PERGE 2 harnes ve tasarım süreci

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

PERGE 2 harnes ve tasarım süreci

Mesaj #1 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (16.04.2012, 12:49)

Selam,

Kasım ayından beri Perge2 üzerinde yoğun bir şekilde çalışmaktayım. Çalışmalar belli bir noktaya geldi, en az 2 ay daha tasarım süreci devam edecektir ve bu süreci sizinle paylaşmayı ve bundan keyif alacağınızı düşündüm. İlk fotoları ekliyorum, yedeksiz versiyonu...


Tatlı konun,
Dosya ekleri
DSCF5653.JPG
PERGE 2
DSCF5652.JPG
PERGE 2
DSCF5650.JPG
PERGE 2
DSCF5651.JPG
PERGE 2


Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 482
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yyalibuk71 » 1 on yıl 1 yıl önce (16.04.2012, 13:16)

Çok güzel görünüyor, tebrikler. Çalışmalarınızın devamını dilerim.

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (16.04.2012, 16:09)

Teşekkür ederim :) yedek bölmesi, renk kullanımı ve askıdaki fotoğrafları ile çok daha güzel bir görünüm kazanacaktır.

Kullanıcı avatarı
JPPAKİN
Mesajlar: 141
Kayıt: 02.11.2011, 17:15
Ad Soyad: Akın Murat
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen JPPAKİN » 1 on yıl 1 yıl önce (16.04.2012, 17:47)

Tebrik ederim,

Emeğinizin sonunda güzel bir eser çıkarmanızı ve başarıya ulaşmanızı temenni ederim.....

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 1 yıl önce (16.04.2012, 20:04)

Polat'ın yıllardır yerli malzemeler üretmek için verdiği uğraşı takdir ediyorum ürettiği ürünlerin kalitesinin diğer markalar kadar iyi olduğunu görüyor desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum

Kullanıcı avatarı
tecnick
Mesajlar: 72
Kayıt: 19.04.2008, 16:18
Ad Soyad: Murat Ecevit
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen tecnick » 1 on yıl 1 yıl önce (17.04.2012, 15:52)

Ülkemizde yapılanın hakkını vererek başarılı olmanın zorluğu herkesçe malumdur. Her alanda sahaya inmeden trübünden konuşuruz genellikle. Çoğu zaman da ticari kaygılarımız ağır basar.

Fazlaca destek olamasam da Polat'ın çabalarına yakından şahit olanlardanım. Ayrıca Adana'da, Aydın'da, Ankara'da, İstanbul'da ve birçok şehirde havacılık adına güzel çalışmalar yapılıyor, faydalı ürünler geliştiriliyor. Hız çubuğu, sosis çanta, gül çanta ve benzeri aksesuarlarla birlikte böyle ana elemanların da yapılması ve çeşitlendirilmesi olması gerekendir. Polat'ın nezdinde çözüm üretmekte emeği olan herkesi tebrik ederim.


Kullanıcı avatarı
mesutbudak
Mesajlar: 5
Kayıt: 22.08.2011, 14:09
Ad Soyad: Mesut Budak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen mesutbudak » 1 on yıl 1 yıl önce (18.04.2012, 16:03)

Tebrikler umarım yerli bir harness markası olarak görürüz ileride.

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

perge 2 m beta

Mesaj #8 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (19.04.2012, 15:40)

Selam,

Hepinize teşekkür ederim, bunun yanında dönem dönem emeği geçen arkadaşlarımız oldu onları da teşekkürü bir borç bilirim. Murat abi de sağolsun her zaman yardımını esirgemedi özellikle hammade temin ve bazı teknik konularda hızlı yol katetmem konusunda önemli yardımları oldu, herşeyden önemlisi zaman zaman aramızdaki mesafeler uzasa da gönüllerdeki mesafe hep baki kaldı, yardımlarından ve özverinden ötürü çok teşekkür ederim.

PERGE 2 BETA Alttan yedekli versiyonun raporunu ve fotolarını ekliyorum. Sormak istediğiniz bir konu olursa lütfen çekinmeyin ya da tavsiyelerinizi de bekliyorum. Tavsiyeleriniz hayata geçirebileceğime söz vermiyorum ama tavsiye ve eleştirileriniz yeri geldiğinde kullanılmak üzere aklımın bir köşesinde her zaman durur.

PERGE 2 BETA M
15.4.2012


Hedef: Başlangıç ve hafta sonu pilotlarına yönelik, stabil, güvenli, konforlu, pratik, ekonomik ve orta ağırlıkta harnes. Yedek altta, yedek yanda ve yedek önde versiyonları.

Askı testi 1 Polat Kemal Akyüz, Uzman pilot 1,78 cm 80 kg sırt koruma kısa 17 cm 15.04.2012

Ayakta duruş: Rahat, kolay hareket edilebilir ve harnes vücutla bütünleşmiş durumda.
Oturma: İyi, rahatlıkla oturulabiliyor, tahtanın açısı arttığı sırada ağırlığı önde bırakmak oturma sürecini yavaşlatıyor, durdurabilir de. Diz altı uzunluğu ideal. Koltukta kullanılan malzemede hafif sertleşme hissediliyor, uzun uçuşta acı verebilir, 1 cm daha kalın denenmeli. BK dişi çok uzun olmuş, tam sıkılı olarak kullanımı güzel, oturunca da baskı yapmıyor. Kalça yanaklar yan boşluklara yerleşiyor dolayısıyla sırt kısmını ve yan ayar uçlarını aşağıya çekmiyor. Koruma alanı geniş kalmış ya da body ara alanı uzun kalmış, kuyruk sokumu deste kalamıyor hafif boşlukta. Kalıplarda değişiklik yapılmadan önce aşağıdakiler denenmeli
- Daha uzun tahta kullanımı
- Body ara parça dikilerek kısaltma
Harnesten sarkma sonrasında oturma rahat.
Kalkma: Çok rahat
Sırt desteği: Çok başarılı, sırtta kullanılan 2 farklı kalınlıkta destek kullanışlı gözüküyor, beli biraz daha rahatlatmış, daha belirgin kullanılabilir, bu hali de fena değil.
Omuz baskısı: Sırt desteği, omuz baskısını azaltıyor, bunun yanında ense dolguları ve lexan yayın hafif desteği önemli fakat dinamik omuz kolonu kullanıldığı için size üst sınırında bir miktar baskı mevcut, 3. Destek olarak aşağıdan gelen elastik bir bant kullanılabilir bu baskının azalmasına hafif de olsa etki edecektir. Karabina kolonunun uzatılması kolon açısının değiştireceğinden baskının iyice rahatlaması öngörülüyor.
Ense: Mükemmel değişikliğe gerek yok.
Kol altı: Tam oturmuş, yan ayar bölümü fena değil, kaburgaların ortasından geliyor.
Tahta boyu: 35m genişlik, 26+oval= 32 uzunluk
Ağırlık kaydırma: Zor, çaprazlar etkin. Değişiklikler ve uçuş testlerinden sonra karabinaya yaklaştırılması gerekli olacak gibi.

Yedek bölmesi: Kulp rahat ulaşılabilir (her iki elle de), sorunsuz pim açılışı yedek çıkışı ani değil akıcı tahmini 35-40 KN güç gerektiriyor, tasarımdaki diğer değişiklikler bu halini değiştirebilir, bu halini baz alıp ek değişikliklere gidilebilir. Dış kumaşta kasma var, astar sebep oluyor olabilir. Alt bölme uçuş konumunda başarılı ama taşıma konumunda yedek körüğün kenarından az da olsa görülüyor, hareket ettikçe taşma yapabilir. İlk safhada aşağıdan yukarı incelen lexan kullanımı gerekli, ikinci safhada körüğün 4-5 cm daha çıkışa yaklaşması gerekebilir. Lexan’a ek olarak körüğün arka tarafında yoğun lexan kullanımı diriliği arttırmanın yanında darbe alacak en kritik bölgeye ek koruma desteği sağlayabilir.
Yedek bölmesi (kırık oturma tahtası ile): Yapılmadı
Bagaj: Bagajın enseden başlaması yerine ense altı 10 cm’ye kadar dahil edilmesi ense ve sırt üst desteklemeye çok olumlu yansıdı, bunun yanında daha az dış hacim kullanılarak kullanım için daha fazla iç hacim sağladı. Bagaj dolu iken ağırlığı vücuda yaklaştırdığı için uçuş testlerinde ani savrulmalarda harnesin sırt kenarında yatay kaymalarının daha az hissedilmesini sağlaması bekleniyor.

Ense tarafında kullanılan destekler kapağı diri tuttu ve sırt korumasının inceldiği bölgeye ektra koruma sağladı (sürüklenmedi ve yer çalışırken ani geri düşmelerde önemli), işçiliği belirgin arttırdı, ağırlığı çok çok az arttırdı. Kapaktan sırta giden yay iptal edilebilir ya da değişebilir iki parça olabilir, çantalama sırasında hissediliyor, uzun vadede deforme olabilir.
Bagajın orta kısımları boşken diri durmuyor, 5 mm Eva’ya yedek bölmesinden 4 cm şerit lexan ve görsel eva destekler kullanılabilir.
Bagaj kapağı çok kullanışlı fakat, dış kalıplara uygun değil, bu kumaşta potluklara neden oluyor. Ya bagaj kapağı ufaltılmalı ya da kumaş kalıplarında ufak güncellemeler yapılmalı.

Sırt koruma: 2 adet sırt koruma denendi. Uzun sırt koruma 17 cm (yedek bölmesi ve oturma tahtası arasına giren) iç hacmi küçülttü, aradaki boşluk az geldi, dış alanda da kasılmalara sebep oldu. Kısa koruma (yedek bölmesine kadar) . Tam oldu fakat kalça kısmında boşluk hissedildi. Tasarım değiştirilmeden önce aşağıdaki testler yapılmalı…
- Body’nin kısaltılması,
- 2 cm daha uzun tahta kullanımı
- Farklı boy ve ağırlıkta pilotların gözlenmesi
Uzun korumada harnesin testten geçeceğine kesin gözüyle bakılabilir. Kısa korumada, kullanılan malzeme kalitesinde ötürü ve kullanılacak ek eva destekler ile geçebilir, Ama geçemezse yedek yerleşimi 3 cm’ye kadar öne kaydırılmalıdır.

KOLON SİSTEMİ
Ana kolon, bel kolonu ve omuz kolonu uyumu başarılı. Makinenin baskısı ile 38 cm hesaplanan karabina yüksekliği, dikim sonrası 36,5 cm oldu, Ana kolon ölçülerine ek olarak 2X { (1,5 cmX2)+05cm} eklenecek.
Ana kolona dik dikilen kolan 44 mm olduğu için karabinanın altında boşluk alan çok oluyor bu montaj bekleme sırasında karabinanın yan dönmesine sebep oluyor. Ya 25 mm kolon dikilmeli ya da hareket etmemesi için elastik malzemeyle sabitlenmeli.
Bacak kolonu dişi gereğinden fazla uzun, en az 15 cm kısaltılmalı.
Omuz kolonu katyeri, ancak denk geliyor, not alınmadı tekrar gözlemlenip ölçülendirme güncellenmeli
Bacak kolonu, bel kolonu ve omuz kolonu ayarları rahat yapılıyor ve açılma yapmıyor. Yan ayarlar uçuş pozisyonunda pratik değil önce yükü azaltmak gerekiyor.


Genel Değerlendirme
Harnes genel olarak şekillenmiş olup son halini öngörebiliyorum. Genel olarak tüm bölümlerinde ufak rütuşlar zorunlu; bagaj, kolon sistemi, yedek bölmesi, koltuk. M size olarak planlanan prototipte size şüphesi vardır (SM’e kayıyor olabilir). Bu testi tecrübeli bir pilot olarak yaptığım için bazı şeyler gözden kaçmış olabilir. Ufak harneslere bile sığmayı becerebildiğim için konforu ve oturma pratikliğini yanlış yorumlamış olabilirim. O yüzden denk boy ve ağırlıkta acemi pilotların da deneyip o anki fiziksel ve ruhsal durumları gözlemlenmeli, özellikle oturmada zorluk yaşıyorlar mı dikkat edilmeli. Sırt destekleri, yedek bölmesi ve bağaj oldukça başarılı gözüküyor ama hala eksikleri var. Bunun yanında harnesin en öne çıkan özelliği (kısa sırt koruma ile) iç hacimlerin genişletilmesine rağmen dış hacmin emsallarinden çok daha küçük olması ve yedeği tahtaya sırt korumayı da kalça ve bele biraz daha yaklaştırarak biraz daha iyi bir noktaya gelebilir. Uzun korumaya geçilmesi halinde ise mevcut durumdan biraz daha geniş kalça kambur hal alacaktır fakat yine hoş görünümünü koruyacaktır. Eva ek desteklerin koruma+görsellik amaçlı kombine kullanımı harnese yeni soluk ve özgün bir tarz veriyor.

Dikliği, oturma kolaylığı, geniş bagajı, stabil kolon sistemi ve
başta belirttiğim “Başlangıç ve hafta sonu pilotlarına yönelik, stabil, güvenli, konforlu, pratik, ekonomik ve orta ağırlıkta harnes” hedefine yaklaşmış durumdayız. Ek eva destekler dışında üretim maliyetini belirgin bir şekilde arttırıcı bir unsur yoktur.

Eksikler
Yedek yolu
Ense kapağı
Hız sistemi
Yan koruma yuvası
Cep
Desen ve aksesuarlar
Dosya ekleri
DSC_2110.JPG
PERGE 2 M BETA
DSC_2112.JPG
PERGE 2 M BETA
DSC_2105.JPG
PERGE 2 M BETA
DSC_2102.JPG
PERGE 2 M BETA
DSC_2106.JPG
PERGE 2 M BETA
DSC_2109.JPG
PERGE 2 M BETA
DSC_2107.JPG
PERGE 2 M BETA

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen necdet » 1 on yıl 1 yıl önce (19.04.2012, 19:30)

Bagajda suluk gözü ve hortum çıkışı olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 yıl önce (19.04.2012, 19:52)

tebrikler çok güzel bi iş çıkarmışsın. renk uyumu güzel.

Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Kerim » 1 on yıl 1 yıl önce (19.04.2012, 21:51)

Doğru yoldasin Polatciğim.Kanatmış harnesmiş vb malzemelrin hepsini bizim insanımız çok kolaylıkla yapabilecekken hepsini ithal eder olmuşuz.Ustune ustluk bu konudaki cesaretimizi ve inancımızıda yitirmişiz asıl kötü olan budur.Senin bu inancının ve çalışmanın karşılıksız kalmayacağına inanıyorum.Yolu olmayan bir arazide gidiyorsun ve yol açıyorsun.Yapılanları yapmak kolay olandır önemli olan yapılamayanları başarmaya çalışmaktır.
Allah yardımcın olsun ve inşaalah başarılı olursun bunu canı gönülden isterim.


Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen necdet » 1 on yıl 1 yıl önce (19.04.2012, 22:00)

suluk gözü

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (19.04.2012, 22:26)

necdet yazdı:Bagajda suluk gözü ve hortum çıkışı olabilir mi?


Bagajda suluk gözü koymayı düşünmüyorum, gereksiz her türlü ayrıntıdan kaçmayı düşünüyorum, sınıfı harneslerde de benzer şekilde uygulanıyor.

Bu harnesi kullanacak pilotun profili yamaç paraşütüne yeni başlamış ya da orta seviyeyi geride bırakmamış pilotlar, ilk 3 yıl için çok ideal sonra tercihe ve keyfe kalmış. Su torbası çoğunlukla XC uçan pilotlar tarafından kullanılıyor, geri kalanları tarafından kullanımı çok sınırlı. Amacım her amaca uygun harnesler tasarlamak. Bu harnes de bir XC makinesi değil. Seni örnek alalım Necdet abi, yeni bir harnes alacak olsan kesinlikle aradığın harnes bu olmazdı, 4 yıldır uçuyorsun ve çok fazlauçuşun var. XC ve termik uçuşlarında her türlü detayı kazanıma (performansa) çevirebilirsin, aldıktan sonra 2-3 yıl kullanacağını düşünürsen dolayısıyla bu harnes seni sınırlar. Kanat üreticileri ve satıcıların çoğunluğu ellerinde fazla model seçeneği olmadığı için kuyruğu dik tutmak zorunda kalıyorlar. Ayarını şöyle yaparsan XC'de süper, böyle yaparsan eğitim için ideal, akroyada gelir termiğe de. Ama asıl olan o harnes genelde ya bunlardan sadece biri için gerçekten idealdir ya da hiçbiri için vasatı bile bulamamıştır. Perge 2'ye gelince tabi hemen her koşulda kullanabilirsin ama her koşulda ideal değildir; stabil, pratik rahat harnese yenibaşlayan ihtiyacı olandan 60 saat civarı uçuşu olan pilotlara kadar bir yelpazeye hitap eder. Eğitim için de sadece özellikle alttan yedekli kullanmak isteyenler için idealdir (ben tercih etmiyorum).

Yani suluk ve sulukluk olmayacak gibi. Ama Ephesus 2 için mutlaka gerekli olacaktır, tasarım sürecinde dikkat edilecek bir nokta olacaktır.

Bir de eklemek istediğim bir şey var. Bir çok harneste kullanılan dinamik omuz kolonu sistemini bu harneste ve önceki Perge'de kullandık. Bu sistemle uçtuğum tüm harneslerde şunu gözlemledim. Pilotu yanıltan bir stabilite sağlıyor. Nasıl? Hafif bir salınımı pilot çok minimum hissediyor, buraya kadar güzel ve alt seviye uçuşlar ve kanatlar için iyi sayılır. Yeni pilotları ufak türbülanslarda gereksiz huzursuz etmez. Fakat, ani, aşırı saldırmaları, dalmaları pilata geç hissettiriyor ve pilotu müdahale için geciktiriyor. Performans kanatları, XC uçuşları için omuz kolonu sabit, yani karabina yakın gölgeye dikilen harnesler daha uygun olur. Bu çok net gözlemlediğim fakat tartışmaya açık bir konudur, öznel bir yorum olduğu için yanılma olasılığı da vardır.

Renk uyumuna gelince,beğendiğinize sevindim ama bunlar orjinal renkleri olmayacak, hammade temin süreci bitmedi, yedek bölmesi, yedekyolu cepler, band üretimi deseni belirleyici etkileyecek unsurlar, o yüzden renk ve desen, baskı, nakış, etiket kısmı en sona kalacak. Ama şunu söyleyebilirim yakın zamanda tasarımı sonlandırıp üretime geçebilirim ama desen vb unsurları harnes üzerinde tual gibi kullanıp baktımı kefiy verecek görsel bir tasarım yapmayı düşünüyorum. Bunu da keyfimce yapmayı ve biraz zamana yaymayı düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (20.04.2012, 11:15)

Kerim yazdı:Ustune ustluk bu konudaki cesaretimizi ve inancımızıda yitirmişiz asıl kötü olan budur.Senin bu inancının ve çalışmanın karşılıksız kalmayacağına inanıyorum.Yolu olmayan bir arazide gidiyorsun ve yol açıyorsun.


Sana katılıyorum, benim de aklımı erdiremediğim bir acziyet psikolojisi var insanlarda, ama o genlerden bende yok.

İki yol vardı, ben zor olanı seçtim!

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen webbi55 » 1 on yıl 1 yıl önce (20.04.2012, 11:31)

Merhaba Polat Kemal Bey :
Madem Böyle bir Projemiz vardı bende bir Kobi Danışmanı olarak şunu diyebilirim. İstanbulda KOSGEB'e ait TEKMER var. Bu TEKMERE gidip böyle bir şey yapmak ve üretmek istiyorum diye bir AR-GE, İnovasyon ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı var bundan yararlanabilirisiniz. Bunun için bana ulaşabilir veya
http://www.kosgeb.gov.tr/Pages/UI/Destekler.aspx?ref=6
linkini araştırabilirisiniz. İnşallah camiamız adına bişeyler yapabiliriz.

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Berussa » 1 on yıl 1 yıl önce (20.04.2012, 15:32)

Ortak, tebrikler güzel iş çıkartmışsın,ilerleyen zamanlarda koza harnese de el atmayı düşünüyormusun ?


BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 1 yıl önce (20.04.2012, 15:55)

slm..tebrikler polat hocam,,harika işler çıkartıyorsun . zeki ve üretken durumun oldukça imrelinecek bişi bravooo ..dilerim ve umarım ki başarılı olur,emeğinin karşılığnı alırsın..camiada yaptığın işlerle ilk olmanın avantajı ile çok uzun yıllar hiç unutulmaz yaşarsın..kib

RemziYalçın
Mesajlar: 5
Kayıt: 15.10.2011, 12:02
Ad Soyad: Remzi Yalçın
Şehir: AKSARAY-KONYA
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen RemziYalçın » 1 on yıl 1 yıl önce (20.04.2012, 16:15)

Tebrik ediyorum.
Euro ile alınan harnesslerin pabucunu dama atacaktır.
Lütfen satış fiyatı belirlerken TL olarak belirleyin...

Başarılarınızın devamını diliyorum.

Remzi YALÇIN

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (21.04.2012, 12:57)

Selam,

Bu işin en büyük sermayesi motivasyondur, bu sermayeye katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.
Forum sistemi aynı anda bir kaç alıntı yapmaya izin vermiyor, hepsine birlikte cevap vereceğim.

Fiyatı TL bazında tutmak kolay değil ama gerçekten güzel olur. Kolay olmamasının sebebi, malmelerin büyük çoğunluğunun Avrupa'dan ithal edilmesi, yurt içinden yapılan teminde de fiyatların Euro ya da Dolar'a endeksli olması. Bu her malzeme alışımda enflasyon artmasa bile fiyat artışı şeklinde karşıma çıkıyor. En rahatsız edici kısmı ise Euro artınca TL bazındaki fiyatlar artıyor, euro düşünce TL fiyatlar düşmüyor :). Bir diğeri döviz bazında fiyatlar döviz kuru düşerse bu sefer küsürat olarak artıyor :D yani hep 2 ileri gidiyor ama bir geri gelmiyor hiç. Bir kaç yıl sonra alınabilir durumda olmuyor zaten.

Kosgeb vs. desteklere gelince. Vakit, bir miktar nakit ve konsantrayson ayırmak gerekiyor. Bu üçünü de tasarıma ayırmak şu sıra daha mantıklı geliyor. Mevcut sistem işini oturmayı desteklemek yerine daha çok halihazırda işini oturtmuş insanlara destekliyor. Teorik olarak amacına tam olarak da kullanılabiliyor ve bunun az sayıda örnekleri de var, ama onun için işi gücü bir yana bırakıp bu işe odaklanmak gerekiyor. İşini oturttuğun zaman destek almaya gelince, sistem kolaylıklarında faydalanıp desteği ve hibeyi cebe indirmek devletin parasını kendi karıma eklemek benim tarzım değil. Vakit sıkıntısını aştıktan sonra, Ar-ge ve hammade teminlerinin maliyetlerini azaltmaya yönelik çalışılabilir, tabi esas verim ortaya çıkarmaktadır. Bu nasıl olur, bazı maliyetleri ve yurt dışına çıkan parayı sınırlıyarak, hem hem sermyae gücünün yetmediği işi daha kısa sürede hayata geçirerek hem de günün sonunda devletin yaptığı firmaya desteği ülke olarak geri kazanması esas olmalı. Örnek veriyorum, birçok klipsi yurt dışından ithal etmek yerine, destekle kalıp ve tasarım sürecini aşıp yurtiçinde üretebiliriz. Bu yolla devlet önce bir kısmını hibe ettiği miktarı yurtiçi üretim ile ülke içinde tutar ve vergilerle geri almış olur. Bu anlayışla yapılan çalışmlar hem ekonomiyi büyütür hem de ilerleyen dönemlerde destek sistemlerinin tıkanan mekanizmalar olmasını engeller. Bu teklifinizi de kesinlikle kulak arkası etmiyorum, bir yere not ettim zamanı geldiğinde yardımınıza başvuracağım, umarım yanlış anlaşılacak bir şeyler dememişimdir.

Koza harnese gelince İbo'cum. Mevcut koza harneslerin çok daha ötesini yapabilirim fakat İşin zihinde ilerlemesi, fiziksel olarak ilerlemesinden çok daha hızlı seyrediyor. Mevcut halde standart harnes üretimlerine bile geçmeyebilirim, keyfiyetle tasarımlar yapıyorum. Ekip ve donanım olarak büyümem lazım bu da zamanla olacak bir şey, şu an küçükten büyümeyi tercih ediyorum.

Aklınıza gelen, tasarıma özellikle de görselliğe eklenebilecek şeyler için yorumlarınızı bekliyorum. Önümüzdeki yıllarda harnes tasarımı ile ilgili anlayışda büyük değişmeler olacaktır, bunun olmasını beklemeye gerek yok. Tenis'ten dağcılığa doku olarak ya da sistem olarak eklenebilecek trendler varsa bunlardan haberdar edin mümkünse fotoğraf ekleyin. Ör: Bisiklet'te kullanılan monopod (gopro için) sabitleme aparatı ya da spor bir çantada kullanılan dekor ve/veya işlevsel amaçlı bir aksesuar

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (12.02.2013, 01:47)

Perge 2'nin yeni prototipi hazır, bu uçuşa uygun bir prototip. Bir kaç düzeltilecek yeri ve eklentisi (speed, trapez, cep, yan koruma, bazı astarlar)kaldı, uçuşlardaki durumunu da değerlendirdikten sonra da kısa süre içinde üretime hazır hale gelebilir.

http://www.yamacparasutu.org/haberblog/Haber.asp?id=34
Dosya ekleri
Perge2 M gama.png
Perge 2 M gama
En son İstanbul Hava Sporları tarafından 12.02.2013, 02:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.