yp başlangıç eğitimi hk.

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
BOITANO
Mesajlar: 39
Kayıt: 28.04.2009, 04:48
Ad Soyad: Zayim Cemal Altay
Şehir: Muğla-Milas-Ören
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen BOITANO » 1 on yıl 3 yıl önce (15.10.2010, 22:43)

Değerli arkadaşlar;
Geçirdiği kaza nedeniyle mağdur olduğunu düşünen ve bunu samimiyetle bizlerle paylaşan arkadaşımıza geçmiş olsun diyorum. Ne kendisini ne de kazadan sorumlu olması gerektiğini düşündüğü eğitmen arkadaşları tanırım.
Kendince haklı gerekçelerle başka ad kullanması, üzerinde durulması gereken asıl konuyu başka yöne çekmemeli, gerekirse o konu ayrı tartışılmalıdır. Zaten kendisi de bu rahatsızlığı daha sonra bazı açıklamalarla birlikte bizimle paylaşmış oldu.

Bu camida eğitmeni de öğrencisi de hepimiz aynı ailenin bir bireyiyiz. Yani birimizden birine birşey olması hepimizi etkiliyor. Lütfen seçtiğimiz kelimelere ve kullandığımız üsluba biraz daha özen gösterelim.

Gerek eğitmenler, gerekse YP öğrencileri bu olayı kendi sorumlulukları dahilinde daha mantıklı bir şekilde düşünürlerse, güvenli uçuş adına daha güzel şeyler ortaya çıkacaktır. Zaten istediğimiz de bu değil mi?

Tüm gökyüzü dostlarına Hollanda'dan selamlar, güvenli uçuşlar.

Zayim Cemal Altay
YP & PM Amatör Pilot


Kullanıcı avatarı
eksen
Mesajlar: 10
Kayıt: 11.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Umut Anlar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen eksen » 1 on yıl 3 yıl önce (16.10.2010, 03:43)

Öncelikle, bu başlığa yazdığım son mesajımda (Mesaj: #12 Tarih: 14.10.2010, 21:17), profil bilgilerimi hangi gerekçelerle gerçeğe uygun olmayan biçimde düzenlediğimi ifade etmiş ve kendimce makul bulduğum bu gerekçeler doğrultusundaki tutumum nedeniyle forum üyesi ve yöneticisi arkadaşların affına sığındığımı belirtmiş, bilgilerimi gerçeğe uygun olarak düzenleyeceğimi söylemiştim. Az önce de bunu gerçekleştirdim.

Şimdiyse, Başkent Sportif Havacılık Klübü Derneği adına Lion06 - Mehmet Mercan tarafından yapılan açıklamaya ve diğer bazı hususlara ilişkin görüşlerimi paylaşmak istiyorum.

1) Öncelikle dernek içerisinde kimin hangi sıfatla görev aldığı hususunda bilgi sahibi olmak için başvuracağım ilk kaynak, herkesin tahmin edebileceği üzere, klubün kendini ifşa ettiği ve tanıttığı internet sitesi olmuştur. Bu, söz konusu klübün kursuna katılmaya karar verdiğimde olduğu gibi bu satırları yazdığım an itibariyle de böyledir. An itibariyle klübün -ki klübe dair başka bir internet sitesinin varlığı söz konusuysa bu konuda bilgilendirilmeye açığım- http://www.baskenthavacilik.org/ adresindeki sitesinde aynen şu ifade yer almaktadır: "Kulüp Eğitim Sorumlusu: Volkan ÖVÜN", benim kastettiğim de, sitede yer alan bu bilgiden fazlası değildir, az önce söylemiş olduğum gibi, klübün kendini tanıttığı başkaca bir internet sitesi, platform vs. yoksa, yahut da olmasına rağmen bu bilgilerin aksine bilgiler içermiyorsa, sitelerinde kendilerine dair vermiş oldukları bilgilerle herkes gibi kendilerinin de bağlı olduğu pek tabidir. Benim kurs sorumlusu ifadesi ile kasttettiğim de Mehmet Mercan'ın söylediklerinden fazlası değildir. Bu sebeple, bu yöndeki ifadem herhangi bir yanlış bilgiyi içermemektedir.

2) Teorik eğitimler konusunda herhangi bir beyanım ya da yakınmam olup olmadığını, herkes gibi Mehmet Mercan da bu başlıkta yazmış olduklarıma bakarak görebilir. Yazdıklarıma bakıldığında görülecektir ki, forum ve forumdaki bu başlık aracılığıyla benim sorgulamaya, esası hakkında sağlıklı bir fikir edinmeye çalıştığım husus, aldığım yamaç paraşütü eğitiminde yer çalışması ve pratik uçuş eğitimlerinin nitelik ve yeterliği ile özel olarak yaşadığım kazaya dair yapılmış olması muhtemel kursiyer (yani ben) ve eğitmen hatalarının neler olduğunu öğrenmeye dairdir. Bu bağlamda, forum aracılığıyla edindiğim bilgileri, Başkent Sportif Havacılık Kulubü Derneği'nden aldığım eğitim ve yaşadığım kaza özelinde değerlendirmek ve bu yolla sağlıklı bir fikir edinmeye çalışmak benim en tabi hakkımdır.

3) Mehmet Mercan'ın açıklamasında yer verildiği gibi, elbette ki bana da yer çalışması eğitimi yaptırılmıştır, doğrudur; ancak yineleyecek olursam başlığı açmamdaki amaç, eğer her şey doğru ve eksiksiz yapıldıysa neden eğitim sırasında bu kazayı yaşamış olduğumu anlamaya çalışmaktan ibarettir. Başlığa yanıt veren arkadaşların ifadelerinden edindiğim izlenim, tarafıma verilen yer çalışması eğitiminin yeterli olmadığı yönündedir. Kaldı ki, aldığım yer çalışması eğitiminin süresine ilişkin olarak daha önceki yanıtlarımda belirttiğim bilgiler tümüyle doğrudur. Ona ilişkin ifadelerimi aynen yineliyorum.

4) Mehmet Mercan'ın yaşadığım kaza öncesinde rüzgar hızının anemometre ile ölçüldüğü yönündeki sözleri konusunda söylemek istediğim şudur. Ben rüzgar hızının cihaz yardımıyla ölçüldüğünü şahsen görmüş değilim, ölçüm, Mehmet Mercan'ın ifade ettiği şekilde cihaz aracılığıyla yapılmış ve bu tarafımca fark edilmemiş ise buna ilişkin olarak ifade etmek istediğim tek şey, kalkış pistinde bulunan diğer arkadaşların da duyabileceği yükseklikte bir ses tonuyla, rüzgar hızının 15km olduğunun uçuş hocamızca bizzat dile getirildiğidir. Ben böyle bir gözlemim olduğu için, rüzgar hızının tahmini olarak ifade edildiğini söyledim. Öte yandan, rüzgar hızı anemometre ile ölçülmüş ise bu doğru ve güzel bir şeydir, buna bir diyeceğim olamaz. Ayrıca, benden önce bir başka kursiyer arkadaşın sorunsuz olarak uçuşunu gerçekleştirdiği hususu da doğrudur, ki iyi ki de öyle olmuştur; ancak bu uçuşun sorunsuz gerçekleşmiş olması, uğradığım kaza öncesinde almış olduğum yer çalışması ve uçuş eğitimine ilişkin olarak her şeyin eksiksiz ve doğru yapıldığını açıklayacak ve kanıtlayacak nitelikte değildir. Kaldı ki, bu mantıkla, "bir önceki gün uçmuştun, bir sonraki uçamadın, demek ki suç sende" önermesine ulaşarak tüm sorumluluğu kursiyerin üzerine yüklemek dahi mümkündür ki, bu kabul edilemez.

5) Mehmet Mercan'ın kazanın oluş biçimine değinmememle ilgili sözlerine ilişkin olarak şu soruyu sormak isterim: Bir yamaç paraşütü kursiyerinin, henüz üçüncü uçusunu gerçekleştirmeye çalıştığı sırada uğramış olduğu kazaya ilişkin teknik ayrıntıları kaza raporu verecek ölçüde verebilmesi, kazaya sebep olan muhtemel hatalarını, kazaya uğrayan değil de kazanın oluşunu dışarıdan izleyen birinin sahip olabileceği görüş açısıyla değerlendirebilmesi ne kadar olanaklıdır? Böyle bir beklentiye girmek, böyle bir beklentiyi dile getirmek ne kadar mantıklı ve gerçekçidir? Bu foruma giriş amacım, en başta da söylediğim gibi, kazanın sebebine ilişkin olarak tarafımın ya da eğitim aldığım Başkent Sportif Havacılık Kulubü Derneği'nin üzerine düşen sorumlulukların yerine getirilip getirilmediğini anlamaya çalışmaktan ibaretti. Takdir edilir ki, bu sebepleri teknik olarak açıklayabilecek deneyimde olsaydım, büyük ihtimalle kazayı önleyecek hamleleri yapabilecek ve bu ihtimalde kazayı yaşamayacak idim. Öte yandan, Mehmet Mercan'ın açıklamalarında yer verdiği "sağ freni çekmem yönündeki" hoca müdahalesini hiçbir şekilde duymadığıma yemin edebilirim. Kazanın yaşandığı anlık zaman diliminde düşündüğüm tek şey, dengemi yitiriyor olduğumun farkına varıp, en az hasarı görebileceğim şekilde yere ulaşabilmekti. Dengenin ciddi olarak yitimi sonucunda, uygulayacağım fren müdahalelelerin ne şekilde sonuç vereceğini deneme-yanılma yöntemiyle öğrenme olanağım bulunmadığından, denge kaybına razı olmam ve bu vesileyle yere ulaşmaya çalışmam doğru gözüktü. Açıklamada bahsedildiği ölçüde pilotaj uygulamamın, deneyimsizlik, her şeyin 5-7sn.lik kısa zaman dilimi içerinde gerçekleşmesi ve bu sıradan paraşüt kontrolünün ciddi manada yitirilmesi sebepleriyle mümkün olamadığını düşünüyorum.

6) Kazası sonrasına dair hastaneye götürüldüğüme ilişkin olarak yer verilen ifadelerin tümü doğrudur. O gün de yardımcı olan kursiyer arkadaş ile Volkan Bey'e birçok kez teşekkür ettim, o günden sonra da. Şu an da bir kez daha teşekkür ediyorum. Eğer THK Yönergeleri yp eğitiminde ambulans bulunmamasına cevaz veriyorsa, şahsi görüşüm, bu durumun, insan yaşamına verilmeyen önemi ifade etmesi açısından tam bir Türkiye klasiği olduğudur, şahsi fikrime göre kabul edilemez bu husus, THK.nun katkısıyla skandal boyutuna erişmektedir.

7) Arandım, doğrudur, teşekkür ediyorum. Ancak Mehmet Mercan'ın da değindiği üzere, uğradığım kazadan birkaç gün sonraki bir konuşmada, uçuş eğitimine ilişkin ulaşım giderleri paylaşımının mevzubahis edilmesi ne kadar doğrudur?Bu konuda gösterilen hassasiyet, örneğin Mehmet Mercan'ın açıklamasının başında "...THK Eğitim Yönetmeliği uyarınca 18 saattir. Genelde bu süre beş güne yayılmakla ve söz konusu olan 4. Dönem kursunda da öyle planlanmış olmakla birlikte, kurs sorumlu öğretmeninin beklenmedik bir engelinin çıkması sonucu üç günde 18 saat olarak verilmiş..." cümleleriyle değindiği hususta neden gösterilmemiştir? Bu husus, ulaşım gideri paylaşımından daha az mı önemlidir?

8-Açıklamalarımda tüm haklarımın gaspedildiği gibi bir izlenim edinmesi Mehmet Mercan'ın kendi yanılgısıdır; bu yanılgısını gidermek istiyorsa yazdıklarımı tekrar okuyabilir. Öte yandan, bu aşamadan sonra söz konusu klübe başvurmayacağım açıktır.

9)Tekamül kursu eğitim ücretine ve indirim şartına ilişkin olarak daha önceki açıklamalarımda belirttiğim ifadeler tümüyle doğrudur. Diğer kursiyerler arkadaşlara da sorulduğu vakit bu hususta söylediklerimin doğruyu yansıttığı dernek yönetimince anlaşılacaktır ki Mehmet Mercan da açıklamasında, bunun klübü bağlamayan bir yaklaşım olduğunu ifade etmiştir. Bu tümüyle klübün iç yönetimini ilgilendiren bir husus olduğundan, herhangi bir beyanım yoktur.

10)Gelelim en önemli hususa. Mehmet Mercan'ca yapılan açıklamada, iyi niyetim sorgulanmış ve bu başlıkta dile getirdiğim hususlar ve bunu dile getiriş zamanım art niyetli bir davranış örneği olarak yorumlanmıştır. Şunu çok net bir biçimde ifade etmem gerekir ki, bu başlığı açmakla güttüm amaç, açıklama sahibi Mehmet Mercan tarafından anlaşılmış olsaydı, yaklaşımımın iyi niyeti çok çok aştığını, hatta bu başlığı açmak ve yanıtlamakla bizzat kendisine, bağlı bulunduğu Başkent Sportif Havacılık Kulubü Derneği'ne ve tüm yamaç paraşütü camiasına olumlu manada hizmet ediyor olduğumu anlamış olurdu. Zira, tarafımca yaşanan kaza ve Başkent Sportif Havacılık Kulubü Derneği'nden almış olduğum eğitime dair verdiğim bilgiler, faaliyet gösteren benzer tüm klüpleri daha dikkatli ve özenli olmaya itebilecek, gerekli dikkat ve özen yükümlülüğünün yerine getirilmesi ise bu sporu, bu spora dair havacılık klüplerini, bu klüplerin üye ve yöneticileri ile elbette ki yamaç paraşütüne gönül verenleri çok daha ideal bir noktaya taşıyabilecektir. Olası kazaların, tedbirsizlik ve özensizliklerin önüne geçmek ve insan yaşamına verilmesi gereken önemin her şeyin üzerinde olması gereğini hatırlatmak, buna dikkat çekmek ve bu yönde mesafe kat edilmesine katkı sunmaya çalışmak, olası benzer durumlarda kişilerin hayatlarını kaybetmelerinin ya da hayatlarının geri kalanını ciddi sağlık sorunlarıyla sürdürmelerinin önüne geçmeye çalışmak nasıl olur da kötü niyet olarak değerlendirilebilir? Açtığım başlık altında yazdığım cümleler dikkatle okunacak olursa, yaklaşımımda maksatlı olarak herhangi bir kişi ya da kurumu hedef almadığım, herhangi bir kişi ya da kurumu karalama amacı gütmediğim anlaşılacaktır ki buna en büyük kanıtım yine yazdıklarımdır. Yazdıklarımın hemen başındaki ifadelerimde olduğu gibi : "Yer, klüp ismi ve kaza ayrıntılarını, kimseyi zan altında bırakmak istemediğimden özellikle yazmadım; ilgili konulardaki görüşlerini paylaşmak için ayrıntı talep eden arkadaşlara özel olarak bilgi verebilirim." Ben bu başlığı açarak üzerime düşeni yaptığıma, sorumluluğu yerine getirdiğime inanıyorum. Dikkat çekmeye çalıştığım husus, kişi ya da klüp isimleri değil, ilkelerdir, özen, dikkat ve ciddiyettir. Mehmet Mercan'ca adına açıklama yapılan Başkent Sportif Havacılık Kulubü Derneği de dahil olmak üzere bu ilkelerden hiç kimse, hiçbir kurum, kuruluş muaf değildir.

11) Gerçek bilgilerimi neden gizlediğime ilişkin gerekçelerimi sunmuş ve söz konusu gerekçelerin ortadan kalmış olduğunu düşündüğümden profil bilgilerimi gerçeğe uygun olarak düzenlemeyi düşündüğümü belirtmiştim. Hatta başlığa yanıt veren bazı arkadaşlar da bu konudaki davranışımı makul bulduklarını ifade ettiler. Bu nedenle, Mehmet Mercan'ca kullanılan "sahte isim" tamlamasını, bana dair iddiasın aksine, kendisi nezdindeki kötü niyetin açık bir ifadesi olduğunu düşünüyorum. Öte yandan, meseleğime yaptığı vurgu gereği, sözü edilen taahhütnamenin hiçbir hukuki geçerliliğinin olmadığını bu vesileyle belirtmek isterim. Yine, tüm haklarını ve bu hakların ne şekilde kullanılacağını bilen bir birey olarak, kimsenin "üzülerek bildirmesinin" beni ilgilendirmediğini, bu tarz üstü kapalı ya da açık tehditlerden zerre kadar kaygı duymadığımı, tersine bunun, en baştan beri sahibi olduğum iyi niyetimin sınırlarını zorlayacağını üzülmeksizin bildiririm.

Tüm forum üye ve yöneticilerine saygıyla sunuyorum.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (16.10.2010, 09:32)

TWA uçağı güney atlantikte düşmüştü 90 yıllardı, uçak kazalarını inceleyen belgeselde kazaya ilişkin çıkardıkları en önemli sonuç ikinci pilotun sorunu fark ettiği ama yetiştiği kültür-milliyeti nedeniyle birinci pilotu uyarmadığı. İki pilot da Türk'dü, gerçekten de bizde özellikle havada hoca'nın ağır bir baskısı vardır.

Şu andan çok daha yeni bir pilotken İbrahim Çoban'ile girdiğimiz tartışmada şöyle demiştim "uçuşun sorumluluğu hocadan çok uçandadır, henüz pilot olmasa bile, gerektiğinde insiyatif kullanıp telsizden sağ diye bağıran hocasına uymayıp doğru olanı yapmalıdır"

buraya kadar olan kısım özellikle cincir'in muhalefet ettiğim(?) beyanına ilişkindir.

Burası forum'dur. Romada toplanılan, konuşulan, alışveriş yapılan yer anlamına gelir. Senatoda sadece vatandaşlar(asiller) tartışır, ama forum herkeze açıktır. Foruma çıkan yollarda genelev bile vardır.

15 km konusunda yazdıklarıma sadece üç yanıt geldi. Kimse ne üç arkadaş dışında bu doğrudur veya yanlıştır demedi. Forumda dolaşan bir çok hoca var hayır şundan veya bundan dolayı demedi.(Bu aşamada birisinin beni bozmasına dahi razıyım, hala razıyım)

15 KM rüzgar yüksek bir rüzgardır. Konuyu açan kişinin beyanından ve anlattıklarından ilk 3 uçuşu içinde bu kazanın olduğu sonucuna vardım. Benim kendim ve diğer yeni pilotlar açısından gözlemlediğim biraz da kendine güvensizlikten dolayı ilk 10 uçuşta hoca öğrenciyi kendissinden çok daha iyi tanımaktadır. Yazımın ana konusu eğitmen havaya bakar öğrencisini bilir uç derse o hava o öğrenci için uygundur.

Ama ilk birkaç uçuşta (özellikle ilk uçuşta) hocanın öğrenciyi tanımasına imkan yoktur. Havada nasıl tepki verecek? Hani bazı deneylerde normal şartlar altında, tepkimeye giren başka bir madde yoksa gibi gerçek hayatta olmayacak ancak labaratuar şartlarında suni gerçekleştirelen durum referans alınır.

Bence de ilk uçuşlarda dış etkenler 0 olmalıdır.
daha önce bir çok neden saydım bir neden daha:
O gün öğrencinin gerçekten uçma isteğinin ve konsantrasyonunun olup olmadığını nereden biliriz?(cevap iyi koşmasından) en iyi 0 rüzgarda koşulur değil mi?Temel Eğitimi tamamlamış kulüp pilotu için limit 20 KM dir. (İlk defa ayakları yerden kesilen kişi ile kulüp eğitimi almış kişi aynı limite mi tabiidir?)


Gökyüzü yaratıcı tarafından bize ayrılmamış bir mekan, doğal yaşam alanımız değil, biz bu mekanda doğuştan gelen yeteneklerimizle değil, aklımızla bulunuyoruz. Bu akıl ortak akıl olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
Lion06
Mesajlar: 118
Kayıt: 21.08.2008, 14:26
Ad Soyad: Mehmet Mercan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen Lion06 » 1 on yıl 3 yıl önce (16.10.2010, 23:54)

Aldığınız eğitim ve geçirdiğiniz kaza hususunda kendinizi ve olayları sorgulamanız gayet doğal. Verdiğim cevap, son maddeye dek gerek sizi gerekse forum takipçilerini bilgilendirir niteliktedir. Ancak, kulübümüzü sadece para odaklı hareket ediyor olarak göstermeniz ve “bu klüpten eğitim almayı düşünen arkadaşların önemle dikkatini çekerim. Bir değil, bin kez daha düşünmenizi öneriyorum.” ifadelerinizle kulübü kötülemeniz, bende doğal olarak art niyetli olduğunuz düşüncesini uyandırmıştır. Eğer art niyetli olmadığınızı samimiyetle ifade ediyorsanız, ben şahsım olarak sizden özür diliyor, kulübümüzden de bir özür borçlu olduğunuzu düşünüyorum. Eğitim sürecinde herhangi bir periyodun eksik ya da yetersiz olduğunu düşünmekte özgürsünüz elbette. Sizinle aynı eğitimi alan ve aynı koşullarda uçuş yapan 6 kişinin daha bu kursu sorunsuz bitirdiğini bir kez daha hatırlatmakta fayda var. Bir kaza geçirmiş olmanız ne yazık ki hepimizin talihsizliği olup, bu faaliyet kaza talihsizliklerine açıktır. Bizlerin amacıda bunu en aza indirmektir. Daha önceki cevabımda da belirttiğim üzere kalan eğitim hakkınız bakidir. Gerçekleşecek eğitimlere davet edilecektisiniz ve istediğiniz takdirde katılıp eğitiminizi tamamlayabilirsiniz.
Sonuç olarak, eğitimin işleyişi, süreci ve kazanın oluş şeklini açıklayarak sizi ve forum takipçilerini bilgilendirdik. Bu konu hakkında bir daha yazı yazıp cevap vermeyeceğim.

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen webbi55 » 1 on yıl 3 yıl önce (17.10.2010, 01:40)

Ben aranızda bilgisiz ve tecrübesiz bir kardeşiniz olaraktan, kendimi hiçbişe bilmeyen birisi sayaraktan, lan bunu yazmak sanamı kaldı dedirtecek kadar tecrübesiz olduğumu belirterek ancak şunu söyleyebilirim kanısındayım :
Bu mevzu bence çok uzadı kanısındayım , arkadaşımız bence forumda gezerken bir şey yazayım bakalım diye düşündü galiba , herkeste yardımcı olma kanısında sağolsun yazıyorlar. İşin hülasası bsittir ve şöyledir :

Kardeşim biz ilk uçuşlarda Kayseride Adem Hasgül Hocamız bize uçuş öncesi Acı Badem Sigortadan 30 tl karşılığında Kaza Sigortası yaptırmıştır. Bu Ücreti ödemeyen ve Sigortası olmayanı asla uçurmam demiştir ve yapmıştır. Sorum onaki kardeşim sen en başta ciddi bir eğitim nasıl alınır, ciddi bir kurum ne gibi tedbirler alır , bunlara bakmadan hemen eğitime koşmuşsun. Bu eğitimde başına bişe gelmemiş olsa idi 40 kişiye övgü ile anlatırdın.
Önce iyice araştırcaksın ve eğitimini ona göre alıcaksın. Aksi taktirde olanları sineye çekiceksin. Bu işin özeti budur bence. Konu çok fazla uzatılmamalıdır.

Bu işte önder olan abilerimden özür dileyerek yazı verdim . Dayanamadım açıkcası...

Kullanıcı avatarı
eksen
Mesajlar: 10
Kayıt: 11.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Umut Anlar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen eksen » 1 on yıl 3 yıl önce (17.10.2010, 02:06)

Mehmet Bey, ne klübünüze ne de klübünüz bünyesinde verilen eğitim hizmetinde görev alan insanlara karşı bir art niyetim yoktur, olamaz; bu konuda kısa bir süreliğine de olsa şahsımı tanıyan klüp eğitmenlerinize de danışabilirsiniz ki, kısa bir süreliğine de olsa tanımış olduğum Volkan ve Akın Bey'lerin art niyetli olmadıklarına ilişkin hiçbir kuşkum yoktur.Israrla dile getirdiğim husus, yamaç paraşütü eğitimi sırasında gerekli özeni, dikkati ve ciddiyeti gösterme sorumluluğunun muhakkak ve muhakkak yerine getirilmesi zorunluğuna ilişkindir. Ancak, eleştiri konusu yaptığım ve de yapmakta devam ettiğim husus, bu özen, dikkat ve ciddiyet zorunlululuğunun klübünüz çalışanları ve dolayısıyla klübünüzce yerine getirilmediğine ilişkindir. Şunu söylemem gerekir ki, art niyetime kanıt olarak sunduğunuz cümleler birebir yaşadığım olguların ürünü olup, herhangi bir yanlış ya da çarpıtmaya dayanmamaktadırlar. Bu nedenle art niyetli olduğum yönündeki iddianıza ilişkin özrünüzü kabul ediyor; ancak, sizden özür dilememi gerekli kılacak bir husus göremiyorum.

Ayrıca, size olan yanıtımda dile getirdiğim üzere, diğer kursiyerlerin eğitimlerini sorunsuz olarak tamamlamış olmaları, uğradığım kaza öncesinde almış olduğum yer çalışması ve uçuş eğitimine ilişkin olarak her şeyin eksiksiz ve doğru olarak yapıldığını açıklayacak ve kanıtlayacak nitelik ve güçte değildir. Bu konudaki iddia ve çekincemi kararlılıkla koruduğumun bilinmesini isterim.

Bu başlık çerçevesinde edindiğim izlenim, yamaç paraşütü eğitiminin -ki kuvvetle muhtemel diğer havacılık sporlarına ilişkin eğitimlerin de- oldukça pervasız, denetimsiz, özensiz, dikkatsiz ve ciddiyetsiz bir şekilde verildiği yönünde olmuştur. Bu nedenle ne klübünüz ne de herhangi bir havacılık klübünden herhangi bir eğitim almayı düşünmüyorum.

Son olarak bu başlığı açmakla güttüğüm tek amacın, önceki yanıtımda belirttiğim üzere; "Olası kazaların, tedbirsizlik ve özensizliklerin önüne geçmek ve insan yaşamına verilmesi gereken önemin her şeyin üzerinde olması gereğini hatırlatmak, buna dikkat çekmek ve bu yönde mesafe kat edilmesine katkı sunmaya çalışmak, olası benzer durumlarda kişilerin hayatlarını kaybetmelerinin ya da hayatlarının geri kalanını ciddi sağlık sorunlarıyla sürdürmelerinin önüne geçmeye çalışmak"tan ibaret olduğunu yinelemek isterim. Kimseden intikam almaya çalışmak gibi ilkel bir duyguyu kendime başlangıç noktası almadım. Tek amacım, söz konusu eğitim sırasında klübünüzün ve diğer tüm havacılık klüplerinin gerekli özeni, dikkati, ciddiyeti göstermesini sağlamaya yönelik bir katkı sunmaya çalışmak; insan yaşamına verilmesi gereken değerin her şeyin -zaman, para, vb. ahmakça olgular-üzerinde görülmesi gereğine dikkat çekmektir ki, eğer art niyet sahibi olsaydım, çok daha başka olanaklar aracılığıyla külbünüzü ve klübünüz çalışanlarını zor durumda bırakabileceğim açıktır. Bu başlık vesilesiyle bu konuda üzerime düşen sorumluluğu yerine getirdiğime inanıyorum.

Ben de, şahsıma ve başlıkta yer verdiğim ifadelere yönelik bir sataşma ve beyan olmadığı sürece bu başlığa yeni bir yanıt yazmayı gerekli bulumuyorum. Saygılarımla.


Kullanıcı avatarı
eksen
Mesajlar: 10
Kayıt: 11.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Umut Anlar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen eksen » 1 on yıl 3 yıl önce (17.10.2010, 02:26)

webbi55 yazdı:Kardeşim biz ilk uçuşlarda Kayseride Adem Hasgül Hocamız bize uçuş öncesi Acı Badem Sigortadan 30 tl karşılığında Kaza Sigortası yaptırmıştır. Bu Ücreti ödemeyen ve Sigortası olmayanı asla uçurmam demiştir ve yapmıştır. Sorum onaki kardeşim sen en başta ciddi bir eğitim nasıl alınır, ciddi bir kurum ne gibi tedbirler alır , bunlara bakmadan hemen eğitime koşmuşsun.


Dostum haklısın, bu konuda açık ve samimi bir şekilde hatamı kabul ediyorum, bu başlığa yazdığım bir önceki yanıtımda da belirttiğim üzere, "edindiğim izlenim, yamaç paraşütü eğitiminin -ki kuvvetle muhtemel diğer havacılık sporlarına ilişkin eğitimlerin de- oldukça pervasız, denetimsiz, özensiz, dikkatsiz ve ciddiyetsiz bir şekilde verildiği yönünde olmuştur." Bu nedenle, düşünsel ve toplumsal manada gerekli gelişim düzeyine erişilmediği sürece, oldukça keyifli bir spor uğruna da olsa, bu ülkede hayatla kumar oynanmaması gerektiğini öğrendim; oysa havacılık camiasının, sahip olduğuna inandığım vizyonu gereğince çok daha bilinçli hareket ediyor olduğunu düşünüyordum; ancak yanıldığımı açık bir şekilde görüyor ve de kabul ediyorum. Türkiye Hava Sporları Federasyonu ile Türkiye Yelken Kanat ve Yama Paraşütü Federasyon'ları bünyesinde oluşturulacak ciddi denetim mekanizmalarının, bir nebze de olsa çözüme katkı sunabilme ihtimali olduğuna inanıyorum.

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen webbi55 » 1 on yıl 3 yıl önce (17.10.2010, 11:56)

Bu camiada yıllardır uçan abilerimize sorsanız hepsi usta çırak ilişkisiiçerisinde eğitim almıştır. Son belki 5-6 senedir klupleşme ve bu eğitimi daha ciddiyete kurumsallaştırmaya gidilmiştir. Şimdi usta çırak ilişkisinde eğitim alanlar uçamıyormu ? Tekamüllerini yapmıyorlarmı ? SIW yapmıyorlarmı ? Hepsi yapıyorlar.

Burda önemli olan olmak veya olmamak. Şuan halen bu spora usta çırak ilişkisinde sporcu yetiştiren abilerimiz var. Onlarda bir Ambulans değil , Sağlık Çantası bile yok :( Yapcak bişe yok kabul edersin veya etmessin bu senin bilceğin senin kabulundur yanii.

Takee Off ' a çıkıldıgında kim kime illede çık hadi diyor.Herkes kendini bilir ve zorlama olmaz. Sen zorlarsan kendini eeee havada patlaksa ozaman sonucunuda katlanırsın. İşte Trabzon Uzun göldeki son kaza öyle değilmi idi.

Yani burda kimse kimseyi suçlayamaz sen neyi kabul edersen onu yaşarsın.Artık Allahtan gelecek bişe varsada kaderindir yapacak bişe yok. :twisted:

Kullanıcı avatarı
eksen
Mesajlar: 10
Kayıt: 11.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Umut Anlar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen eksen » 1 on yıl 3 yıl önce (17.10.2010, 12:25)

webbi55 yazdı:Takee Off ' a çıkıldıgında kim kime illede çık hadi diyor.Herkes kendini bilir ve zorlama olmaz. Sen zorlarsan kendini eeee havada patlaksa ozaman sonucunuda katlanırsın. İşte Trabzon Uzun göldeki son kaza öyle değilmi idi.

Yani burda kimse kimseyi suçlayamaz sen neyi kabul edersen onu yaşarsın.Artık Allahtan gelecek bişe varsada kaderindir yapacak bişe yok. :twisted:


Dostum, açtığım başlıkla Uzungöl'deki kaza filan, çıkış noktaları, benim ısrarla vurgulamaya çalıştığım duyarlık konuları arasında yakın bir benzerlik yok. Başlığa bakarsan yp başlangıç eğitiminde alınması gerekli önlemlerden bahsediyor, klüplerin konuya ciddi ve özenli yaklaşıp yaklaşmadığını tartışmaya açıyorum. Bir havacılık şenliğinde yaşanan ihmaller de başka bir başlık konusu, bu düşüncelerini orada paylaşırsan daha uygun olur kanısındayım.

Ama gelelim alıntıladığım ikinci paragrafa. 1999 depreminin ardından günler boyunca, içlerinde depremi yaşayan illerden Ankara'ya getirilen yaralılar bulunan ambulansların siren seslerini dinledim. O günleri hatırla, takdir-i ilahi diyenler, ahlaksızlık cezalandırıldı diyenler, 7,4 yetmedi mi diyecek kadar canileşenler oldu. Kusura bakma ama -istersen bakabilirsin de- ifade ettiğin görüşler neredeyse bunlardan farksız. Gerekli önlemlerin alınmaması, özenin, dikkatin gösterilmemesi halinde, ortaya çıkan sonuçlara kader, kısmet, talih, şans vs. diyeceksek, Ortaçağ Hristiyan geleneğinde, kişilerin cadı - suçlu olup olmadıklarını anlamak için izlenen yöntemleri de günümüzde uygulamamamız gerekir: Elimiz ve ayaklarımız bağlı bir şekilde suya bırakılalım, yaşarsak suçluyuzdur, çünkü bu olağanüstü güçlerimiz olduğu anlamına gelirdır; ölürsek suçsuzudur, çünkü bu herhangi bir insan olduğumuzu gösterir; ama ironiye bak ki ölmüşüzdür. Eğer bana"paraşütü yüklen koş ve kendini bırak aşağı, şanslıysan uçarsın; kaderinde varsa ölürsün ya da sakat kalırsın" diyorsan, bu mantığa ve sana hayatının geri kalanında başarılar dilerim yalnızca; ama bu kaderci ve ilkel mantığı bir yana bırakıp, bir şeylerin daha doğru ve sistematik bir şekilde yapılması için çaba harcarsan, takdir edersin ki bu ömrünü uzatacaktır.

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 3 yıl önce (17.10.2010, 13:20)

Ya bu konu çok uzadı her sporda risk vardır Futbol Riskli Sporlar sıralamasında 7. sıradayken yamaç paraşütü 21. sıradadır bu bile her türlü önleme rağmen kaza olmayacak anlamına gelmez buna rağmen hiç bir futbolcu kalkıpta benim kulübüm antremenlarda ambulas bulundurmuyor yok antrenörüm eksik eğitim verdi vs demiyor Sayın Mehmet Mercan'ın anlattıklarına göre Eğitmenler her türlü tedbir alınmış 15 km rüzgar da gayet uygun bir rüzgardır yaptığımız spor elbette riskli bir spordur bırakın 3. uçuşunu bin bilmem kaç uçuşunda dahi ayagını inciten yada kıran arkadaşlarımız olabiliyor Umut Beye geçmiş olsun diyorum bir takım riskleri göz önüne alamıyorsa bundan sonra da eğitim almak istememesini de anlyışla karşılarım

Kullanıcı avatarı
eksen
Mesajlar: 10
Kayıt: 11.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Umut Anlar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen eksen » 1 on yıl 3 yıl önce (17.10.2010, 21:39)

Dikkatimi çeken şey şu; konunun uzadığı tespitinde bulunan arkadaşların, konuyu uzatmakta ısrar etmeleri. Bu konu özelinde taraflar görüşlerini karşılıklı olarak paylaştılar zaten. Herkes kendi bilgi ve deneyimi doğrultusunda dilediğini düşünmekte serbesttir elbette; tıpkı benim önceki yanıtlarımda dile getirdiklerimi halihazırda da aynı güçle savunuyor olduğum gibi. Öte yandan, sakatlanma sıklığı açısından Mehmet Bayraktar'ın söylediklerine katılıyorum; futbolda sakatlık olgusu sık rastlanan bir olgudur; ancak dikkat çekmek istediğim husus, "sakatlanma şiddeti"dir. Sakatlanma şiddetinin yüksek olduğu sporlar ise başta motor sporları olmak üzere, kayak ve havacılık sporlarıdır. Bu istatistikte futbolun baş sıraları çekmesinin en önemli nedeninin, tüm dünyada yaygın ve nicelik olarak çok daha fazla insan tarafından yapılan bir spor olmasından kaynaklandığını düşünüyorum; haliyle "ekstrem" olarak nitelendirilen diğer sporladaki sakatlığın sayısal azlığı gayet normal bir veridir; ancak ekstrem olan bu sporlardaki sakatlanmaların şiddetinin büyüklüğünün, futbol sakatlıklarıyla kıyas götürmeyeceği de açıktır diye düşünüyorum.

Ben, bu eğitimin çok daha nitelikli ve güvenli bir şekilde verilebileceğine inanıyor ve bunu savunuyorum, dikkat edilirse bugüne kadar söylediklerim de hep bu çerçeve içerisinde olmuştur. Yoksa, herkes her şeyden memnun olmakta serbesttir.

Neyse, geçmiş olsun dileğinde bulunan ve görüşlerini paylaşan herkese teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen garadark » 1 on yıl 3 yıl önce (29.10.2010, 02:06)

Geçmiş Olsun Önce;
Maalesef başlangıç aşamasında yaşanan talihsizlikler tüm diğer kazalar gibi herkesi üzmektedir.
Bu sporda herşey'den önce pilot'un kendi tercihleri önemlidir.
Herkes kendi limitini en iyi kendisi bilebilir.!!!
Sabah erken kalkıp uçuşa gidileceği için heyecan yapmadan bir gece önce yeteri kadar uyumak, güzel kahvaltı yapmak, vs,vs.
Başka eğitmenlerle hiç rüzgarın olmadığı en erken bir saatte yeteri kadar koşamadığım için bahsi edilmeyecek bir sıyrıkla benzer bir durumu bende yaşadım. Ve hatayı kendimde gördüm hep, uçuşa hazır olmadığım halde zorlamayla çıkış yapmıştım. Cesaretimi kaybetim ve arkadaşların cesaretlendirmelerine rağmen bütün gün uçmadım, tepede diğer pilot adayları uçarken ben onları takip ettim, kanat toplamalarına yardım ettim.Vs vs. "Halbuki bir gün önce 1 sorti uçmuştum." Daha sonra akşam 17:00'de eğitmenim Savaş YIKILMAZ'ın da onayı ile Abant'ta 300m tepeden çok güzel peş peşe 5 sorti yaptım.
Önemli olan kendinizi hazır hissetmeniz. Bu da verilen eğitimin bir parçası zaten. Bu işle ilgili herkes bunu bilir. İnsanları suçlamak işin kolay yanı. Hiçbir pilot ve eğitmen çok daha ciddi sonuçlara açık böyle bir konuda gayri ciddi uygulamalar yapmaz/yapamaz.
Katılımcı sayısının çok az olduğu bir camia'da kimsenin kimseyi rencide etmesine ihtiyaç ve gerek yok. Tepelerde görüşmek üzere, umarız

Kullanıcı avatarı
serdar2362
Mesajlar: 11
Kayıt: 28.10.2010, 10:24
Ad Soyad: Serdar Özlü
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen serdar2362 » 1 on yıl 3 yıl önce (29.10.2010, 16:10)

Sn. Umut Anlar beyin ve konuyu tartışan değerli arkadaşların değerlendirmelerini bir nefeste ve heyecanla okudum.

Ben ölüdeniz'de bir hoca ile tandem atlayışı yaptığım Ekim 14'ünden bu yana sürekli yamaç paraşütü konusunda bilgi edinmek ve konuyu daha bilimsel öğrenmek için sürekli net'te bakınıyorum. Foruma da yeni üyeyim. Yukarda anlatılan teknik terimlere çok yeni olduğumdan o terimleri de ayrıca tek tek araştırıyorum. Hiçbir kulübe yada kursa dahil de olmadım.

Forum tartışmalarının hemen hemen hepsinde dikkatimi çeken konu, tüm arkadaşların seviyeli ve belirli eğitim düzeylerini almış olmaları ile forum kalitesini artırmış olmaları idi. Kurucu ve moderatör arkadaşlara bu konu için ayrıca teşekkür ederim.

Asıl konuya gelirsek. Hiçbir eğitim almamış olmama rağmen konunun ürkütücü yönlerini de görmek zorunda olduğumuzu düşünüyorum. Bartuğ beyin anlatımlarının mantıken daha doğru yaklaşım olduğu kanısındayım.

Bir spora gönül vermek başka, o spordan hevesini almak başkadır. Benim düşüncem, bu sporun iyice araştırılarak, kulüp ve hocalarını tanıyarak, yapılması düşünülen atlayışların temel kurallarını ve pratiklerini özümsemeden eyleme geçilmesinin tamamen kişinin hatası olacağı fikridir.

Kış sezonunun yeni başlaması ve hava şartlarının uygunluğunun tartışıldığı şu dönemde dahi Kasım ayı için eğitim rezervasyonları yapan bir takım firmaların reklamlarını gördüm. Çok ciddiye almadığımı da itiraf edebilirim. Niyetim, 2011 yılı başında eğitim alarak ciddi bir çalışma ve uzun bir tecrübe ile bu forumda da fikirlerimi beyan edebilecek noktaya gelmektir. Tüm arkadaşlarıma saygılar sunarım.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (29.10.2010, 17:51)

serdar bey,
Ben bu konu ile yazmama kararında idim.
Ancak beyanlarınız beni kaygılandırdı. Yazdıklarım yüzünden yanlış bir karara varmanıza neden oldum sanırım. Özür dilerim.
Yamaç Paraşütü konusunda kasım-aralık-ocak aylarında eğitim almanın bir tehlikesi yoktur(üşütmek dışında)
Anlaşıldığı kadarı ile Ankaradasınız, Yİğit Hoca (uçuş kulübü) ve Başkent Havacılık Ankarada, iki kurumdan da güvenle eğitim alabilirsiniz. (kışın da dahil)
Yazılarımda okuduysanız Başkent Havacılık camiaya oldukça büyük katkılar yapan bir grup, Uçuş Kulübü de
ben 29 ekim için Yiğit Hocadan SIV eğitimi talebinde bulundum, Başkent Havacılıkla da her türlü etkinliğe katılırım, eğer bu spora gönül verdiyseniz aldığınız eğitim kadar uçmaya devam ettiğiniz grup önemlidir. Bu iki grubun imkanlarından ve eğitimlerinden yararlanmanızı tavsiye ederim.
Konu başlığı ile ilgili ilk yazımda Başkent Havacılığı suçlamadığımızı ve savunma yapmasına bile gerek olmadığını belirtmiştim.
Yaptıkları açıklamalar, geçmişleri dikkate alındığında gerekli ortamı sağladıkları zaten anlaşılmıştır. (farklı bir beklentim de yoktu)

Başlangıç eğitimi hakkında
aşağıda üç adet link verdim.

Hepsinden önemlisi üstad Denis Pagen'in art of paragliding (sayfa 85) ilk uçuşlar için 0-8 KM civarında bir rüzgarı ideal görüyor. Düz take-off ve ağır bir öğrenci için 12 KM ye kadar rüzgarı ideal olarak görüyor.

http://www.paraglideutah.com/docs/p1.p2 ... ements.pdf

http://www.paragliding-lessons.com/para ... uirements/ 12 MPH ve altı rüzgar diyor

http://www.iparaglide.com/discovery-solo-paragliding/

özellikle bu son linkteki videoyu izlediğinizde çalışanların 0 rüzgarda çalıştığını göreceksiniz. Başlangıç için ideal yer ve güzel çalışma.
SON OLARAK Kışın başlangıç eğitimi için yazdan çok daha iyi havalar bulunabilir.
Vakit kaybetmeyin, ankarada olmanın şansını kullanın, yaza irtifa uçuşlarına hazır hale gelebilirsiniz.
aramıza hoş geldiniz.

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen ozgur.k » 1 on yıl 3 yıl önce (29.10.2010, 18:51)

12 MPH ve altı rüzgar diyor

Bartuğ, naçizane belirtmek istedim, amcalar Amerika'da mil ölçüsü kullanıyorlar, 12 mph 20 km civarı bir hıza denk geliyor.

Başlangıç öğrencisinin düşük rüzgarda çalışmasının daha faydalı olduğunu düşünüyorum, ama 15-20 km.'nin tehlikeli olduğunu düşündüğümden değil, pilotaj becerisi kazanması açısından. Eğitim kanadı 15 km. rüzgarda neredeyse kendisi kalkıp kendisi iner, öğrenciye de yapacak pek bir şey kalmaz :D Bende öyle olmuştu en azından :roll: Limite kadar her rüzgarda çalışmak lazım ama en çok da sıfır rüzgarda kanada hakim olabilmek gerekli bence. Syg.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (29.10.2010, 18:55)

alttaki linkte son videoyu dikkatli izleyin arkadaşlar.
bizim bulamadığımız çim take off-u bulmuşlar, üzerine bi de halı sermişler.
hiç bir şey söylemiyorum
:oops: :cry: :cry: :cry:


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (29.10.2010, 19:37)

özgür haklısın ben farklı görüşlerin sunulması açısından bunu belirttim. (12 mil yazdığımın farkındayım.)

yani kendi beyanımı doğrulamak için yazmadım.

Benim beyanlarım nedeniyle bir kişinin eğitimini ertelemesi fikri beni rahatsız etti açıkça.

0(sıfır) rüzgarla ilgili olarak senin görüşlerine katılıyorum. 0 rüzgarı aynı zamanda zor olduğu için öneriyorum. (önceki yazılarımda da var)

Ayrıca forumdaki yazılara göre karar verecek arkadaşların öncelikle yorumcunun veya yazarın tecrübesine itibar etmesini tavsiye ediyorum.

Elbette her aşamadaki arkadaşlar görüşlerini açıklıyor ama benim gibi başlangıç aşamasında ve kendi düşüncesini yazan arkadaş ile 10 yıldır eğitim veren hocayı aynı kefeye koymak tecrübeye ve camiaya harcanmış emeğe (hizmete) haksızlık olarak düşünüyorum.
Bu nedenle yukarıdaki açıklamayı yazdım.(yoksa kaynak göstermek için değil)

Kullanıcı avatarı
serdar2362
Mesajlar: 11
Kayıt: 28.10.2010, 10:24
Ad Soyad: Serdar Özlü
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen serdar2362 » 1 on yıl 3 yıl önce (31.10.2010, 16:16)

Sn. Bartuğ bey. Alakanız için samimiyetle söylüyorum çok memnun oldum. Doğrusu sizin de belirttiğiniz gibi hava şartları konusunda çok endişeliydim. Çünkü daha yolun en başındayım. Fakat son açıklamanız beni daha da cesaretlendirdi ve kasım ayı içinde programa başlama kararı aldım. Zaten uçuş kulübü ile yazışmaktaydım şartları ve maliyetin ne olacağını istemiştim. Cevap geldi. Aşağıda gelen cevabı yayınladım. Bu hafta içerisinde kaydımı yaptırarak inşallah ilk adımı atacağım. Teşekkürlerimle.


Selamlar Serdar Bey,

Uye olmak icin Baslangic Egitimlerimize katilmaniz yeterlidir. Baslangic egitimlerimiz ; teorik dersler, yer calismalari ve 10 adet 30-100 mt den yapilacak ucusu kapsamaktadir. Tum ucus ekipmanı tarafimizdan karsilanmaktadir. Sizden egitimlere ayak bileginizi koruyan bot ile katilmanizi beklemekteyiz.(zorunlu) Baslangic egitimimizin ucreti .........+KDV dir. Bu ucrete ulasim yiyecek icecek gibi harcamalar dahil degildir. Egitimin suresi hava durumuna bagli oldugumuz icin belli degildir. Ogrencilerimiz calisan kisi olduklari icin hafta sonlari devam etmekteyiz. Egitimimize katilmak istiyorsaniz lutfen site anasayfamizdaki katilim formunu doldurunuz iletisim bilgilerinizden size ulasabiliriz.

hoscakaliniz.

ufuk

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 7 ay önce (29.08.2015, 20:38)

Kursiyer hakli
insan hayati ucuz degildir
Klup ve calisanlari 1inci derecede sorumludur
Kazanin sebebi hic surette kursiyere atilamaz
Tazminat bile alma hakki var bu kursiyerin, her ne olursa olsun
Kursiyeri suclayanlarada hayret ediyorum
Klupler boyle calisacaksa hayatta gitmem ozel kursa, kendim calisirim