yedek paraşütü açmak için gerekli mesafe
Moderatör: Moderatör Ekibi
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
yedek paraşütü açmak için gerekli mesafe
mrb arkadaşlar. ilk başta yamaç paraşütü sporundan anlamadığımı belirtmek isterim.
şimdilik ön araştırma ve bilgi edinmeye çalışıyorum bu konuda sitenizden çok çok iyi bir şekilde yararlandım ve yararlanmaya devam ediyorum amacım bu spora başlamak.
merak ettiğim konu yedek paraşütün bir sorun halinde nekadarlık bir mesafeden açılması lazım ki işlevselliğini tam olarak yerine getirsin.
yayımlanmış konular içinde aradım ama bulamadım eğer daha öncesinden açılmış ise kusura bakmayın.
kazasız belasız uçuşlar hepinize....
şimdilik ön araştırma ve bilgi edinmeye çalışıyorum bu konuda sitenizden çok çok iyi bir şekilde yararlandım ve yararlanmaya devam ediyorum amacım bu spora başlamak.
merak ettiğim konu yedek paraşütün bir sorun halinde nekadarlık bir mesafeden açılması lazım ki işlevselliğini tam olarak yerine getirsin.
yayımlanmış konular içinde aradım ama bulamadım eğer daha öncesinden açılmış ise kusura bakmayın.
kazasız belasız uçuşlar hepinize....
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
küçük bir detay daha sormak istiyorum.
yp sporunu yapan kişiler yedeği hiç deniyorlar mı yoksa sadece gerek kaldığında mı deneyimsiz bir şekildemi kullanmak zorunda kalıyorlar.
biraz haddim olmadan çok detaya giriyorum ama. SIV uçuşları bildiğim kadarıyla havada maruz kalacağımız sorunları bir nebze canlandırmak için yapılan bir uçuş şekli bu uçuşlarda yedek paraşütün denemesi yapılıyor mu.
yp sporunu yapan kişiler yedeği hiç deniyorlar mı yoksa sadece gerek kaldığında mı deneyimsiz bir şekildemi kullanmak zorunda kalıyorlar.
biraz haddim olmadan çok detaya giriyorum ama. SIV uçuşları bildiğim kadarıyla havada maruz kalacağımız sorunları bir nebze canlandırmak için yapılan bir uçuş şekli bu uçuşlarda yedek paraşütün denemesi yapılıyor mu.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- Güven Çakır
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 12.08.2010, 09:21
- Ad Soyad: Güven Çakır
- Şehir: Kırklareli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yedek (rezerv, reserve) paraşüt, bildiğimiz anlamda kubbe yapıda, sadece yere belirli bir hızda düşmeyi sağlayan paraşüttür. Literatürde 50 metreye kadar yazsa da, her an atılabilir. Yani 50 metrenin daha altında iseniz kullanmamanız mı gerekecek? Hayır. Her zaman kontrolsüz de olsa, yetersiz de olsa bir taşıyıcının olması düşme hızınızı azaltacak ve çarpma anında daha az hasar görmenizi sağlayacaktır. 50 metre güvenli bir yedek açma için gerekli minimum irtifadır.
Yamaç paraşütü sporunda viril (spin, paraşütün kendi ekseni etrafında bir vida gibi dönmesi) durumları hariç her zaman yedek atma olanağı bulunabilir. Normal SIV eğitimlerindekine benzer durumlarda, yedek paraşüt, navlaka denilen muhafazası ile paket halinde oturağınızdan ayrılacağı için ilk hareketi aşağı yönlü olacak, navlakadan ayrılıp şişme anına kadar etkin taşıyıcılığı bulunmayacaktır. Ancak kontrolsüz ve etkisi az da olsa 1 newtonluk taşıyıcılık bile önemlidir.
Tavsiyem; konuyu teoride ilim öğrenircesine detaylara dalmak yerine eğitim alarak yaşamanız. Ya baştan korkacak vazgececeksiniz, ya birkaç uçuş sonra korkacak kacacaksınız bir bahaneyle, ya da aşık olup her an ilk aşkınızı düşünür gibi uçmayı düşüneceksiniz. Eğer aşık olursanız dağları delmek işten bile değil. Bu sebeple proje çizmeyi bırakıp, önce Şirin'i bir görün.
Saygılar,
Yamaç paraşütü sporunda viril (spin, paraşütün kendi ekseni etrafında bir vida gibi dönmesi) durumları hariç her zaman yedek atma olanağı bulunabilir. Normal SIV eğitimlerindekine benzer durumlarda, yedek paraşüt, navlaka denilen muhafazası ile paket halinde oturağınızdan ayrılacağı için ilk hareketi aşağı yönlü olacak, navlakadan ayrılıp şişme anına kadar etkin taşıyıcılığı bulunmayacaktır. Ancak kontrolsüz ve etkisi az da olsa 1 newtonluk taşıyıcılık bile önemlidir.
Tavsiyem; konuyu teoride ilim öğrenircesine detaylara dalmak yerine eğitim alarak yaşamanız. Ya baştan korkacak vazgececeksiniz, ya birkaç uçuş sonra korkacak kacacaksınız bir bahaneyle, ya da aşık olup her an ilk aşkınızı düşünür gibi uçmayı düşüneceksiniz. Eğer aşık olursanız dağları delmek işten bile değil. Bu sebeple proje çizmeyi bırakıp, önce Şirin'i bir görün.
Saygılar,
En son Güven Çakır tarafından 05.07.2011, 14:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Kaya
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 01.06.2021, 12:35
- Ad Soyad: Ramazan Kaya
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yedek paraşütü açmak için gerekli mesafe
H_E_L_P_55 yazdı:mrb arkadaşlar. ilk başta yamaç paraşütü sporundan anlamadığımı belirtmek isterim.
şimdilik ön araştırma ve bilgi edinmeye çalışıyorum bu konuda sitenizden çok çok iyi bir şekilde yararlandım ve yararlanmaya devam ediyorum amacım bu spora başlamak.
merak ettiğim konu yedek paraşütün bir sorun halinde nekadarlık bir mesafeden açılması lazım ki işlevselliğini tam olarak yerine getirsin.
yayımlanmış konular içinde aradım ama bulamadım eğer daha öncesinden açılmış ise kusura bakmayın.
kazasız belasız uçuşlar hepinize....
Durum o seviyeye geldikten sonra ne de olsa 10 metre kaldı açmasamda olur deme gibi bi şansın var mı 1 metre bile kalsa o yedeği açmaya çalışırsın ha açılmaz o ayrı mesele