1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Dünyanın en iyi DHV2 Yamaç Paraşütü nasıl olur?

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (25.12.2007, 14:03)
gönderen SkyCloud
Hedef : Mükemmel ve kusursuz, yüksek performanslı (DHV2 veya Afnor Performans veya EN B/C sertifikalı) bir yamaç paraşütü. Kullanımı özel beceri ve teknik gerektirmeyen, kusursuz tasarım ve kaliteli üretilmiş, kıskandıran yüksek performans ve cezbedici görünümlü bir kanat.

Bir çok eski veya yeni üreticinin sürekli geliştirerek piyasaya sürdüğü kanatlar günümüzde oldukça yüksek standartlara ulaşmış durumda. Fakat her geçen gün daha da yukarıya çekilen performans, emniyet ve kalite seviyeleri nedeniyle yeni bir modelin ufak tefek klasik ve standart beklentilerden daha fazla gelişime sahip olmasını başarmak oldukça zor.
Zaman zaman değişik örneklerde görüldüğü üzere; yerini aldığı bir önceki model kanadın olumsuz huylarından kurtulmak ve bütün iyi taraflarını muhafaza etmek kolay değil. Yeni model bir sürü geliştirilmiş yeniliklere sahip olabilir fakat çoğu zaman yerini aldığı kanatla kıyaslandığında gerilediği özellikler de olacaktır.
Yeni veya ilk defa çıkarılan kanatlarda da genellikle bu duruma rastlanır. Bir sürü şey geliştirilmiştir fakat çoğunlukla bir sonra çıkacak aday model için de bir istek listesi hemen yapılmaya başlanır.
Dolayısıyla piyasaya yeni çıkan bir üretici firmanın marka ve modelleri biz pilotlar için tamamen sürprizlerle doludur ve yüksek risk taşımaktadır ve bu kanatların en iyi olması pratikte mümkün değildir. Yeni marka ve modellerin performans, kalite ve tutarlılığından bahsetmek için en az 3-4 senenin geçmesi gerekir. Tek avantaj bu tür yeni ve ilk çıkan marka ve modellerin oldukça ucuz olmasıdır. Riski alıp almamak ise bireysel olarak pilotlara kalmıştır.

Buradakiler tamamen şahsi görüşlerim / beklentilerim / düşüncelerimdir. Her sey doğru ve tam olmayabilir, gözden kaçırdığım veya yanlış bildiğim bazı noktalar veya mantık hataları olabilir.

Önemli Not : Bir kanadın DHV2 veya Afnor Performans veya EN B/C sertifikalı olması yeterli bir başlangıçtır. Bu raporların içeriğinin ve detaylarının başkaca hiç bir önemi YOKTUR. Çünkü bir kanadın kapandıktan sonra nasıl açıldığıyla pek ilgilenmiyorum. Önemli olan kapanmaması veya kapanmalara karşı çok dirençli olmasıdır.

Mükemmel kanadın sahip olması gereken muhtemel bazı teknik özellikler :
Toplam kg aralığı : 95 – 115 kg
Projected aspect ratio : > 4,40
Arc ratio : > 1,275
Kanopi ağırlığı : < 6 kg
Toplam ip uzunlugu : < 300 m
Minimum hız : < 21 km/h
Maximum hız : > 55 km/h
Raw performans : > 9.0

*Sade, temiz, düzgün görünüşlü fakat kaliteli işçilik ve ince detaylara sahip.
*Mümkün olduğunca uysal, Acro amaçlı tasarlanmamış, rahat kalkış, sade uçuşla mesafe katetmeyi sağlayan, türbülansta agresif olmayıp eğlenceli ve iyi uçuş hissi veren.
*Düz kalkış : Çok önemli olmasa da orta hızlı ilk yüklenmeden sonra kesintiye uğramadan tepeye gelen, bir kaç adım sonra yüklenme hızı ve kuvveti devam etmese veya biraz düşse bile yere yığılma eğilimi olmayan, kendiliğinden tepeye gelip bekleyen.
*Ters kalkış : Az dikkat gerektiren, aşırı yan yatsa bile kolaylıkla kontrol edilen, gayet güzel ve düzgün ve orta hızla yükselerek tepeye gelen, yüksek rüzgarda eksenel sapmaları C/D kolonlarıyla kolaylıkla kontrol edilen, aşırı hızla yukarı fırlaması ihtimali olmayan.
*Dönüşlerde handling : Frenleri orta sertlikte, %50 frenden önce biraz daha sertleşen ve sonrasında biraz daha sertleşen özelliklere sahip, yanal açılanmalarda (bank angle) frenlere tepkisi yumuşak ve uysal. Yalpalama (‘pitch’) kontrolü pilotun otoritesine bağlı olarak çok uyumlu.
*Bir uçtan bir uca (spanwise) kumaş gerginliği çok yüksek ve herhangi bir yanal hareketlenme gözlemlenmeyen, kolonlardan pilota gelen bilgiler ise bir miktar yumuşatılmış halde fakat kanopideki en ufak değişimi stres yaratmadan pilota ileten dengede.
*Hangi şartlarda, nasıl, ne kadar ve ne sıklıkta kapandığı değil yüksek hızlarda kapanmalardan sonra hiç fren uygulanmasa ve ağırlık aktarılmasa bile rotasını 45 dereceden daha fazla saptırmadan düz uçuşa geçen ve sonra küçük bir fren darbesiyle problem yaratmayacak şekilde yumuşak ve kontrollü açılan.
*Yanal hareket ve rota kontrol (Roll and yaw control) : Orta yumuşaklıkta ilk fren basıncına sahip, dinamik ve yüksek performansı ile oldukça dar dönüşler yapan. Gerektiğinde dönüşlerde ağırlık kaydırma etkisini iyi yansıtan fakat verimli dönüşler için aslında buna ihtiyacı olmayan ve/veya sadece uygun oranda frenin yeterli olduğu bir kanat.
*Yüksek hava hızı ve az fren ile dar dönüşlere oturabilen ve termik dinamizmini kullanan, keskin dönüş sonrası yanal salınımda (roll) dalgalanmayan ve yanal açılanması (bank angle) fazla artmayan, devamlı dizginlenmeye çalışılmayan (coordinated flight), merkez izinden (flight path) sapmayan, canlı ve tok uçan.
*Yalpalama (pitch) kontrol : Kendi bildiği gibi öne saldırma eğilimi olmayan, öne salınımlarda emniyetli bir noktada kendini önceden otomatik durduran yani oto-yalpalama özelliğine sahip, yalpalama kontrolünü frenler vasıtasıyla pilotun otoritesine bırakabilen, türbülanslı ortamda dizginlenmesi veya kontrolu gayet kolay olan ve dolayısıyla yalpalama kontrolu çok iyi dengelenmiş.
*Oto-yalpalama özelliği sebebiyle yere yakın dar dönüşleri en minimum spine girme riski ile oldukça yavaş hızda ve verimli yapan, dönüşe başlandığında dalma eğilimi olmayan ve dönüşlerde doğru açıda sabitlenip kalan.
*Fren mesafesi yeteri kadar uzun, kademeli çekildiğinde spine yumuşak giren ve spin çıkışında aşırı atlar saplarlık yapmadan düzgün ve iyi huylu davranan.
*Performans : Handling faktöründen ödün verilmeden hız düşünülerek tasarlanmış, ne kadar hızlı uçulursa performansı o kadar artan fakat çöküşü aynı oranda artmayan.
*B stall : B kolonları ilk çekim kuvveti orta sertlikten biraz fazla, çok kolay B stall olan ve bu esnada dengeli ve dönüş eğilimi bulunmayan ve bırakıldığında derin stall eğilimi görülmeyen.
*Kulak Kapaması kolay ve yumuşak, %30 dan fazla kapanma ile dengeli uçuş ve yüksek çöküş hızı sağlayan, çekili ipleri tutması kolay ve yumuşak, ağırlık aktararak etkin manevra kabiliyetine sahip bir kanat.

İnşallah birgün böyle bir kanat yapılır

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (25.12.2007, 15:42)
gönderen ymcbayraktar
İnşallah birgün Sayın Akın Gökbulut'un bu dilegi gerçekleşir üreticilerde bu yolda ilerlerler ama 6-7 m civarındaki ip boyu nasıl 3 m ye düşürülecek merak ediyorum

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (25.12.2007, 16:10)
gönderen SkyCloud
Sadece iplerin dağılım tasarımı (line layout) konusunda radikal yenilikler sonucu 6-7 metrelik ip boyunu kısaltmadan da toplam ip uzunlugunu 300 metrenin altina indirmek mumkun. Fakat cok ince ve zorlu bir yük dagilimi ve kanat uzerinde dogru secilmis baglanti noktalarini tasarlamak ve pratikte yani test ucuslarinda bu tasarimin calistigini kanitlamak gerek. Ve kapanma durumlarinda kravat olma riski de onlenmis olacak.

Zaten su an uctugum kanadin toplam ip uzunlugu 286 metre ve yukarida belirttigim kendi kriterlerimin yarisindan fazlasina sahip. Sadece ben daha cok sey istiyorum ve hayal ediyorum kagit uzerinde de olsa.
Dolayisiyla her sey mumkun.
Yukarida belirttigim ozellikler hayal degil ve cok yakinda standart ozellikler haline bile gelebilir.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (25.12.2007, 20:24)
gönderen baytur
:arrow: Sayın Akın Bey'in yukardaki yazısını zevkle okudum. Böyle içeriği olan yazılarından dolayı kendisine teşekkür etmekten kendimi alamadım. İnsanlar hep yanlışları görme ve onları eleştirme eğilimindeler. Yanlışın yanlış olduğunu ispatlamak bu durumu gözlemleyen insanlara pek bir şey katmıyor. Aksine yanlış yapanın reklamının yapılmasına, mazlum gibi görünmesine ve hatta haklı olduğunun düşünülmesine sebep olabiliyor. Onun yerine Akın Bey'in yaptığı gibi polemik yaratmadan doğru bilginin verilmesi bana sanki en iyi söylenecek sözmüş gibi geliyor.
:idea: Ayrıca bilgili ve tecrübeli kişiler sahip olduklarını bu forumda paylaşmazlarsa, cahil ve işten anlamayanların fikirlerini okumaktan başka bu forumda bir şey bulamayacaklardır.
:?: :!: Bu yazıyı okuyana kadar güvenli kanat kavramının pek anlamlı olmadığını, güvenli uçuşun olduğunu düşünüyordum. Ama şimdi yukardaki özeliklerin daha çoğuna sahip olan kanadın daha güvenli olacağını düşünüyorum.
:) Akın Bey'e Saygılarımla.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (26.12.2007, 15:24)
gönderen SkyCloud
En iyi, en saglam ve en guvenli kanada veya ekipmana sahip olmanin pilot psikolojisi uzerinde olumlu bir etkisi vardir muhakkak. Fakat bunun tuhaf yaratiklar olan insanlar uzerinde olumsuz etkileri gorulebilir ve saglam karakterli normal pilotlar bile olmadik durum ve sartlarda oto-kontrolden cikarak olmadik riskler almaya baslayabilir. Neyse burasi da aklimizin bir kosesinde dursun.

Yamac Parasutuyle ucuslarda en onemli olay aktif pilotajdir yani etki-tepki ve aktif ucus reflekslerinin oturmus olmasidir.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (28.12.2007, 17:00)
gönderen SkyCloud
Dünyanın en iyi Yamaç Paraşütünü tanımlarken kumaş ve iplerden bahsetmeye pek gerek duymamıştım. Gelen bazı sorulara istinaden şahsi tercihim olarak ve bugünkü güncel üretimler itibarıyla kısaca ;
*Kanopi Kumaşı : özellikle üst tarafı 45g Skytex Evolution 2.0 (NCV 9092 E85A) olmalı, alt tarafı 40g olabilir.
*İpler : Liros PPSL, kanopi bağlantıları ise ince Dyneema.

Bunlar çok da önemli değildir ama ne tür malzeme kullanıldığı kalite ve özenli imalat yapıldığı hususunda bir nebze de olsa iyi bir işarettir. Güven duygusunu artırır.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (02.01.2008, 11:34)
gönderen SkyCloud
Bu konuda bilgisi veya fikri olanlar veya eklemeler yapmak isteyenler buraya gonul rahatligiyla yazabilir, bunda hic bir sakinca yok ve herkes memnun olacak ve faydalanacaktir.

Fakat bazilari hala iddialarini desteklemek yerine baska yerlerde ve basliklar altinda atip tutmaktadirlar ve cesitli serzenislerde bulunmaya ve alttan calismaya devam etmektedirler.
Bu arkadaslari medeni cesarete davet ediyor ve eger en ufak da olsa bir seyler biliyorlarsa onlari burada yazmaya ve tartismaya davet ediyorum. Anca fikirleri ve hayallerimizi carpistirarak kendimizi gelistirebiliriz. Belki de ben yanlis biliyorumdur, dogrusunu ogrenirim.

Bir sey bilmiyorsaniz bari susun, okuyun, ogrenin.
Bir sey biliyorsaniz paylasin, bilgi buyusun.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (17.09.2008, 15:10)
gönderen Desparadox
Mükemmel kanadın sahip olması gereken muhtemel bazı teknik özellikler :
Toplam kg aralığı : 95 – 115 kg
Projected aspect ratio : > 4,40
Arc ratio : > 1,275
Kanopi ağırlığı : < 6 kg
Toplam ip uzunlugu : < 300 m
Minimum hız : < 21 km/h
Maximum hız : > 55 km/h
Raw performans : > 9.0



Merhaba Akın bey ben daha yeni başlıyorum ve kanatları araştırıyordum.Ama sanırım şimdiye kadar ölesine bakmışım.Bir kanadın bir çok özelliğe dikkat edilerek seçilmesi gerektiğini sayenizde farkettim ve bu kadar ayrıntılı olabileceğini hiç düşünmemiştim.

Yukarda verdiğiniz kanat teknik özellikleri profösyonel pilotlar içinmi acaba yoksa başlangıç için kullanılan kanatlar içinde geçerlimi bu konudada aydınlatırsanız sevinirim ve başlangıç için nasıl bir kanat kullanılmalı

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (17.09.2008, 17:56)
gönderen derajan
reklam degil
ama söyle bi düşününce su gun alsam diyorum adwance sigma7 alırım...
sanki bu kanadı özetlemişsin...
2 el satan yokmu alacam valla...

kaliteli işçilik,
55/39/23 km/h
1,2 m/s › 39 km/h
9,0 - 9,3 (9,3)
Cross
EN-C

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (17.09.2008, 20:48)
gönderen gerenimo
Akın abi valla sana helal olsun bu forumun bilirkişisi sen ol abi verdiğin bilgiler çok değerli ve önemli tam bizde arkadaşlarla dün bu mevzu üzerinde kritik yapıyorduk yusuf kardeşinde dediği gibi sigma 7 doğru adres gibi nitelikler onu işaret ediyor sanki alternatifide nova ra sanki ama dahada araştıracağız sanırsam yararlı bilgilerinden dolayı sana teşekkür ediyorum abi ALLAH TÜM PİLOT ARKADAŞLARIMA KAZASIZ BELASIZ UÇUŞLAR NASİP ETSİN SEVGİ VE SAYGILARIMLA ABDURRAHMAN GÖKSU.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (18.09.2008, 02:02)
gönderen ucarimanda
Selam Akın Abi,
Bazı eksik noktalar var, ben de kendimce katkıda bulunmak isterim.
En iyi DHV 2 kanadı deyince kim için olduğunu da belirtmek gerekiyor sanırım.

çünkü bahsi geçen kanat tarzı bazı pilotları güven hissi ile havada taşırken bazı genç ve dinamik pilotları tatmin etmeyebilir. Aslında ekol muhabbeti. Alman tarzı ile fransız tarzı; yüksek pasif güvenlik (tok uçuş hissi) ile enerji-havayı takip etme.

Malesef belirtmeliyim ki Nova ve Advance benzeri kanatlara alışanlar sonradan daha dinamik kanatlara kolay adapte olamıyorlar. çünkü hislerine değil kanada güvenerek aktif uçuş becerilerini pek geliştirmiyorlar. Bu anlamda anlatılan kanat, bir üst seviyeye geçmek isteyen pilotu çok geliştirmeyebilir ama o tarzı seven kişiyi de yıllarca keyifle uçurabilir.

Sonuçta herkesin beğenisi, istekleri, becerisi, tarzı farklı. Sayısal değerlerin hiçbir anlamı yok.

saygılar
yigit

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 4 yıl önce (25.04.2009, 17:38)
gönderen SERKANYARLILAR
Buradakiler tamamen şahsi görüşlerim / beklentilerim / düşüncelerimdir. Her sey doğru ve tam olmayabilir, gözden kaçırdığım veya yanlış bildiğim bazı noktalar veya mantık hataları olabilir.


Akın bey burada kişisel görüşlerini ve beklentilerini aktarmış kendisine tşk. Bu arada Yiğit arkadaşımızda iyi bir noktaya değinmiş. Fakat bence işin özü ; kanatlar tasarımcıların beklentilerini, ürün üstüne yansıttıkları halidir. Bu da şu sonucu doğuruyor. Nasıl her araba kişinin kullanım beklentisini karşılamıyorsa, paraşütte de aynı koşullar geçerli.
Her pilotun bir uçuş grafiği ve tarzı vardır. Kanatlarında öle tabiki. Bu nedenle kanat alımı yaparken keşke diyorum. Satılan paraşütü test şansımız olsaydı. Yani her zaman mümkün olamıyor bu. Genelleme yapmak konusnda biraz şüpheliyim o :) nedenle.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (23.11.2011, 19:10)
gönderen SENERARSLAN
Akın abi ozone deltayı önceden sen tasarlamışsın gibi bir durum çıktı ortaya. 3-5 şey hariç kalanları dediğin gibi üretmişler

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (23.11.2011, 20:12)
gönderen SkyCloud
Sanirim 4-5 sene onceki model olan Nova Ra'nin o zamana gore ne kadar ileri duzey, yuksek performansli ve mukemmel tasarimli bir DHV2 kanat oldugunu tekrar vurgulamak gerekiyor.

Ancak bu sene itibariyla Ra ayarinda veya biraz daha gelismis Ozone Delta gibi kanatlar piyasaya cikarilabildi.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.11.2011, 17:47)
gönderen afsin
akın abi senin öngürelerini kanat firmaları yeni yeni uygulamaya koyuyor..
geleceği gören ve düşünen fikirlere devam 2016 ne olacağını görelim..


afşin

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (10.12.2011, 02:13)
gönderen ebuatac
Akin beyin hayal ettigi EN B/C Reflex kanadi 2010 nun nisan ayindan itibaren kulanmaya basladim.
Kapanmasi zor oldugu kadar da hizli bir reflex kanat Max hizi 67 . Paramotor icin uretilen bu kanat ayni zamandada motorsuz ucuslardada mukembel.

Sanirim 2012 de artik ucak kanadinda oldugu gibi, isin cilkini cikartip flaplarda ekliyen firmalar olabilir.

Kisacasi Akin beyin 4 yill önce kurgusunu kurdugu kanadin bu gun gercek olmasi
sevindirici.
Akin bey gibi teknik bilgilerinden faydalanan turkiye firmalari geklecegin kanadini uretmesi elbetde gururumuz olur.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (07.02.2012, 10:52)
gönderen salvadorhasan
paylaşımlar gerçekten güzel..

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 1 yıl önce (08.05.2012, 09:39)
gönderen re_kor08
AKIN BEY; SİZLERİ GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM. SAYGILARIMLA.[code][/code]

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 8 ay önce (04.08.2013, 02:34)
gönderen muhammet ılgın
Akın bey ağzınıza yüreğine sağlık...

Gönderilme zamanı: 9 yıl 5 ay önce (20.10.2014, 10:37)
gönderen realramtha
teşekkürler akın bey