dhv1 / dhv2-3

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
yigitmir
Mesajlar: 29
Kayıt: 27.02.2006, 12:36
Ad Soyad: Yigit Mir
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

dhv1 / dhv2-3

Mesaj #1 gönderen yigitmir » 1 on yıl 7 yıl önce (18.08.2006, 16:56)

Merhabalaaarr...

Uçuştaki performansı ve kıvraklığı malum da?!... Geçenlerde bir arkadaşın eline dhv2-3 kanat geçmiş. Düzlükte şöyle bir kuşanıp, bir yer çalışması - kite falan yapalım bakalım nasıl bir şey şu 2-3 dedik ama nafile. Rüzgar biraz darbeliydi ama, o'ndan mı, yoksa kanatta mı bir anormallik var, yoksa dhv2-3 hakikaten bu mudur?!?.. dhv1 yada 1-2 ile haşır neşir biri olarak kanadı üzerimizde tutamadık. Bilenlere sormak istiyorum: Ground handling / kite için, yüksek performanslı kanatların, yerde daha zor kumanda edilebilir olması normal mi? Başka bir teknik mi gerekir? Yada, acaba başka bir enayilik mi var?

Teşekkürleerrr...

Kazasız uçuşlar.

Bu arada Ağrı Dağı Uçuşu için Orhan Hoca'mı tebrik etmek istiyorum. Her ne kadar; "daha önce yapılmıştı." , "tu kaka" " oda iş mi canım?" gibi eleştiriler gelmiş olsa da ne güzel işte: iki sporu birleştirip ses getirdiler...


Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yilmaz » 1 on yıl 7 yıl önce (28.10.2006, 12:47)

Slmlar,
Performans kanatlari, yer calismasinda kafada tutabilmek, eğitim kanatlarına oranla ciddi daha zordur. tabi bunda en büyük etken, o anki hava koşulu ile birlikte, özellikle darbeli havalarda performans kanatları tepede tutmak iyi pilotaj istiyor.
Hisleriniz eğitim kanadına alışmışken, performans kanatla oynamak zor oluyor.

performans kanatların, kumanda edilebilr fren araligi cok daha kısa.
aktif plotaj esnasinda yapılan asiri mudahalelerde, kanat çok kolay spin, stol oluyor.
aslında olay birazda o kanada alışmakla ilgili. kanada alıştıktan sonra hisler zamanla oturuyor.

Bu konular güzal aslında,
bu konuda tartışılacak çok konu var, yavaştan başlask hiç fena olmaz.
böylece forumda, biraz daha teknik konulara yer vermiş oluruz.

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen serhat » 1 on yıl 7 yıl önce (04.11.2006, 18:55)

ben başlangıç eğitimimi tamamlamıştım ölüdenizde uçuşlar yapıyodum.sonra elime bir nova vertex geçti (efsane kanattır hani 2-3) yerde çalışayım dedim . ama nafile kanat beni bi havalandırıyo bir spin oluyo bi asimetrik kapıyo tepede tutmak çok zor . daha sonralarıçalışarak anladım ki hızlı kanatlara bayan gibi davranmak lazım çok nazik.

uçuş sayısı farketmez bence herkesin 2-3 bi kanatla yerde çalışması çok faydalı. paraşütün gerçek hareketlerini öğrenmemizi sağlıyorlar ve hislerimizi geliştiriyorlar.

yarışma kanatları yerde çalışırken çok affedici değiller geriye yada yanlara doğru belli bir açıyı geçtikten sonra kontrol verilmezse çok çabuk yıkılıyorlar. hızlı kafaya çekilmeleri yada birazcık boş bırakılması anında yine hemen kapanıp pilotun başına geçiyorlar:)

fırsatı olsan herkese öneririm hem insanı geliştiriyor hemde havaya sokuyor...