Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
616161
Mesajlar: 6
Kayıt: 24.11.2020, 22:43
Ad Soyad: Erdem dereli
Şehir: Istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #1 gönderen 616161 » 1 hafta 6 gün önce (29.03.2021, 01:54)

P2 aldım sonda p 3 e gittim ama ne hikmetse birnin olumsuz konusmasımı yoksa 3 ay ucmadıgım icinmi bilemiyorum tepeye gelfigim de ayaklarım ileri ilk gittigim gibi gitmedi ve kalks yapamadm kanadm yıkıldı sonra da 3 uncu denemem den sonra bıraktım bunu aşmak icin önerebilceniz bir sey varmı yükseklik korkusu mu derinlik korkusumu yahut konusulanlar danmı etkilendigimi tam olarak da bilmiyorum ama bildigim bunu aşıp en kısa süre de tekrar ucmak ve daha yuksek limitlere cıkıp yelken yapıp termik donup kendimi gelistirmek istiyorum simdi den yardımcı olacaklara selamlar tesekkurler


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 900
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 69 / 0
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #2 gönderen Human capital » 1 hafta 5 gün önce (29.03.2021, 13:28)

Selamlar Erdem,
Ilk once ucus yapmayip geri geldigin icin tebrikler.Bizlerde bircok sorun kendi seviyemizi bilmedigimiz halde kaba "cesaret" le ille kalkis yapmak istememizden kaynaklaniyor.Oradaki durumu anlayamadigina gore ucus bilgi ve tecruben yetersizdir.Ve sen dogrusunu yaparak kalkistan vaz gecmissin.
Saglikli ve uzun sureli bir pilot olabilmenin bence en onemli sarti; sartlarin ne oldugunu anlayabilmek,ve yetimizin bu sarlarda ucus yapmaya uygun olup
olmadigini farkinda olmaktir.Bence bir kere senin orada yalniz olmaman gerekiyordu.Bilmiyorum yaninda kimse var mi idi, ama ozellikle ilk yillarda ve belli bir ucus becerisi ve ritueli kazanmadan, ucuslarinda yanina birilerini alman onemlidir bence.

Ve en onemlisi ; Yer calismasi- Yer calismasi- Yer calismasi... Kanadi kumanda etmeyi ve kalkis aninda yaptigi egilme ve hareketleri dogru yorumlayarak
mudahele edip.kanadi yonlendirmenin en iyi, en az rizikolu ve de cok zevk yapan yolu yer calismasidir. Baslangicta yorucu gibi gelebilir,ama kanadi tanidikca ve ona istedigin figurleri yaptirabildikce en az ucustaki kadar zevk alirsin.Bu maalesef ulkemizde pek ciddiye alinmayan onemli bir alan.

Y. Parasutunun geleneksel yapildigi ulkelerde bir kaide vardir.Kalkis alaninda kanadi uzerine getirip on-onbes saniye tutamiyorsan,orada belli rizikolar
vardir.Ve burada kalkis yapmak icin iki yada uc defa dusunmen gerekiyor.

Baskalarinin ne dedigi ve ne yaptigi onemli degil,kalkis anini ve kalkis yapip yamayacagini ve de yerini kesinlikle kendin belirlemelisin.
Ucus hedeflerin konusunda hic baskalarini ornek alma. Mesafe yapmak, surat yapmak, akrobasi yapmak vs herkes icin degerli hedef olmayabilir.
Guzel bir dogada bes dakika ucabilmek bile cok zevkli olabilir.Sana zevk vereni yaparsan, daha basarili olabilirsin.

Ilk yillarda bir pilot grubu ile birlikte ucuslara gitmek onemli olabilir.Ama uzun donemdeki hedefin; her seyi tek basina yapabilmek olmalidir.
Kanadi sermek,toplamak,kalkis ve inis alanlarinin muhtemel rizikolarini anlayabilmek,acil durumda ne yapmak gerektigi vs vs . Butun bunlar sen
kendin anlayip karar verebilmelisin.Turkiye,de kalkis alanlarinda Saga ceek, sola ceeek ,kooos vs diye kalkan pilota bagirmak,disaridan yardim etmek
gibi gelebilir. Ama bu tarz mudaheler aslinda pilotun kendi gelisimini engelleyen "yardimlardir" ve bu uzun surede karar verme otonomini gelistirmeni
engeller. Yer calismasina yeteri kadar zaman ayirirsan kalkislarin kendine guvenli olur.Yani birilerine gobek bagi ile bagli olmak uzun surede senin
gelismeni engeller.

Uc ay ucmamak herkes icin bir sorun olabilir.Ucus refleksleri adalelerimiz gibi kullanilmadiklarinda eriyip yok olabiliyorlar. Uzun aradan sonra
en iyi baslangic yine yer calismasi yaparak olur.Benim cevremdeki pilot arkadaslarim ve ben de hep boyle yapariz.
Gelisme konusu her seyi ile senin elinde. Sana Akin Gokbulut,un eski ama hala cok gecerli bir yazisini dikkatle okumani da tavsiye ederim.

viewtopic.php?f=18&t=2608

Basarilar iyi ucuslar. Gelismelerini burada anlatirsan sevinirim ve belki baskalari icin de yararli olabilir.

Ibrahim

Son beğenen Excalibur

Kullanıcı avatarı
mstfa.ygrtcu02
Mesajlar: 3
Kayıt: 15.04.2020, 00:26
Ad Soyad: Mustafa Yılmaz YOĞURTCU
Şehir: Adıyaman
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #3 gönderen mstfa.ygrtcu02 » 1 hafta 4 gün önce (30.03.2021, 14:44)

tandem uçuş yapabilirsin

Kullanıcı avatarı
616161
Mesajlar: 6
Kayıt: 24.11.2020, 22:43
Ad Soyad: Erdem dereli
Şehir: Istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #4 gönderen 616161 » 6 gün 16 saat önce (04.04.2021, 16:35)

Tesekkurler yorumlarınız icin bende yer calismasına geri dondüm ve dediginiz gibi kanadmla daha cok yer calisması yapıcam kanadmn 14 yillık olması da buna etkenmis bir pilot arkadasmn deyimine gore zamanla kaldırması ucması gibi seyleri kaybedebilecegini soyledi bende gerekli yer calismalarini yapip sonra kilo limtlerime uygun bir kanat alicam ins

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 172
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 30 / 2
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #5 gönderen alp78 » 3 gün 16 saat önce (07.04.2021, 16:31)

Tecrübeli arkadaşlarınla veya bir klüple uçuşa gitmeni tavsiye ederim. Hatalarını söylerler.
Hatanın büyüğünü 14 yıllık kanadı alarak yapmışsın zaten..

Kullanıcı avatarı
M.Cakmak
Mesajlar: 3
Kayıt: 12.06.2019, 18:47
Ad Soyad: Muhammet Çakmak
Şehir: Aksaray // Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #6 gönderen M.Cakmak » 1 gün 10 saat önce (09.04.2021, 22:18)

Öncelikle Human Capital(ibrahim Çoban) hocam çok değerli tavisyelerde bulunmuş ve kritik noktalara değinmiş bilgilerini paylaştığı için çok Teşekkür ederim

Senin yaşamış olduğun durumu birçokez bende deneyimledim, bu tür durumlardan nasıl kurtulduğumu ve tavsiyelerimi paylaşmak istiyorum umarım senin için faydalı olur ve uçuşlarına devam edersin
öncelikle bir süre ara verdiğini belirtmişin eğer ara verdiysen önceliğinin uçmak değil bir miktar yer çalışması olması gerektiğini düşünüyorum çünki uzak kaldığında tabir caiz ise elin soğmuş olabilir üstelik sporda uzun yıllar geçirmemiş ve önceden yer çalışma seviyen biraz düşük ise senin için birazdaha kötü deneyimle sonuçlanabilir bu tür dumların dışında firsat buldukca eğlenmek için bile yer çalışman gerekli emin ol bu seni çok geliştirecek kandını tanıycaksın kendine olan güvenin artıcağı için daha rahat ediceksin

Eğer teğeye gittiginde o gün uçuş koşulları çok güzel bile olsa uçmak içinden gelmiyorsa hiç kendini zorlama ve uçma.Tepe bir yere gitmiyor başka bir gün uçabilirsin uçuşa fiziksel olarak ne kadar hazır olsanda piskolojik olarak hazır değil isen bunun sağlıklı olucağını sanmıyorum kendine biraz zaman ver bu süreç boyunca uçan pilotları gözlemle ve kendince yorumla "şurda bunu yaptı çünki...vb" gibi ve o gün yer çalışması yap daha sonra internetten videolar izleyebilirsin "kesinlıkle kaza videoları değil !!! " bu senin içindeki uçma ateşini harlıcaktir olumsuz videolar seni kötü etkiler ancak spordan kesinlikle uzaklaşma o gün yer çalışamıyorsan uçan arkadaşlarının kanatlarını katlamalarına yardımcı olabilirsin ancak kesinlikle spordan uzaklaşma

Konuşanlar ve olumsuz yorumlara gelince sana verebileceğim en güzel tavsiye benim Felaket tellaları olarak adlandırdığım sürekli kötü,olumsuz düşünen insanlardan ve gruplardan uzak dur bu tür insanlar her yerde vardır hep kendi uçuş sitillerinin güvenli olduğunu başkalarının yaptığı eylemleri güvensiz olarak nitelendiren kişilerdir Birde bunların farklı bir türü olan yorumcular var bu insanlar zamanında az veya çok uçmuş bir olumsuzluk yaşamış yada piskolojik kırılma noktasını geçememiş insanlardan oluşur ve bu insanlar uçuş bölgesine uçmaktan ziyade o topluluğun bir parçası olduğu için muhabet ve yorum yapmak için gelir bu muhabet ve yorum sırasında kendi hayal dünyasında uçar ve bunu sözleri ile çok güzel dile getirirler ancak sıra gerçek bir uçuşa geldiğinde elleri ayakları birbirine dolaşır. asla ve asla kulak asma pilot sensin ve eylemlerinden sen sorumlusun zamanala kendi limitini kavrıcaksın ve ona göre hareket ediceksin özelikle başlangıç aşamasında kim ne diyorsa sana doğru gelicek ancak zamanla doğruyu yanlışı ayırt edebiliceksın buna dikkat et


Eğer olumsuz bir durum yaşarsan kendine piskolojik ve fiziksel olarak toparlanmak için süre tanı ancak dediğim gibi spordan uzaklaşma .Toparlanma süresini çok uzatma eğer süreyi uzatır ve uçmaz isen bu korkun büyür hiç uçamaz bir hağle gelirsin . Bir korkun var ise seviyeni bilerek onun üzerine gitmen korkunu ve tedirginliklerini yenmende yardımcı olur. Bizler daha önce yaşamadığımız ve ilk defa yaşadığımız bir çok şeyden korkarız insan olarak bizim doğamız böyle


Kesinlikle başlangıçta eğitmeninin önerilerini dinle ve uçuş sırasında telsiz taşı, eğitmeninden seni gözlemlemesini talep et

Eğer kendini sürekli ğeliştirmek istiyorsan hep kendine bir hedef koy ancak hedeflerin ulaşılabilir olsun 15 sortin varken 40 km cross uçmak gibi uçuk hedeflerden kaçın örenğin alçak tepeden 10 sorti uçcam bu hedefini başardıktan sonra Yüksek tepeden uçmaya başlıcam ve burda 20 sorti atıcam bunuda başardıktan sonra kendım iniş yapabilir vaziyete gelicem ve pratikle bunu pekiştiricem.. vb vb Gibi


malzeme konusunda önerim raf ömrünü doldurmamış ( raf ömrü 10 Yıldır ) ve senin seviyene uygun malzemer seçmen gerekli ,ancak raf ömrünü doldurmuş ve az uçulmuş malzeler olabiliyor bunu kullanmak veya kullanmamak tamamen pilotun tercihidir ve güvenli olup olmadığı tartışılır eğer paraşütünün eski olduğunu veye malzemelerinden birine karşı güvenin az ve olumsuz bakıyor isen teste göndermeni öneririm testen gelen sonuç seni yönlendirir sonuç olumlu olursa malzemene olan güvenin artar rahat uçarsın

Umarım yardımcı olmuşumdur özelden mesajda atabilrsin elimden geldiği kadar yardımcı olmurum :) yanlışım varsa lütfen düzeltin :pls: güvenli uçuşlar :++:

Muhammet Çakmak


Kullanıcı avatarı
616161
Mesajlar: 6
Kayıt: 24.11.2020, 22:43
Ad Soyad: Erdem dereli
Şehir: Istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #7 gönderen 616161 » 15 saat 36 dakika önce (10.04.2021, 17:27)

Muhammet cok sagolasın zaten hocamin dedigi gibi yer calismalarina sıfirdan baslar gibi basladim ve daha once gormedigim hareketler ve hakimiytler kazandim havala rduzeldigin de de tekrar ufak tepe sortyleriyle baslicam ve sporu da birakmicam ins kanadmi gonderebilcem test icin bir yer onerebilirmisiniz bu konuda da yardimci olursaniz sevinirim

Kullanıcı avatarı
M.Cakmak
Mesajlar: 3
Kayıt: 12.06.2019, 18:47
Ad Soyad: Muhammet Çakmak
Şehir: Aksaray // Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Daha önce uctugum tepenin biraz daha limitlerini artırdıgım da gerileme oldu nasıl aşarım

Mesaj #8 gönderen M.Cakmak » 11 saat 28 dakika önce (10.04.2021, 21:35)

616161 yazdı:Muhammet cok sagolasın zaten hocamin dedigi gibi yer calismalarina sıfirdan baslar gibi basladim ve daha once gormedigim hareketler ve hakimiytler kazandim havala rduzeldigin de de tekrar ufak tepe sortyleriyle baslicam ve sporu da birakmicam ins kanadmi gonderebilcem test icin bir yer onerebilirmisiniz bu konuda da yardimci olursaniz sevinirim



Volkan övün Hocam var google ile arama yaparsanız sayfasına ulaşabilirsiniz sayfada test bölümünden detayları görebilirsiniz