Korku, tedirginlik ve heyecan kontrolü hakkında

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Mcfly
Mesajlar: 1
Kayıt: 01.11.2021, 21:29
Ad Soyad: Serkan Ayhan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Korku, tedirginlik ve heyecan kontrolü hakkında

Mesaj #1 gönderen Mcfly » 1 ay 6 gün önce (01.11.2021, 22:01)

Arkadaşlar merhaba, bir arkadaşımın tavsiyesi ile açıkçası çok da bilgi sahibi olmadan yamaç paraşütüne başladım. Daha 2 derse gittim. P2’nin ilk gününde birkaç yer hareketi sonrasında ikinci gün 30-40 metrelik bir tepeden hocamla 5-6 kez uçuş denemesi yaptık. Tabi ilk defa bi tarz bir spor yapmanın da etkisiyle havalanamadan düşme ve inişte sürüklenme gibi olumsuzluklar yaşadım. Bu da biraz gözümü korkuttu, aklıma devamlı daha yüksek bir tepeden havalanmaya çalışırken karşılaşabileceğim olumsuzluklar geliyor. Mesela havalanmak için koşarken havalanamamak, duramamak ve sonuçta kaza geçirmek gibi düşünceler geliyor aklıma. Birkaç siv videosu da izledim, stall vs. yaparken yaşanan serbest düşme vb. hareketler beni daha çok tedirgin etti ve acaba başlamakla doğru mu yaptım diye düşünmeye başladım. Bu tedirginliği ve korkuyu atamayacağım gibi hissediyorum. Tabi bu sporu keyif almak için yapmak isterken keyif yerini korkuya bıraktı. Tecrübeli arkadaşlar mümkünse fikirlerinizi almak isterim sizce ne yapmalıyım?


Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 22
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Korku, tedirginlik ve heyecan kontrolü hakkında

Mesaj #2 gönderen Gurbet Kusu » 1 ay 6 gün önce (02.11.2021, 11:04)

Ben YP egitimimlerimi disarda (Almanya-Avusturya) yaptigimdan dolayi aradaki egitim farkini gördüm.
Türkiyede daha iyi olan noktalar var, Yurt disinda daha iyi olan noktalar var
Ben kendi görebildigim kadarini
Türkiyede P2 seviyesinde yapilan agir yanlislar adi altinda Güvenlik ve Ucus teknigi bölümünde yazmistim.
Vaktin olursa bakarsin
Ben simdi kisaca olmasi gereken P2 egitimini kendi görüsümü buraya da yazayim.
Türkiyede egitim düz alanda basliyor ve Pilot adayi kosu sirasinda parasüte nasil Hakim olur onun baslangic egitimi veriliyor Buraya Kadar güzel ve Dogru
amma
Bu asamadan sonra Pilot adayi 30-40 metrelik bir tepeye cikartilip -- haydi aga sen ögrendin simdi kos ve uc bakalim- denmemeli
Pilot adayi hafif rampa olan yerden sifir irtifadan baslatilip, 2-5-7 gibi irtifalara cikarilip tekrar kosturulacak ve ayaklari kosu sirasinda bir yerden kesilecek,burdaki düsmeler ve sürüklenmeler ciddi seyler zaten olmaz, böylece Pilot adayi parasütün cökmesi ve düsme ye alisacak vs vs vs
Bu irtifa 10-15 metrede kisa bir süre durdurulup güvenli kalkis ve inisler saglanana Kadar artirilmayacak.
Egitmen adaydan emin olunca artik irtifa farki 30-40 lara cikartilip yeterli tekrarlarla pilotta güven olusana Kadar yaptirilacak
….
Yani bu korkun yersiz ve haksiz degil
Cünkü egitimde --bana göre-- erken bir ucus verilmis

bir hafif egimli tepe bul, onun asagilarindan basla ufak ufak yukarlara cik ve her mesefade birkac tekrar yap

O arada parasüt ne zaman havaya seni kaldirir,
ne zaman kaldirmaz bir his ve bilgi olusacaktir

Hangi rüzgarda ne Kadar kosacan veya ruzgarsiz havada ne kadar kosman lazim ne kadar mesafeye ihtiyacin var bunun bilgisi sende olusacaktir

**O zamana kadarda asla yüksek irtifa farklarindan ucma kardesim.
**Önce sistemi cöz
Sonra yukarlardan ucarsin
Bu bilgi ve tecrübe klasik metotda olusmadigindan Hakli olarak korkuyorsun

Sistemi cözdügünde bu korku otomatik olarak hafifleyip zamanla kalkacaktir

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1461
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 98 / 15
Pilot Menüsü: 

Korku, tedirginlik ve heyecan kontrolü hakkında

Mesaj #3 gönderen aspex » 1 ay 3 gün önce (05.11.2021, 08:16)

Serkan bey öncelikle size tavsiyem başilangıçta kesinlikle kaza videoları izlememeniz,zaten kaygılısınız bu videolar kaygılarınızı tetıkleyecektir....Alçak tepe ucuslarınızı uzun tutmaya çalışın,hocanızada bunu deklere edin,siz hazır oldugunuzda yuksek tepe uçuşuna geçin...bu sekilde yuksek tepe ucmayın bence...yer çalışmasını uzun tuttukça,kanada daha fazla hakim oldukca bu kafanızdaki olumsuzluklar tek tek azalacaktır....zamanınız varsa eğer çevrenızdeki ekiplerle hafta sonu uçuşlarına katılıp tepede arkadaşlarınızı izleyin.....Çok güvenli bir spordur....kazasız uçuşlar dilerim.
Tarık YILDIRIM
Ordu Sportif Havacılık Kulüp Başkanı
Aircross Turkey Dealer
www.trfly.net
0533 32 497 42