Kapanmalar ve Hava Hızının Korunması

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
baytur
Mesajlar: 138
Kayıt: 09.09.2007, 19:25
Ad Soyad: Bayram Turgut
Şehir: İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen baytur » 8 yıl 2 ay önce (28.07.2009, 22:30)

Mutlu, yeni başlıyacaklardan birisi iseniz bu başlık altında yazılanlar sizin kesinlikle anlamaya çalışmamanız ve dikkate almamanız gereken konular. Benim nacizane önerim sizin ilk hedefinizin doğru bir eğitmenden iyi bir eğitim almak olmalıdır. Bunu yaparsanız merdivenleri adım adım çıkarsınız, başınıza beklenmedik bir durum gelmez ve vakti geldiğinde bahsi geçen konular yerli yerine oturur.




Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 660
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Aktif Pilotaj en önemli...

Mesaj #22 gönderen takyonxxx » 3 yıl 3 ay önce (07.07.2014, 14:18)

Aktif pilotaj reflekslerin ve beyinciğinizin, çokça uçarak öğreneceği en güzel şey.. Amaç kanadı olması gereken yerde ve hızda kafanızın üzerinde tutmak..biraz da huyuna gitmek..ne kadar hız okadar basınç...ne kadar irtifa o kadar güvenlik..ne kadar yumuşak etki..okadar yumuşak tepki...
Sonuç olarak ekteki Muharremin çevirdiği aktif pilotaj dökümanı defalarca okunup uygulanıp anlaşılırsa..yeni başlayanların da hiç bir sorunu kalmayacaktır...mutlaka okuyunuz...
Dosya ekleri
Aktif.Pilotaj.pdf
(566.38 KiB) 284 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 146
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen ahmetsen » 3 yıl 2 ay önce (07.08.2014, 11:27)

Kendinize iyi bir eğitmen bulun. ASLA ACELE ETMEYİN...
Ahmet ŞEN / AUK - Ankara Uçuş Kulübü

reyhan
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

yamaç paraşütü

Mesaj #24 gönderen reyhan » 2 yıl 9 ay önce (05.01.2015, 14:52)

Merhaba,
Adnan Menderes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ABD’de doktora yapmaktayım. Yamaç paraşütüne katılan siz değerli üyelerin deneyimlerini araştırmaktayım. Bu kapsamda aşağıda linki bulunan anketi yürütmekteyim. Yalnızca 10 dakikanızı alacak bu anketi doldurarak bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Ankette paylaştığınız bilgiler yalnızca bilimsel bir araştırmada kullanılacaktır. İşbirliğiniz için şimdiden teşekkür eder, iyi günler dilerim.
Reyhan.
Anket linki aşağıdadır.
https://docs.google.com/forms/d/1ABz2sp ... =send_form

Kullanıcı avatarı
cegoo
Mesajlar: 46
Kayıt: 06.05.2015, 16:41
Ad Soyad: Cengiz Karadiz
Şehir: Manavgat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen cegoo » 2 yıl 4 ay önce (19.06.2015, 11:59)

Konuyu baştan sona okudum. Bende başlangıç eğitimini THK da tamamlamış, P2 pilotaja sahip biriyim. Kilo limitlerime uygun DVH1-2 kanat aldım.Alanya da p4 seviyesindeki Tandem uçan arkadaşlarımın telsiz yardımı ile uçuş saatimi ve pilotajımı geliştirmeye çalışıyorum. Bu hobi de çok yeniyim ve henüz uçuş saatım,23 sorti, 40 dk.
Herne kadar eğitimler de emergency durumlarda ne yapılacagını öğrendiysek bile Allah göstermesin acil bir durumda, birakın gerekli müdahaleyi yapmayı, daha ne oldugunu, neyin yanlış oldugunu saptayabilecegimi pek sanmıyorum.Herhalde böyle bir duruma düşersem,yapacagım şey yedek atmak olurdu. Böyle birşey ile karşılaşmamak için kanadı sürekli tok tutmaya, genellikle çeyrek fren ile uçmaya gayret ediyorum.
Aslında şu aşamada bir bütçe ayırıp, profosyonel pilotların eğitim programlarına dahil olup, öyle uçmak lazım diye düşünüyorum,ama şu an maddiyat olarak buna pek uygun değilim.
Bu durumda yapılacak en iyi şey, uçmamak mı?? yoksa telsiz yardımı
ile tecrübeli arkadaşlardan yardım alarak uçup, kanadı sürekli tok tutmak mı??

Kullanıcı avatarı
alibasar
Mesajlar: 19
Kayıt: 01.03.2012, 23:21
Ad Soyad: Ali Başar Özcanlı
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen alibasar » 2 yıl 4 ay önce (19.06.2015, 16:36)

Sana yardım edenleri tanımıyorum ama seviyeleri p4 iken tandem ucuran kisilerin edebilecegi yardımdan supheliyim. (Belgeleri p4, seviyeleri daha yukarda da olabilir ama bir egitmenin yerini alamazlar. ) Profesyonel egitim almadan, gercek bir egitmen desteği olmadan su sartlar altinda ucman dogru degil. Acil durum yasama olasiligin her zaman, her havada mevcut. Bunlari zamani geldiginde tecrube ederek, yalnizca seviyene uygun olan havada, egitmen gözetiminde ucman gerekiyor. Aksi takdirde hobi olarak yaptığın bir sporu gereksiz yere daha riskli, tehlikeli hale getirmis olursun.


Kullanıcı avatarı
cegoo
Mesajlar: 46
Kayıt: 06.05.2015, 16:41
Ad Soyad: Cengiz Karadiz
Şehir: Manavgat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen cegoo » 2 yıl 4 ay önce (19.06.2015, 17:21)

THK dan zaten başlangıç eğitimini aldım.Alanyada uçan arkadaşlar yıllardır tandem uçan arkadaşlar. Dolayısı ile benden kat kat daha iyi seviyede pilotaja sahip kışıler.Bu arkadaşların gözetiminde, onların uygun dedıgı havalar da uçmanın ne gibi mahsuru olabilir?
Profesyonel egitim derken, bu işi belli bir ücret karşılıgı eğitim veren kişileri kast ediyorsanız,şu anda öyle bir eğitim alma durumum yok.
THK da kurs da hocalarımız tarafından bize söylenen, kendinize uygun limitli dogru bir kanat aldıktan sonra , mutlaka bir süre sizden daha tecrübeli kişilerin gözetiminde uçmamızdır.
BU durumda uçmayı bırakalımmı??

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 111
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen SULUMANDELTA » 2 yıl 3 ay önce (27.06.2015, 17:05)

cegoo alibasar daha dogrusunu soyluyor. yine de sen bilirsin

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 143
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

tecrübe

Mesaj #29 gönderen ugurci » 2 yıl 3 ay önce (27.06.2015, 18:16)

biaralar sıv egitimi için 100 saat ucus sınırı vardı. gercekci olmak gerekirse hangi eğitmen eğitim verdiği kişiye 100 saat boyunca ucuslarında rehberlik yapıyor.sonraları bu sınır 50 saate hatta 20 saate kadar düşürüldü. geniş yelken bandı olan bölgeler dısında cogu zaman 100 saat için minimum 1000 civarında uçuş yapmak gerekir. bu nedenle tecrübeli ucucuların gözetiminde uygun hava sartlarında ucus sayısı ve saatini artırmakdısındaki öneeiler ütopik kalıyor.

Kullanıcı avatarı
semihyalcin
Mesajlar: 1
Kayıt: 06.08.2015, 21:26
Ad Soyad: Semih Yalcin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen semihyalcin » 2 yıl 2 ay önce (06.08.2015, 21:30)

baya bilgilenmiş olduk :)



“Genel Tartışma” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok