Paramotor Egitim Proseduru

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
feridunist
Mesajlar: 41
Kayıt: 04.12.2006, 15:23
Ad Soyad: Fatih Sarıtarla
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen feridunist » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 01:27)

Sence başlangıç eğitiminden sonra ki aşamalar abartı mı?

-Kulüp pilotluğu eğitimi

-SIV eğitimi

-Termik eğitimi

Aşağıdaki linkleri incelemende fayda var derim. Uçus seviyesi ve uçuş saatleriyle ilgili. Yiğit'in bahsettiği eğitim standarttır, olması gerekendir!

http://www.gingliders.com/paragliding/comparison.php

http://www.ucuskulubu.com/tr/html/75/Eg ... +Hakkinda/


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 01:51)

Biz eğitim verirken baslangız egıtımı ve klup egıtımını aynı anda verıyoruz yanı bır ogrencı duz kalkısı ve ters kalkısı aynı anda ogrenıyor. Hedef ınısını de telsız yardımı ıle s cızerek nasıl ınılır onu gostererek ınıs pıstıne ınmesını saglıyoruz. Ve öğrenci pilot bu eğitim sonrasında stabıl termıksız havalarda ister kendı basına ıster bızımle ucuyor. Bu saatten sonra ister bu şekilde hafta sonu pilotu olarak uçar ister paramotor eğitimi alır paramotor ıle ucar ister termik eğitimi alır o kendisine kalmış bir şey.

ona bakarsan THK da aynı şeyi yapıyor. Geliyor başlangıc eğitimini veriyor lisansı verıyor hadı yallah gıt uc diyor ve gidiyor..... sonra istiyosan gel termik egıtımı yada paramotor eğitimi yada siv eğitimi veririm diyor. istemiyorsan ben sana başlangıc egıtımını verdım al malzemenı uc dıyor

eeee o zaman THK yanlış yapıyor

Kullanıcı avatarı
feridunist
Mesajlar: 41
Kayıt: 04.12.2006, 15:23
Ad Soyad: Fatih Sarıtarla
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen feridunist » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 01:53)

ucarimanda yazdı:Malesef ülkemizde birçok örneğini gördüğümüz (THK dahil)durum; başlangıç eğitimi verip sonradan kişileri kendi kaderlerine bırakmak doğru değildir.


Evet doğru değil.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 02:00)

bence doğru ama kurs sürelerini biraz daha uzun tutup daha sağlıklı bir eğitim verse daha da dogru olur.. Belkı adam termık ucmak yelken yapmak ıstemıyor cıkıp sabah erken saatte duz ucmak ıstıyor yada kanat hakımıyetını gelıstırıp paramotor ucacak yada acro yapacak... ver baslangıc egıtımını duzgun bır sekılde bırak adam ucsun.. basında durmak ıstıyosanda dur yıne ama basında duracagına ogret kendı kararlarını kendı versın neden adamı 35 saat yada 1-2 yıl boyunca pesınde surukluyosun belkı adam termık ucmıyacak dhv 1 kanatla omrunun sonuna kadar duz ucacak ???

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 09:36)

Konu tartisma ticari ilandan ayristirilmistir.
Bu baslik altinda devam etmesi daha yararli olacaktir.

Kullanıcı avatarı
ert
Mesajlar: 110
Kayıt: 01.08.2007, 19:23
Ad Soyad: Ertan Özcan
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen ert » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 10:48)

Bazi arkadaslar "cehalet mutluluktur !!" felsefesine sahip galiba :) Neyse biz yine de isin dogrusunu yazalim, belki bu spora yeni baslayacak birilerine faydasi olur.

Ogrencinin tamamen kendi basina ucabilmesi icin en az 1-2 yil egitmen gozetiminde olmasi gerekir. Bu sure ogrencinin yetenegine ve spora devam etmesine gore uzayabilir de.. Gozetim derken, tabiki butun kararlari egitmenin vermesi anlami kastedilmiyor. Bazen egitmenin tepede bulunmasi veya tepede tecrubeli birilerinin bulunmasi cok sey ifade eder. Telsiz baglantisi cok onemli. Egitmen gerekmedigi surece mudahale etmez ama bazen acil mudahale gerekebilir. Durum hayati olabilir.

Egitim proseduru zaten butun dunyaca kabul edilmis, detayli olarak aciklanmis. Bizim burada yeniden icat etmemize gerek yok sanirim ayni seyleri. Baslangic egitimini tamamlayan ogrenci tamamen kendi basina ucabilir derseniz, size gulerler :)

Sabah saatlerinde hava guvenli olur diye bir kural mi var. Sabah saatlerinde gust front gelmeyecegini veya ruzgarin patlamayacagini kim garanti edebilir.. Bu spor bu kadar basit mi ya.. Niye bu kadar cok kaza oluyor ki o zaman..

Ertan Ozcan


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 11:01)

Forumdaki tartışmaların "gerilim içerikli olması" gibi bir şart yok değil mi:) Birkaç farklı görüşün olduğu konular kısa bir süre sonra geriliyor. Ama ilginç olan; izlenme ve gündemde kalma kısmı artıyor yani bu da iyi birşey:)

Tartışılan bu konunun Yiğit'i "fazla kasan" portresine sokuyor olması, kendisini tanıyıp ciddi saygı duyan biri olarak bana ilginç geldi. (Hadi yeri gelmişken sitemin reklamını araya ekleyip okumamışlar için kendisyle yaptığım röportajının linkini vereyim:))

http://www.amatorpilot.org/roportajlar/ ... dirim.html

Abartıp yanına da Erdoğan'ı ekliyorum:

http://www.amatorpilot.org/roportajlar/ ... ansli.html

Biraz daha abartıp paramotordan çok keyif aldığım bir uçuş gezisinin linkinide ekliyorum:

http://www.amatorpilot.org/blog/parmoto ... lmak-.html

Kemal Bey videonuzda izlediğim balığın da tarifini istiyorum, valla çok canım çekti :))

Kullanıcı avatarı
airea
Mesajlar: 51
Kayıt: 06.05.2006, 22:42
Ad Soyad: Salih Tural
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen airea » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 12:00)

Mesela şöyle bir ehliyet kursu hayal edelim:

*Bir sürü kaza videosu gösteriyorlar.
*Kaygan yolda, yağmurda, siste, yoğun trafikte nasıl kullanman gerektiğini anlatıyorlar.
*Trafik kurallarını anlatıyorlar.
*İlkyardım kurallarını anlatıyorlar.
*Boş bir arazide 10 defa aracı çalıştırıp kapatıyorsun.
*Boş bir arazide 10 defa 1. viteste aracı hareket ettirip duruyorsun.
*Arazinin ilerisine bir yerine 1. vitesle gidip aracı park ediyorsun.

Ve tebrikler... Otomobil kullanmayı öğrendiniz... Artık kendi başınıza trafiğe çıkabilir, her türlü hava ve yol şartında güvenle kendi başınıza seyahat edebilirsiniz...

Hatta yabancılardan daha iyi otomobil kullandığınızı, kazaların çoğunu yabancıların yaptığını iddia edebilirsiniz...

Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen kemal35 » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 14:55)

kişi ne görmek istiyorsa onu görüyor insan psikolojisidir bu size doğru gelen bir şeyi hiç kimse size yalnış aktaramaz çünkü bu uğurda insanüstü bir çabayla savaşır kendi doğrunuzu karşınızdakine empoze etmeye çalışırsınız bu böyle sürer gider sonu yok bu konuda bilgiçlik taslayabilirim çünkü 5 yılımı insan psikolojisi ve davranışlarına adadım okudum okudum ve bu işin profesörleriyle karşılıklı eğitici sohbetlerimiz oldu bilim dünyasıda bu konuda hemfikir.
Örnek vermek gerekirse çevrenizi gözlemleyin tarih okuyun her alanda sadece fikriniz olması açısından araştırma yapın göreceksinizki + larla - ler zamanla nasıl yer değiştirdiğini konumuzun ana başlığı UÇMAK varoloşun başlangıcından bu yana ilgi ve merak konusudur uçmak tabiyat kanunlarına göre bizim uçmamamız gerekiyor çünkü bize bu özellik varilmemiş denizin dibindede yaşamamız doğa kanunlarına aykırı çünkü bu özellikte insana verilmemiş daha sayacak olursak birçok şeyi insanların yapmaması lazım.
geçmişe gittiğimizde bu işlere merak salan insanlar engizisyon mahkemelerince suçlu bulunup idam ediliyordu.
yıllarca tıp dünyası her durum ve fırsatta hertürlü hastalığa antibiyotik verirlerdi kocakarı ilaçlarınıda(doğal) safsata sahtekarlık batıl inanç üçkağıtçılık dolandırıcılık tamamen sağlığa zararlı derlerdi bu gün geldiğimiz duruma bakın saf doğal genetiği ile oynanmamış bitki arıyoruzki insanoğluna şifa olsun arayan ben değilim bilim dünyası .
siz şimdi diyorsunuzki bilim adamından bu işin profesöründen dahamı iyi biliyorsun.HAYIR bilmiyorum bildiğim tek şey var bilginin sonsuz olduğudur ve her bilgininde doğru olmadığıdır.
yıllarca midesinde ülser olan kişiye doktorlar sürekli süt içmelerini önerdiler durdular arada bir bazı kişilerde hayır yapmayın bu doğru değil bunun daha kolayı var adamı öldürmeyin dediğinde SEN buişi profesöründen kurallarını koyandan dahamı iyi biliyon diyerek aşağıladılar sonuç binlerce masum insan mide kanamasından öldü (BABAM da dahil).
yani olayın edebiyat kısmına fazla girmemeye özen göstererek anlatmaya çalıştım .
SENİN doğru bildiğin benim yalnışım BENİM doğru bildiğimde senin yalnışın olma ihtimalidir.....
Sizler diyorsunuzki en az 2 yıl eğitimle birlikte uçun hala sğ yaşıyorsan demekki paramotorlada uçabilirsin.
2. dediğinizde şu yav ben enayimiyim ben bilmem kaç yıldır yada saat uçuyorum ve hala öğrenmeye devam ederken adam 10 günde 10 uçuşla bu işi nasıl çözüyor özgürce ve sınırsızca nasıl uçuyor bu haksızlık bu adam uçamaz uçarsada kaza yapar imkansız imkansız imkansız.
Siz buna inanmışsınız sakın bana elin gavurunun yazdığı kurallar kitabından birşeyler anlatmayın sadece mantığınızın ve hissettiklerinizin tercümanı olun.
bana balık verme balık tutmayı öğret.....ama lütfen çabuk öğret açlıktan öleceğim...saygılarımla SEVGİ ADINA DOSTÇAKALIN...

Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen kemal35 » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 15:03)

bekir bey teşekkür ederim balığın tarifinden ziyade size özel pişirmek isterim başımın üstünde yeriniz var buyurun gelin misafirim olun uçamayan balıkların sohbetini yaparken ızgara balığımızıda marina manzarasında yeriz saygılarımla

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen Alim » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 15:37)

Selamlar,

Bir süre önce Paramotor pilotlarının direk iletişimi için bir e mail grubu kurmuştum. Aynı zamanda THSF bünyesinde Paramotor Eğitim sistemi ile ilgili bir çalışma grubu kurmaya çalışıyoruz. ben Ikarus Havacılık bünyesinde 1995 yılından bu yana paramotor uçuşları yapıyor ve eğitimleri veriyorum. Ülkemizde sağlıklı bir eğitim sisteminin oturması için yapılması gereken düzenlemelerle ilgili bir taslak çalışmayı ben kendi adıma yapıyorum zaten ve Mart ayı içinde bahsini ettiğim e mail grubunda arkadaşlar paylaşacağım. Daha sonra THSF bünyesinde resmileşmesi için çaba harcayacağım.

Bu tartışmanın başında Yiğit'in sorduğu basit soruya cevap verilmemiş. Nasıl bir eğitim sistemi uyguluyorsun ? Devamında son derece gereksiz noktalara kaymış maalesef. Yamaç paraşütçülerinin Paramotor sporuna yaklaşımlarının negatif olduğunu söyleyenler kısmen haklılar ancak aynı şey Paramotor pilotları içinde geçerlidir.

Öncelikle bizim nasıl eğitim verdiğimizi anlatayım ;
Benim örnek aldığım eğitim sistemi Amerikan Sistemi ve çalışmasını yaptığım taslak için bu sistemi örnek alıyorum ; http://www.usppa.org/Training/Ratings/R ... rogram.pdf

Pratik uygulamada eğer kişinin yamaç paraşütü tecrübesi yoksa önce Ikarus Başlangıç Yamaç Paraşütü Eğitimi almasını istiyoruz. Bu eğitimden sonra Paramotor eğitimine geçiyoruz. Eğer pilot adayı en az yamaç paraşütü başlangıç eğitimi aldıysa bu noktadan Paramotor eğitimine direk başlıyoruz. Video eşliğinde brifing ile Paramotor uçuşları hakkında izlenecek genel yol ve aşamalar anlatılıyor. Paramotorun uçuşa hazırlanışı, alan seçimi, yer çalışmasında yapılacaklar, motor bakımı, gaz kullanımı, yakıt kullanımı, uçuş görevleri. Bu konular detaya girmeden başlıklar halinde anlatılırken yer çalışması kısmı detaylı anlatılıyor. Ters ve düz kalkış teknikleri mükemmeştiriliyor. Önce motorsuz yapılan ters ve düz ve ters kalkış yer çalışmaları motor ile tekrarlanıyor. Pilot motor ile birlikte askıya alınarak motorlu çalıştırma simulasyonu yapıyoruz. Bu noktada klasik yamaç paraşütünden farklı olarak ortaya çıkan yeni vektörel kuvvet olan motor itişinin önemi, farkları ve verimli kullanılışı ve olası negatif etkileri ile ilgili brifing veriyoruz. Pilot motoru sırtında kanat olmadan çalıştırarak arazide yürüyerek gaz kullanmayı, anti-tork etkisini yaşıyor. Yer çalışmaalrı başarı ile bittikten sonra motorun ilk çalıştırılması ve doğru şekilde ısıtılması anlatılıyor ve uygulaması yapılıyor. Nihayet ilk kalkış ve uçuş. Kısa bir uçuştan sonra daha önce brifingi verilen motor kapalı iniş yaptırılıyor. Koşullar uygun ise trs ve düz kalkış ve iniş çalışmalarıen az beşer kez tekrarlanıyor. Farklı rüzgar koşullarında kalkışta değişen noktalar anlatılıyor mümkünse uygulaması yapılıyor. Uçuş görevlerinde ise düz hat üzerinde uçabilme, manevra teknikleri, dar ve geniş manevra teknikleri, manevralarda gaz ve anti-tork etkileri çalışıyor. Uçuş sırasında süzülme oranı, irtifa koruma çalışması yapılıyor. Teorik derslerle meteorolojik gereklilikler ve malzeme konusunda detaylar anlatılıyor. Bütün bunlar Paramotor başlangıç eğitimi içinde yapılıyor ve uygun hava ve yer koşullarında en fazla bir hafta içinde mükemmel şekilde bitirilebiliyor.

Klasik Yamaç Paraşütünde meteoroloji konusunda anlatılan detayları Paramotorda anlatmıyoruz ve daha farklı bir meteoroloji teoriği veriyoruz. Paramotor uçuşunda her türlü türbülans kaçınılması gereken bir unsur olarak belirtiliyor. Termik hava akımları bu noktada paramotor ile yamaç paraşütü arasındaki en büyük farklardan biri olarak ortaya çıkıyor. Özellikle başlangıç paramotor pilotu termiklerden özellikle kaçması gerektiği ile ilgili uyarılıyor ve htermiğin güçlü olduğu saatlerde uçmaması kural olarak anlatılıyor.

Eğitim sistemini daha uzun burada anlatmak istemiyorum ama bu şekilde devam etmekte. Yeniden keşfetmiyoruz sistemi zaten elde edilmiş önemli tecrübeler var gelişmiş ülkelerde bizlerde benzer sistemleri uygulamak durumundayız. Bu kurallar doğal tecrübelerle ortaya çıkmış kurallardır.

Bazı arkadaşların Paramotor uçuşlarının çok kolaya aldığını okuyorum. Konu hakkında yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmadan kesin iddialarda bulunmayıp eleştiriye açık tutmamız gerekir kendimizi. Bu konu altında ortamı gerginleştiren nokta bana yamaç paraşütü ile paramotor arasındaki farklar ile ilgili görünüyor. Bana göre bu farklardan biraz bahsedeyim ;

Yamaç paraşütü eğitimlerinde uçuş ve eğitim için gerekli şartların oluşması Paramotor eğitimlerinde gereken şartlardan daha zor ve karmaşık. Bu sebeple pratikte paramotor pilotunun uçuş saaati veya adedi çok daha hızlı artma potansiyeline sahip. Uygun ve yer ve hava koşulları konusunda avantajlı olan paramotor pilotu kendi kaldırıcısını taşıdığı için irtifa konusunda da avantajlı ve bu nedenle bir arkadaşımızın bahsettiği gibi kanadını çok hızlı eskitme şansına sahip. Yamaç Paraşütü sporunda bana ileri seviye uçuşlar, termik uçuşlar, mesafe uçuşlarından önce yapılması gereken SIV eğitimi paramotor için gerekli değil. Ancak pilotun kendini geliştirmesi ve pilotajını ilerletmesi için yapması kesinlikle faydalı bir çalışma.

İleri seviye bir yamaç paraşütü pilotunun paramotor öğrenmesi uygun yer ve hava koşullarında iki günden fazla sürmez. Ancak bana göre çok öenmli nokta şu arkadaşlar, her pilot belli bir standart içinde sporu öğrenirken aynı basamakları tırmanmalıdır. Kişi çok yetenekli ve hızlı öğrenen biri olabilir ancak bu basamakları atlamasına bahane olamaz. Bu basamaklar hızlı hatta çok hızlı çıklabilir ancak basamakları atlamak sporun doğasında var olan risk unsurunu öngrülemez bir şekilde yükseltmektedir. İlk uçuşlarında 120 km mesafe kat eden arkadaşımız bu uçuş sırasında nasıl bir risk aldığının farkında değilmiş. Aynı şeyi diğer pilotlara tavsiye etmek mantıklı mıdır şimdi veya bu uçuş sonunda herhangi bir olumsuz durum yaşanmamış olması referans olamaz. Unutmayınki iyi bir pilot yeteneklerini acil durumda çözüm üretme becerisi ile ortaya koyar. Bir arkadaşımız bir kaç sene önce paramotor uçuşunda cb bulutuna kapılıp 9000 metrelere çıkıp mucize kabilinden sağ kurtuldu. Üstelik bu arkadaşımız Ikarus Havacılık yamaç paraşütü eğitimlerine katılmış ileri meteoroloji teoriği, bulut ile ilgili teorik bilgileri almış bir arkaşımızdı. Buradan şu sonuca varıyorum eğitimler sırasında pilota belli bir disiplin verilmeye çalışılır ancak uygulama pilotun sorumluluğundadır sonuç olarak. Sahip olunan bilgileri içselleştirip kullanmazsanız eğitim sisteminin ne olduğu önemli olmaz. Ben bir çok pilot biliyorum ki dünyanın parasını verip aldıkları makinayı kullanmak için verecekleri paradan tasarruf etmeye çalışıyorlar ve kendi emniyetlerinden ödün veriyorlar. En basit anlamda kırdıkları pervane veya genel olarak malzemelerine verdikleri zarar eğitim için harcayacakları masrafları pratikte fazlasıyla geçmekte. Kendilerine verecekleri bedensel veya psikolojik zararlar da cabası tabii ki.

Sonuç olarak zaman içinde belli bir disiplin altına gireceğiz hepimiz. Bunu en iyi ve çabuk ne şekilde yapabileceğimizi tartışmalıyız. Bu işte sporun önde gelen tecrübeli kişilerine düşer öncelikle. Aynı gökyüzünü paylaşmak zorunda olduğumuza göre istesekte istemesekte birbirimize karşı belli standartlar içinde yaklaşmalıyız. Paramotor sporu ülkemizde daha yeni gelişmekte olan bir dal. Bu noktadan sonra doğru adımların atılmaması hepimizi olumsuz etkileyecektir.

Alim YILDIRIM
IKARUS HAVACILIK Paramotor Eğitmeni


Kullanıcı avatarı
bahri
Mesajlar: 18
Kayıt: 10.11.2010, 14:56
Ad Soyad: Bahri Kılıcaslan
Şehir: Burdur
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen bahri » 1 on yıl 3 yıl önce (25.02.2011, 11:59)

kemal kardeşim paramotor 2009 model jetwolker 27 bygir kanadım swing arcus5
ve inanmazsın 25 tl lik benzinle denizliden burdura geldi yakıtı cok güzel benim kilom 93 1,88 boyundayım paramatorda tek sorun kalkış kalktıktan sonra insan bir şekilde iniyor arkadaşlardan biri yorum yapmış dmişki bunların eğitimi lazım eğitimsiz olmaz demiş haklı bu işler eğitimli olmak gerekir kendisi microliht ve delta kanat yapmış eğitimini aldım fakat memleketimde uçtum diye yazmış.
eğitimi almadan delta kanatla uç bakalım diye size cevap vermiş inanmazsınız ama bende delta kanat da var ben eğitimini almadan uçmayı denedim bu işler bilgiye dayalı bile olsa insanda biraz beceride olması lazım tabiki alır almaz uçmayı denemek olmaz biraz araştırmayla bazı şeyler çözülür öğrenilir bizde onlardan biriyiz

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (25.02.2011, 13:11)

kemal35 yazdı:bekir bey teşekkür ederim balığın tarifinden ziyade size özel pişirmek isterim başımın üstünde yeriniz var buyurun gelin misafirim olun uçamayan balıkların sohbetini yaparken ızgara balığımızıda marina manzarasında yeriz saygılarımla


Kemal bey bu teklife kim hayır diyebilir, çok teşekür ederim:) En kısa zamanda... Alaçatı'da microlight pilotu Hakan Çetinkaya (Kesin tanışmışsınızdır) çok saygı duyduğum arkadaşımdır ona uğramam da gerekiyor, geleceğim yani...
Saygılar bizden!..

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (25.02.2011, 18:43)

Sayın Şeçkin Bey,

10 uçuşluk başlangıç eğitiminden sonra pilotun kendi başına uçabileceği iddanız, http://egitim.thk.org.tr/duyurular/yp_u ... ergesi.pdf linkinden inceleyebileceğiniz THK yönergesi ile çelişiyor.

Umarım, bu iddalarınızı sürdürerek kulübünüzün itibarını daha fazla zedelemezsiniz.


Not:
-Paramotorcularla alıp veremediğim birşey yok.
-Erdoğan Abiyle alıp veremediğim birşey yok, sadece çocuk merakı ile bilmediğim birşeyi sordum.
-Havacılığı geliştirme misyonu yüklendiğini düşünen kişilerin yazılanları tam anlayamamasına ve ilgilendikleri sporla ilgili hiçbir şey okumamış olmalarına üzülüyorum.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (25.02.2011, 21:41)

Sayın Yiğit bey merhaba..

göndermiş olduğunuz lingi inceledim. Sanırım siz ordaki yazıları yanlış algılıyorsunuz.

Gönderdiğiniz ling de Başlangıc eğitimi sonrası Kurs sonunda 10 uçuşunu başarıyla tamamlayanlara THK Yamaçparaşüt
Başlangıç Sertifikası; (EKC) ile EKD;deki Uçuş Kayıt Belgesi; ve
EKE-1;deki ;Pilot Seviye Kartı; verilir. Yazıyor bu belgelerde ne yazıyor hiç okudunuzmu yada gördünüzmü ??? Görmediyseniz Büyük harfler ile yanlız uçuş yapar yazısını inceleyiniz... (AŞAGIDA BAHSEDILEN BELGELERIN RESIMLERINI KOYDUM)

Madem THK nın koydugu kuralları bu kadar uyguluyorsunuz o zaman sizde THK gibi 10 günlük bir kurs verin 10 sortı ucus yaptırın hadı sen yanlız basına ucarsın dıyıp gonderın...
Dosya ekleri
25022011510.jpg
25022011509.jpg
En son seccckin tarafından 25.02.2011, 23:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (25.02.2011, 22:04)

Sayın Yiğit bey

Erdoğan Abiyle alıp veremediğim birşey yok, sadece çocuk merakı ile bilmediğim birşeyi sordum.
-Havacılığı geliştirme misyonu yüklendiğini düşünen kişilerin yazılanları tam anlayamamasına ve ilgilendikleri sporla ilgili hiçbir şey okumamış olmalarına üzülüyorum.


Hiç bir şey okumamış olamalarına uzülüyorum demişsiniz siz gönderdiğiniz belgeyi okusaydınız orada paramotor eğitimleri ile ilgilide bilgiler ve yapılması gerekenler vardı... ve okusaydınız merak edip sormazdınız..
En son seccckin tarafından 25.02.2011, 23:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen kemal35 » 1 on yıl 3 yıl önce (25.02.2011, 22:54)

bekir bey ben bunu evet olarak kabul ediyorum geleceğiniz tarih belli olunca haber verin balıkçı arkadaşlara heber verecem taze bizim için yakalasınlar balıkları :D

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen foton » 1 on yıl 3 yıl önce (26.02.2011, 04:19)

merhaba,

http://egitim.thk.org.tr/duyurular/yp_u ... ergesi.pdf bahsedilen linkteki belgenin 38. sayfasında hangi sertifika sahibinin hangi koşullarda uçabileceği net olarak açıklanmış. sonuç olarak "eğitim" adı üstünde kişinin bir konuda bilmediklerini öğrenmesi ve gerektiğinde uygulayabilmesiyle verilmiş sayılır ki THK yönetmeliğine göre hocaların sınav ve onaylarından sonra nal gibi harflerle "YALNIZ UÇABİLİR" ibareleri var, verdikleri eğitimden eminler...
ama hayat bu kadar keskin değil buradaki tartışmada bu noktadan çıkıyor. eğitim sonrası kişinin yalnız başına bırakılıp bırakılamayacağı konusu. bu tür tehlikeye açık sporlarda bencede yalnız kalmamak en önemlisi, bizim eğitim aldığımız hocada her seferinde üzerine basa basa bunu tekrar ederdi ne olursa olsun istersen bininci uçuşunu yap ama en azından aşağıda hep bir kişi olsun. ya hoca amma sevdin bizi gerçi sevilmeyecek adamda değiliz ama diye makara yapsakta. ve bencede kulüp yada arkadaş grupları içerisinde yeni pilotlar çok daha çabuk eksik gediklerini tamamlarlar ve gerekliliği su götürmez lakin alınan iyi bir eğitimden sonrada kişiyi esir de alamazsınız. kararları verebilecek kadar eğitilmiş kişi kararlarını siz olsanızda olmasanızda verecektir tabiki beraberliğin yararını her daim hatırlatmak gerek.
olay atla deve değil sonuçta uzaya astronot göndermiyoruz amma canımızı 30 metrekare bezin altında sallandırıyoruz. bilinçli olan herkes zorunlu olmadıkça kulüp yada gruplar içinde sporu sürdürmesi gerektiğinin farkındadır sanırım.
son olarak eğitim prosedürleri hakkındaki tartışma tamamen eğitim verenlerin işi artık o noktada bir ortak yol vardır sanırım, en azından bu sporun daha eski zamanlardan beri yerleştiği ülkelere bakılabilir. kırılmak dökülmek değilde iyiyi aramak en güzeli. herkese selamlar saygılar.

Kullanıcı avatarı
ÖZGÜRKURT
Mesajlar: 7
Kayıt: 18.07.2008, 01:20
Ad Soyad: İsmail Kurt
Şehir: Bursa
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen ÖZGÜRKURT » 1 on yıl 3 yıl önce (27.02.2011, 05:27)

SELAM ARKADAŞLAR
Öncelikle yazıları okurken zaman zaman içimde burukluklar oldu daha sonra sinirden kulaklarımın kızardığını hissettim. yaklaşık 18 yıldır ülkemizde yapılmakta olan bu güzide spor ne yazık ki statükocu zihniyetlerin en iyisini ben bilirim ben yaparım gibi sığ politikaları yüzünden bugün zayıf temeller üzerine oturdu. O sebepten buna sebep olan kimler varsa hepsini bu vesile ile kınıyor ve sitemlerimi gönderiyorum. Yiğit kardeşim bu spora bilgisi tecrübesi başarılarıyla çok emek vermiş daha da emek verecektir temenni ediyorum.

yazıp yazmamakta kararsız kaldım ama yazıyorum. çünkü kötülerin çok olduğu yerde iyi olan anormalmiş gibi görülmeye başlarmış.

şu yazılanların bir fotoğrafını çektim. yazacaklarım konunun izlenilirliğini moda terimle reytingini yükseltecek, bu bazılarının çok işine yarayacak arkadaşlarıyla bir araya geldiklerinde kanka ypforumda ortalığı karıştırdım herhes beni konuşuyor şöle yazdım böyle çizdim böyle giderse yakında eğitmen pilot bile olurum(!).... yürübe SEÇKİN APARI, 35 saat bence çok, bence başlangıçtan sonra uçar uçamıyorsa mezun etmemek lazım. Ya arkadaş anlatmışsın anlatmışsın bi dünya yorum yazmışsın eylenmek zaman geçirmek için mi yazıyorsun. sen daha kulüp pilotu kıvamında değilken kalkmış eitim ve eğitmekle ilgili rorum yapıyorsun. ama tebrik ederim çok dikkat çektin herkes seni ve yorumlarını konuşuyor,
KEMAL TORELİ üniformayla çok kıyak olmuşsun onu giydiğinde kendini F16 pilotu gibi hissediyorsun değil mi? lütfen mütevazi olmaya çalışma yine, FAI nin tavsiye TAVSİYE tavsiye (tavsiye) sonkez tavsiye niteliğindeki dökümanı deniyor sen FAI uçmayın derse uçmayacağız demişsin sonra teyare fabrikası tarih bilgim..;?^& bu gün günlerden ne?ATAM istikbal göklerde dedin ben uçmak istiyorum ama bırakmıyorlar yoksa ben Yunanlımıyım ben kimim?:;=?parası olan olmayana versin herkes uçsun.,.,*ilkokul mezunlarıda uçsun paralı uçuşa karşıyım selamatle.................................... ben senin söylediklerinden hiçbirşey anlamadım ama sende reytingi yükseltin hadi iyisin meşhur oldun cem e rakip olursun artık.
ALİ TOY kardeşim eğitim süreci ve süresi kişiden kişiye değişir demişsin (DEĞİŞMEZ) Süreç kelimesini kelime haznenin büyüklüğünü göstermek için koydun herhalde. önce kanada bağlıyken güneş gözlüğünden daha önemli olan kaskın kafanda olması gerektiğini bileceksin daha sonra eğitmen ve eğitmekle ilgili yorum yapacaksın.
BAHRİ KILIÇARSLAN Yürübe bahri abim hocam şuişi nasıl yaptın bi detayları ile anlat hangi makina ile geçtin o dağları bende ondan alam. üstelik hiç yp eğitimi almadan paramotoruda daha ilk çalıştırmada ve ilk denemede kaldırıp yerden, torosları aşarak taaa 120km ötede orta asya nın Burdur şeherine inmişsen inan herkes seni konuşuyor hiç eğitimsiz helal olsun adam yapmış biz angutuz diyorlar. ama üzgünüm senden daha eğitimsiz ve 150km 8 saat havada kalmış birini tanıyorum.
BEKİR İŞCEN kafe köşelerinde arkadaşlar arasında yaptığın muhabbeti orada bırak tutturmuşsunuz yp yapanlarla paramotorcular birbirine GIÇIK ne gıçık bir kelime istatistik mi yaptın kardeşim sen uyumsuzsun belki anlaşamıyorsun hııımmm ne dersin. ama olsun ilginç bir dedikodu camiada senin üzerinden de baya konuşulur var mı? yok mu? bi bekire soralım.

İŞİN ÖZETİ NEDİR? ÜZÜM YEMEK OLMALIDIR....

Bİ GÜZEL SÖZ DAHA VAR
BİLİYORSAN ANLAT FEYZ ALSINLAR
BİLMİYORSAN SUS ADAM SANSINLAR.

Kullanıcı avatarı
altoelektro
Mesajlar: 170
Kayıt: 25.02.2009, 12:43
Ad Soyad: Ali Toy
Şehir: Uşak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen altoelektro » 1 on yıl 3 yıl önce (27.02.2011, 12:14)

İSMAİL KURT bey gibi forumu şimdiye kadar ticari ilanları için kullanmış,bilgi paylaşımında bulunmamış insanların, bilinçsizce bir şeyi anlamadan, yazmış olmak için yazarak kaçıp gitmelerinden nefret ediyorum. Bu forumda o kadar çok soru soruluyor ki cevap verdiğinizi hiç görmedim. Paylaşmayı bilmeyen eğitmen olamaz! Benim yazımı eleştirmişsiniz,ben yazmış olmak için yazmadım veya kelime haznemin genişliğini göstermek içinde yazmadım. Sürenin süreçin ne olduğunu iyi biliyorum. Konumuzla alakası yok ama hatırı sayılır hayranı olan bir şaiirim, kelime zenginliğimi göstermek için bu forumu kullanmam. Eğitim süreci ve süresi kişiden kişiye değişir. Diyelimki bir öğrenci anlamıyor anlamıyor yapamıyor beceremiyor vs. vs. şimdi bu öğrenciyi eğitim süresi doldu diye tepeden bırakalım uçsun o zaman. Anlamayan öğrenciyede farklı taktikler uygulanır,farklı yaklaşımlarda bulunulur,tandem uçurulur vs. buda eğitim sürecinin farklı bir parçasıdır. Bana kask takmıyor gözlük takıyor demişsiniz,nerden böyle bir kanıya vardınız anlamadım ama fotoğrafımdan bahsediyorsanız sadece gülerim. Arkadaşlar bana çok kuralcıyım diye her zaman tepki gösterirler. Kaskı geçtim dediğim gibi ben uçmadan önce bütün kriterlerin bir araya gelmesinden yanayım. Tepede 20-30 dakika beklemeden hiç uçduğum olmadı şimdiye kadar. Tekrar ediyorum eğitim süresi kişiden kişiye değişir,eğitim süresi doldu diye başarısız birisini menfaatleriniz uğruna uçurmayın lütfen!