5 MART 2006 RAJON uçuş KAZA!!!
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
5 MART 2006 RAJON uçuş KAZA!!!
bu gün için planlama yapan varmı arkadaşlar? muratla ben rajondayız hava güzel gibi
En son Bilalk tarafından 06.03.2006, 02:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
5 MART 2006 RAJON
Hacettepe Üniversitesi Havacılık Kulübü üyesi ve Kulüp Eğitmeni Sinan
Bıyıklı'nın kardesi, bizlerinde kardeşi ve arkadaşımız Sevgili Serkan Bıyıklı'yı kaybetmenin üzüntüsü içindeyiz. Sinan ve ailesine, dayanışma örneği sergileyen Hacettepe Havacılık Kulübüne ve uçucu camiamıza başsağlığı, sabır ve sevgili kardeşimiz arkadaşımız Serkan'a rahmet diliyorum.
Allah sabır versin.
Ben kazayı görmedim, tepeye ulaştığımızda ambulans tepenin önündeydi ve tepede bir koşturmaca vardı. İlk yardım ekibi 112 ise tepenin başındaydı bir gurup arkadaşımız tepeye koşarak sedye çıkartıyorlardı. Kazayı Hacettepe havacılıktan gören arkadaşlarımız bana anlattılar. Görmediğim kaza hakkında da yorum yapmak, yazı yazmak istemiyorum Ortaya yanlış anlaşılmalar çıkabilir. Bu kazanın oluşu ve o anki meteoroloji hakkında direkt gören arkadaşlarımız anlatırlarsa çok daha iyi olur.
Kaza sonrasında Jandarma olayı soruştururken yetkisiz ve izinsiz uçuş yapıldığı üzerinde durdular ve olay mahallinde tutulan tutanağa bunu yazmışlardı. Hacettepe Havacılık Kulübü Başkanı Göksan yetkisiz ve izinsiz uçuş yapıldığı ibaresi yazılı olan tutanağı kabul etmediğini dile getirerek tutanak değişmediği takdirde imzalamayacağını dile getirdi ve tutanağı değiştirildi . Yeni yazılan raporda bende SHY 6-C deki maddeyi tam olarak hatırlamadığım için İsmet İçeli arayıp maddeyi ve numarasını sordum ve tutanağa ilgili maddeyi ekledik
MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.
Arkadaşlar zaman zaman duyuyoruz; polis, jandarma veya idari yöneticiler kimsin nesin nerden geldin kimden izin aldın vs. sorularıyla muhattab oluyoruz. Bu durumlarda elimizde T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜGÜ ULUSAK MEVZUATLAR Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) olursa daha rahat cevaplar verebiliriz .
Arkadaşlar benim bu konuda tavsiyem Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) her uçucu arkadaşımız ve havacılık kulüp başkanlarının herzaman yanlarında taşımalarıdır eklere ekliyorum
Selamlar
Bilal KAYA
Bıyıklı'nın kardesi, bizlerinde kardeşi ve arkadaşımız Sevgili Serkan Bıyıklı'yı kaybetmenin üzüntüsü içindeyiz. Sinan ve ailesine, dayanışma örneği sergileyen Hacettepe Havacılık Kulübüne ve uçucu camiamıza başsağlığı, sabır ve sevgili kardeşimiz arkadaşımız Serkan'a rahmet diliyorum.
Allah sabır versin.
Ben kazayı görmedim, tepeye ulaştığımızda ambulans tepenin önündeydi ve tepede bir koşturmaca vardı. İlk yardım ekibi 112 ise tepenin başındaydı bir gurup arkadaşımız tepeye koşarak sedye çıkartıyorlardı. Kazayı Hacettepe havacılıktan gören arkadaşlarımız bana anlattılar. Görmediğim kaza hakkında da yorum yapmak, yazı yazmak istemiyorum Ortaya yanlış anlaşılmalar çıkabilir. Bu kazanın oluşu ve o anki meteoroloji hakkında direkt gören arkadaşlarımız anlatırlarsa çok daha iyi olur.
Kaza sonrasında Jandarma olayı soruştururken yetkisiz ve izinsiz uçuş yapıldığı üzerinde durdular ve olay mahallinde tutulan tutanağa bunu yazmışlardı. Hacettepe Havacılık Kulübü Başkanı Göksan yetkisiz ve izinsiz uçuş yapıldığı ibaresi yazılı olan tutanağı kabul etmediğini dile getirerek tutanak değişmediği takdirde imzalamayacağını dile getirdi ve tutanağı değiştirildi . Yeni yazılan raporda bende SHY 6-C deki maddeyi tam olarak hatırlamadığım için İsmet İçeli arayıp maddeyi ve numarasını sordum ve tutanağa ilgili maddeyi ekledik
MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.
Arkadaşlar zaman zaman duyuyoruz; polis, jandarma veya idari yöneticiler kimsin nesin nerden geldin kimden izin aldın vs. sorularıyla muhattab oluyoruz. Bu durumlarda elimizde T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜGÜ ULUSAK MEVZUATLAR Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) olursa daha rahat cevaplar verebiliriz .
Arkadaşlar benim bu konuda tavsiyem Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) her uçucu arkadaşımız ve havacılık kulüp başkanlarının herzaman yanlarında taşımalarıdır eklere ekliyorum
Selamlar
Bilal KAYA
- Dosya ekleri
-
- SHY6-C.doc
- T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜGÜ ULUSAK MEVZUATLAR Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C)
- (54 KiB) 416 kere indirildi
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
mevcut mevzuat
Arkadaşlar bir konu aklıma takıldı. Çok Hafif Hava Araçlarıyla uçan arkadaşlarımız;
"T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜGÜ ULUSAL MEVZUATLAR; Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C)" BİLIYORLARMI?
bilal kaya
"T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜGÜ ULUSAL MEVZUATLAR; Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C)" BİLIYORLARMI?
bilal kaya
- gunher
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 25.01.2005, 04:02
- Ad Soyad: Hasan Gunher
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kaza raporu...
Bilir yazdı:Bilal, kazayi gordunuz mu? Neler oldu yazar misin?
kaza raporu hazırlanıyor, en kısa zamanda yayınlanacak...
- PaRaDoX
- Mesajlar: 712
- Kayıt: 31.07.2004, 23:53
- Ad Soyad: Ali Yücer
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 40 / 1
- Yaş: 41
- Pilot Menüsü:
Kaza raporu TYYF sitesine eklenmiş.
Bende buraya ekliyorum. Tekrardan Allah sevenlerine sabir versin, mekani cennet olsun diyorum
Rapor: 5 Mart Gölbaşı Hatıra Tepesi
Hava aracı tipi: Yamaç Paraşütü
Rapor türü: Ölümlü kaza
Olay tarihi: 5 Mart 2006 Saat: 12:00
Uçuş bölgesi: Ankara / Gölbaşı Hatıra tepesi, 100mt
Pilot cins./yaş: E / 18-23
Deneyim düzeyi: Kulüp pilotu - uçuş sayısı 85 - uçus saati tahmini
5saat - Uçuş yaptığı yerler : Denizli, Erzincan, Isparta, iskenderun
Bolu ve Ankara
Kanat, sertifikası: Ozone - Vibe S, DHV 1-2
Kanadın yıpranma durumu: 1 sene önce alındı, çok az uçuşu var.
Kuşam: Avasport Tangra M
Kuşam tipi: Sırt korumalı
Kask tipi: Çenelikli (full face)
Yedek mevcut mu? Evet
Yedek paraşüt: Avasport yedek
Olay anındaki hava durumu: 15 km/sa, darbe farkı 5 km/sa, hafif
türbulanslı,
Yaralanma türü: Ölüm
Olası kaza nedenleri: - Asimetrik kapanma
Detaylar:
Olay sırasında pilot herkesin üzerinde olduğu için olayı tamamen
gören bir kişi var, onun anlattıkları aşağıdadır;
Pilot sanirim ilk kalkanlardan idi. Ben sonradan kalktim, saat 11-
11.30 arasi ve kalktigim siralarda ruzgar 15-18, darbesi ile 20
km/sa civarinda ve darbe araliklari uzun idi. Tepenin üzeri, venturi
etkisi oldugunu tahmin ettigim, rahatsız etmeyecek derecede
turbulansli idi ve ruzgar siddeti arttikca turbulansin verdigi
rahatsizlik da artti.
Kanadinin soldan yaklasik %25 'i kapali ve tepeye donerken
farkettim. Tepeye mesafesi 30-40 m kadardi. Kulak hemen acildi,
kanadin donusu de durdu fakat arka ruzgarla kanat hafif onden
kapandi, acildi, one saldirdi ve toparlanamadan neredeyse yuzustu
olacak sekilde tepenin eğiminin bittiği noktaya ilk temas noktası
ayaklar olacak şekide(ayaklar bitişik, ileri uzatılmış şekilde)
pilot yere carpti, yaklasik 2 m yerden sekti, takla atip sag
tarafina dustu.
Olay cok hizli oldu, ilk carpisinda yamactakilere bagirdim ve aradan
2 dakika gecmeden hemen yanina indim. Telsizle acil ambulans
cagrilmasi gerektigini Ugur'a ilettim(digerleri ile farkli frekansta
idik). Yanina gittigimde pilot gozleri kapali tepkisiz
yatiyordu. Seslendim, gozlerini acti. Adini sordum, bilincini
kontrol ettim, kıpırdamamasi gerektigini, ambulansin yolda oldugunu
soyledim, kazanin nasil oldugunu sorup konusturmak istedim, %50
asimetrik yedigini ve donup tepeye vurdugunu soyledi, bilinci
yerinde idi, belinin cok acidigini ve donmek istedigini soyluyordu,
O sirada yamactakiler geldi....
Ambulans arandıktan 5-10 dk sonra geldi, Ambulans gelene kadar ilk
yardım eğitiminde bilgili kişiler ve iki tıp öğrencisi tarafından
bilinçli bir ilkyardım uygulandı ve kontrollü bir şekilde kaşık
sedye ile yamaçtan indirildi ve ambulansla hastaneye götürüldü.
Bende buraya ekliyorum. Tekrardan Allah sevenlerine sabir versin, mekani cennet olsun diyorum
Rapor: 5 Mart Gölbaşı Hatıra Tepesi
Hava aracı tipi: Yamaç Paraşütü
Rapor türü: Ölümlü kaza
Olay tarihi: 5 Mart 2006 Saat: 12:00
Uçuş bölgesi: Ankara / Gölbaşı Hatıra tepesi, 100mt
Pilot cins./yaş: E / 18-23
Deneyim düzeyi: Kulüp pilotu - uçuş sayısı 85 - uçus saati tahmini
5saat - Uçuş yaptığı yerler : Denizli, Erzincan, Isparta, iskenderun
Bolu ve Ankara
Kanat, sertifikası: Ozone - Vibe S, DHV 1-2
Kanadın yıpranma durumu: 1 sene önce alındı, çok az uçuşu var.
Kuşam: Avasport Tangra M
Kuşam tipi: Sırt korumalı
Kask tipi: Çenelikli (full face)
Yedek mevcut mu? Evet
Yedek paraşüt: Avasport yedek
Olay anındaki hava durumu: 15 km/sa, darbe farkı 5 km/sa, hafif
türbulanslı,
Yaralanma türü: Ölüm
Olası kaza nedenleri: - Asimetrik kapanma
Detaylar:
Olay sırasında pilot herkesin üzerinde olduğu için olayı tamamen
gören bir kişi var, onun anlattıkları aşağıdadır;
Pilot sanirim ilk kalkanlardan idi. Ben sonradan kalktim, saat 11-
11.30 arasi ve kalktigim siralarda ruzgar 15-18, darbesi ile 20
km/sa civarinda ve darbe araliklari uzun idi. Tepenin üzeri, venturi
etkisi oldugunu tahmin ettigim, rahatsız etmeyecek derecede
turbulansli idi ve ruzgar siddeti arttikca turbulansin verdigi
rahatsizlik da artti.
Kanadinin soldan yaklasik %25 'i kapali ve tepeye donerken
farkettim. Tepeye mesafesi 30-40 m kadardi. Kulak hemen acildi,
kanadin donusu de durdu fakat arka ruzgarla kanat hafif onden
kapandi, acildi, one saldirdi ve toparlanamadan neredeyse yuzustu
olacak sekilde tepenin eğiminin bittiği noktaya ilk temas noktası
ayaklar olacak şekide(ayaklar bitişik, ileri uzatılmış şekilde)
pilot yere carpti, yaklasik 2 m yerden sekti, takla atip sag
tarafina dustu.
Olay cok hizli oldu, ilk carpisinda yamactakilere bagirdim ve aradan
2 dakika gecmeden hemen yanina indim. Telsizle acil ambulans
cagrilmasi gerektigini Ugur'a ilettim(digerleri ile farkli frekansta
idik). Yanina gittigimde pilot gozleri kapali tepkisiz
yatiyordu. Seslendim, gozlerini acti. Adini sordum, bilincini
kontrol ettim, kıpırdamamasi gerektigini, ambulansin yolda oldugunu
soyledim, kazanin nasil oldugunu sorup konusturmak istedim, %50
asimetrik yedigini ve donup tepeye vurdugunu soyledi, bilinci
yerinde idi, belinin cok acidigini ve donmek istedigini soyluyordu,
O sirada yamactakiler geldi....
Ambulans arandıktan 5-10 dk sonra geldi, Ambulans gelene kadar ilk
yardım eğitiminde bilgili kişiler ve iki tıp öğrencisi tarafından
bilinçli bir ilkyardım uygulandı ve kontrollü bir şekilde kaşık
sedye ile yamaçtan indirildi ve ambulansla hastaneye götürüldü.
- ibramçavuş
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 17.01.2006, 17:37
- Ad Soyad: İbrahim Dinçer
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
demek asimetrik sonrada dönüp tepeye vurmuş, çok kötü çok, o an çektiği acıyı gözümün önüne bile getirmek istemiyorum, allah vefat eden arkadaşın varsa, günahlarını affetsin, yoksa zaten direk cennetlik inşallah.
bunu yazmak bana düşmez ama, lütfen benim gibi yeni başlamış arkadaşlara uçuşlarda göz kulak olun, tabi aynı şehirdeyseniz, bu kaza haberi beni çok etkiledi, ikide bir aklıma geliyor,
--------------------KAZASIZ UÇUŞLAR-------------------
bunu yazmak bana düşmez ama, lütfen benim gibi yeni başlamış arkadaşlara uçuşlarda göz kulak olun, tabi aynı şehirdeyseniz, bu kaza haberi beni çok etkiledi, ikide bir aklıma geliyor,
--------------------KAZASIZ UÇUŞLAR-------------------
- enginbasal
- Mesajlar: 30
- Kayıt: 02.09.2005, 11:30
- Ad Soyad: Engin Başal
- Şehir: Eskişehir-Tokat
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Öncelikle arkadaşımıza rahmet kederli ailesine başsağlığı diliyorum. Kazayı duyunca çok üzüldüm ve bende moral sıfır oldu. Böyle talihsiz kaza olaylarını okuyunca insan düşünmeden edemiyor ve içinden Ya birgün bende aynı şeyleri yaşarsam diye aklına geliyor. Umarım böyle bişey birdaha yaşanmaz. Hepizin başı sağolsun...
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: 5 MART 2006 RAJON
Bilalk yazdı:Hacettepe Üniversitesi Havacılık Kulübü üyesi ve Kulüp Eğitmeni Sinan
Bıyıklı'nın kardesi, bizlerinde kardeşi ve arkadaşımız Sevgili Serkan Bıyıklı'yı kaybetmenin üzüntüsü içindeyiz. Sinan ve ailesine, dayanışma örneği sergileyen Hacettepe Havacılık Kulübüne ve uçucu camiamıza başsağlığı, sabır ve sevgili kardeşimiz arkadaşımız Serkan'a rahmet diliyorum.
Allah sabır versin.
Ben kazayı görmedim, tepeye ulaştığımızda ambulans tepenin önündeydi ve tepede bir koşturmaca vardı. İlk yardım ekibi 112 ise tepenin başındaydı bir gurup arkadaşımız tepeye koşarak sedye çıkartıyorlardı. Kazayı Hacettepe havacılıktan gören arkadaşlarımız bana anlattılar. Görmediğim kaza hakkında da yorum yapmak, yazı yazmak istemiyorum Ortaya yanlış anlaşılmalar çıkabilir. Bu kazanın oluşu ve o anki meteoroloji hakkında direkt gören arkadaşlarımız anlatırlarsa çok daha iyi olur.
Kaza sonrasında Jandarma olayı soruştururken yetkisiz ve izinsiz uçuş yapıldığı üzerinde durdular ve olay mahallinde tutulan tutanağa bunu yazmışlardı. Hacettepe Havacılık Kulübü Başkanı Göksan yetkisiz ve izinsiz uçuş yapıldığı ibaresi yazılı olan tutanağı kabul etmediğini dile getirerek tutanak değişmediği takdirde imzalamayacağını dile getirdi ve tutanağı değiştirildi . Yeni yazılan raporda bende SHY 6-C deki maddeyi tam olarak hatırlamadığım için İsmet İçeli arayıp maddeyi ve numarasını sordum ve tutanağa ilgili maddeyi ekledik
MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.
Arkadaşlar zaman zaman duyuyoruz; polis, jandarma veya idari yöneticiler kimsin nesin nerden geldin kimden izin aldın vs. sorularıyla muhattab oluyoruz. Bu durumlarda elimizde T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜGÜ ULUSAK MEVZUATLAR Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) olursa daha rahat cevaplar verebiliriz .
Arkadaşlar benim bu konuda tavsiyem Çok Hafif Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) her uçucu arkadaşımız ve havacılık kulüp başkanlarının herzaman yanlarında taşımalarıdır eklere ekliyorum
Selamlar
Bilal KAYA
kazayı yerde olupda gören hacettepe gurubundan iki arkadaşımız daha var onlarda gördüklerini ve bilgilerini bizlerle paylaşırlarsa çok iyi olur düşüncesindeyim
- derebeyi2003
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 25.01.2005, 02:12
- Ad Soyad: Mehmet Çetinkaya
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaşlar kaza raporunu okudum da pek ayrıntılı degil daha detaylı bilgisi olanlar yazarsa iyi olur . birde kafama takılan bir konu var düşme esnasında niye ayakları üstüne düştü acaba bilinçli olarakmı (harnesler korumalı oldugundan harnes uzerine düşmek daha mantıklı diilmi) tekrar hepimizin başı sagolsun
kazasız uçuşlar
mehmet çetinkaya
kazasız uçuşlar
mehmet çetinkaya