2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 4 yıl önce (28.07.2009, 22:30)
gönderen baytur
Mutlu, yeni başlıyacaklardan birisi iseniz bu başlık altında yazılanlar sizin kesinlikle anlamaya çalışmamanız ve dikkate almamanız gereken konular. Benim nacizane önerim sizin ilk hedefinizin doğru bir eğitmenden iyi bir eğitim almak olmalıdır. Bunu yaparsanız merdivenleri adım adım çıkarsınız, başınıza beklenmedik bir durum gelmez ve vakti geldiğinde bahsi geçen konular yerli yerine oturur.

Aktif Pilotaj en önemli...

Gönderilme zamanı: 9 yıl 8 ay önce (07.07.2014, 14:18)
gönderen takyonxxx
Aktif pilotaj reflekslerin ve beyinciğinizin, çokça uçarak öğreneceği en güzel şey.. Amaç kanadı olması gereken yerde ve hızda kafanızın üzerinde tutmak..biraz da huyuna gitmek..ne kadar hız okadar basınç...ne kadar irtifa o kadar güvenlik..ne kadar yumuşak etki..okadar yumuşak tepki...
Sonuç olarak ekteki Muharremin çevirdiği aktif pilotaj dökümanı defalarca okunup uygulanıp anlaşılırsa..yeni başlayanların da hiç bir sorunu kalmayacaktır...mutlaka okuyunuz...

Gönderilme zamanı: 9 yıl 7 ay önce (07.08.2014, 11:27)
gönderen ahmetsen
Kendinize iyi bir eğitmen bulun. ASLA ACELE ETMEYİN...

Gönderilme zamanı: 8 yıl 9 ay önce (19.06.2015, 11:59)
gönderen cegoo
Konuyu baştan sona okudum. Bende başlangıç eğitimini THK da tamamlamış, P2 pilotaja sahip biriyim. Kilo limitlerime uygun DVH1-2 kanat aldım.Alanya da p4 seviyesindeki Tandem uçan arkadaşlarımın telsiz yardımı ile uçuş saatimi ve pilotajımı geliştirmeye çalışıyorum. Bu hobi de çok yeniyim ve henüz uçuş saatım,23 sorti, 40 dk.
Herne kadar eğitimler de emergency durumlarda ne yapılacagını öğrendiysek bile Allah göstermesin acil bir durumda, birakın gerekli müdahaleyi yapmayı, daha ne oldugunu, neyin yanlış oldugunu saptayabilecegimi pek sanmıyorum.Herhalde böyle bir duruma düşersem,yapacagım şey yedek atmak olurdu. Böyle birşey ile karşılaşmamak için kanadı sürekli tok tutmaya, genellikle çeyrek fren ile uçmaya gayret ediyorum.
Aslında şu aşamada bir bütçe ayırıp, profosyonel pilotların eğitim programlarına dahil olup, öyle uçmak lazım diye düşünüyorum,ama şu an maddiyat olarak buna pek uygun değilim.
Bu durumda yapılacak en iyi şey, uçmamak mı?? yoksa telsiz yardımı
ile tecrübeli arkadaşlardan yardım alarak uçup, kanadı sürekli tok tutmak mı??

Gönderilme zamanı: 8 yıl 9 ay önce (19.06.2015, 16:36)
gönderen alibasar
Sana yardım edenleri tanımıyorum ama seviyeleri p4 iken tandem ucuran kisilerin edebilecegi yardımdan supheliyim. (Belgeleri p4, seviyeleri daha yukarda da olabilir ama bir egitmenin yerini alamazlar. ) Profesyonel egitim almadan, gercek bir egitmen desteği olmadan su sartlar altinda ucman dogru degil. Acil durum yasama olasiligin her zaman, her havada mevcut. Bunlari zamani geldiginde tecrube ederek, yalnizca seviyene uygun olan havada, egitmen gözetiminde ucman gerekiyor. Aksi takdirde hobi olarak yaptığın bir sporu gereksiz yere daha riskli, tehlikeli hale getirmis olursun.

Gönderilme zamanı: 8 yıl 9 ay önce (19.06.2015, 17:21)
gönderen cegoo
THK dan zaten başlangıç eğitimini aldım.Alanyada uçan arkadaşlar yıllardır tandem uçan arkadaşlar. Dolayısı ile benden kat kat daha iyi seviyede pilotaja sahip kışıler.Bu arkadaşların gözetiminde, onların uygun dedıgı havalar da uçmanın ne gibi mahsuru olabilir?
Profesyonel egitim derken, bu işi belli bir ücret karşılıgı eğitim veren kişileri kast ediyorsanız,şu anda öyle bir eğitim alma durumum yok.
THK da kurs da hocalarımız tarafından bize söylenen, kendinize uygun limitli dogru bir kanat aldıktan sonra , mutlaka bir süre sizden daha tecrübeli kişilerin gözetiminde uçmamızdır.
BU durumda uçmayı bırakalımmı??

Gönderilme zamanı: 8 yıl 8 ay önce (27.06.2015, 17:05)
gönderen SULUMANDELTA
cegoo alibasar daha dogrusunu soyluyor. yine de sen bilirsin

tecrübe

Gönderilme zamanı: 8 yıl 8 ay önce (27.06.2015, 18:16)
gönderen ugurci
biaralar sıv egitimi için 100 saat ucus sınırı vardı. gercekci olmak gerekirse hangi eğitmen eğitim verdiği kişiye 100 saat boyunca ucuslarında rehberlik yapıyor.sonraları bu sınır 50 saate hatta 20 saate kadar düşürüldü. geniş yelken bandı olan bölgeler dısında cogu zaman 100 saat için minimum 1000 civarında uçuş yapmak gerekir. bu nedenle tecrübeli ucucuların gözetiminde uygun hava sartlarında ucus sayısı ve saatini artırmakdısındaki öneeiler ütopik kalıyor.

Gönderilme zamanı: 8 yıl 7 ay önce (06.08.2015, 21:30)
gönderen semihyalcin
baya bilgilenmiş olduk :)

Re: Kapanmalar ve Hava Hızının Korunması

Gönderilme zamanı: 5 yıl 6 ay önce (02.09.2018, 14:17)
gönderen Janjan
Hepsini okuduk, bilgi sahibi olduk, yuregibize saglik. Ben de baslangic pilotuyum ve bu tur teorik bilgilere cok onem veriyorum her defasinda bu sporla ilgili ne gorursem okumaya faydalanmaya calisiuorum, lakin bazi noktalarda , farkli pilotaj yetenegini kullanan denegimli pilotlarin farkli bakis acilari insanin kafasini karistirmiuor degil.

Bazi denegimli pilotlar baska digerleri baska hatta egitmenlerde baska soyluyor !

Anladigim kadariyla bazi noktalarda kanada mudahale sureci standarta oturmamis. Ornek vermek gerekirse:pompa!

Kimileri pompaya karsi kimileri pompadan yana. Bu her pilotun kendi gorusu mu yoksa yeni nesil kanatlarin bir ozelligi mi anlamak mumkun degil.

O yuzden bu sporu yapacak veya yapiyor olanlar icin genel gecer, herkes tarafindan kabul goren bir bilgi olsaydi daha guzel olurdu kanaatimce !

Bu arada soylemeden edemicem : tepkisizlik de ayni zamanda bir tepkidir

Sevgiler,saygilar...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Kapanmalar ve Hava Hızının Korunması

Gönderilme zamanı: 5 yıl 5 ay önce (26.10.2018, 14:36)
gönderen sevdalıdrn
Boş boş havada uçmanın neresi kötü yere iyi ve sağlam inebildikten sonra tabi :D