TÜRKİYEDE YP URETIMI
Moderatör: Moderatör Ekibi
- tangoabi
- Mesajlar: 418
- Kayıt: 30.07.2005, 01:58
- Ad Soyad: Tamer Celik
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
TÜRKİYEDE YP URETIMI
ARKADASLAR MERHABA !!
YAMAC PARASUTU AKSESUAR HARNES VE BIRTAK MALZEMELER URETEN ULKERE BAKTIGIMIZDA BU ULKELER BIR KAC ORNEK OLARAK GUNEYDE ISRAIL BATIDA ISVICRE HOLLANDA ALMANYA AVUSTURYA POLONYA FRANSA ITALYA BULGARISTAN VE ESKI DOGUBLOKU ULKELERI KUZEYDE RUSYA ASYADA KORE VE BIR COK YER..... BURDA DIKKATIIMI CEKEN TURKIYEDE NE BIR URETIM VAR YADA BU KONUDA BIR CALISMA SANIRIM VE BU ULKELERIN YARINDAN COGU EKONIK OLARAK GERIDE YADA AYNI ULKELER.. BENIM MERAK ETTIGIM BUNUN TURKIYEDE URETILMEMESI... BIRKA FABRIKAYI INCELEDIGIM DE OYLE COK BUYUK BIR YER ALET EDAVAT GEREKTIRMEMESI ....
BENIM OGRENMEK ISTEDIGIM BU URETIMIN COK BUYUK BIR MALIYET GEREKTIMESI MI YOKSA TEKNOLOJI NOKSANLIGIMI YOKSA GIRISIMCILIK EKSIKLIGIMI .. BEN BU TEKNOLOJIYE VE EKONOMIYE VE GIRISIMCILIK RUHUNUN OLDUGUNA INANIYORUM ... AMA NEDENSE SU ANA KADAR BEN DUYMADIM TURKIYEDE BOYLE BIR URETIM MERKEZININ OLMADIGIDIR.
BU KONUDA BILGILI PILOTLAR YADA DAHA ONCE ARASTIRMIS ARKADASLAR OLDUGUNU DUSUNUYORUM ILGILI ARKADASLARIN BURAYA FIKIRLERINI VE VARSA ARASTIRMALARINI BIZIMLE PAYLASMALARINI BEKLIYORUM.. SIMDIDEN ILGILI ARKADASLARA TESEKKUR EDERIM ....
(ONURSAN ARKADASIMIZIN BU KONUDA KESIN BIR ARASTIRMASI VARDIR BEKLIYORUZ ))
SAYGILAR.......TANGOABI
YAMAC PARASUTU AKSESUAR HARNES VE BIRTAK MALZEMELER URETEN ULKERE BAKTIGIMIZDA BU ULKELER BIR KAC ORNEK OLARAK GUNEYDE ISRAIL BATIDA ISVICRE HOLLANDA ALMANYA AVUSTURYA POLONYA FRANSA ITALYA BULGARISTAN VE ESKI DOGUBLOKU ULKELERI KUZEYDE RUSYA ASYADA KORE VE BIR COK YER..... BURDA DIKKATIIMI CEKEN TURKIYEDE NE BIR URETIM VAR YADA BU KONUDA BIR CALISMA SANIRIM VE BU ULKELERIN YARINDAN COGU EKONIK OLARAK GERIDE YADA AYNI ULKELER.. BENIM MERAK ETTIGIM BUNUN TURKIYEDE URETILMEMESI... BIRKA FABRIKAYI INCELEDIGIM DE OYLE COK BUYUK BIR YER ALET EDAVAT GEREKTIRMEMESI ....
BENIM OGRENMEK ISTEDIGIM BU URETIMIN COK BUYUK BIR MALIYET GEREKTIMESI MI YOKSA TEKNOLOJI NOKSANLIGIMI YOKSA GIRISIMCILIK EKSIKLIGIMI .. BEN BU TEKNOLOJIYE VE EKONOMIYE VE GIRISIMCILIK RUHUNUN OLDUGUNA INANIYORUM ... AMA NEDENSE SU ANA KADAR BEN DUYMADIM TURKIYEDE BOYLE BIR URETIM MERKEZININ OLMADIGIDIR.
BU KONUDA BILGILI PILOTLAR YADA DAHA ONCE ARASTIRMIS ARKADASLAR OLDUGUNU DUSUNUYORUM ILGILI ARKADASLARIN BURAYA FIKIRLERINI VE VARSA ARASTIRMALARINI BIZIMLE PAYLASMALARINI BEKLIYORUM.. SIMDIDEN ILGILI ARKADASLARA TESEKKUR EDERIM ....
(ONURSAN ARKADASIMIZIN BU KONUDA KESIN BIR ARASTIRMASI VARDIR BEKLIYORUZ ))
SAYGILAR.......TANGOABI
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
selam hocam,
bu konuda bi araştırmam yok, ancak bildiğim - duyduğum, dünya çapında satışların çok sınırlı olduğu ve üreticileri tatmin etmediği.
senin de söylediğin gibi basit bi tekstil atelyesinde rahatlıkla bu iş yapılabilir. kalıp kullanarak kumaş kesme ve bunları birleştirmekten ibaret bi iş. ancak her zaman üreticinin karşısında çok büyük bi engel olan satış sorunu burada da karşına çıkıyo.
dünyanın çok iyi isim yapmış üreticileri bile satışlarından memnun olduklarını dile getirmediler hiçbir zaman. yeni bir üretici olarak ortaya çıkıp, yeni dizaynlarla (veya mevcut modelleri accık değiştirerek) piyasada yer etmek zaman alacaktır. ayrıca burada kime - kimlere hangi konuyla ilgili ne kadar patent ücreti dağıtman gerekecek, satışın (gerçekleşirse) masraflarını karşılayana kadar ne kadar zaman geçecek ve sermayen bu zamanı kaldırabilecek seviyede mi?
ar - ge başlıbaşına çok masraflı. bu işin de can damarı ar-ge. her neyse, kısacası bence olay tamamen işletme problemi. olmaz diye birşey yok, tabii ki olur. ancak pazarlama gibi bi sorun var. ayrıca dünyadaki üreticilerin hemen hemen hepsinin üretimlerini çin'de yaptıklarını da hesaba katarsan, şimdiye kadar kurulmuş yüzlerce üretici firmadan sadece çok azının ayakta kaldığını buna eklersen, benim fikrimin amerikancası "fizibil olmadığı"dır.
polat bu konuya çok daha hakim. bi ara zırt pırt yp üreticilerinin fabrikalarını geziyodu. o birşeyler yazarsa daha anlamlı olur (sesimi duyacağından şüpheliyim).
bu konuda bi araştırmam yok, ancak bildiğim - duyduğum, dünya çapında satışların çok sınırlı olduğu ve üreticileri tatmin etmediği.
senin de söylediğin gibi basit bi tekstil atelyesinde rahatlıkla bu iş yapılabilir. kalıp kullanarak kumaş kesme ve bunları birleştirmekten ibaret bi iş. ancak her zaman üreticinin karşısında çok büyük bi engel olan satış sorunu burada da karşına çıkıyo.
dünyanın çok iyi isim yapmış üreticileri bile satışlarından memnun olduklarını dile getirmediler hiçbir zaman. yeni bir üretici olarak ortaya çıkıp, yeni dizaynlarla (veya mevcut modelleri accık değiştirerek) piyasada yer etmek zaman alacaktır. ayrıca burada kime - kimlere hangi konuyla ilgili ne kadar patent ücreti dağıtman gerekecek, satışın (gerçekleşirse) masraflarını karşılayana kadar ne kadar zaman geçecek ve sermayen bu zamanı kaldırabilecek seviyede mi?
ar - ge başlıbaşına çok masraflı. bu işin de can damarı ar-ge. her neyse, kısacası bence olay tamamen işletme problemi. olmaz diye birşey yok, tabii ki olur. ancak pazarlama gibi bi sorun var. ayrıca dünyadaki üreticilerin hemen hemen hepsinin üretimlerini çin'de yaptıklarını da hesaba katarsan, şimdiye kadar kurulmuş yüzlerce üretici firmadan sadece çok azının ayakta kaldığını buna eklersen, benim fikrimin amerikancası "fizibil olmadığı"dır.
polat bu konuya çok daha hakim. bi ara zırt pırt yp üreticilerinin fabrikalarını geziyodu. o birşeyler yazarsa daha anlamlı olur (sesimi duyacağından şüpheliyim).
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
merabalar yp üretiminden önce kurs konusu var, ben dahil eli kolu bağlı bir sürü herif bekliyor kurs için, açıkça söylemek gerekirse ben malzemeleri aldıktan sonra da kurs alabilecegimden emin degilim bir sürü gene olumsuzluk var, ama almaya calısacam kursu,
ilk önce bu konuya bir eğilmek gerekmiyormu sizce?
ilk önce bu konuya bir eğilmek gerekmiyormu sizce?
- tangoabi
- Mesajlar: 418
- Kayıt: 30.07.2005, 01:58
- Ad Soyad: Tamer Celik
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
ORKO ARKADASIM MERHABA
O KONUYA DA ILGILENILIR ONUN ICINDE AYRI BIR BASLIK ACMAN GEREKMIYORMU ONUN YERI BU SAYFA DEGIL ....
AMA EGITIM KONUSUNDA SANA BIRKAC SEY SOYLEMEK ISTIYORUM..
SENIN EGITIM ALMADAN DHV-2 KANATLA UCUP BUYUK TEHLIKELER ATLATTIGIN ZAMANLARDA BU KONU COK KONUSULDU HEM EGITMENLER HEMDE FORUMDA COK KONUSULDU VE TEPKI ALDI DEDILER KI BU KADAR ISTEKLI BIR ARKADAS NASIL OLURDA EGITIM ALAMAZ YADA YETKILI BIR YERLERE ULASAMAZ.... SIMDI KONUYA GELELIM O SIRALAR BIR TAKIM MAILLER GELDI HATIRLIYORUM YAHOO DAHIL ORDA KONYADA CLUBLERDE VE UNUVERSITEDEKI EGTIMENLERDEN MAIL GELDI DEDIKLERI '' BU ARKADAS BIZE HIC MURACAT ETMEDI ETMIS OLSAYDI BIZ YARDIMCI OLURDUK DIYE YAZDILAR YARDIM SEVER OLDUKLARINI SOYLEDILER AMA GERCEKTE ILGILENIP ILGILENMEYECEKLERINI BILMIYORUM ..
SIMDI O HOCALARIMIZ DEMISTI GELSIN BIZ BIZ VERELIM KURSUNU..
SIMDI SEN GIT BAKALIM BEN GELDIM YARDIMLARNIZI BEKLIYORUM.. EGER DEDIKLERINI YAPMAZLARSA SENDE GEL BURDA YAZ SOZUNDE DURDU YADA DURMADI.. HERSEYDEN ONCE BUNU YAPTIN MI ARKADASIMM... YAPMADIYSAN YAP DERIM.. SENIN RENKLI BIR KISILIGIN VAR ORDAKI HERKESIN SENI SEVECEGINDEN EMINIM.....
O KONUYA DA ILGILENILIR ONUN ICINDE AYRI BIR BASLIK ACMAN GEREKMIYORMU ONUN YERI BU SAYFA DEGIL ....
AMA EGITIM KONUSUNDA SANA BIRKAC SEY SOYLEMEK ISTIYORUM..
SENIN EGITIM ALMADAN DHV-2 KANATLA UCUP BUYUK TEHLIKELER ATLATTIGIN ZAMANLARDA BU KONU COK KONUSULDU HEM EGITMENLER HEMDE FORUMDA COK KONUSULDU VE TEPKI ALDI DEDILER KI BU KADAR ISTEKLI BIR ARKADAS NASIL OLURDA EGITIM ALAMAZ YADA YETKILI BIR YERLERE ULASAMAZ.... SIMDI KONUYA GELELIM O SIRALAR BIR TAKIM MAILLER GELDI HATIRLIYORUM YAHOO DAHIL ORDA KONYADA CLUBLERDE VE UNUVERSITEDEKI EGTIMENLERDEN MAIL GELDI DEDIKLERI '' BU ARKADAS BIZE HIC MURACAT ETMEDI ETMIS OLSAYDI BIZ YARDIMCI OLURDUK DIYE YAZDILAR YARDIM SEVER OLDUKLARINI SOYLEDILER AMA GERCEKTE ILGILENIP ILGILENMEYECEKLERINI BILMIYORUM ..
SIMDI O HOCALARIMIZ DEMISTI GELSIN BIZ BIZ VERELIM KURSUNU..
SIMDI SEN GIT BAKALIM BEN GELDIM YARDIMLARNIZI BEKLIYORUM.. EGER DEDIKLERINI YAPMAZLARSA SENDE GEL BURDA YAZ SOZUNDE DURDU YADA DURMADI.. HERSEYDEN ONCE BUNU YAPTIN MI ARKADASIMM... YAPMADIYSAN YAP DERIM.. SENIN RENKLI BIR KISILIGIN VAR ORDAKI HERKESIN SENI SEVECEGINDEN EMINIM.....
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
eee yp üretilecek tamam bunları kim test edecek, ali bey yoksa sizmi, testinizden geçmeyen kanatları bana gönderin ben geçiririm testten heralde thk dan test edilir yanılmıyorsam, hani kanatlar dhv 1-2-3 diye isim alıyor ya, artık thk 1-2-3 diye gider heral...! şaka biyana türkiyede kanat üretilse çok harika olur bence, düşünsenize sıfır paraşüt 1 milyar bilemedin 1.5 milyar, of beeee ağzımdan bal akıyor resmen. O günleride görecezmi kine yaf? inşallah diyerekten mektubuma son veriyom.
- Ucarikarga
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 18.10.2005, 00:34
- Ad Soyad: Serhat Güneş
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yamaç Paraşütü üretimini basit bir tekstil işi olarak görmemek bence bu konuya iyi bir başlangıç olur.Uçan birşey yapmak çok kolaydır.Önemli olan o uçan şeyin güvenlik ve performansıdır.
Yamaçparaşütü tasarımında bilgi-birikim ve üretim aşamalarındaki testler çok önemlidir.Günümüzde kanat üzerindeki akışla ilgili hesaplamaları yapan programların tamamı sabit kanatlar(uçak kanatları, helikopter pervaneleri vs.) içindir.Yamaçparaşütünün esnek bir yapıda olması, uçuş esnasında yapısının sürekli değişkenliği, bu programların gerekli hesaplamaları doğru bir şekilde yapmalarını zorlaştırır.Bu nedenle kanat tasarımcıları, belli bir seviyeye kadar bilgisayarda tasarım yapıp, ortaya bir prototip çıkartır ve test pilotları uçuşlarda ip boylarını, hücum açısını vs. değiştirerek denemeler yaparlar...
Ortaya bir kanat çıkardığımızı var saysak, bu kanadın gerekli testlerinin yapılması, DHV veya Afnor gibi kuruluşlardan sertifika alması , bildiğim kadarıyla pahalı süreçler.
Sonuçta elimizde maliyetli ve pazarı dar bir ürün var. Biz bu işe gönül vermiş insanlar olsak bile bu maliyetleri karşılayacak insanlar karlı bir iş olmadığını düşünecektir büyük ihtimal:)
Bütün bunlardan, uçan birşey yapabileceğimiz, fakat bunun büyük ihtimal uluslararası rekabete giremeyecek ve geçerli sertifikalara sahip olmayan bir kanat olacağı sonucu çıkıyor.
Saygılar....
Yamaçparaşütü tasarımında bilgi-birikim ve üretim aşamalarındaki testler çok önemlidir.Günümüzde kanat üzerindeki akışla ilgili hesaplamaları yapan programların tamamı sabit kanatlar(uçak kanatları, helikopter pervaneleri vs.) içindir.Yamaçparaşütünün esnek bir yapıda olması, uçuş esnasında yapısının sürekli değişkenliği, bu programların gerekli hesaplamaları doğru bir şekilde yapmalarını zorlaştırır.Bu nedenle kanat tasarımcıları, belli bir seviyeye kadar bilgisayarda tasarım yapıp, ortaya bir prototip çıkartır ve test pilotları uçuşlarda ip boylarını, hücum açısını vs. değiştirerek denemeler yaparlar...
Ortaya bir kanat çıkardığımızı var saysak, bu kanadın gerekli testlerinin yapılması, DHV veya Afnor gibi kuruluşlardan sertifika alması , bildiğim kadarıyla pahalı süreçler.
Sonuçta elimizde maliyetli ve pazarı dar bir ürün var. Biz bu işe gönül vermiş insanlar olsak bile bu maliyetleri karşılayacak insanlar karlı bir iş olmadığını düşünecektir büyük ihtimal:)
Bütün bunlardan, uçan birşey yapabileceğimiz, fakat bunun büyük ihtimal uluslararası rekabete giremeyecek ve geçerli sertifikalara sahip olmayan bir kanat olacağı sonucu çıkıyor.
Saygılar....
- tempus
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 26.05.2005, 16:05
- Ad Soyad: Mevlut Karadeniz
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Turkiye de yamaç paraşütü üretimi yapılabilir. Yeterki talep olsun hemde yapılan ürünler teknik olarak üst seviyede olurlar. Şu anda talep azlığı nedeni ile bu yatırım cazip degil. İkinci el piyasası bile yeterince canlı degil. Bunun için bilinçli bir ikinci el piyasasının olması gerekiyor. Hele bu sporda yeni başlıyanlar pahalı bir yatırıma ilk elden girmek istemezler. Malzemeler çok pahalı ve bu sporu yapmakda pahalı bir faaliyet. Bunun yanında yamaç paraşütü çok tehlikeli bir spor olarak tanıtılmış. Kısaca olumlu reklamı ülkemizde yapılmıyor. Bu sporla ilgili kaza haberleri verilirken bile bu sporun tehlikesinde söz ediliyor. Bana göre üretim yapılabilir ama yeterli bir talep olmazsa başlanılan üretim bile yarım kalabilir. Şu anda ölüdenizde Erdal Akkuş un haricinde tamirat yapan birini bile bulmak mümkün degil. Öncelikle Ankara ve İstanbul da yamaç paraşütü ve aksesuarlarının tamirat ve bakımını yapacak kişi ve kuruluşların olması çok önemli. Buna gerçekten ihtiyacımız var.
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
meraba ben yamaşüt video clip seyretmekten çok hoşlanırım bilgisayarın başına ne zaman otursam bi kaçtane video seyrederim bazen arkadaşlarım yanımda otururken, aa ne güzel bişey buya keşke bende böyle uçabilsem dedikleri çok oluyor, hiç, bu neya diyeni oturmadı yanıma, uzun lafın kısası tanıtım olduktan sonra, ama iyi bir tanıtım, ve sürekli, bi kere göster geç olmaz, eminim binlerce kişi bu işi yapmaya karar verecektir, o zaman yp üretimide olur ve havadaki yamaşüt trafiğinden uçamassınız, konya yaklaşık 2 milyon nufuslu ve konyanın yerlisi olarak merkezde sanırım bir ben varım, kendimi tek başına kalmış ulema gibi hissediyorum ilçelerde yp var ama il...! mesleği gereği burda olup yamaşüt sporunu yapanlar var bi kaçtane ama, ben hemşehrilerimle uçmak istiyorum kardeşim, gerçi üç gündür tepeden uçmadan iniyorum rüzgarsızlıktan, eğer bi dahaki gidişimdede rüzgar olmazsa üfleye üfleye kaldıracam kanatı, BOL TANITIMLI, KALABALIK, RÜZGARLI, ÜFLEMELİ,..VS VS UÇUŞLAR
- Cenap Kahyaoglu
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 20.11.2005, 23:34
- Ad Soyad: Cenap Kahyaoglu
- Şehir: Singapore
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam,
Ben 1998 yılında üretim için bir girişimde bulundum. Polonya ve İngiltere'de bu işin hesaplarını yapan ve kesimini yapan şirketler ile anlaşıp benim isteklerim doğrultusunda bir eğitim kubbesi prototip olarak dikildi. Kopya falan değil, tamamen sıfırdan tasarımı yapılmış bir kubbe.
Neyse, getirdik Ölüdeniz'e ve orada birtakım testler yapıldı ve çok başarılı geçti. Her konuda mükemmel bir kubbe. O zamanlarda "Albatros" adlandırmıştık. Sıfırdan o konuma gelene kadar birkaç bin $ çıktı cebimden ve sadece bir kubbe uçuyordu.
2 adet daha yapıldı ve ACPUL testi için Monaco'ya gidildi. Test yapıldı ve başarı ile sonuçlandı. Sadece o test için 10 bin $ harcadım.
Neyes, bu aralarda benim tandem pilotu olarak yetiştirdiğim arkadaşlar ilgi gösteriyordu bu kubbeye ve eğitim vermek istedikleri için tabi benden bilgi almak istiyorlar. Kısacası, fiyatı ne olacak soruyorlar. Hesap kitap derken ben onlara dedim, bakın ben size bu yıl bunları maliyetine vereceğim, maksat havada görülsün ve tanıtımı olsun. Para kazanmak istemiyorum ama zararım da olmasın.
KDV ve diğer giderler dahil 1150 ABD$ fiyat verdim. O arkadaşlar bana, iyi güzel fakat ben İsrael'den Apco alırım 1100$ ile dediler.
Bakın, en yakın arkadaşlar her akşam 50-100$ barlarda hesap öderken benim projemi bir 50$ fark için desteklemediler. Tabi, onlar seçme hakkına sahip. Kıscası, ticari açıdan rekabet etmek bu piyasada son derece zor. Ancak şu olur (ki genelde o oluyor zaten) bir atölye dikim yapar ve sen marka koyarsın üstüne ve satarsın. Ama gelip atölye kurup dikim falan yapmak mantık işi değil, ticari intihardır. Gerçekler acı ama durum bu işte.
Üretim basit bir tekstil atölyesinde yapılır diyenler var. Hayır, maalesef okadar kolay değil. Tabiki, son derece yüksek teknoloji gerekmiyor ancak birtakım aletler ve tecrübe gerekmektedir. Örneğin, kumaşı lazer ile kesmek zorundasınız çünkü lazer kesim yerini eritip açılmasını önlemektedir. Bu sadece bir örnek..
Tavsiyem şu, uzakdoğu ülkelerinde çok ucuza ve en iyi işcilik ve en kaliteli ham madde ile paraşüt üretilmekte. O atölyelerden biri ile anlaşıp marka basın üstüne olay bitti. Zaten bütün markalar onu yapıyor.
Saygılar
Cenap Kahyaoglu
Ben 1998 yılında üretim için bir girişimde bulundum. Polonya ve İngiltere'de bu işin hesaplarını yapan ve kesimini yapan şirketler ile anlaşıp benim isteklerim doğrultusunda bir eğitim kubbesi prototip olarak dikildi. Kopya falan değil, tamamen sıfırdan tasarımı yapılmış bir kubbe.
Neyse, getirdik Ölüdeniz'e ve orada birtakım testler yapıldı ve çok başarılı geçti. Her konuda mükemmel bir kubbe. O zamanlarda "Albatros" adlandırmıştık. Sıfırdan o konuma gelene kadar birkaç bin $ çıktı cebimden ve sadece bir kubbe uçuyordu.
2 adet daha yapıldı ve ACPUL testi için Monaco'ya gidildi. Test yapıldı ve başarı ile sonuçlandı. Sadece o test için 10 bin $ harcadım.
Neyes, bu aralarda benim tandem pilotu olarak yetiştirdiğim arkadaşlar ilgi gösteriyordu bu kubbeye ve eğitim vermek istedikleri için tabi benden bilgi almak istiyorlar. Kısacası, fiyatı ne olacak soruyorlar. Hesap kitap derken ben onlara dedim, bakın ben size bu yıl bunları maliyetine vereceğim, maksat havada görülsün ve tanıtımı olsun. Para kazanmak istemiyorum ama zararım da olmasın.
KDV ve diğer giderler dahil 1150 ABD$ fiyat verdim. O arkadaşlar bana, iyi güzel fakat ben İsrael'den Apco alırım 1100$ ile dediler.
Bakın, en yakın arkadaşlar her akşam 50-100$ barlarda hesap öderken benim projemi bir 50$ fark için desteklemediler. Tabi, onlar seçme hakkına sahip. Kıscası, ticari açıdan rekabet etmek bu piyasada son derece zor. Ancak şu olur (ki genelde o oluyor zaten) bir atölye dikim yapar ve sen marka koyarsın üstüne ve satarsın. Ama gelip atölye kurup dikim falan yapmak mantık işi değil, ticari intihardır. Gerçekler acı ama durum bu işte.
Üretim basit bir tekstil atölyesinde yapılır diyenler var. Hayır, maalesef okadar kolay değil. Tabiki, son derece yüksek teknoloji gerekmiyor ancak birtakım aletler ve tecrübe gerekmektedir. Örneğin, kumaşı lazer ile kesmek zorundasınız çünkü lazer kesim yerini eritip açılmasını önlemektedir. Bu sadece bir örnek..
Tavsiyem şu, uzakdoğu ülkelerinde çok ucuza ve en iyi işcilik ve en kaliteli ham madde ile paraşüt üretilmekte. O atölyelerden biri ile anlaşıp marka basın üstüne olay bitti. Zaten bütün markalar onu yapıyor.
Saygılar
Cenap Kahyaoglu
- Cenap Kahyaoglu
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 20.11.2005, 23:34
- Ad Soyad: Cenap Kahyaoglu
- Şehir: Singapore
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam,
evet, aslında üzücü bir durum desteğin olmaması. fakat diğer taraftan gözümü açtı bu tecrübe. yani daha çok para ve enerji ortaya koyup sonunda bir yere varmamak ta vardı.
işin matrak tarafı, ilk çıkan kubbe halen uçmakta ve canavar gibi ilk günkü performansa sahip. inşallah ilerde biriler bu alanda bir girişimde bulunur ve bir Türk marka oluşur..
Saygılar
Cenap Kahyaoglu
evet, aslında üzücü bir durum desteğin olmaması. fakat diğer taraftan gözümü açtı bu tecrübe. yani daha çok para ve enerji ortaya koyup sonunda bir yere varmamak ta vardı.
işin matrak tarafı, ilk çıkan kubbe halen uçmakta ve canavar gibi ilk günkü performansa sahip. inşallah ilerde biriler bu alanda bir girişimde bulunur ve bir Türk marka oluşur..
Saygılar
Cenap Kahyaoglu
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
selam,
polat'ın bi ara aklında "fikir" olarak dolaşmaktaydı bu. sadece "fikir" ama, "proje" bile olmamıştı. ne yaptı ne etti bihaberim. özledim de keratayı, bi ararım şimdi.
eğer böyle bir oluşum olursa siz Cenap Bey de bu işe en azından tecrübenizi katarak destek verir misiniz? dediğim gibi şu anda tamamen havada laflar ediyorum. iş ciddiye binerse elini taşın altına koyacak arkadaşlarla, çorbada sadece tuzu bulunacaklar bilinsin diye düşünüyorum. belli olmaz, ben biraz ütopik bakmaktaydım ama denenmiş, başarılmış. başım göğe erdi desem yeri. bu tecrübeleri anı şeklinde saklamaktansa, gerektiği yerde gerektiği zamanda kullanmak harika olabilir.
sevgiler...
polat'ın bi ara aklında "fikir" olarak dolaşmaktaydı bu. sadece "fikir" ama, "proje" bile olmamıştı. ne yaptı ne etti bihaberim. özledim de keratayı, bi ararım şimdi.
eğer böyle bir oluşum olursa siz Cenap Bey de bu işe en azından tecrübenizi katarak destek verir misiniz? dediğim gibi şu anda tamamen havada laflar ediyorum. iş ciddiye binerse elini taşın altına koyacak arkadaşlarla, çorbada sadece tuzu bulunacaklar bilinsin diye düşünüyorum. belli olmaz, ben biraz ütopik bakmaktaydım ama denenmiş, başarılmış. başım göğe erdi desem yeri. bu tecrübeleri anı şeklinde saklamaktansa, gerektiği yerde gerektiği zamanda kullanmak harika olabilir.
sevgiler...
- Cenap Kahyaoglu
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 20.11.2005, 23:34
- Ad Soyad: Cenap Kahyaoglu
- Şehir: Singapore
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Onur arkadaş,
tabi elimizden gelen birşey varsa yardımcı oluruz. Ancak çok çok iyi hesabı gereken bir girişim bu. En önemli sebebi de, tek bir yöne odaklanması. Yani, spor ayakkabısı üretilse hiç olmazsa spor yapan da kullanır,yapmayanda. Ve sadece bir spor dalında değil. Yani, kitle geniş olur. Ama YP ve YP malzemesi satışı çok dar bir kitleye yöneldiği için ticari açıdan zorlamalar olacaktır.
Fakat tabiki,aman bu iş olmaz falan demek istemiyorum. Sadece çok dik bir yokuşu tırmanmak gerektiğini söylemek istiyorum. Ve dünyada okadar çok ve iyi marka varken, tekerleği tekrar keşfetmenin anlamı nekadar var tartışılır. Okul kurup yeni ve ikinci el malzeme şatışı yapılsa bence her açıdan daha iyi olur.
Bu sadece benim fikrim...
Saygılar
tabi elimizden gelen birşey varsa yardımcı oluruz. Ancak çok çok iyi hesabı gereken bir girişim bu. En önemli sebebi de, tek bir yöne odaklanması. Yani, spor ayakkabısı üretilse hiç olmazsa spor yapan da kullanır,yapmayanda. Ve sadece bir spor dalında değil. Yani, kitle geniş olur. Ama YP ve YP malzemesi satışı çok dar bir kitleye yöneldiği için ticari açıdan zorlamalar olacaktır.
Fakat tabiki,aman bu iş olmaz falan demek istemiyorum. Sadece çok dik bir yokuşu tırmanmak gerektiğini söylemek istiyorum. Ve dünyada okadar çok ve iyi marka varken, tekerleği tekrar keşfetmenin anlamı nekadar var tartışılır. Okul kurup yeni ve ikinci el malzeme şatışı yapılsa bence her açıdan daha iyi olur.
Bu sadece benim fikrim...
Saygılar
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
THK döneminde KURUMUN yamaçparaşütlerini bakım ve tamiratını yapıyordum; 1997 2002 yılına kadar yani. 2002 yılından sonra makineye elimi hiç deymedim. Gerektiginde fazlasıyla yaparım. kurs nerden aldın dersen 1997 yılında kayseri hava ikmal bakım merkezi ve kayseri 1 komando tugayı katlama birliginde 1,5 aylık bir kustu. nasıl oldu bu kurs teknik vs. derseniz? normal paraşütlerle yamaçparaşütlerinin dikiş teknikleri aynı diyebiliriz diger konuları ise birlikte görevli olan subay assubaylarla yanımda götürdügüm kanadımı kumaş özellikleri dikiş teknigini dikiş iplerini inceleyerek bir sıtandart cıkartmaya calıştık!!!
SELAMLAR
BİLAL KAYA
SELAMLAR
BİLAL KAYA
- tangoabi
- Mesajlar: 418
- Kayıt: 30.07.2005, 01:58
- Ad Soyad: Tamer Celik
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
selam
gecenlerde yolculuk esnasında molada bır ıs adamı degısık yatırım alanlarından bahsedıyor su ana kadar yaptıgı farklı tıcarı faalıyetlerı basarılarını anlatıyor emın bır sekılde ve yasadıgım yerı ordakı sanaayıı ve yatırım alanlarını soruyor risk ve getırılerınden bahsedıyor..son yaptıgı basarılı ısın kuru baklıyat ıhrac ettıgını soyluyordu..
aklıma yp uretımı geldı agzımdan cıkıverdı bır den boyel bır sey dusunurmusunuz dıye sordum.. bunun turkıyede uretılmedıgını soyledım .. eger oluru olursa nıcın olmasın dedı ... ama bu yp nın ne oldugunu ve bır yatırım gerektırıp getırısı olup olmadıgını daha dogrusu boyle bır tanıtımın olmadıgını soyledı ve dıs ulkelerde cok bulundugunu bır takım fuarları takıp ettıgını soyledı .. yetırı kadar duyulmadıgını soyledı ... keske dedım cenap kahyaoglu beyın bu ıs adamıyla tanısmasını ısterdım yardım ve destek acısından.... konusması ciddi gıbı gelmıstı bana... saygılar...
A JOURNEY OF 100 MILES BEGINS WITH ONE STEP ..... TANGOABI
gecenlerde yolculuk esnasında molada bır ıs adamı degısık yatırım alanlarından bahsedıyor su ana kadar yaptıgı farklı tıcarı faalıyetlerı basarılarını anlatıyor emın bır sekılde ve yasadıgım yerı ordakı sanaayıı ve yatırım alanlarını soruyor risk ve getırılerınden bahsedıyor..son yaptıgı basarılı ısın kuru baklıyat ıhrac ettıgını soyluyordu..
aklıma yp uretımı geldı agzımdan cıkıverdı bır den boyel bır sey dusunurmusunuz dıye sordum.. bunun turkıyede uretılmedıgını soyledım .. eger oluru olursa nıcın olmasın dedı ... ama bu yp nın ne oldugunu ve bır yatırım gerektırıp getırısı olup olmadıgını daha dogrusu boyle bır tanıtımın olmadıgını soyledı ve dıs ulkelerde cok bulundugunu bır takım fuarları takıp ettıgını soyledı .. yetırı kadar duyulmadıgını soyledı ... keske dedım cenap kahyaoglu beyın bu ıs adamıyla tanısmasını ısterdım yardım ve destek acısından.... konusması ciddi gıbı gelmıstı bana... saygılar...
A JOURNEY OF 100 MILES BEGINS WITH ONE STEP ..... TANGOABI