende Vorbereitung wenig zur Bewahrung der Ruhe beitragen. Eine Wasserlandung anlässlich eines Sikus mit Schwimmweste und Rettungsboot ist etwas ganz anderes als bei einer nicht geplanten Wasserung im Meer.
Grundsätzlich sind moderne Schirme mit weniger Leinen bestimmt angenehmer, als Schirme älteren Jahrganges. Deswegen jedoch auf einen alten Schirm zurückzugreifen ist bestimmt auch falsch gedacht. Dyneema Leinen haben eine kleinere Dichte als Wasser und schwimmen in der Regel an der Wasseroberfläche. Das Verheddern mit Dyneemaleinen ist somit eher seltener als mit Aramidleinen. Wenn man jedoch mal in den Leinen drin steckt, spielt der Leinen-Typ keinen Rolle mehr.

Eine viel grössere Rolle spielt aus meiner Sicht das Gurtzeug. Die meisten Schnallen an Gurtzeugen lassen sich nicht unter Zug öffnen. Im Wasser hat man unweigerlich Zug auf den meisten Schnallen am Gurtzeug. Der Protektor zieht nach oben, der Körper sinkt nach unten und die Schnallen haben so schon mal genügend Zug, dass man sie selber kaum mehr auf kriegt. Besonders schwierig ist es mit den Liegegurten, bei denen man nebst Get-Up auch noch Beinsack, Frontcontainer, Cockpit und alles möglich vor sich zu öffnen hat, bevor man aus dem Gurzeug aussteigen kann. Dabei ist der Beinsack beim Schwimmen auch im Weg und dies entschärft die nervliche Belastung in der Situation auch nicht wirklich.

Tatsächlich wäre ein Öffnen der Bein- und Brustgurte im Flug eine Möglichkeit. Es ist auch gar nicht nötig frühzeitig aus dem Gurt ins Wasser zu springen. Es reicht schon, dass man nach der Landung im Wasser umgehend den Leinen und dem Schirm entschwimmen kann. Ein frühzeitiges Abspringen erachte ich auch als unkalkulierbar gefährlich zumal nicht nur die Höhe zum Wasser sondern auch die Wassertiefe nur schwer abschätzen kann.
Es ist jedoch so, dass solche Wasserlandungen selten lange Vorlaufzeit gewähren. Meist passieren sie aus einem falsch kalkulierten Landeanflug heraus. Die Piloten versuchen bis zuletzt das Trockene zu erreichen. Der Pilot ist primär damit beschäftigt den missglückten Anflug zu korrigieren. Dabei denken sie nicht oder nur wenige Sekunden vor der Wasserung an die Problematik einer Wasserlandung. In dieser kurzen Zeit irgend welche Schnallen zu öffnen ist schlicht unmöglich und somit ist die Theorie in einem Risikomanagement oder Notfallplan eher unrealistisches Wunschdenken.

Ich glaube auch, dass Brandung, Wind, überschlagende Wellen und Strömung, Wassertemperatur die Überlebenschancen bei einer Wasserlandung empfindlich beeinflussen. Eine Landung ausserhalb der Brandung ist bestimmt einfacher als in der Brandung. Doch wird jeder bis zum Ende versuchen den Strand zu erreichen. Ein cooles Abdrehen raus ins Wasser ist schon wenigen hart gesottenen Könnern vorbehalten und die werden doch auch eher selten mit verschätzten Landeanflügen konfrontiert. Also auch hier viel theoretisches Wunschdenken aus dem Bürosessel aus, dass einer wirklichen Vorbereitung für solche Notfälle wenig dienlich ist.

Am Ende bleibt die Flugtechnik, die Landetechnik so zu schulen, dass ungeplante Wasserlandungen nicht vorkommen. Ich denke da ist die Stellschraube anzusetzen und diese Stellschraube dürfte auch am einfachsten zu bewegen sein. Selbstverständlich ist es eine der unbequemsten Stellschrauben und auch die Schraube die am meisten Geld und Zeit benötigt und vor allem ist es die Stellschraube die einen gefestigten Charakter voraussetzt.

In dem hier zur Diskussion anstehenden konkreten Fall erachte ich es als wichtig, dass die Küstenfliegerei nicht pauschal schlecht geredet wird. Portugal bietet in dieser Disziplin einmalig schöne und auch einfache Fluggebiete. Diese pauschal zu verteufeln ist falsch. Darüber hinaus erachte ich es als wichtig, dass man das Fluggebiet in diesem Fall genau und korrekt benennt. Der Unfall ereignet sich im Fluggebiet "Praia do Meco" und nicht wie von Lucian beschrieben in Sesimbra! In Sesimbra gibt es ebenfalls ein Fluggebiet mit knappen 200m Höhenunterschied. Das rein dynamisch angeströmte Fluggebiet am Strand von Meco ist Küstenfliegerei. Die Sanddünen und Felsküsten sind dort nur wenige Meter (20-25m) hoch. Der Landeplatz bei beiden Flüggebieten liegt am Strand, wobei der Strand in Meco besonders lang ist und somit besonders einfach zu sein scheint. Der entscheidende Unterschied der beiden Gebiete und daher auch die Wichtigkeit der genauen Benennung ist die Ausrichtung. Sesimbra liegt in einer Bucht die Richtung Süden ausgerichtet ist. Der Strand von Meco ist Richtung West-, bis West-Nord-West ausgerichtet. Dies ist aus diesem Grund entscheidend, dass Fronten, Wetterwechsel und auch die entscheidend starken Winde in der Regel aus Westen auf die portugiesische Küste treffen. Die Wellen, die Meeresströmung wie auch die daraus resultierende Brandung ist im Golf von Meco immer grösser und stärker als in Sesimbra. Insbesonderer die Strömung vor dem Strand in Meco ist bekannt, dass sie unscheinbar und unberechenbar sein kann. Diese Tatsache hat schon mehrere Menschenleben gefordert. Erst im Winter 2013/14 wurden sechs feiernde Studenten von der gefährlichen Strömung erfasst und in den Tod gerissen.

Wie eingangs erklärt, wäre es falsch das Fliegen an der Küste zu verteufeln. Unfälle und auch Anhäufungen von Ereignissen haben in unserem Sport oft dazu geführt, dass Fluggebiete und Reisedestinationen einen voreilenden Nebengeschmack erhalten haben (ich denke da an die kanarischen Inseln, an die Dolomiten an das Wallis oder dergleichen).
So tragisch dieser Vorfall ist, darf und soll er nicht über die Schönheit des Küstenfiegens vorverurteilen. Ganz besonders die einmalige Landschaft der portugiesischen Küste und die Gastfreundschaft dieses Landes würden unberechtigterweise das einmalig tolle Urlaubsland diskreditieren.
Wie bei allen Flügen und bei allen Reisen in fremde Fluggebiete ist die gute Vorbereitung entscheidend. Die fluggebiets- und wetter-gerechte technische Voraussetzungen sind die Grundlagen für einen sicheren Flug mit grösst möglichem Spassfaktor.

Der Grund weshalb ich mich für die Sache einsetze liegt darin, dass mir das Land inzwischen ans Herz gewachsen ist. Mein Vater lebt seit einigen Jahren wenige Autominuten vom Unglücksort entfernt. Sein Wohnsitz ist auch Ausgangspunkt für die von uns angebotenen Flugreisen in das Land. Meine Freude an diesem Land und den tollen Menschen und einmaligen Fluggebieten wird dieser Unfall nicht trüben. Ich hoffe auch, dass noch viele Piloten und Reiselustigen dieses letzte unverdorbene Paradies Europas besuchen und sich daran erfreuen werden.

Ich wünsche allen eine tolle und unfallfreie Saison!

Dani

X-Dream Fly

Bu kisi cok bol zamani oldugu icin yazmadi bu uzun yaziyi. Hatta Dani,nin hic bos zamani yok ama derin ve genis
tecrubelerini bir kisinin bile olsa kaza yapmasinin onleyebilme ihtimalini dusunerek yazdi.

Buraya herkesin dogru bildigi seyleri yazmasi bence iyidir. Bircok konuda birden fazla cozumler olabilecegi gibi,hangi cozumun
nerede daha uygun oldugunu hemen kavrayamayabiliriz. Ama onemli olan bence hangi tehlikelerin olabilecegi konusunda
pilotlarda belli bir duyarlilik gelismesini saglamak. Bu anlamda karsi gibi duran dusunceler bence yararlidir.

Karadenizdeki arkadaslar bildikleri gibi ucmaya devam edebilirler,ama ben yine de Van,daki arkadaslara daha onceki uyarilarimi
tekrarlamak isterim. Ibrahim Cantay , eski bir kanat ipi kesme denemesi yaparak bicagi test etmeni tavsiye ederim.
Selamlar

Asagidaki film akar suda parasutle inisten sonra hangi problemler olusabilecegini biraz olsun anlayabilecegimize bir ornek.


Son beğenen Kolebek

Kullanıcı avatarı
Serkan ÖZTÜRK
Mesajlar: 65
Kayıt: 25.12.2005, 14:28
Ad Soyad: serkantheglider
Şehir: Giresun
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşüt ile suya düşmek teknikleri ve dikkat edilecekler

Mesaj #16 gönderen Serkan ÖZTÜRK » 3 hafta 1 gün önce (22.06.2020, 21:44)


Son beğenen aspex



“Genel Tartışma” sayfasına dön