Tandem Twistli Kalkış

Uçuş fotoğraflarınızı bu katogoriye yükleyebilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
creym
Mesajlar: 62
Kayıt: 26.08.2011, 22:07
Ad Soyad: Kerem Alkan
Şehir: Sakarya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Tandem Twistli Kalkış

Mesaj #1 gönderen creym » 9 yıl 9 ay önce (31.05.2014, 17:13)

Merhaba,
Videoyu deneyim paylaşımı adına nete yükledim.
Termiklerin sert olduğu bi havaydı, kanadı çektiğimizde doğuya doğru yöneldi, takeof güvenli olduğu birazda kendime güvenin rahatlığıyla hatalı bir kalkış yaptık.
Kanadı termiğe çektik tepemde tansiyonu zayıf olarak giden ve sağı ileride kalan ve ardından kapanan sağ kulağa çoktan açılman lazım edasıyla pompa atarken kanadın ağırlığımızı alamamasından, yeni bir termiğe denk gelmemizden ve fren vermiş olmamdan kaynaklı olarak kapalı taraf stola düştü ardıda malum.

http://www.youtube.com/watch?v=aY-TDiG2 ... e=youtu.be

Hatalar konusunda değerli eleştirilerinize ve tavsiyelerinize açığım.


Kullanıcı avatarı
Bülent ÖNER
Mesajlar: 71
Kayıt: 09.11.2011, 22:27
Ad Soyad: Bülent Öner
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Bülent ÖNER » 9 yıl 9 ay önce (31.05.2014, 21:38)

Geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ymcbayraktar » 9 yıl 9 ay önce (31.05.2014, 22:27)

Geçmiş olsun Vimeodan yüklerseniz izleyebiliriz

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen merk » 9 yıl 9 ay önce (31.05.2014, 23:22)

Selamlar,

Kanadın tam durumu görünmüyor ama dediğiniz gibi olaylar silsilesi halinde meydana gelmiş. Benim gözümden ise kanadın daha çekmeden hücre ağızlarının kapalı olması şişmeyi zorlaştırmış. Sonrasında ise diğer arkadaşın yardım etme hissiyle burguya ciddi bir katkısı olmuş.

Geçmiş olsun...

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen htamerursavas » 9 yıl 9 ay önce (01.06.2014, 16:49)

Dostum siz daha deneyimlisiniz ama bende gördüğümü yazayım yanlışım varsa düzeltin.
Rüzgar solunuzdan geliyor ve kanat 45 derecedeyken öndeki arkadaş sizi kanada göre hafif sağa çekiyor. Kanat 45 dereceden sonra solunuzdan sağınıza geçiyor, sizde fren konutuyla kanadı arkanızda bırakıyorsunuz.
Kanat burada arkadayken açık görünüyor...
Sonra kanat öne saldırıyor fren konumları yetersiz geliyor ve soldan kapanıyor ancak kanadın sağ tarafı hala uçuyor...
Tandem yolcu ve sizin kendinizi yere-aşağıya bırakmanız ve sağ fren komutunuzla kanadın sağı uçuyor ve soluda hemen açılıp kalkıyorsunuz.

Bence önden çeken arkadaş sizi hem yanlış yönlendirmiş hem de acele ettirmiş. O kadar çektikten sonra birde iptal edilemeyecek noktada iptal diyor...
Soldan kapanma yaşadığınız o durumda sağdaki freni bırakıp kanadın dönmesiyle kalkışı iptal etmeniz uygun olurdu diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen gakkaya001 » 9 yıl 9 ay önce (01.06.2014, 22:58)

Geçmiş olsun,nacizane tavsiyem kanadı ters çekmeniz,böylelikle kanadı tepenizde görmüş olursunuz...

AHAS-Güner Akkaya


Kullanıcı avatarı
trojan
Mesajlar: 7
Kayıt: 29.08.2013, 21:30
Ad Soyad: Ufuk Gökbulut
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen trojan » 9 yıl 8 ay önce (27.06.2014, 14:38)

Benim sizin kadar tecrübem yok ama videodan izleyebildiğim ve anlayabildiğim kadarıyla, windsockın da gösterdiği rüzgar yönünden dolayı kanat sola yönelmek isterken, kalkışa yardım eden arkadaşın terazinin kolonlarını bırakmaması twist olmanıza sebep olmuş gibi görünüyor..

Kullanıcı avatarı
linux_mandrake
Mesajlar: 130
Kayıt: 01.01.2011, 04:23
Ad Soyad: Mehmet Tülüoğlu
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 6 / 1
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen linux_mandrake » 9 yıl 8 ay önce (27.06.2014, 15:32)

öncelikle geçmiş olsun. sizin için ciddi bir tecrübe olmuş sorun yaşamadan atlatmışsınız. 30. sn ile 34 sn. arasında kanat çektiğinizde slaytlı şekilde geliyor slaytı güzel toparlıyorsunuz. kanat tepenizde slaytı düzeltmek için kanadın altına doğru ilerleyene kadar herşey normal. 37. Sn den sonra size yardımcı olan arkadaş bırakmadığı için sizi ve yolcunuzu tehlikeye atmış. Size nacizane tavsiyem Genelde kalkışlarda size yardımcı olan arkadaşlar yolcuyu yan taraflardan tutarsa sizin için ve yolcu için koşarken rahatlık olmuş olur ve bu gibi durumlarla karşılaşma şansınız kalmaz. Hatta mümkünse yardımsız kalkmaya çalışırsanız sizin için daha iyi olur.

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen exmurat » 9 yıl 8 ay önce (27.06.2014, 21:30)

Büyük geçmiş olsun

Kullanıcı avatarı
cumhurdurmaz
Mesajlar: 158
Kayıt: 28.04.2010, 09:36
Ad Soyad: Cumhur Durmaz
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen cumhurdurmaz » 9 yıl 1 ay önce (05.02.2015, 18:57)

ilk kalkış esnasında herşey normal ve çok iyi bir durumda olan kanadın termik rüzgarına çarpması akebinde ise kanadı öne geçmesin diye yapmış oldugun %50 den fazla sağ fren uygulaması. onun dışında en önemlisi soğuk kanlı bir şekilde profosyonelce olayda sıyrılman tebrikler. Allah kazasız belasız uçuşlar versin. :?

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Ninja » 9 yıl 1 ay önce (07.02.2015, 14:12)

Yardımcı olmaya çalışan arkadaş olmasa bence düz uçardın..