Paramotor Egitim Proseduru

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #1 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 13:10)

Selam Erdoğan Abi,

Paramotor eğitimi ile ilgibi bir sorum olacak.

Bir kişinin paramotor pilotu olması için (eğitmen ve benzeri destek olmadan tamamen kendi sorumluluğunda uçabilmesi) hangi eğitimleri tamamlaması gerekiyor ve toplam uçuş tecrubesinin kaç saat olması gerekiyor.

Örneğin yamaçparaşütü için 35 saat uçuş tecrubesinden sonra pilot seviyesine ulaşılır ve kişi kendi sorumluluğunu almaya başlar.

Paramotorda durum nasıl?

yigit


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 13:29)

yiğit bey merhaba sorunuzda aklıma bir şey takıldı da öğrencinizi ilk 35 saat boyuca eğitmen yada benzeri (telsiz yönlendirme vbs. ) yardımı ilemi uçuruyorsunuz ?? 35 saat bana çok fazla geldi o yüzden sordum. yani yeni başlayan bir insan hafta sonları uçtuğunu düşünsek ve her hafta sonu 1000 metrelik bir tepeden düz uçuş yapsa uçuşun toplam süresi 15-20 dakka olur. ve bu şekilde düz uçuşlarla bir öğrencinin 35 saate ulaşması nerden baksanız 1-1 bucuk yıl sürer.



İyi uçuşlar dilerim.

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 14:44)

Önemli olan benim ne yaptığım değil. Ne yapılması gerektiği. Yani kişisel bir uygulama değil, havacılık prosedürü.

Doğrudur. Yamaç paraşütü ile kendi başınıza uçabilecek seviyeye gelmeniz için toplam 35 saat uçuşunuzun olması gerekir. Dediğiniz gibi 1-2 sene sürer. Kolay bir iş değildir.

Malesef ülkemizde birçok örneğini gördüğümüz (THK dahil)durum; başlangıç eğitimi verip sonradan kişileri kendi kaderlerine bırakmak doğru değildir.

Kulüpleşmenin önemi de budur. Kendi bölgenizde kalabalık bir ekip olarak, ekip sorumlusu pilotların tecrubelerinden faydalanarak gelişimizi tamamlamanızdır.

Prosedür şu şekilde:
Başlangıç eğitimi: 10 uçuş, en az eğitmen seviyesi.
Kulüp pilotluğu eğitimi: 40 uçuş, en az eğitmen seviyesi.
Pilot eğitimi:35 saat uçuş tecrubesi, uçuşları kulüp antrenörü (yardımcı eğitmen ) gözetiminde yapabilir.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 15:19)

Yiğit bey bu şekilde bilinçli ve uzun süreli bir eğitim verdiğiniz için ve daha sonrasında da öğrencilerinize uçuş boyuncada sahip çıktığınız için sizi tebrik ederim.

Ama ben bu konuda sizinle aynı düşünceye sahip değilim (bu benim kendi düşüncem ve kendi fikrim) şayet bir öğrenci başlangıç eğitimini bitiriyor ve mezun oluyorsa bu öğrenci artık (stabil termiksiz havada) kendi başına uçabilir kendi kararlarını kendi verebilir demektir. Eğer bir öğrenci başlangıç eğitiminden sonra kendi başına uçamıyor ise bence o öğrenciyi zaten mezun etmemek gerekir.

Tabiki bir öğrencinin tecrübeli kişilerle uçması onlardan yardım alması en doğru olanıdır. fakat ortalama 30 saat uçuşu olmus ve 1 senedir aktif olarak uçan birisi bana göre hala daha telsizle sağa dö sola dön komutları ile hareket ediyorsa bu bana göre çok saçma

(tamamen kendi fikrimi ve yorumumu yazdım bu benim düşüncem doruda olabilir yanlışta ,amaç konuşarak doğruyu bulmak)

Kullanıcı avatarı
KUTLU
Mesajlar: 54
Kayıt: 13.12.2006, 12:20
Ad Soyad: Kutlu Aydar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen KUTLU » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 15:30)

Pilot eğitimi:35 saat uçuş tecrubesi, uçuşları kulüp antrenörü (yardımcı eğitmen ) gözetiminde yapabilir.

cümlesin den anlaşılan
30 saat uçuşu olmus ve 1 senedir aktif olarak uçan birisi bana göre hala daha telsizle sağa dö sola dön komutları ile hareket ediyorsa bu bana göre çok saçma

bu mudur

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 15:56)

Seçkin Bey,

Bu konuda kişisel görüşlerden çok prosedürler ve kurallar önemlidir. FAI nin tavsiye niteliğindeki parapro dökümanında ve tüm yamaçparaşütü eğitim sistemlerinde başlangıç eğitimini tamamlamış kişilerin tek başına uçma becerilerini kazanmadıkları şiddetle vurgulanır.

SEBEP:

Güvenliği etkileyen en temel etkenlerden biri hava koşullarıdır. Kanadınıza her ne kadar hakim olsanız da uygun olmayan hava koşullarında problem yaşayabilirsiniz. Böyle bir durumun olmasını engellemek için belirli bir seviyeden sonra eğitmen telsizle sağa dön sola dön komutlarından daha farklı bir görevi üstlenir.

Bu görev, koşulları pilotlar için sürekli değerlendirmek ve eğer gerekiyorsa bilgi vermek ya da uyarmaktır. Yani gözetmen olmaktır.

Örneklerle açıklayalım:
1) Ankara'da karasal koşullarda, sabah sakin ve çok rahat olan koşullar ısınma ile değişmeye başlar. Isınma/termikler yeni yeni başlarken kalkış noktasında rüzgar ve darbe gözlenmez. Ancak havalandırktan sonra sert termiklerle karşılaşılabilir.
BU TÜR HAVALAR ÇOK GÖRDÜM.

2) Ölüdeniz'de stabil ve hafif rüzgar koşullarında bir anda dust devil oluşabilir. Kalkış yapan pilotu hatta kalkışa hazır bekleyen pilotu hoplatabilir.
BU DURUMU DA ÇOK GÖRDÜM.

3) Hafif esinti koşullarında herkes yelken yaparken rüzgarın yavaş yavaş arttığını. Ve türbülanslanmaya başladığını. Sonrasında pilotların kulak kapamak ve speede basmak zorunda kaldığını, bu rağmen geri sürüklenen ve rotora giden pilotları da ÇOK GÖRDÜM.

bu konuda ( havanın uçuş güvenliğine etkisi ve havanın değerlendirilmesi) çok örnek verebiliriz. Ama olayın özü aynı.

Havayı anlamak için 10 uçuş yetmez. 35 saat uçuş kaydedene kadar seniin adına bir eğitmen bu değerlendirmeyi yapmalı ve seni güvenli koşullarda uçurmalıdır.

ŞİMDİ SORUMU TEKRAR SORUYORUM:

Paramotor pilotu olarak, tüm sorumluluğumuzu kendimiz taşıyarak uçmak için kaç saat uçuş kaydetmeli ve nasıl bir eğitim sistemi takip etmeliyiz.


Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen kemal35 » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 19:12)

yani şimdi FAI uçmayın derse uçmayacağız doğrumu anladım arkadaşım ben ilk okul mezunuyum net olarak bende bişey sorayım sorum ağırlıklı olarak fazlabir yamaç paraşütü deneyimi olmadan paramotor kullananlara karşı olanlara yönelik olsun sorum şu ATATÜRKün talimatı ve arzusu üzerine kurulan teyyare uçak fabrikasını ve siyasal tarihini türk mühendislerinin o zamanın şartlarında neler yaptıklarını vede tayyare fabrikasının neden kapandığını biliyormusunuz çalışan o çılgın türklerin başına neler geldi biliyormusunuz lütfen bunları sorgulayıp bana cevabını verirseniz memnun olurum ben burada hiç kimseyi savunmuyorum kendi iradem ve mantığımla yazıyorum elbetteki kavgasal tartışmadan ziyade eğitici tartışma taraftarıyım hadi bakalım verin cevabınızı İSTİKBAL GÖKLERDEDİR M.KEMAL ATATÜRK.

Kullanıcı avatarı
altoelektro
Mesajlar: 170
Kayıt: 25.02.2009, 12:43
Ad Soyad: Ali Toy
Şehir: Uşak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen altoelektro » 1 on yıl 3 yıl önce (21.02.2011, 23:32)

Ya arkadaşlar hepiniz aynı şeylerden bahsediyorsunuz tartışmaya gerek yok. Eğitim süreci ve süresi kişiden kişiye değişir. Üç ay eğitim alıp ta uçamayan insanlarıda gördüm,iki günlük eğitimle uçanıda gördüm. İki günlük eğitime tabikide herşeyi sığdırmak mümkün değil. Ülkemizde genelde yamaçparaşütü başlangıç eğitimleri 4-5-6 gün arasında veriliyor. Başlangıç eğitimini alan öğrenci sonrasında ise genellikle tek başına kalıyor. ( kendimden örnek vermiyorum,ben ileri seviye eğitimlerimide aldım)Tek başına kalan öğrenci başlıyor ne yapsam diye düşünmeye. Ya bir kanat alıp kendi başına en yakın tepelerde ufak tefek uçuşlar yapıyor yada almayıp unutup gidiyor. Şimdi sorun şu,sadece başlangıç eğitimi almış bir şahıs eğer hemen sonrasında kendi başına bi kaç defa kazasız uçuş gerçekleştirdiyse işte o gün gitsin sayısal loto oynasın derim. Başlangıç eğitimi alan şahısların hepsi tek başına kesinlikle uçamaz demiyorum,dediğim gibi kişiden kişiye değişir. Orhan Özgülbaş'ı bi çoğumuz tanıyoruz THK paramotor öğretmen pilotu. Geçenlerde Orhan hoca Uşak'a gelmişti yemekte biraz konuştuk ve 16 yaşındaki oğlunun çok kısa süreli bir eğitimle uçmaya başladığını ve hatta yelken uçtuğunu söylemişti. Hatta ben Orhan hocaya DNA danmı kaynaklanıyor diye espri yapmıştım. Demek istediğim iyi bir pilot olabilmek için iyi bir eğitmen ve iyi bir öğrenci olmak şart. Eğitim süreside buna paralel değişir. Öğrencide cevher vardır ama hocada yoktur ne yapsan nafile yada hocada cevher vardır öğrencide yoktur yine ne yapsan nafile. Bu sporda ben ne kadar olasılık varsa hepsinin bir araya getirilerek bir pilot olunmasını isterim. Hoca iyi olacak öğrenci iyi olacak malzeme iyi olacak yer iyi olacak hava iyi olacak bütün dişliler yerine oturacak! sonuçta hata kaldırmayan bir sporla uğraşıyoruz,bisiklete binmeye benzemezki düşünce ellerindeki tozu silkip kalkasın.

Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen kemal35 » 1 on yıl 3 yıl önce (22.02.2011, 00:36)

ali arkadaşımda doğruları yazmış benim kızdığım nokta paramotor ve kullanana yönelik olan bu nefret sanki bizler yunandan gelmişiz gibi ...Abi ne yapalım bizde böyle uçmayı seviyoz benim özgürlük anlayışımda bu gökyüzü madem herkesin bırakın herkes kullansın uzun uzadıya eğitimini vermek isteyen arkadaşlarda versinler eğitimi bu işi parası olanda yapsın olmayanda hatta parası olanlar olmayanlara yardımcı olsunki bu camia büyüsün gelişsin şimdiden gülenleri görüyorum..sevgi adına dostçakalın

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (22.02.2011, 09:57)

Değerli arkadaşlar,

Başlangıç eğitimi alıp akabinde kendi başına uçmaya başlanması ne kadar uygunsa hiç eğitim almadan uçmak da o kadar uygundur.

10 uçuş yapmış adamla hiç uçuş yapmamış adam arasındaki tek fark birinin kolon tutmayı ve göğüs basmayı bilmesidir. Bunun ötesinde gerçek yamaç paraşütü becerileri (aktif uçuş, kapanmalara tepki, hava değerlendirmesi, vb.) konusunda ikiside yolun çok çok başındadır.

Bu nedenle madem başlangıç eğitiminden sonra kendi sorumluluğunda uçabiliyorsun, e kafadan kendi sorumluluğunda uç, hiç eğitim alma.

Kullanıcı avatarı
bahri
Mesajlar: 18
Kayıt: 10.11.2010, 14:56
Ad Soyad: Bahri Kılıcaslan
Şehir: Burdur
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen bahri » 1 on yıl 3 yıl önce (22.02.2011, 12:28)

eğitim eğitimdir ben onu bilirim ben ne kadar eğitim almasamda eğitimin alınması gerekli bu işin prfosörüde erdoğan abidir ücret konusunda pahalı veya ucuz o ayrı isteyen katılır isteyen katılmaz ama bu şekilde kalp kırıcı konuşmalar yanlış.

paramotor konusu açılmışken ben paramotor egitimi almadım paramotoru denizliden bir arkadaştan aldım aldığım gün geniş bi araziden kalkmayı denedim ilk denemede kalkışı başarılı bir şekilde yaptım kalkmışken inmek istemedim denizliden burdura gittim yaklaşık 100-120 km yol yaptım .

ama siz bengibi olmayın eğitimini almadan uçmayın.


Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen kemal35 » 1 on yıl 3 yıl önce (22.02.2011, 16:42)

bahri bey yorumunuz için teşekkürker bende paramotora yeni başladım erdoğan hocamın sayesinde.O gün o mesfeyi yaptığınız makinanın markası modeli neydi kanat olarak ne vardı kilonuz kaç hala paramotorla uçuyormusunuz ?? yani yeni başlamış birisi olarak öğrenme amacı ile soruyorum hemde bilgilerim tazelensin..

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (22.02.2011, 19:45)

Ben gidişatın şurasına takıldım:

kemal35 yazdı:benim kızdığım nokta paramotor ve kullanana yönelik olan bu nefret sanki bizler yunandan gelmişiz gibi


:) kemal bey kadar güçlü ifade edemesem de aslında buna benzer bir algıyı ben de hissediyorum. YP camiasının genel olarak paramotor ve paramotorculara karşı bir gıcığı var... Sebebi paramotora başlayanların azımsanmayacak bir kısmının sportifliği bir kenera atıp, işin kolayına kaçıp paramotoru tercih edip, YP dünyasına fazla vakit ayırmadıkları için de burdan gelen değerli bilgilere kulaklarını kapayıp bilinçsiz bilinçsiz uçuyor olması...mi acaba??? Eğer böyle ise biraz haksız bir paramotor camiası portresi ciziliyor diye düşünüyorum. En azından benim tanıdığım pek çok paramotorcu böyle değil.

Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen kemal35 » 1 on yıl 3 yıl önce (22.02.2011, 21:59)

işte ayağa kalktım ve bekir beyi alkışlıyorum TEŞEKKÜR EDERİM BEKİR İŞÇEN biliyorumki sizin kaleminiz oldukça güçlü fakat insan sevginizin dost canlısı olmanızın ağır basması sonucu bazı olumsuzlukları dile getirme konusunda susmayı tercih etmenize neden oluyor...Ama şuna eminimki sanıldığı gibi PARAMOTOR camiası o kadar küçük değil...
paramotorcular camiaya ne gibi katkıda bulunuyor hiç bunu düşünen oldumu acaba normal yp yapanla paramotorcunun bu sporu yapması için ayırdığı bütçelere bakmanızı öneririm ekonomiye katkıları ne orandadır??? ülkelerine ne anlamda katkı sağlar bunuda sorgulayın derim benim tanıdığım paramotor pilotları ortalama her yıl 1 kanat satın alırlar neden??? çünkü sürekli aktif olarak uçtukları için her paramotorcu mutlaka bu işe başladıktan bir süre sonra arkadaşını veya başkasını havacılığı sevdirir ve onuda paramotora alıştırır şunuda söyleyeyim buna alışınca bırakması o kadar kolay değil yani aslında liste böyle uzar gider gerisini siz getirin işte yani PARAMOTOR cularda bu vatanın evlatları gelin dost olalım belki sizide bulaştırırız şu paramotora?? SEVGİ ADINA DOSTÇAKALIN.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 00:36)

10 uçuş yapmış adamla hiç uçuş yapmamış adam arasındaki tek fark birinin kolon tutmayı ve göğüs basmayı bilmesidir.


Yiğit bey bu söylediğinize siz kendiniz inanıyormusunuz acaba biz manisada club baskanımız tarafından verilen eğitimler sonrasında telsiz yardımı ile maksimum 10 uçuş yaptırırız. daha sonra kişi kendi başına uçar. Bizler eğitim verirken kanadı tepede tuttu hadi uçamaya şeklinde ki düşüncelerden daha çok öğrenciyi uçurmadan önce tamamen havacılığın ve yamaç paraşütünün tüm kurallarını beynine işleriz.

Yani sizin yukarda önceki yazınızdaki çümlelerde şunu gördüm bunu gördüm dediğiniz olayları videolarda saatlerce gösterir ondan sonra havacılığı anlatır, Termiği rüzgarı meteolojiyi hava trafik kanunlarını kanat limitlerini her şeyi öğretir daha sonra yer eğitimine alırız. Yer eğitimlerinde ise öğrenci ters ve düz kalkışları özellikle ters rüzgarı yiyip yutana kadarda tepeye çıkarmayız Ben yaklaşık 1 ay yer çalışması yapan öğrenciler bilirim..

Ve bizim eğitim verdiğimiz bir öğrenci tepeye çıkıp 10 uçuş yaptıysa a dan z ye tüm havacılık kurallarını ve yamaç paraşütünü öğrenmiş kendi başına uçaçak seviyeye gelmiştir demektir.

Bir laf var "Bana balık verme balık tutmayı öğret" diye bizde o şekilde yapıyoruz.
Bir öğrenci bu havada uçarmı uçamazmı diye öğrenci adına karar vermiyoruz. öğrenciye hangi havada uçup hangi havada uçulamıyacağını öğretiyoruz.

Havayı anlamak için 10 uçuş yetmez. 35 saat uçuş kaydedene kadar seniin adına bir eğitmen bu değerlendirmeyi yapmalı ve seni güvenli koşullarda uçurmalıdır


Peki öğrenci sizden eğitim almak için Başka bir ilden kilometrelerce yol geldi ve eğitimini alıp gidecek sonra memleketinde uçaçak ise o zaman ne yapcaksınız ???
adamı bir yıl ankaradamı tutarsınız ???

Bu nedenle madem başlangıç eğitiminden sonra kendi sorumluluğunda uçabiliyorsun, e kafadan kendi sorumluluğunda uç, hiç eğitim alma.


Ben THK dan microlight eğitimi aldım geldim memleketimde tek başıma uçtum... Microlight tımı sattım Sonra Antalyada Yelkenkanat kursu aldım ve kurs boyunca 10 sorti bile uçmadam kurs bitti geldim memleketimde yelkenkanatla uçtum ama eğitimimi alarak uçtum... Hadi sen eğitim almadan microlight veya yelkenkanatla uçda görelim nasıl uçuluyor eğitim alınmadan.


Ayrıca paramotoru insanlar ve single pilotlar neden bu kadar gözünde büyütüyor onuda anlamıyorum.
Single ile paramotor arasındaki fark nedir acaba ???
Single eğitiminde kanadı tepede tutmak öğretilir paramotorda da aynı şey ögretilir.
single kanatlada koşarak kalkarsın paramotorlada
single kanat ile nasıl iniyorsan paramotorlada öyle inersin

Bir öğrenci eğitimini bitirip tepeye çıkıp kanadı ters tutup kaldırıp kanadı görüp kontrolünü yapıp dönüp koşuyor ve havalanıyor... aynı şeyi paramotor öğrenciside yapıyor..

EEE sıfırdan single paraşüte başlayan biri bu şekilde hemen uçunca iyidee... paramotorla uçuncamı kötü ne fark var yani sırtındaki fazladan 5 10 kilomu ???

Önemli olan kanat kontrolü ... bununda başı yer çalışmasından geçer....

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 52
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen cincir » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 00:49)

Fazla eğitim göz çıkarmaz.Kimse sizi tutmuyor ne isterseniz onu yaparsınız.İnsanların Boğaz Köprüsü'nden atlama özgürlüğü varsa (tutuklamıyorlar) eğitim almadan uçma özgürlüğü de var. Ama deneysel ve tecrübelere dayanan araştırmalara göre hazırlanmış eğitim prosedürüne defans yapma cesaretinize de hayran kaldığımı söylemek isterim.

Güngör
En son cincir tarafından 23.02.2011, 01:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 01:05)

Güngör bey Önceki yazımda Yiğit beye "bu şekilde bilinçli ve uzun süreli bir eğitim verdiğiniz için ve daha sonrasında da öğrencilerinize uçuş boyuncada sahip çıktığınız için sizi tebrik ederim" demiştim.

Bir tecrübeli arkadaşım bana türkiyenin en kötü pilotu bile bir çok yabancı uyruklu pilottan kat kat daha iyi uçuyor demişti madem deneysel ve tecrübelere dayanan araştırmalara göre konuşuyoruz türkiyede kaza yapıp yaralanan pilotlara şöyle bir bakalım emin olunki yabancı turistler daha çoktur.

Şimdi yabancılar kamikaze ucuyorsa adamlar kendilerine göre kural koymuştur.
adamlar içiyo birayı ruslar çekiyo votkayı dogru tepeye e tabi oyle adamlara en az 10 eğitmen lazım gözetmen lazım ayrıca para sorunuda yok bir cogunun malzeme fabrıkası kendı ulkesınde alıp gecıyorlar bızım halkımız aman kanadım yırtılmasın harnesım cızılmesın dıye düşündüğü için canından cok malzemesını dusunuyor o yuzden okadar parayı verınce bısı olmasın dıye cok dıkkatlı davranıyor (Tabi bunu espiri olsun dıye soyledım ama gerçeklik payıda var :D )

Kullanıcı avatarı
feridunist
Mesajlar: 41
Kayıt: 04.12.2006, 15:23
Ad Soyad: Fatih Sarıtarla
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen feridunist » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 01:09)

Peki 10 uçuş yaptırıp kendi başına uçmaya bıraktığın insanların tüm sorumluluğunu üstlenebiliyor musun Seçkin?

Bu insan senden eğitim alıp ağustos ayının ortasında Bayramörenden ya da Kayseriden 11. uçuşunu yapabilir mi?

O kadar da basit değil!!!

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 01:17)

Ben eğitim vermiyorum Clubumuz egıtım verıyor. Bizden eğitim alan bir kişi ağustos ayının ortasında bayramoren degıl hıc bır yerde uçulamıyacak tecrubede oldugunu bılır ve uçmaz uçsa bıle ya sabah erken saatlerde yada aksam ustu ucar anlatmak ıstedıgımde bu zaten...

Zaten bütün bunlaarı öğrenmiş ve risk alıp uçmak isteyen adamda ne bizi takar ne yiğit beyi takar 24 saat başındamı beklicez adamın alır malzemesını cıkar uçar. Bizlerde en azından böyle bir sey yapmasın dıye kafasına iyice işliyoruz...

Ve tabikide 10 uçuş sonrasında tamam ne halin varsa gör demiyoruz yine bir takım yardımlarda bulunuyoruz. ama Yiğit beyin anlattıgı kadar abartılı bir yardım değil.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (23.02.2011, 01:23)

Ayrıca arkadaslar burda tatlı bir tartışma yapıyoruz. Ve mümkün olduğuncada tartışarak doğruları bulmaya çalışıyoruz. benim yada bir baska arkadasımızın soyledıgının illa dogru olacak diye bır sey yok her kes dogru oldugunu dusundugu seyı yazıyor. Unutmayalım kı hepımız arkadasız yada bır gun mutlaka bır yerlede karsılasıp arkadas olucaz ve bırlıkte yatıp kalkıp yan yana ucucaz.

O yuzden yorum yazan tum arkdasların bunun tatlı bır tartısma oldugunu unutmamasını hatırlatmak ısterım.