Tabiki burasi bir Forum ve hertürlü fikir ve duygular vede bilgiler paylasilsin diye acilmis.
Temelde Yamac parasütü tüm diger sporlar ve hobiler gibi bir zevk ve bir hayat felsefesi vede bireysel ugrasi alanidir diyebiliriz
Fakat bu konuda biz Türkiye vatandaslari diger ülkelere göre biraz farkliliklar gösteriyoruz
örnekleyeleim
Mesela ben Almanya/Avusturyada lisansimi aldim.
Esimede Türkiyede kurs aldirdim. (Hazir izine gitmisken hem egitim hem izin ikisini birarada cikartmak icin)
Dolayisi ile her ikisinide gördüm.
Burdaki hocalar Parasüt seciminde kesinlikle EN-A dan baskasini sana tavsiye etmez ve vermez.
Belli bir ucus tecrüben olsun vede yillik belli bir ucus sayisinin üstündeysen o zaman EN-B alirsin derler.
Daha henüz lisansimi almamisken izinde Pamukkaledeyken Ordaki bir hoca YP egitimi alacagimi duydugunda bana -Kardesim direkt EN-B ile basla
EN-A ile vakit kaybetme demisti
Ayni egilimi Türkiyedeki bircok egitimcilerde de gördüm (hepsinde degil ama cogunda)
Ben dedim acaba Alamanyalarda beni keklediler mi? Bosuna mi EN-A ile basladim
Lakin Türkiyede P3 egitim alan bir genc gitti kendine EN-B aldi ve ilk ucusunda Parasütün tepkileri hizli oldugundan oldukca endiselendi
Hatta - abi ben galiba birakacagim bu sporu tehlikeliymis dedi.
O an anladimki baslangic seviyesi icin illa EN-A ile baslamak hatta yillik ucus saati cogalmadikca EN-A da ilelebet te kalinabilinecegine karar verdim
Kendimde sert havalarda ucmayi daha cok sevdigimden EN-A nin benim icin ne kadar dogru bir secim oldugunu gördüm.
Egitimde diger temel farki eski yazilarimdan da bakabilirsiniz buraya tekrar almiyorum.
Herseyden evvel burda YP baslayanlarin nerdeyse tamamina yakini bu isi spor veya hoby olarak görür
Türkiyede ise görebildigim kadari ile
vede Bu Forumda okudugum kadari ile biranönce Tandem pilotu olup para kazanmak icin bu sporu sectiklerini görüyoruz
Anlasilir bir durum. Youtube da cikan birkac Tandemci de yilda birkac ay calistiklarini geri kalaninda kazandiklarinin yettigini
iddia edince genclerde hakli olarak - aga hem parasi var hem ortami genclere göre deyip bu ise girmek istiyorlar
Dogru mudur? bilemem ona herkes kendi karar verir.
Sadece su kadarini söyleyebilirim ki -tehlikeli bir durum
Fethiyede konustugum birkac tandemcinin bana anlattig kadari ile - Daha yeni ucmaya baslayanlar burada bazi firmalara girip hem cok
ucuza calisip hemde tandem egitimi ve tecrübelerini artiriyorlarmis
Bu her iki kesimin (tandemci ve firma) isine geliyormus
Bunlar ustalasinca biraz daha fazla para istediklerinde -firma yeni acemi tandemciler bulup onlarla calisiyormus.
Bana anlatilanin ne kadari dogru bilemem
Yarisi bile dogru olsa durum hic hos degil.

Gene burda forumda okuduklarimdan yola cikarak anladimki - bazi tandemciler eskimis ve ucusa pekte müsaid olmayan parasütlerini
-yeni gibi
yada
--cok az kullanilmis diyerek satiyorlarmis
Fethiye gibi günesi ve tuzu bol ortamlarda ipler ve bez ister istemez hizla asinir az kullanilabilir (belkide tamamen ucamaz) hale gelir
Parasütün gercek durumunu belirtmeden satanlar elbette Almanyada da vardir.
Burda nerdeyse tamamina yakini ticari kaygilardan uzak hobi maksatli bu sporu yaptigindan vede parasütün bir gecmis dökümani oldugundan
bu tarz yanlislari pek görmüyoruz
lakin illa heryerde bir iki cürük elma cikar
Yöneticilerin bu ise bakisi acisindan da degerlendirirsek.
Türkiyenin avantajli oldugu noktalar var.

Burda her yerden ucamazsin. Her ucus tepesinin bir sorumlusu vardir. Ucusa izin alinmamis hicbir yerden ucamazsin.
Bu hos degil
amma inis alanlari mutlaka düzenlenmistir. Nereye inecegini bilirsin(tabiki mesafe ucusu haric) yayalarda bilir burasi parasütcülerin inis alanidir
Türkiyede ucusa izinli tepeler var amma izni olmayan tepelerdende sorunsuz ucarsiniz. Yeterki kazaya sebebiyet vermeyin size dokunmazlar(genelde)
Lakin inis alanlari Türkiyede oldukca büyük problemdir. Mesela dünyanin YP incisi Babadagda takeoff harukulededir amma
inis alani düzenlenmemistir.
O yüzden sürekli kazalar olur. (Malum hem valilige hem kaymakamliga hem belediyeye defalarca inis alanlarini düzenlesinler diye yazdim hemde nerelere inis alani istedigimizi yazdim amma, amma....)

Bir felakette Kayseride görüyorum. Youtube den gördügüm kadari ile evlerin arasindaki bir futbol sahasina iniyorlar
inis alani dagin dibine olmali
ve
en düsük süzülme oraninda dahi inilebilecek bir yerde olmali
Sehir giderek büyüyor
ve
Daga dogru genisliyor
Yakinda dagin dibinde inilebilecek hicbir yerde kalmayabilir
Simdiden oraya temiz ve genis bir RESMI inis alani konmasi gerekir.
Kayserideki pilotlar valiligi bu konuda uyarir ve mümkün olabilecek alanlari gösterirlerse iyi olur

Yakinda tren kacmis olabilir
Simdilik bu kadarla kifayet edeyim
Yazi uzadi
begeni veya ilgi gelirse ilerde daha yazarim


Saglik ve huzurlu ucuslariniz olsun