AIRCROSS Ultima 3 - Yeni PROTO TIP

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

AIRCROSS Ultima 3 - Yeni PROTO TIP

Mesaj #1 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (04.03.2005, 21:56)

Selamlar,

bir fransiz firmasinin yeni gelistirdigi, sadece A ve B ipleri olan kanadin ucustaki 2 adet fotografi asagida gorulebilir . .

http://www.aircross.fr/images/U3_2elev(1).jpg
http://www.aircross.fr/images/U3_2elev(2).jpg

her kolonda sadece 2 adet ip !!!! . . evet dogru . . . fakat acaba ne kadar iyi bir fikir !!!

++
ayni fransiz firmasinin, yarisma icin seri olarak asagidaki A, B ve C ipleri olan (3 adet ip, 2 degil) kanadi ile Belcikali Pilot Philippe Broers,

Ekim 2004”te Yunanistan”daki Avrupa Sampiyonasinda 3.lugu paylasmisti . . . vede Advance Omega Proto ile birinci olan Isvicreli pilot

diger pilotlara, en iyi suzulusu olan kanat (best glide) Philipp”in uctugu kanat idi demish . . iste resmi . .

http://www.aircross.fr/images/U3_plage.jpg

++
On gun sonra (15-26 Mart 2005) Brazilya”da baslayacak olan Dunya Yamac Parasutu Sampiyonasina kabul edilmis, 2 adet pilot,

Philippe Broers ve Paul Smith, yukarida resmi olan ( A,B ve C ipleri olani) kanat ile yarisacaklar,

http://www.2005worlds.com/subscription_ ... dEvento=17 Buradan “BELGIUM” yazan yerdeki pilotlar, bakalim bu kanatlarla

Avrupa 3.lugunden sonra ne gibi bir sonuc alacaklar . .

++
Bu arada, Belcikali Pilot Phippe Broers, Yunanistandaki Avrupa Sampiyonasinda son gun 2.durumda (yani gumus madalya ile) bitirme imkani var iken, kaza yapan Ispanyol pilotun yanina acil yardima inmis, vede iki saat suresince (evet utanilacak berbat bir gecikme yunan acil yardim ekipleri icin) suni teneffus ve kalp masaji yapmis fakat bu zavalli ispanyol pilotu kurtaramamis, ustelik (aslinda 4. ama) 3.lugu (yani bronz madalyayi) baska bir pilotla paylasmak zorunda kalmistir . .

kalmistir ama HAYATTA NEYIN ONEMLI OLDUGUNUDA GOSTERMISTIR . . .

vede bu sebepten dolayi, en son bir Orta Amerika ulkesi olan Guatemala”nin yaplan FAI CIVL toplantisinda (19-20 Subat 2005), kendisine bu hareketinden dolayi, (sovalye madalyasi diyebilecegimiz) onur madalyasi verilmistir.

http://www.fai.org/hang_gliding/node/view/25 sayfasinin AWARDS Bolumunden bakabilirsiniz. .

++

Neyse, kolonunda sadece A ve B ipi olan bir kanatla ucmak . . yani bilemiyorum . .

Saygilar/Deniz


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 9 yıl önce (04.03.2005, 23:06)

Yakında kablosuz mouse kablosuz klavye gibi ipsiz paraşüt yapcaklar :mrgreen:

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Adrian Thomas-Ingiliz YP Milli Takimindan Airwave TestPilotu

Mesaj #3 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (04.04.2005, 16:58)

Selamlar,

http://www.psychol.ucl.ac.uk/nico/EuroP ... 1-apr-2005 EUROPG (Ingiliz) Listesinde 31 Mart 2005 gunku yazilardan ilkinde,

Adrian Thomas, Dunya Kupasinda yarisan en iyi kanat (kendisi Airwave Magic FR yarisma kanadi ile ucuyor)

Aircross Ultima 3 . . Artik hiz ve suzuluste en onde olan kanat degil ama tirmanista kesinlikle avantaji var Demis (Belcika takimindanki 2 pilot bu kanatla yaristi)

++

Adrian"in gercekten kanatlar ile ilgili super gozlemleri var (ingilizce bilenler icin enteresan bir yazi, muhtemelen Dunya Kupasi ardindan yazilmis en guzel toparlamaca . . Muhakkak okuyun derim)

Mesela, Aircross Ultima 3 ile ucan bu iki pilot gurupla (gaggle) termik donmuyor vede en fazla 15 cm frenipi Uzunlugu kullaniyordu .. Acaba kontrol/stabilite problemimi var !! Diye kendi kendine sormakta . .

MacPara (magus) kanatlarin eski model olmalarina ragmen guzel yaris cikarmalarindan hareketle

Burdan hareketle yeni denenmekte olan kanatlarin (proto"lar) ustunde daha cok calisilmasi gerektigi ama Onumuzdeki 1-2 yil icinde kanat performanlarinda cok buyuk gelismeler olacagini tahmin etmekte. .

6.2 aspect ratio kanatlari oturtmak 10 sene aldi
7 aspect ratio kanatlarda bir miktar daha uzerinde calisma gerektirecek der . .

Guzel olan sey, bu yeni yuksek aspect ratio kanatlari ucurmak, gecen senelerdeki benzer kanatlari ucurmaktan daha kolay . .der . .

Yani cok tecrubeli bir test pilotu olarak onumuzdeki yillarda kanatlarin kontrol/stabilite ve performanslarinda Fark yaratacak yeni atilimlar olacak der. .

Kanat almak degistirmek vesair isteyenlere Adrian"in sozleri nasil referans olur artik orasini eminim Herkes kendi bilir. .


Saygilar/Deniz Erenler