Ölüdeniz / Sertifika
Moderatör: Moderatör Ekibi
- necdet
- Mesajlar: 256
- Kayıt: 09.11.2007, 11:07
- Ad Soyad: Necdet Kara
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ölüdeniz / Sertifika
Daha önce forumda benzer başlık vardı ama bulamadım. Bu gün sıv için Fethiye' de olan Ehavk(Ege üniv.havacılık.k.) ölüdeniz' de tepeye dahi çıkarılmamış. Thk yetkilisi olduğunu söyleyen kişi, yukarı çıkmalarına izin vermemiş. Türkiye' nin en büyük paraşüt forumunu takip etmeselerde, tesadüfen bakan bir Thk yetkilisi bizlere ne yapmaya çalıştıklarını anlatsın lütfen. Amacınız sıv al(a)mayan insanların başka tepelerde daha kolay kaza yapmasımı? Yoksa anlamadığımız daha ulvi amaçlarınızmı var? Yİne bu forumu takip etmeyen Federasyon yetkilileri. Bu konuda ne düşünüyor, yada düşünüyormu? Daha önceki bir yazışmada Federasyonun bir faydasını göremediğimi yazmıştım (genel anlamda) Sedat arkadaşımız şöyle yazmıştı
(Bir kaç arkadaş federasyonun şu ana kadar onlara hiç bir yararının olmadığını ve federasyonun şu ana kadar yaptığı şeyin sadece Ayşe Bayrak’a ceza vermek olduğunu yazmış. Bunu söyleyen arkadaşlar gerçekten bu sporu yapıyor mu merak ediyorum çünkü forumda ve havacılık grubunda federasyonun dışarıya 6+2 sporcu göndereceği, Türkiye Şampiyonasının ücretsiz olacağı bir çok kez yazıldı. Bu gerçekten çok ciddi bir iş.) Evet bu sporu yapmaya çalışıyorum, çalışıyoruz ama engeller çıkıyor önümüze ve Federasyon 8 kişiyi yarışmaya gönderdi diye işini yapmış oluyorsa sormazlarmı ölüdenizde sıv alamayanlar için federasyon ne yapıyor? Sertifika alamayanlar için ne yapıyor? Serbest uçuş alanları için devamlı notam alıyormu? Bu sıv alamayanlar yarın kendi bölgelerinde kaza yaparsa Thk ve Federasyonun vicdanı rahat olacakmı? Hepinize kazasız uçuşlar dilerim.
(Bir kaç arkadaş federasyonun şu ana kadar onlara hiç bir yararının olmadığını ve federasyonun şu ana kadar yaptığı şeyin sadece Ayşe Bayrak’a ceza vermek olduğunu yazmış. Bunu söyleyen arkadaşlar gerçekten bu sporu yapıyor mu merak ediyorum çünkü forumda ve havacılık grubunda federasyonun dışarıya 6+2 sporcu göndereceği, Türkiye Şampiyonasının ücretsiz olacağı bir çok kez yazıldı. Bu gerçekten çok ciddi bir iş.) Evet bu sporu yapmaya çalışıyorum, çalışıyoruz ama engeller çıkıyor önümüze ve Federasyon 8 kişiyi yarışmaya gönderdi diye işini yapmış oluyorsa sormazlarmı ölüdenizde sıv alamayanlar için federasyon ne yapıyor? Sertifika alamayanlar için ne yapıyor? Serbest uçuş alanları için devamlı notam alıyormu? Bu sıv alamayanlar yarın kendi bölgelerinde kaza yaparsa Thk ve Federasyonun vicdanı rahat olacakmı? Hepinize kazasız uçuşlar dilerim.
- filizey
- Mesajlar: 200
- Kayıt: 26.03.2005, 00:26
- Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
herkese merhaba,
necdet bey, ehavk'ın hangi gerekçeyle yukarı dahi çıkartmadıklarını, neye dayanarak bunu yaptıklarını söylediklerini yazabilir misiniz? başlıkta sertifika yazıyor, ama bu konuda sorun yaşayanlar yaşadıkları sıkıntıları daha ayrıntılı bir şekilde aktarabilirlerse durumu daha iyi anlarız diye düşünüyorum.
bence bu iş ne forum üzerinden, ne de kendi aramızda tartışarak halledilebilecek bir şey. eğer sözle kalmayıp bu iş fiile de dökülmüşse gerçekten, bu konuda yapılması gereken sanırım artık bu konuyu ilgili diğer kurumlara ve yargıya taşımak. en azından sürekli burda birbirimizle didişmekten daha faydalı olur herhangi bir sonuca ulaşmak açısından...
saygılar...
filizey
ekleme: hatta ilk olarak thk'ya resmi yollarla sorulabilir"böyle bir uygulamanız var mı? böyle bir kişi görevlendirdiniz mi? vs vs" diye...
ekleme 2: geçen gün bir tandem pilotunun sertifika sorması sonrası çıkan tartışmada birinin single pilotlara "siz kaza yapıyorsunuz, bizden biliyorlar" dediğini aktarmışlardı!? bu gibi düşüncelerin ürünü müdür bunlar merak etmekteyim...
necdet bey, ehavk'ın hangi gerekçeyle yukarı dahi çıkartmadıklarını, neye dayanarak bunu yaptıklarını söylediklerini yazabilir misiniz? başlıkta sertifika yazıyor, ama bu konuda sorun yaşayanlar yaşadıkları sıkıntıları daha ayrıntılı bir şekilde aktarabilirlerse durumu daha iyi anlarız diye düşünüyorum.
bence bu iş ne forum üzerinden, ne de kendi aramızda tartışarak halledilebilecek bir şey. eğer sözle kalmayıp bu iş fiile de dökülmüşse gerçekten, bu konuda yapılması gereken sanırım artık bu konuyu ilgili diğer kurumlara ve yargıya taşımak. en azından sürekli burda birbirimizle didişmekten daha faydalı olur herhangi bir sonuca ulaşmak açısından...
saygılar...
filizey
ekleme: hatta ilk olarak thk'ya resmi yollarla sorulabilir"böyle bir uygulamanız var mı? böyle bir kişi görevlendirdiniz mi? vs vs" diye...
ekleme 2: geçen gün bir tandem pilotunun sertifika sorması sonrası çıkan tartışmada birinin single pilotlara "siz kaza yapıyorsunuz, bizden biliyorlar" dediğini aktarmışlardı!? bu gibi düşüncelerin ürünü müdür bunlar merak etmekteyim...
En son filizey tarafından 15.09.2011, 01:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
necdet abı bır ara ege bolgesındekı arkadaslar toplanıp bu konuyu tartısalım ve olayı yargı boyutuna taşıyalım. bizler sesimizi çıkarmaz isek bunlar bu gun oludenız yarın denızlı oburgun manısa gelıp basımıza ıs cıkarcak hakları olmadan boyle bır sey yapmaları ınsanı delırtıyo bu iş bu kadar kolaysa ve kurum sivilhavacılıgı hiçe sayıp kendı kendıne kanun cıkartıyosa o zaman biz bosuna milletvekili secıyoz onlarda bosuna kanun cıkartıyo ulastırma bakanlıgı bosuna var onlarda kanunu bosa cıkarmıs baksana kurum kafasına gore kanun cıkarıp kimlik soruyosa şöförler odası gitsin aracları durdurup eğliyet sorsun kızılay gıdıp hastanelerı kontrol etsın, ohhh ne ala memleket
- necdet
- Mesajlar: 256
- Kayıt: 09.11.2007, 11:07
- Ad Soyad: Necdet Kara
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Seçkin haklısın, bende bir toplantı düzenlemeyi düşünüyorum aslıda. Hem kazalar hakkında (nasıl daha azaltabiliriz diye) hemde sertifika için. Ama bu sadece bizimle olacak birşey değil. Thk ve federasyondanda katılım olursa tam olur.Thk bize anlatmalı neden sertifikasız tepeye çıkamıyoruz, çıkmamalımıyız?neden sertifika kontrol kursları çoğalmıyor?vs. Federasyon bizi bişeyler yaptığına inandırmalı, seneye kadar sertifika vereceğiz yada veremeyeceğiz,notamları alıyoruz, kanat çeklerini yapıyoruz falan vs.vs. Federasyon genele hitap ediyorsa öncelik birçok pilotun (güvenli) uçabilmesi için sıv yapmak isteyenlerin tepeye çıkışlarını,sertifikalarını,kanat testlerini yapmalı, notamları almalı.Bunları yap(a)mıyorsa sebeplerini anlatmalı. Aksi halde eleştirmeye devam edeceğiz, ancak eleştirilmeyi olgunlukla karşılayan yanlış yönlerini görebilir diye düşünüyorum.
- necdet
- Mesajlar: 256
- Kayıt: 09.11.2007, 11:07
- Ad Soyad: Necdet Kara
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Eğer geniş bir katılım olacaksa, bizim klubün Alsancak' taki salonunda tüm havacıları konuk etmekten onur duyarız. Toplantının ana başlıkları Kazalar,thk,shgm,setifika,notam,kanat testleri,yarışmalar vs. olabilir. Başkalarıda fikirlerini yazsın, gün belirleyelim konuşalım tartışalım. Thk kendini anlatsın,Shgm kendini anlatsın bizlerde kurumları anlamaya çalışalım. Çokmu ütopik oldu ne.
- yppilot35
- Mesajlar: 263
- Kayıt: 18.08.2007, 18:48
- Ad Soyad: Murat Binici
- Şehir: İzmir/ Akşehir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
iyi günler
bildiğim kadarıyla ölüdenizde thk ve ölüdenizdeki tandem pilotları ortaklaşa bir uçuş emniyet yönerge çalışması yaptı
bu çalışma sonucunda tüm malzeme ve pilot, sertifika kontrolünü thk yapıyor
sıv çalışmalarını ve uçuş seviyelerini de yönergede açıklamışlardır
bu yönergeyi thk sitesinden indirip bakabilirisiniz
www.thk.org.tr
umarım yardımcı olur
bu arada izmirde yeriniz nerde geldimmi tanışmak isterim uçan ekiplerle
ıyı çalışmalar
bildiğim kadarıyla ölüdenizde thk ve ölüdenizdeki tandem pilotları ortaklaşa bir uçuş emniyet yönerge çalışması yaptı
bu çalışma sonucunda tüm malzeme ve pilot, sertifika kontrolünü thk yapıyor
sıv çalışmalarını ve uçuş seviyelerini de yönergede açıklamışlardır
bu yönergeyi thk sitesinden indirip bakabilirisiniz
www.thk.org.tr
umarım yardımcı olur
bu arada izmirde yeriniz nerde geldimmi tanışmak isterim uçan ekiplerle
ıyı çalışmalar
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
thk NIN UÇUŞ YÖNERGESİ
1-KENDİ MAAŞLI PİLOTLARINI
2-KENDİ EĞİTİM PROGRAMLARINI.
3-KENDİNE AİT TEPELERİ
THK benim benim ölü denizde veya Türkiyenin başka bir yerindeki uçuşumu denetleyemez.
FAİ den almış olduğu HAKSIZ yetkilendirmeyi malesef kötüye kullanma yönünde bu kabil davranışlara girerse THK duvara çarpar.
Önemli not: Lütfen bana lisansımı yükseltmenin yolunu söyleyin 3 ayda PPL alınıyor hadi bir yılda ben nasıl p3 alyıcamk gösterin anlatın
1-KENDİ MAAŞLI PİLOTLARINI
2-KENDİ EĞİTİM PROGRAMLARINI.
3-KENDİNE AİT TEPELERİ
THK benim benim ölü denizde veya Türkiyenin başka bir yerindeki uçuşumu denetleyemez.
FAİ den almış olduğu HAKSIZ yetkilendirmeyi malesef kötüye kullanma yönünde bu kabil davranışlara girerse THK duvara çarpar.
Önemli not: Lütfen bana lisansımı yükseltmenin yolunu söyleyin 3 ayda PPL alınıyor hadi bir yılda ben nasıl p3 alyıcamk gösterin anlatın
- filizey
- Mesajlar: 200
- Kayıt: 26.03.2005, 00:26
- Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
aslında ilk mesajımda ekleme kısmına yetki ile ilgili bir cümle kurmuştum. ama hakikaten bu sözü son zamanlarda çok kullandığımdan silmiştim
yaşanan son 2 ölümlü tandem kazası nedeniyle yönergeyi eleştirmek istememiştim çok fazla. ancak bu yönergenin neden bireysel uçuş yapanlardan sertifika sormayı kapsadığını anlamakta güçlük çekiyorum. yine yine söylüyorum ama bu shgm'nin yönetmeliğine aykırı... yönerge hazırlanırken kanunlar, yönetmelikler dikkate alınmalı.
ben de kişisel olarak bu konuyla ilgili çaba sarf edeceğim. ankaralı pilotlardan da destek gelirse bana, seve seve alırım )
saygılarımla...
filiz
yaşanan son 2 ölümlü tandem kazası nedeniyle yönergeyi eleştirmek istememiştim çok fazla. ancak bu yönergenin neden bireysel uçuş yapanlardan sertifika sormayı kapsadığını anlamakta güçlük çekiyorum. yine yine söylüyorum ama bu shgm'nin yönetmeliğine aykırı... yönerge hazırlanırken kanunlar, yönetmelikler dikkate alınmalı.
ben de kişisel olarak bu konuyla ilgili çaba sarf edeceğim. ankaralı pilotlardan da destek gelirse bana, seve seve alırım )
saygılarımla...
filiz
- paramedic
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 02.04.2007, 18:33
- Ad Soyad: Serdar Güler
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Sivil Havacılık genel müdürlüğüne bilgi edinme kanunu çerçevesinde
http://bilgi.ubak.gov.tr:9080/ULASTR/
linkinden gerçek kişiler için soru sorma hakkımı kullanarak aşağıdaki soruyu sordum.
Cevabı da geldiği zaman forum da paylaşırım.
Sayın yetkili,
Bilindiği üzere Muğla ili Fehtiye ilçeside bulunan Babadağ'da motorsuz çok hafif havaaraçları ile uçuş yapmak için uygun parkur bulunmaktadır. 15.09.2011 tarihinde amatör uçuşlarını gerçekleştirmek üzere Babadağ'a giden yamaç paraşütü pilotlarına Türk Hava Kurumu tarafından lisans kontrolü gerçekleştirilmiş ve Türk Hava Kurumu tarafından verilen FAI P3 lisansları olmadığı gerekçesiyle http://www.thk.org.tr/yonerge/THKY221Fe ... ergesi.pdf adresinde yayınlanmış yönergeye dayanılarak uçuşlarını gerçekleştirmeyecekleri söylenmiş ve uçuşlarını gerçekleştirilmelerine izin verilmemiştir.
Kurumunuz tarafından yayınlanmış http://www.shgm.gov.tr/doc3/shy6c.doc adresinden ulaşılabilen Çok Hafif Hava Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) 11. maddesinde "Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir." ifadesi yer almaktadır.
Türk Hava Kurumunun yaptığı bu uygulamanın kurumunuz tarafından yayınlanan yönetmelikle uyumlu olup olmadığının ve Türk Hava Kurumu'nun böyle bir lisans kontrolu yapmaya yetkili olup olmadığının tarafıma bildirilmesini saygılarımla arz ederim.
http://bilgi.ubak.gov.tr:9080/ULASTR/
linkinden gerçek kişiler için soru sorma hakkımı kullanarak aşağıdaki soruyu sordum.
Cevabı da geldiği zaman forum da paylaşırım.
Sayın yetkili,
Bilindiği üzere Muğla ili Fehtiye ilçeside bulunan Babadağ'da motorsuz çok hafif havaaraçları ile uçuş yapmak için uygun parkur bulunmaktadır. 15.09.2011 tarihinde amatör uçuşlarını gerçekleştirmek üzere Babadağ'a giden yamaç paraşütü pilotlarına Türk Hava Kurumu tarafından lisans kontrolü gerçekleştirilmiş ve Türk Hava Kurumu tarafından verilen FAI P3 lisansları olmadığı gerekçesiyle http://www.thk.org.tr/yonerge/THKY221Fe ... ergesi.pdf adresinde yayınlanmış yönergeye dayanılarak uçuşlarını gerçekleştirmeyecekleri söylenmiş ve uçuşlarını gerçekleştirilmelerine izin verilmemiştir.
Kurumunuz tarafından yayınlanmış http://www.shgm.gov.tr/doc3/shy6c.doc adresinden ulaşılabilen Çok Hafif Hava Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) 11. maddesinde "Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir." ifadesi yer almaktadır.
Türk Hava Kurumunun yaptığı bu uygulamanın kurumunuz tarafından yayınlanan yönetmelikle uyumlu olup olmadığının ve Türk Hava Kurumu'nun böyle bir lisans kontrolu yapmaya yetkili olup olmadığının tarafıma bildirilmesini saygılarımla arz ederim.
- mtemiz99
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 26.09.2006, 23:02
- Ad Soyad: Mustafa Temiz
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yönergeyi okudum iyi bir çalışma, en azından THSF'nin yapmadığını yapmışlar. Hukuki yönünü tam bilemem ama adam gibi uygulanırsa oldukça işe yarar gibi duruyor. Birde şu SİV eğitimi meselesi hoş durmamış açıkta kalmış görünüyor... THSF yarışma esaslı proğramına devam etsin... THK Boş durmuyor... Bunlar daha başlangıç...
Esen kalın efenim
Esen kalın efenim
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
ARKADAŞLAR ŞU ARALAR YOĞUNUM AMA
ÖNÜMÜDEKİ HAFTADAN İTİBAREN
Fai yönetmeliklerini ve diğer mevzuatı inceleyip gerekirse uluslar arası boyuta bu konuyu taşıyacağım
Kimse hukukun üstünde kendisini görmesin.
Filiz ve diğer arkadaşların böyle bir mücadelede destek olacaklarından eminim.
THK elinde bulundurduğu sertifika verme yetkisini kötüye kullanmaktadır. Denetleme yetkisi ise kesinlikle yoktur.
Fai üyeleri incelenirse bir çok ülkenin federasyonları Fai üyesidir. THK ancak Türk federasyonuna üye olabilir.
THK nın denetleme yapmasını ( ) olağan ve olumlu karşılayan arkadaşlar,
niçin şu soruma ısrar ile cevap vermiyorsunuz p3 belgemi nereden ve nasıl alacağım ne kadar bir süre alacak bu iş?
buna cevap vermeden yok THK denetleme yapsın, yok şöle olsun böyle olsun boş konuşmayalım
Makul süre içinde THK belge temin etmemizi sağlıyorsa (mevzuata ve yasaya aykırı olmasına rağmen) ben sizi dektekleyeceğim. Ama yılda 15-20 kişiye p3 belgesi vercen sonra p3 belgesi sorcan yok öyle yağma,
Ayrıca seviye kontrole ilişkin THK nin resmi sitesinde bir bilgi var mı yok eeee
ne konuşuyoruz.
BU MEMLEKETTE 3 AYDA AMATÖR UÇAK KULLANACAKSIN, 2 YILDA YOLCU UÇAĞI KULLANABİLECEKSİN AMA YP YAPAMAYACAKSIN ÖYLE Mİ
ÖNÜMÜDEKİ HAFTADAN İTİBAREN
Fai yönetmeliklerini ve diğer mevzuatı inceleyip gerekirse uluslar arası boyuta bu konuyu taşıyacağım
Kimse hukukun üstünde kendisini görmesin.
Filiz ve diğer arkadaşların böyle bir mücadelede destek olacaklarından eminim.
THK elinde bulundurduğu sertifika verme yetkisini kötüye kullanmaktadır. Denetleme yetkisi ise kesinlikle yoktur.
Fai üyeleri incelenirse bir çok ülkenin federasyonları Fai üyesidir. THK ancak Türk federasyonuna üye olabilir.
THK nın denetleme yapmasını ( ) olağan ve olumlu karşılayan arkadaşlar,
niçin şu soruma ısrar ile cevap vermiyorsunuz p3 belgemi nereden ve nasıl alacağım ne kadar bir süre alacak bu iş?
buna cevap vermeden yok THK denetleme yapsın, yok şöle olsun böyle olsun boş konuşmayalım
Makul süre içinde THK belge temin etmemizi sağlıyorsa (mevzuata ve yasaya aykırı olmasına rağmen) ben sizi dektekleyeceğim. Ama yılda 15-20 kişiye p3 belgesi vercen sonra p3 belgesi sorcan yok öyle yağma,
Ayrıca seviye kontrole ilişkin THK nin resmi sitesinde bir bilgi var mı yok eeee
ne konuşuyoruz.
BU MEMLEKETTE 3 AYDA AMATÖR UÇAK KULLANACAKSIN, 2 YILDA YOLCU UÇAĞI KULLANABİLECEKSİN AMA YP YAPAMAYACAKSIN ÖYLE Mİ
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
http://egitim.thk.org.tr/
açın da kontenjanlara bakın ellirindeki imkan ile büyük başarı gösteriyorlar
04 temmuz-23 eylül (inönü)
5 kursiyer
26 eylül-01 ekim (fethiye)
5 kursiyer
başlangıç sanırım inönü
30 mayıs-10 haziran 2011
25 kursiyer
15-26 ağustos 2011
25 kursiyer
05-16 eylül 2011
25 kursiyer
19-30 eylül 2011
25 kursiyer
başlangıç erzincan
06-17 haziran 2011
25 kursiyer
01-12 temmuz 2011
25 kursiyer
18-30 temmuz 2011
25 kursiyer
08-19 ağustos 2011
25 kursiyer
05-16 eylül 2011 25 kursiyer
seviye kontrole ilişkin bir ibare yok
5+5 10 kişi temamül yapacak ne kadar sürede :p
açın da kontenjanlara bakın ellirindeki imkan ile büyük başarı gösteriyorlar
04 temmuz-23 eylül (inönü)
5 kursiyer
26 eylül-01 ekim (fethiye)
5 kursiyer
başlangıç sanırım inönü
30 mayıs-10 haziran 2011
25 kursiyer
15-26 ağustos 2011
25 kursiyer
05-16 eylül 2011
25 kursiyer
19-30 eylül 2011
25 kursiyer
başlangıç erzincan
06-17 haziran 2011
25 kursiyer
01-12 temmuz 2011
25 kursiyer
18-30 temmuz 2011
25 kursiyer
08-19 ağustos 2011
25 kursiyer
05-16 eylül 2011 25 kursiyer
seviye kontrole ilişkin bir ibare yok
5+5 10 kişi temamül yapacak ne kadar sürede :p
- daglar72
- Mesajlar: 343
- Kayıt: 25.05.2005, 00:39
- Ad Soyad: Abdullah Acar
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bartuğ demişki; THK elinde bulundurduğu sertifika verme yetkisini kötüye kullanmaktadır. Denetleme yetkisi ise kesinlikle yoktur.
Birkaç yıl önce bütün evraklarımı tamamlayıp bir arkadaşım ile THK inönüye sertifika kontrol kursu için gitmiştik sonra hocalar aralarında yaklaşık 1 saat toplantı yaptılar , sonrasında hocanın biri dosyayı elime tutuşturdu lise diplomanız yok bu durumda seni sertifika kontrol kursuna kabul edemeyiz, lise diplomanı al ondan sonra gel değerlendiririz dedi , ben ilk okuldan sonra maddi imkanlardan dolayı tic. hayatına atıldım , yaşım 39 lise diploması için 7 yıl sınavlara girmem gerekiyor bu etik'mi , oysaki araştırmalarımda dhv bile kursa alacağı öğrencilerinden eğitim belgesi istemiymuş.
TC.
Kanun maddesini aşağıda ilginize sunarım.
Madde 10 - Otuz yaşını dolduran her Türk vatandaşı milletvekili seçilebi-
lir.
Milletvekili seçilemeyecek olanlar:
Madde 11 - Aşağıda yazılı olanlar milletvekili seçilemezler:
a) İlkokul mezunu olmayanlar,
b) Kısıtlılar,
c) Yükümlü olduğu askerlik hizmetini yapmamış olanlar,
d) Kamu hizmetinden yasaklılar,
e) Taksirli suçlar hariç, toplam bir yıl veya daha fazla hapis veya süresi
ne olursa olsun ağır hapis cezasına hüküm giymiş olanlar,
f) Affa uğramış olsalar bile;
bu bağlamda bir ilkokul mezunu milletvekili bile olabiliyorken neden sertifika kontrol kursuna katılamıyor
Birkaç yıl önce bütün evraklarımı tamamlayıp bir arkadaşım ile THK inönüye sertifika kontrol kursu için gitmiştik sonra hocalar aralarında yaklaşık 1 saat toplantı yaptılar , sonrasında hocanın biri dosyayı elime tutuşturdu lise diplomanız yok bu durumda seni sertifika kontrol kursuna kabul edemeyiz, lise diplomanı al ondan sonra gel değerlendiririz dedi , ben ilk okuldan sonra maddi imkanlardan dolayı tic. hayatına atıldım , yaşım 39 lise diploması için 7 yıl sınavlara girmem gerekiyor bu etik'mi , oysaki araştırmalarımda dhv bile kursa alacağı öğrencilerinden eğitim belgesi istemiymuş.
TC.
Kanun maddesini aşağıda ilginize sunarım.
Madde 10 - Otuz yaşını dolduran her Türk vatandaşı milletvekili seçilebi-
lir.
Milletvekili seçilemeyecek olanlar:
Madde 11 - Aşağıda yazılı olanlar milletvekili seçilemezler:
a) İlkokul mezunu olmayanlar,
b) Kısıtlılar,
c) Yükümlü olduğu askerlik hizmetini yapmamış olanlar,
d) Kamu hizmetinden yasaklılar,
e) Taksirli suçlar hariç, toplam bir yıl veya daha fazla hapis veya süresi
ne olursa olsun ağır hapis cezasına hüküm giymiş olanlar,
f) Affa uğramış olsalar bile;
bu bağlamda bir ilkokul mezunu milletvekili bile olabiliyorken neden sertifika kontrol kursuna katılamıyor