U-turn obsesion 2 kanadım geldi
Moderatör: Moderatör Ekibi
- tarçın
- Mesajlar: 138
- Kayıt: 14.05.2007, 13:29
- Ad Soyad: Mustafa Ağmil
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
U-turn obsesion 2 kanadım geldi
Yeni kanadım geldi...
Bir kaç resmini sizinle paylaşmak istedim...
Ayrıca Gökhan ÇAVDAR' a kusursuz bir alış veriş sağladığı için teşekkürlerimide belirtirim..
video/1774/Yen ... obsesion-2
afs ile ilgili görüntü burada...
Bir kaç resmini sizinle paylaşmak istedim...
Ayrıca Gökhan ÇAVDAR' a kusursuz bir alış veriş sağladığı için teşekkürlerimide belirtirim..
video/1774/Yen ... obsesion-2
afs ile ilgili görüntü burada...
En son tarçın tarafından 29.04.2009, 11:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- teamstratus
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 12.11.2008, 17:09
- Ad Soyad: Türker Türkoglu
- Şehir: Ankara-Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- gokhansky
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 16.10.2006, 15:50
- Ad Soyad: Gokhan Cavdar
- Şehir: Berlin-izmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar,
Mustafa Kardesim yeni Obsession un hayirli olsun tekrar.
Klip de muhtesem:) Kanadin hakkini sahada da vericegine eminim simdiden:)Bence iyi bir u dönüsü yaptin kesinlikle..
Ayricada Obsession unla bol termikli ve kilometreli sezonlar diliyorum sana.
Bende ayni renk kullanabilirmiyim ne dersin:)
Mustafa Kardesim yeni Obsession un hayirli olsun tekrar.
Klip de muhtesem:) Kanadin hakkini sahada da vericegine eminim simdiden:)Bence iyi bir u dönüsü yaptin kesinlikle..
Ayricada Obsession unla bol termikli ve kilometreli sezonlar diliyorum sana.
Bende ayni renk kullanabilirmiyim ne dersin:)
- Torck
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 02.12.2008, 22:48
- Ad Soyad: Hamza Gündüzalp
- Şehir: Akşehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
re
Merhabalar,
AFS(Otomatik Uçuş Stabilizasyon) sistemini inceledim,kanatlarda pasif güvenlik adına güzel düşünülmüş bir sistem..Pasif uçuş yapan pilotlar -kanada frenlerle pek müdahale etmeyen- termik,türbülans gibi akımlara girdiklerinde bu sistem frenleri kendi kontrol ederek kapanmalara karşı kanadı koruyor,yani pilot kanada müdahale etmese bile kanadın stabilize uçuşa devam etmesini sağlıyor.Sel ağızlarının fotoğraflarını yükledim eğer aerodinamikten biraz anlıyorsanız ne demek istediğimi daha iyi kavrarsınız...umarım yardımcı olmuşumdur.
Saygılarımla,
Hamza Gündüzalp
AFS(Otomatik Uçuş Stabilizasyon) sistemini inceledim,kanatlarda pasif güvenlik adına güzel düşünülmüş bir sistem..Pasif uçuş yapan pilotlar -kanada frenlerle pek müdahale etmeyen- termik,türbülans gibi akımlara girdiklerinde bu sistem frenleri kendi kontrol ederek kapanmalara karşı kanadı koruyor,yani pilot kanada müdahale etmese bile kanadın stabilize uçuşa devam etmesini sağlıyor.Sel ağızlarının fotoğraflarını yükledim eğer aerodinamikten biraz anlıyorsanız ne demek istediğimi daha iyi kavrarsınız...umarım yardımcı olmuşumdur.
Saygılarımla,
Hamza Gündüzalp
- tarçın
- Mesajlar: 138
- Kayıt: 14.05.2007, 13:29
- Ad Soyad: Mustafa Ağmil
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
gokhansky yazdı:Merhabalar,
Mustafa Kardesim yeni Obsession un hayirli olsun tekrar.
Klip de muhtesem:) Kanadin hakkini sahada da vericegine eminim simdiden:)Bence iyi bir u dönüsü yaptin kesinlikle..
Ayricada Obsession unla bol termikli ve kilometreli sezonlar diliyorum sana.
Bende ayni renk kullanabilirmiyim ne dersin:)
Tabiki neden olmasın
- Torck
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 02.12.2008, 22:48
- Ad Soyad: Hamza Gündüzalp
- Şehir: Akşehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
ASİ yazdı:peki bu sistemin dezavantajları ne. pilot aynı zamanda aktif pilotaj da yapıyorsa bir dezavantaj yaşanır mı?
veya termik veya soaring uçuyu yaparken herhangi bir olumsuz durum ortaya çıkarabilir mi?
pilot zaten aktif pilotaj yapıyorsa sorun çıkması için bir sebep yok yani bu bir dezavantaj oluşturmaz...gördüğüm kadarıyla bu sistem pilotun öne arkaya salınımlarda müdahale etmediği durumlarda (pasif pilotaj) oluşabilecek kapanmaları en aza indirgemek için geliştirilmiş bir şey..zaten pilot aktif pilotaj yapıyorsa bu sistemin çalışmasına gerek kalmaz..
Mustafa bey'in hazırlamış olduğu videoyu izlerseniz orda daha iyi anlatıyor.. video/1774/
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 66
- Pilot Menüsü:
afs
Öncelikle Sayın Mustafa Ağmil'e Yeni kanadının hayırlı olmasını ve keyifli uçuşlar yapmasını diliyorum
Bazı kanatlar uçuşa kolaylık sağladığı sistemler uygulayarak güvenliği ön plana çıkardıklarını iddia ediyorlar bunlardan Advance Kanat kulaklarına Küçük kanatçıklar ekleyerek Skywalk Jet Flaplar ekleyerek U-Turn da AFS sistemi uygulayarak daha güvenli uçuşlar konusunda iddalı olduklarını söylüyorlar Ben Edel, Advance, Paraavis,Apco ve Skywalk kanatlarla uçtum fazla bir fark göremedim bunda da fark yoktur demiyorum inşallah vardır bunu zaman gösterecektir diyorum sevgi kardeşimizden inşallah olumlu yorumlar alırız
Herkese kazasız uçuşlar diliyorum
Bazı kanatlar uçuşa kolaylık sağladığı sistemler uygulayarak güvenliği ön plana çıkardıklarını iddia ediyorlar bunlardan Advance Kanat kulaklarına Küçük kanatçıklar ekleyerek Skywalk Jet Flaplar ekleyerek U-Turn da AFS sistemi uygulayarak daha güvenli uçuşlar konusunda iddalı olduklarını söylüyorlar Ben Edel, Advance, Paraavis,Apco ve Skywalk kanatlarla uçtum fazla bir fark göremedim bunda da fark yoktur demiyorum inşallah vardır bunu zaman gösterecektir diyorum sevgi kardeşimizden inşallah olumlu yorumlar alırız
Herkese kazasız uçuşlar diliyorum
- paramedic
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 02.04.2007, 18:33
- Ad Soyad: Serdar Güler
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Torck yazdı:ASİ yazdı:peki bu sistemin dezavantajları ne. pilot aynı zamanda aktif pilotaj da yapıyorsa bir dezavantaj yaşanır mı?
veya termik veya soaring uçuyu yaparken herhangi bir olumsuz durum ortaya çıkarabilir mi?
pilot zaten aktif pilotaj yapıyorsa sorun çıkması için bir sebep yok yani bu bir dezavantaj oluşturmaz...gördüğüm kadarıyla bu sistem pilotun öne arkaya salınımlarda müdahale etmediği durumlarda (pasif pilotaj) oluşabilecek kapanmaları en aza indirgemek için geliştirilmiş bir şey..zaten pilot aktif pilotaj yapıyorsa bu sistemin çalışmasına gerek kalmaz..
Mustafa bey'in hazırlamış olduğu videoyu izlerseniz orda daha iyi anlatıyor.. video/1774/
AFS sistemi uçuş sırasında üzerinde oluşan yük değişimlerinden kanat profilinin etkilenerek kanadın kendiliğinden anlık küçük frenler yapmasını sağlayan bir sistemdir. sistemin çalışabilmesi için kanadın frensiz uçması gerekmektedir. sistem özelliği gereği kanadın frenli uçtuğu durumlarda zaten işlevsizdir. yani soaring sırasında genelde frenli uçulduğundan sistem zaten işlevsizdir. termik uçuşu sırasında dönüş sırasında dönüş tekniğine bağlı olarak işlevli olabilir de olmayabilirde. bir termikten diğerine süzülürken frenli olunmadığından yolda işlevlidir.
Kısaca hızlı/frensiz uçmayı seviyorum ama biraz türbülanslı havalarda sallantılardan tedirgin oluyorum diyorsanız bu sistem aradığınız şey olabilir.
aslında bu sistem için skywalk ın jet flap sisteminin ayna yansısı diyebiliriz. jet flap sistemi de yavaş uçarken stabiliteyi sağlayan bir sistem.
genel olarak bu tarz sistemler kağıt üstünde oldukça başarılı ancak unutulmaması gereken şey asıl olan kanatla uçarken nasıl hissettiğiniz. insan zaman içerisinde kendine uygun tarzı buluyor.
u-turn ülkemizde yeni yeni tanınan ama bence güzel kanatları olan bir firma. dinamik uçmayı sevenlere, freni çekince kanat dediğin kamyon gibi değil fıldır fılfır dönmeli diyenlere tavsiye ederim.