Son günlerde peş peşe güzel XC kayıtları ekleniyor. Denk geldiklerimizin rütbe eklemelerini yapıyoruz ama rütbe ekleme talepleri için lütfen sitenin en altındaki "Bize Ulaşın" linki ile bizimle iletişime geçiniz. Yeni XC kulüplerine katılanları da tebrik ederiz.

Degisik perspektifler

Uçuş fotoğraflarınızı bu katogoriye yükleyebilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #601 gönderen ozgur.k » 4 ay 2 hafta önce (27.02.2020, 16:46)

İbrahim Abi paylaşımların için teşekkürler, bu şekilde devam edersin umarım. Arada tek tük yp dışı olanlar da çok iyi, örneğin Süha Arın gibi bir değeri bilmeyecek kadar cahil olduğumu görmüş oldum :) adamın çektiği her şeyi en kısa zamanda izleyeceğim.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #602 gönderen Human capital » 4 ay 1 hafta önce (02.03.2020, 13:45)

Tesekkurler Ozgur, evet boyle insanlarimizin oldugunu bilmek beni de mutlu ediyor. Selamlar.

Karli daglarin uzerinde 91 km.



Sirt cantasi ve parasut ile norvec turu yapan ciftten bir film.



Marlon havada leylek grubu ile beraber termik donuyor.



Bunlarin arkadasliklari da beni cok eylendirdi.

https://web.de/magazine/panorama/tieris ... e-34475748

Uff oraya cikabilmek bile bile buyuk bir kazanim bence.Bu gercek tirman ve uc olarak adlandirilabilecek bir film.



Gecen yil Hambach ormaninin komur cikaran firma tarafindan yok edilmesine karsi
genclerin mucadelesini anlatan bu filmi yuklemistim. Federal hukumet hambach
ormanina dokunulmamasi yonunde bir karar aldi,boylece uzun ve zorlu mucadele
basari ile sonuclandi. Ama cevrede 5 koyun yikilarak altindan komur cikarilmasina
karsi mucadele hala devam ediyor. Hambach aktivistleri de onlari desdekliyorlar.

Konusmalari anlamiyanlar icin Agac uzerindeki ev ve aktivistlerin mucadelesi icin
10. dak. itibaren bakilabilir.




Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #603 gönderen Human capital » 4 ay 6 gün önce (08.03.2020, 23:00)

552 km ucus ile dunya rekoru kiran bayan pilot isvicre TV sine haber oldu.

https://www.srf.ch/play/tv/10vor10/vide ... 9315b1340e

Bir baska heyecanli ve tehlikeli doga sporu.



Aracinin butun donanimlarini 3 yilda kendisi yapmis.



Kis donemlerinde forumda en con konusulan konular,ucus guvenligi uzerine.



Joost



Joost Iran,da



Atina,da Sinirlarin gocmenlere acilmasi icin bir gosteri duzenlendi. "Birlikte yasayabiliiz.
somuru,savas ve irkciliga karsi birlikte savasabiliriz"mesaji verdiler.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/yuna ... su-1725446

Bilinmeyen





Cennet gibi bir arazi, korkunc ve tehlikeli kopruler ve yol hatti. Genc cift 30 yillik eski araclari ile
ne harikalar yaratiyorlar. Kiskandim onlari dogrusu.Bazi yerlerde heyecandan nefesimi tuttum.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #604 gönderen Human capital » 4 ay 1 gün önce (13.03.2020, 23:35)

Cok guzel ve etkileyici cekimler.





Mexika Chiapas..



Joost Hollanda sahilinde.



Gunter Bassano,da ruzgara karsi mucadele ediyor.



Hambach ormani mucadelesi.Basariya ulasmadan onceki son kapismalar. Muhabir ilk dakikadan sonra
polisin yiktigi agac evlerinin yeniden yapilisini anlatiyor. Bir hafta suren mucadeleleri kisaltarak anlatan
cekim bir gece, ertesi sabah agaclarin kesimine baslanacagi haberi ile basliyor./7. dak. goz altina alinmak istenen bir
kiz icin eylemcilerin araclarin yoluna kutuklerle engel yapip kendilerini de yerlere atip yolu kapatmalari ile
eylemci kiz serbest birakiliyor. Bir iki gun sonra buyuk bir kitle,Hambach ormani yaninda etkin bir gosteri ile
onlara destek veriyor. Ve bu arada surdurulen davada mahkeme bir ara karari verip,orman kesilmesini
durduruyor. Harikulade bir mucadele ornegi, 8 yil ormanda yasayan 35-40 gencin inancli direnci alkisa
hak kazandi bence. Mucadele esnasinda 35-40 arasinda olan sayi su anda 80 civarinda ve agaclara yeni evler yaptilar..







Bakarken yuregim yerinden oynadi.



Aman tanrim bu 10 yasindaki cocuga hayran oldum.

http://www.cumhuriyet.com.tr/video/filo ... de-1721766

Yeni Zelanda,nin yerinde duramayan pilotu Kinga,yine daglarin tadini cikariyor.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #605 gönderen Human capital » 3 ay 3 hafta önce (21.03.2020, 00:57)

Selamlar, Covid 19 adli corona virusu dunyanin bircok yerinde kasip kavurunca insan, yasamin daha dogrusu saglikli yasamin degerini daha iyi anliyor.
Birkac gun once avusturya tatilinden donen pilot arkadasim bugun beraber tatil yaptigi arkadasinin virus testinde pozitif ciktigini ogrendi.Bu gunden
itibaren iki hafta evinde karantinada kalmaya karar verdi. Almanya,da dunden itibaren organize edilmis ucuslarin yapilmamasi ve ucus alanlarinin
pilotlara kapatilmasi onerildi. Federasyonumuz DHV, kitle sagligini korumak ,diger kurumlarin onlemlerine katki olmasi ve bu kritik donemde Y.P.
pilotlarinin toplumun diger kesimlerinden olumsuz tepki almasini onlemek icin butun derneklere bir yazi ile organize ucuslarin bitirilmesini tavsiye etti.
Hepinize baris,huzur saglikli gunler dilerim.Orada da ucuslara sinirlama oldugunu dusunerek ucus filmleri ile biraz teselli bulmanizi umarim.



Bunlarin arkadasliklari da beni cok eylendirdi.

https://web.de/magazine/panorama/tieris ... e-34475748

Bu pilotun cok heyecana ihtiyaci var. Kanadi guzel kontrol ediyor. Ama beni biraz gerdi seyrederken.



Ayni pilot, 6. dak. sonraki ucus alani olarak en tehlikeli ve en kotu bir yer. Pilot sansi sayesinde kurtuluyor bence.
Onu taniyanlar Joel,in riziko citasi cok yuksektir diyorlar.



Taninmis guvenlik kursu egitmeni Dani Loritz ile bir egitimde.



Hamburg,lu dort kadin 5000 km Atlantik yarismasina 1.5 yil hazirlik yapiyorlar. Bir ana ve kizi ile iki arkadaslarindan olusan bu ekibin mental
dayanikligi ve azimli duruslari olaganustu.

https://www.zdf.de/sport/zdf-sportrepor ... e-100.html

Ilk uzun kurekle yol alma denemelerinden 16 saat sonra hedeflerine ulasamadan geri donmek zorunda kalmalari onlari yildirmiyor.

https://www.zdf.de/sport/zdf-sportrepor ... oplay=true

Ve 42 gun ve gece 8-10 m.ye kadar varan dalgalar ve firtinadan sonra hedeflerine ulastilar.

https://www.zdf.de/sport/zdf-sportrepor ... e-100.html

Daglarin oglu Markus ve ekibinin Stubai Cupdaki kitle kalkisi.





Insanligin gelecegini tehdit eden madde;Plastik.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/goru ... er-1721511

"Yasamima bir anlam kazandirdigimdan beri her sey guzellesti.
Iste o zamandan beri gercekten yasiyorum." diyor Markus.



Ispanya,nin guneyinde ucus. Andaluzya..



Guzel bir egitim filmi. Yeni baslayanlarin ilk ucuslarini gormek ilginc oldu benim icin.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #606 gönderen Human capital » 3 ay 2 hafta önce (25.03.2020, 23:33)

Rizikolu bir ucus, pilotun tansiyonu iyice yukselmis olmali. Covid 19 nedeni ile uzun sure evde kalacaklar icin
bugun daha fazla malzeme yukledim. Saglicakla kalin.



Federasyonumuz DHV guzel bir reklam filmi yapmis.



Sansi yardim etmese idi cok daha kotu olabilirdi.



Bu ne bicim bir spor,her denemede bir motor parcalaniyor,inanilmaz..



Gecen yil 20 defa yapilmis, bana da 90 km yakinda bir yer Belcika,da.
Her yil 40-50 motor hurda ediyorlar galiba.



Stubaitalde kanat testi.



Afrika humanizmi, Ubuntu.Insanligin sorunlari ile ilgilenen arkadaslarima
Elif Gunsel,in bu guzel yazisini okumalarini tavsiye ederim.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/afri ... i--1727326

Kinga Himalayalarda. 4. dak. yaptigi inis alani ilginc. Kulturle ilgile resimleri guzel.



Son gulen iyi guler.Aslinda Reklam filmlerini sevmem. Ama bu cok guzel islenmis
konusu ve cekimleri ile sosyal yasamda onemli bir sorun olan mobbingi almis.
Sehir aile kokenliler ile kirsal kesim insanlari arasindaki surtusmeyi hos canlandirmislar.



Joost Kenya,da



Guvenlik uzmanimiz Karl Slezak yedek ve Avrupa capindaki kazalar konusunda harika bir bilgilendirme yapiyor.



Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #607 gönderen Human capital » 3 ay 1 hafta önce (31.03.2020, 23:20)

Covid 19 sorunlari nedeni ile pilotlarin foruma etkin katilim yapip biraz canlandiracaklarini dusunmustum.
Ama yanildim demekki.Buna ragmen ben devam ediyorum. Hem de daha yogun olarak.Karantina nedeni
ile evde kalan pilotlara bolca malzeme gerekiyor .



Yukaridaki filmde pilotun inisini gormek isterdim.Bu filmde nehrin kenarinda inis yeri gozukuyor.



Felaket filmlerini sevmem aslinda. Ama kanadi uzerinde hissedemeden, yetersiz meteoroloji bilgisi
ve acil durum yetisi olmadan EN C ve bazen EN D kanat alan pilotlarin basina neler gelebilecegini
burada goren bazi kisiler belki bu adimi atmadan biraz daha dusunurler insallah,diyorum.
Film yapimcisi araya guzel aksiyonlarin resimlerini serpistirmis,ki filmin etkisi hafiflesin.





Pilot Stubei Cup testivalinde uc gunde 7 degisik kanat denemis.

Kleiner Zusammenschnitt von 3 Tage Stubai Cup mit den Schirmen:
Advance / Xi 23
Airdesign / Soar S
Airdesign / Susi 13
Ozone / Swift 5 MS
Phi / Maestro X-Alps M 21
Supair / Freestyle (Proto)
Supair / Savage S



Corona nedeni ile Italyan ve Alman toplumunun minik bir karsilastirmasi.
Bir pilot DHV forumuna yukledi.





Konsere gidemezsek,kendimiz muzik yapariz.



Nepal,in vahsi vadilerinin uzerinde. Iki mukemmel pilotun Himalaya macerasi.



Olmaz demeden ise girismek basarinin yarisi. Diger yarisi bu kendine guvenen ve teknik yetenegi
sinirsiz bu insanin bisiklet icin karavanla seyahat etne istegi. 2. dakikadan itibaren yapimi anlatiliyor.





Iran asilli Sahin birkac yil once Aachen,dan Tahran,a kadar Rhonrad denilen bu ilginc spor aleti ile yuruyerek gitti.
Bu defa Rollwest adi ile hedefi bati.Degisik Avrupa ulkelerinden sonra New York ve sonra Beyaz saraya gidip
baris mesaji iletmek.Ama Covid 19 sorunu nedeni ile bu hedefini sonraya birakti.

https://rolleast.de/winter/

https://www.hurriyet.com.tr/dunya/alman ... r-40299487

Su Turkcenin guzelligine bakin.



Bu film Rhonrad ile ne ve nasil yapildiginin bir ornegi.

https://rollwest.de/idee/

Kuba,li Doktorlarin Covid 19 virusunun pencesindeki Italya,ya destegi.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/duny ... ma-1729104

Namibya,da guzel doga.

http://www.gekoexpeditions.com/?fbclid= ... cGi4ia9sQ#



Yuregimi isitan,olaganustu mutlulukla izledigim Nehir Ozzengin Fazil Say,in Kara toprak
isimli eserini yorumluyor.Bu gunlerin karamsarligina karsi sizlere tavsiye ederim,izleyin.



Ve Luxemburg,da kendi kategorisinde birinci oldu.Gurur duymak icin en guzel neden.

Bu da eserin sahibinin yorumu.



Pal Takats Kiz arkadasi ile Kolombiya,da kendi arazisinde ucuyor.



Almanya,da Covid 19 dan korunmak icin sosyal kontak kisitlamasina gidildi. Ama bu sokaga cikma yasagi degil.
Tam tersi vatandaslarin dogaya cikip spor ve gezinti yapmalari isteniyor. Ama grup olusturmadan ve sadece
beraber yasanilan kisilerle beraber olmak kaydi ile. Nadir de olsa buyuk sehirlerde eski aliskanliklarini surduren
gruplari polis gelip dagilmalarini sagliyor. Burasi Berlin,in eski hava alani Tempelhof. Yillar once kapatilinca
sehrin yesil alan ihtiyacini artirmak icin vatandaslarin hizmetine birakildi.Bizim insanlarimizin da cok izgara yaptigi bir yer.
Sacma reklamdan sonra Y.P. ile yer calismasi yapan bir pilot da goruluyor.

https://web.de/magazine/news/coronaviru ... i-34560536

Asagidaki film ayni yer, reklamsiz ve uzunca bir cekim.

https://de.sputniknews.com/gesellschaft ... rk-berlin/


Mesafe ucusunu ayrintilari ile yorumlamis. Ingilizce bilenler icin yararli olabilir.



Dolomitlerde guzel bir ucus.



Corona oncesi gunlerden guzel hatiralar.



Sanirim bunlar epeyi zaman yeter. Saglicakla kalin.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #608 gönderen Human capital » 3 ay 6 gün önce (08.04.2020, 12:03)

Huzunlu corona haberlerinden sonra bu guzellik beni costurdu.
Gelecegin super pilotu harika kucuk kiz Meredith.



Cok eski ama harika yapilmis bir film.Gulmekten kendimi tutamadim.



Ucamayan Pilot ne yapabilir.



Yasadigim sehirdeki Polis ve itfaiyeden guzel bir girisim.Kendi yaptiklari bir sarki ile yalniz yasayan
yasli ve muhtaclara dikkat cekmek istiyorlar.Su anda iyi komsuluk iliskilerinin hayati onemde oldugunu
soyleyen muzik de fena degil dogrusu.Filmde sehrimizden bazi resimler gorulebiliyor.



Kis termigi



Zugspitze 1987



Bu yasama sevincinin guzelligine bakin.Hayvanlarin duygusuz oldugunu dusunenler baksin.
Kis bitimi ineklerin ilk defa cayira salinmasindaki bu resimler beni cok eylendirdi,defalarca baktim



Termik kaynagi ve termik kopan noktalari nasil bulurum.



Hollanda sahillerinde corona telasi pek yok.



Hirosima,ya atilan atom bombasi uzerine Nazim Hikmet,in yazdigi siir kiz Cocugu
beni olaganustu duygulandirdi.



Zamani olan arkadaslarim icin, Nazim oratoryosu.Harikulade ama biraz uzun.



Delta pilotu bu inisi bir daha unutmaz sanirim.

https://www.chilloutzone.net/video/imme ... iegen.html

Delta ile keyifli ucuslar. 7.40 ta pilotun ilginc bir aksiyonu.



1988 de Y.P. testi. Dak 3.33 te test pilotunun ayagina monte edilen kamerayi gorunce
simdiki mini kameralari dusunup,gulumsememek zor. Nereden nereye geldik.


Son beğenen ugurci

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #609 gönderen Human capital » 3 ay 3 saat önce (14.04.2020, 18:48)

Bugun sizlere Almanya Pilot forumu diger adiyla DHV forumundan sahifeler iletmek istiyorum.
Ne ile ugrasiyorlar, nasil dusunuyorlar,ve nasil yapiyorlar. Bunlar cok ilginc konular olmali sizler
icin saniyorum. Ama detaylarini yazmaya kalksam birkac hafta zaman gerekir. Orada da okumanin
bazilari icin oldukca zor bir is oldugunu bildigim icin, sizlere sadece sahifeleri tanitip gececegim.
Yazismalari anlamak isteyen arkadaslar Google amcanin otomatik ceviri programindan yararlanabilir.

Bu Trim konusunu isleyen sahife bence cok onemli. Subat ortasindan beri bu konuda uzuun yazismalar
yapildi. Relatif Trim yapma izni vermeyen Y.P. yapim firmalarina cagrilar yapilarak,ve Relatif trim izni vermeyen
markalarin alinmamasi cagrisi ile onlara bir baski yapilarak,relatif Trimin butun Y.P. yapimci firmalari
tarafindan kabul edilmesi (bir Firma haric) saglandi. Bir diger onemli adim da Test ve Trim yapan
kurumlarin kalite kontrolu islevi gorecek bir grup olusturmak.Bunun icin habersiz firmalara test ve
trim icin Y.P. gonderip onlarin yaptiklari islemleri bu alanda uzman olanlara yeniden kontrol ettirerek,
bu alanda calisan firmalara notlar vermek. Bu insiyatif tamamiyle pilotlarin gelistirdigi bir olay.
Finansmanini da kendileri gonulluluk temelinde yurutmeyi dusunduler.Simdiye kadar 120.000
tiklama yapilan bu konuda 517 cevap yazilmis.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... schirmwelt

Corona virus sahifesi, DHV nin virus nedeni ile ucus alanlarini kapatma kararina karsi cikan bir suru pilot ile
DHV nin kararini, durumun vehameti nedeni ile destekleyen pilotlarin uzun ve bazen gerilimli olan
yazismalarin sahifesine 15.03 ten beri 60.000 tiklama ve 463 kisinin cevabi geldi.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... rona-Virus

16.03 yani bir gun sonra acilan genel ucus yasagi adli bu sahifede bu iki gorusun daha detayli
yazismalari gorulebilir. 90.000 tiklama olan bu konuya simdiye kadar 728 kisi cevap yazmis.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... Flugverbot

Umudu guclendirmek icin "ileriye bakis, Coronadan sonra yeniden baslangic" adindaki bu sahife de adindan
anlasilacagi gibi,ucus yasagindan dolayi karamsar olanlara iyimserlik yukleyebilmek icin acilmis.
03. Nisandan beri 17.000 tiklama ve 161 cevap gelmis bu gune kadar bu sahifeye.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... ach-Corona

Bu pilot kullandigi kanadi tam olarak kontrol edebiliyor. Toplanding ve speedle inisi gormeye deger.



Ayni pilotun acisindan PWC Turkiye Task 1.



Haftalarden beri bir tek kanat satamayan nova maske uretmeye basladi.

https://tirol.orf.at/stories/3042612/

Heyecanli bir ucus.



Hayallerini yasayan olaganustu guclu bir kisilik ve enerji onu Afrikanin tozlu yollarinda bisikletiyle yol alarak
derin tecrubeler yasamasina imkan kiliyor. Gittigi yerlerde insanlarin hayallerini sorup ogrenerek onlari filme aliyor.
Afrika nin hayal arsivini olusturmak hedefi Corona sorunu nedeni ile simdilik yarim kaldi.Tenere ismindeki
tehlikeli bir col yolculugunun cekimleri ile Ingiltere Manchester film festivalinde odul aliyor.
Ilginc ve bilgilendirici filmlerini izlemenizi tavsiye ederim. Hasan Soylemez.



Odul kazanan Tenere filminin kisa bir ozeti.



Lhotse. Muhtesem resimler ama cok da tehlike anlari.



Covid-19 nedeni ile ucamayan pilot fantezisi ile guzel bir film yapmis.



Neseli Base Jumper





Ille inis alanina erismek istegi bu durumlarda hayati tehlike olusturabilir.



Himalayalarda dunyanin en iyi pilotlarindan ikisi. Biri Fransiz digeri Ispanyol.
Tom de Dorlodot ve Horaciyo Llorens.



Dunyanin en ilginc Y.P. Festivali Cup Icare genisliyor. Dort gun yerine 8 gun ve ilk dort gunu yani pazardan carsambaya kadar,
kayit yaptiran pilotlar butun Y.P. modelleri ile test ucuslari yapabilecekler. Tarih de Eylul ayinin ortalarinda tesbit edilmis.

https://lu-glidz.blogspot.com/2019/08/c ... tival.html

Almanya,da ucus alanlarinin kapatilmasindan dolayi ucamayan pilotlar foruma binlerce sizlanma yazilari gonderdiler.
Asagidaki pilotlar fantezileri sayesinde guzel bir film yapmislar.



Guzel cekilmis ve yorumlanmis bir guvenlik kursu filmi. Bugunluk yeter sanirim.

http://www.jockysanderson.com/escape/v2 ... l-sif.html

Kullanıcı avatarı
BerkhanB
Mesajlar: 64
Kayıt: 12.01.2016, 19:51
Ad Soyad: Berkhan Bayraktar
Şehir: İstanbul
:
İlan Kontrol Ekibi 50+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #610 gönderen BerkhanB » 3 ay 2 saat önce (14.04.2020, 20:19)

Human capital yazdı:Bu Trim konusunu isleyen sahife bence cok onemli. Subat ortasindan beri bu konuda uzuun yazismalar
yapildi. Relatif Trim yapma izni vermeyen Y.P. yapim firmalarina cagrilar yapilarak,ve Relatif trim izni vermeyen
markalarin alinmamasi cagrisi ile onlara bir baski yapilarak,relatif Trimin butun Y.P. yapimci firmalari
tarafindan kabul edilmesi (bir Firma haric) saglandi. Bir diger onemli adim da Test ve Trim yapan
kurumlarin kalite kontrolu islevi gorecek bir grup olusturmak.Bunun icin habersiz firmalara test ve
trim icin Y.P. gonderip onlarin yaptiklari islemleri bu alanda uzman olanlara yeniden kontrol ettirerek,
bu alanda calisan firmalara notlar vermek. Bu insiyatif tamamiyle pilotlarin gelistirdigi bir olay.
Finansmanini da kendileri gonulluluk temelinde yurutmeyi dusunduler.Simdiye kadar 120.000
tiklama yapilan bu konuda 517 cevap yazilmis.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... schirmwelt

Hocam bu konu baştan sona okumak için çok uzun geldi. Acaba relatif trimin ne demek olduğunu açıklayabilir misiniz?

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #611 gönderen Human capital » 2 ay 3 hafta önce (19.04.2020, 16:36)

Selam Berkhan,

Guzel anlatma konusunda zayif oldugumu farkettim, ama yine bir deneyeyim.

Trim kanadin iplerinin kanadin yapimcisinin verdigi olculere yeniden uygun hale getirilmesidir. Bu yapimci firmanin kanat ipleri planinda kayitli degerleri aynen yerine getirmekle olur.
Bir ornek: Planda diyelim ki A1-ipi 5572 mm kayitli. A1-ipini 5572 mm yapmak zorundasin. Ve B- C- D ipleri ile devam ediyor islem.

Relatif trim: Prensibi ipler arasindaki farkliliklari olcu almasidir. Referans nokta olarak B-ipini aliyorsun ve diger iplerin kac mm uzun veya kisa oldugunu hesapliyorsun.

Bir Ornek:

B1 = 4700 mm
A1 = 4710 mm
A2 = 4715 mm
C1 = 4600 mm

Simdi B1,i referans olarak aldinmi soyle olur:

A1 + 10 mm
A2 + 15 mm
C1 - 100 mm

Referans zu B1 oldugunda A1 10 mm uzun, A2 15 mm uzun ve C1 10 cm kisa B1 gore olmali.

Yani bu islemi B1 ile mukayese halinde yapiyorsun. Bu metod iplerin kontrol isini de kolaylastiriyor.
Yarismaci arkadaslarim bir pilot arkadasi ile beraber 5 dak. kalkis alaninda trim kontrolu yaptiklarini soyluyorlar.
Yanlarinda bir kucuk cetvel olmasi yetiyor.

Simdi bazilarinda soyle bir soru olusabilir: Neden Almanya,daki pilotlar Trim degilde Relatif Trim yapmak istiyorlar,
ve neden Firmalar buna pek gonullu degildiler.?

Kanat yapimcisi firmanin kanadi piyasaya surdugundeki boyutlari ve diger ozellikleri kanat ile legal ucus yapabilmek icin sart olan degerlerdir.
En ufak bir degisimde kanadin ucus izni yok olur. Bu aynen otomobillerdeki TUV gibi,yasal olmayan bir durum ortaya cikar.

Bu durum bazi pilotlar icin bayagi onemli olsa gerek. Cunki,bir cok pilotun bir kaza durumunda kendilerine ya da baskalarina zararlari karsilayabilecek sigortalari var.Bir olum aninda bazen cok yuksek miktarda tazminat odemek durumunda kalan sigorta sirketleri de odemeyi azaltabilmek icin butun
ayrintilari inceletiyorlar. Bu birkac mm farklilik onlar icin belki de milyonlar yapilmasi gereken odemeyi en aza indirebilir.
Simdiye kadar boyle bir durum yasanmadi gerci,ama bu onlarin gozunde uzerlerindeki bir Demoklesin kilici gibi sallaniyor idi.

Relatif Trim ise kontrolu basit bir yontem ve cogunlukla ip de degismesine gerek kalmiyor. Bu yontemle yapilan Trim de kanat yapimci firmalarina ek gelir getirmiyor ayrica.Bu bakimdan pilot kitlesi baski mekanizmasi olusturuncaya kadar Firmalarin cogunlugu relatif Trime karsi duruyorlardi.

Buna ragmen benim tanidigim herkes sadece relatif trim yapiyor, yaptiriyor. Tamamlayici bilgi acisindan soylemem gerek, bizim dernegimizdeki yaklasik 170 pilotun ancak % 10 civarindaki pilotlar trim yapiyor,yaptiriyor.

Hatta tahminime gore %30 civarinda uyemiz ucus techizatlarini bile hic test yapmaya gondermiyor.Yani bizim pilotlar arasinda olaya oldukca genis bakanlar cogunlukta bence.
Uff cok oldu yine, bazilarinin kafasi agriyacak.

Hepinize saglikli gunler ve guzel inisler diliyorum.

Ibrahim

Jamaika,da ucus.Gordugum Ilk Jamaika ucus filmi.



Telefrik teline takildi,kendi cabasi ile asagi indi.Bize ne ogretebilir.? once guvenli ucus,sonra keyif cigligi.

https://www.n-tv.de/mediathek/videos/pa ... 11424.html

Dunya turu yapanlarin cogu geri dondu. Ama bu cift tam teskilatli bu karavanlari ile Fas,in guzel ve sakin bir yerinde bekliyorlar.

https://mailchi.mp/cd056b1e5e71/lila-ne ... 714ecbeeda

Bugunku konu ile ilgili. Ip olcme aleti. Isvicre,li HA firmasindan.



Zevkle izlenebilecek bir yapim.



Inancini yitirmis cikar birligi ne kadar ayakta kalabilir.? Diye soruyor Baris Terkoglu. Sovyetler birliginin
cokmesinde sistemi tasiyan elitlerin inancini yitirmesi gibi bugunku bizim yonetimimizin de "dava Partisi"nden
cikar orgutu haline geldigini mukemmel anlattigi yazisini arkadaslarima okumalarini oneriyorum.

http://www.cumhuriyet.com.tr/yazarlar/b ... ok-1727468

Ucamamanin getirdigi gerginlige karsi bir pilot tarafindan foruma yuklendi.



Isvicre,de ucus yasagi yok.



Uc yildan beri bisikletleri ile dunyayi gezen cift himalaya bolgesinde Tibiti vadisinde
yol aliyor. Bu cift de iki hafta once Covid-19 sorunu nedeni ile ulkelerine geri dondu.



Daglarin olmadigi bir arazide EN A kanat ile 120 Km. FAI ucgen ucusu nasil yapilabilir.



Eski el sanati Bicak yapimciligini yasatan bir grubun harikulade yapilmis filmi.
arka planda biraz Fransiz yasam bicimi yansitiliyor.Beni sonuna kadar cekti.
Ancak Youtube,dan bakabiliniyormus. Tavsiye ederim.



Yedek konusu ne kadar onemli.?



Yuru ve uc tipi yarismalardan ilginc biri, Bordairrace Motafon. 33 saatte ucabilecegin yere kadar uc ve geri don.
Kalkis noktasina ne kadar yakin olursan pozisyonun o kadar iyi oluyor. Bircok noktayi goz onune alarak ucmak gerekiyor.


Son beğenen BerkhanB


Kullanıcı avatarı
BerkhanB
Mesajlar: 64
Kayıt: 12.01.2016, 19:51
Ad Soyad: Berkhan Bayraktar
Şehir: İstanbul
:
İlan Kontrol Ekibi 50+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #612 gönderen BerkhanB » 2 ay 3 hafta önce (19.04.2020, 18:41)

Human capital yazdı:Selam Berkhan,

Guzel anlatma konusunda zayif oldugumu farkettim, ama yine bir deneyeyim.

Trim kanadin iplerinin kanadin yapimcisinin verdigi olculere yeniden uygun hale getirilmesidir. Bu yapimci firmanin kanat ipleri planinda kayitli degerleri aynen yerine getirmekle olur.
Bir ornek: Planda diyelim ki A1-ipi 5572 mm kayitli. A1-ipini 5572 mm yapmak zorundasin. Ve B- C- D ipleri ile devam ediyor islem.

Relatif trim: Prensibi ipler arasindaki farkliliklari olcu almasidir. Referans nokta olarak B-ipini aliyorsun ve diger iplerin kac mm uzun veya kisa oldugunu hesapliyorsun.

Bir Ornek:

B1 = 4700 mm
A1 = 4710 mm
A2 = 4715 mm
C1 = 4600 mm

Simdi B1,i referans olarak aldinmi soyle olur:

A1 + 10 mm
A2 + 15 mm
C1 - 100 mm

Referans zu B1 oldugunda A1 10 mm uzun, A2 15 mm uzun ve C1 10 cm kisa B1 gore olmali.

Yani bu islemi B1 ile mukayese halinde yapiyorsun. Bu metod iplerin kontrol isini de kolaylastiriyor.
Yarismaci arkadaslarim bir pilot arkadasi ile beraber 5 dak. kalkis alaninda trim kontrolu yaptiklarini soyluyorlar.
Yanlarinda bir kucuk cetvel olmasi yetiyor.

Simdi bazilarinda soyle bir soru olusabilir: Neden Almanya,daki pilotlar Trim degilde Relatif Trim yapmak istiyorlar,
ve neden Firmalar buna pek gonullu degildiler.?

Kanat yapimcisi firmanin kanadi piyasaya surdugundeki boyutlari ve diger ozellikleri kanat ile legal ucus yapabilmek icin sart olan degerlerdir.
En ufak bir degisimde kanadin ucus izni yok olur. Bu aynen otomobillerdeki TUV gibi,yasal olmayan bir durum ortaya cikar.

Bu durum bazi pilotlar icin bayagi onemli olsa gerek. Cunki,bir cok pilotun bir kaza durumunda kendilerine ya da baskalarina zararlari karsilayabilecek sigortalari var.Bir olum aninda bazen cok yuksek miktarda tazminat odemek durumunda kalan sigorta sirketleri de odemeyi azaltabilmek icin butun
ayrintilari inceletiyorlar. Bu birkac mm farklilik onlar icin belki de milyonlar yapilmasi gereken odemeyi en aza indirebilir.
Simdiye kadar boyle bir durum yasanmadi gerci,ama bu onlarin gozunde uzerlerindeki bir Demoklesin kilici gibi sallaniyor idi.

Relatif Trim ise kontrolu basit bir yontem ve cogunlukla ip de degismesine gerek kalmiyor. Bu yontemle yapilan Trim de kanat yapimci firmalarina ek gelir getirmiyor ayrica.Bu bakimdan pilot kitlesi baski mekanizmasi olusturuncaya kadar Firmalarin cogunlugu relatif Trime karsi duruyorlardi.

Buna ragmen benim tanidigim herkes sadece relatif trim yapiyor, yaptiriyor. Tamamlayici bilgi acisindan soylemem gerek, bizim dernegimizdeki yaklasik 170 pilotun ancak % 10 civarindaki pilotlar trim yapiyor,yaptiriyor.

Hatta tahminime gore %30 civarinda uyemiz ucus techizatlarini bile hic test yapmaya gondermiyor.Yani bizim pilotlar arasinda olaya oldukca genis bakanlar cogunlukta bence.
Uff cok oldu yine, bazilarinin kafasi agriyacak.

Hepinize saglikli gunler ve guzel inisler diliyorum.

Ibrahim


Hocam çok teşekkürler anlatımınız için. Paraglidingforum'da nedense lazer ölçümle ilgili çok fazla konu olmasına rağmen bununla ilgili bir konu görememiştim, anlatımınız çok güzel oldu. Sanırım standart ölçümlere göre en büyük eksisi ipe her seferinde 5 kg yük verememek olsa gerek.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #613 gönderen Human capital » 2 ay 2 hafta önce (26.04.2020, 11:37)

Berkhan, Yarismaci arkadasim 5 kg agirliga ihtiyacimiz yok, cunki biz relatif uzunluklara odak oluyoruz diyor.
Sanirim olcum duzeninin oldugu sartlarda iki yontem de uygulanilabilir. Relatif olcumde odak noktasi kanadin ucus
acisini orijinal haline getirmek. Iplerin uzunluklarinin bir onemi yok. Selamlar.

CCC kanadin olcumu ile ilgili kisa bir film.



Ingilizce bilenler icin: Burada Relatif olcum yapiliyor.



Paul Guschlbauer kucuk ucagi ile Amerika kitasini kuzeyden guneye kadar kat ediyor.



Paul ile bol yagmurlu bir X Alps Starti.



Kuregin sapindan bile guzel muzik cikarabilen sanatci. Forumda bir pilot bir muzigi
tarif ederek adini ve yapimcisini bulmada yardim isteyince, bu da yuklendi.



Profesyonel kalitede yapilmis tarihi bir film. Dak. 3.20 de markus grundhammer,in o yillardaki hali.
Diger rol alan pilotlarin her biri su anda Y.P. dunyasinin onemli ve etkin birer karekterleri.



2. Bolum.Civil civil hayat dolu 30 yil once yapilmis bir film. Son yillarda pek boyle filmler yapilmiyor.



Bugun eskilere donduk. Henry Hauk,tan 1988 yapimi Paragliding extrem.



Bisikletle Hindistan turunda bir gun hikayesi.



Nadide sanatcimiz 23 Nisan icin yeni bir eser yapti. "Sukran Turkusu"

http://www.cumhuriyet.com.tr/video/fazi ... su-1734714



Brezilya Quixada Heyecanli kalkislar. Guzel bir yapim.



Kotu sartlar ve zorlu kalkis alanlari. Ama pilot cok guvenli ve basarili.



Dedim yukaridaki film icin,ama pilot tehlikeli ucus alanlarini cok seviyor galiba.



Bence dunyanin en etkileyici mukemmel reklam filmi,Balik ve kedi.Lisan ogren
adindaki bu filmi bu sahifelerde birkac defa yuklemisimdir. Ama bu deger bence.



Korkunc bir ucus.Ama pilot yarali degilmis.Pilotun bazi durumlarda ne tur zorluklarla karsilasabilecegine bir ornek.
Bu durumda yedek atmak bile zor. Atilan yedegin kanat iplerine takilmasi da biraz pilotun bu durumdan sok oldugunun
bir sonucu.Hizli donus kollarini istedigi yone goturmesini zorlastiriyor.Agaclar bizim her zaman dostumuzdur, onu da korumus.
Yeteri kanat kontrolu ve tecrube olmadan hizli kanatla ucup akrobasi yapan pilotlarin gorup uzerinde dusunmesi dilegi ile...



Brett Hazlet


Son beğenen BerkhanB

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #614 gönderen Human capital » 2 ay 1 hafta önce (01.05.2020, 23:18)

Degerli arkadaslar Covid -19 krizinin yasamimizin her alanini etkiledigi bu gunlerin uzerimize yigdigi
karamsarliga karsi asagidaki bu filmleri ozellikle tavsiye ediyorum.Guzel gunler gelecek...
Saglikli kalmaya calisin.



Guzel gunlere geri bakis Cup icare 2019





Yuregi hizli atan kardeslerimiz.



2020 Festivalin reklam filmi. Ilk 4 gun butun kanatlari bedava test yapma imkani var.
Ama maalesef saniyorum eylul ayinda planlanan bu guzel etkinlik Covid-19 problemi yuzunden
mumkun olamiyacak.



Corona Virus sahifesinde pilotlar neleri yukluyorlar. 49 Sahife 724 nr cevap
ile konu genis bir aci ile buraya kadar geldi.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... rus/page49

Ucmak ozgurluktur adindaki bu film bir genc kizin Y.P. Pilotu olma hikayesini anlatiyor.
Baslangictaki zorluklar,basarabilirmiyim..? supheleri vs. cok guzel anlatilmis.



Kendi yaptigi plastik kanat ile ucus. Kanat kac ucusa dayanir bilmem ama guzel bir is cikarmis.



Jean-Baptiste,den gormeye deger ucuslar. Forumda yeni olanlar icin.



1 Mayis isci bayrami kutlu olsun. Siva iscisinin sesine hayran oldum.

http://www.cumhuriyet.com.tr/video/isci ... si-1736232

Su fransiz akrocularinin her seyi girgira almalarina bayiliyorum. Keyif ve kahkahalarla seyir ettim.





Fiziksel ve mental zorlayan ve gelistiren bir spor: Kaya tirmaniciligi. Fabian Buhl Kayak yarismaciligindan
kaya tirmaniciligina gecmis,olaganustu bir yetenek. kisa surede kendini yetistirdikten sonra idolu olan
Huber ile onun ilki olan tirmanis hattini beraberce tirmaniyorlar.Kendi gelistirdigi solo tirmanislar ekranda
bile izlemek cok heyecan verici. Fabian enson Y.P. pilotu oldu, ve benim buraya 02.03.20 da yukledigim
"Word premiere First Flight from cerro torre" bu harika ucusu yapti.



Bavyera,nin Efsanevi tirmanici Huber kardesler. California,daki normal kaya tirmanicilarin uc gunde
tirmandiklari kaya tepesini iki saatte tirmanma denemesi. Roportajin 3. dak. itibaren..
Spiker konusmaya sen hitabi ile basliyor. Daglarda sporcularin senli konustuklarini ekliyor.
Guvenlikle ilgili dusunceleri tamamiyle Y.P. ile paralel cizgiler tasiyor. En cok tehlike yasadigimiz anlar,
arazinin tehlikeli olmadigi,ya da tehlikeli pasajlari gectikten sonra yasadik diyorlar.
Film boyunca ilgilenenler icin cok ilginc resimler var.- Hayir diyebilmek evet diyebilme yolunda buyuk
bir adimdir-. Guvenlikle ilgili soruya verilen bu cevap bizim sporumuz icin de bir ilke olmali bence.



Kargalar hakkinda Ilginc bir dokumentar.Bu bayanin Doktora tezi Bir karga cinsi olan (Dohlen Alp daglarinin kargasi)
bu kuslarin zeka seviyesi uzerine. Almanya,nin en son Imparatorunun torununun torunu olan bu Prenses Augusta,
bu kuslara olan sempatisi yuzunden,ingiltere Cambridge,de bu alanda tez hazirliyor.



Yasadigim sehirde iki genc filmci ,bu zor sartlarda calisan insanlara adadiklari bir kisa film yapmis.



Alp daglarinda delta ile.



Joost



Fransa sampiyonasi. Bu kadar yeter galiba.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #615 gönderen Human capital » 2 ay 6 gün önce (08.05.2020, 22:12)

Gurcistan,da mesafe ucusu.



Inislerin cogunu gerilerek izledim. Acaba bu Macar pilotlar,Turk pilotlarindan
daha mi cesur...



Joost da hala orada.



Covid-19 gunlerinde ucus ruyalari.



Remi Bourdelle, en iyi anlar.



Aniz atesinin termigi.



Harika aksiyonlar,ama bazi yerlerde muzik ve montaj hizi bana stres yapti.



Hasan Soylemez Mali macerasi.



Bu benim icin Y.P. ucusunun zevkini anlatan resimler. Yavaslatilmis cekim ve piyano nagmeleri ile..





Joost bu defa iyice yukselmis.



Anoushka Shankar,sakin bir ortamda dinlemenizi oneriyorum.



Iyi pilot olabilmek icin en uygun yontem ; Yer calismasi. Asagida DHV nin 20 civarinda kisa filmi var.
Sadece yeni baslayanlar icin degil,uzun yillardan beri ucanlar icin de cok yararli.


Ucus okulu Achensee tarafindan yapilmis guzel bir yer calismasi filmi.



Tekerlekli sandalye ile bu hareketi basariyorsa ..



Konusma aninda agizdan cikan damlaciklar, maskesiz ve maskeli karsilastirmasi.



Kanadin EN a bile olsa, buyuk hata yaptiginda basina kotu seyler gelebilir.
Pilot hatasini kabul ediyor,baska pilotlara ders olsun diye filmi yuklemis.



Dunyada esit dagitilmis olan bir sey varsa o da akil. Hickimse kendinde
oldugundan daha fazlasina ihtiyaci olduguna inanmiyor.
Rene Descartes (1596 - 1650)


Nichts ist so gerecht verteilt wie der gesunde Menschenverstand.
Niemand glaubt mehr davon zu brauchen, als er hat.
René Descartes (1596 - 1650)

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #616 gönderen Human capital » 1 ay 4 hafta önce (16.05.2020, 23:39)

Jean Baptiste,nin siir gibi yapilmis bir Filmi "Urban Side" Foruma yeni gelenler icin.



Fransa St Hilaire de Thouvet Kalkis, Alp daglarini boydan boya yuruyup geceleme ve ucus. 750 km ve 11 gun
sonra hedef Adriyatik denizine varisla son bulan bu olaganustu ucus macerasi filmini Antoin,
Didier Favre adindaki Özgur ucus felsefesini tam olarak yasayip Fransa pilotlarina ornek olan
Efsane Delta pilotuna ithaf ediyor.



90 li yillardan bir film. Didier Favre yasam felsefesini anlatiyor.



Bu da ucussuz biwak



Ucmayi arkadaslarim benden daha iyi yapiyorlar, benim
odaklandigim nokta guzel ucus filmi yapmak,diyor Gunter.



Bence basariyor da ,forumda en guzel film yapanlardan..



Marlon orijinal bir aksiyon dusunmus. Harika bir fikir,ama oldukca tehlikeli.



Paul Guschlbauer,den Biwak macerasi icin plan ve techizat onerileri.



Zor kalkis adini verdigi filmde 7 dak. hafif dagci malzemesinin kolayca yirtilisi.



Kafkas daglarinda Biwak ucus macerasi.



Bu yil X Alps yarismasi olmadigi icin X Alps 2019 filmini heyecanla seyrettim.


Son beğenen sonercoskun


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #617 gönderen Human capital » 1 ay 3 hafta önce (24.05.2020, 00:36)

Yer calismasi eksikligi ve teori yetersizligi Turkiye,deki pilotlarin onemli eksikliklerinden.
Y.P. icin cani gonulden calisip sirf kendi gucu ile ucus alanlari yapan degerli arkadaslarimizdan
Mugla,dan Kadir Yaras ve Bozdag,dan Gurbuz Candemir,in olumlu kazalari birer aci ornek
bu eksiklige. Asagidaki filmler,icinde uctugun hava akiminin nasil oldugunu anlamadan ucarsan
neler olabilecegine ornekler.Pilotlar baskalarina ders olabilmesi amaciyla yuklemisler.

Bu filmde ruzgarin yonune gore arazinin nerelerinde nasil tehlikeli bolgeler olustugu anlatiliyor.



Isvicre,de sadece bir kaburga kemiginin kirilmasi ile sonuclanan olaganustu bir kaza.
Arazinin yapisi Kadir arkadasimizin uctugu gokovaya benzer.Ben kadir,in kazasinin da
ayni bicimde oldugunu dusunuyorum.Pilot diger pilotlara ders olabilmesi icin yuklemis.



Lee yonu rotorunda ucarsan boyle olabilir. Kore,li pilot epeyi ders almistir,sanirim.



Ne mumkun degildir,? sorusu ile ucus alanina bircok yenilikler getiren Laurent de Kalbermatten
simdi yacht yelkenlerinin yeniden dizayn edilmesine soyundu.



Forumda guzel resimlerin oldugu bir fotograflar sahifesi de var.

https://www.gleitschirmdrachenforum.de/ ... post892649





Bisiklet suruculerinin trafikte esit haklari icin mucadele eden aktivistler, bir gunlugune
sehrimizin ana caddelerinden birini bolup,bisiklet yolu yaptilar.

https://aachennews.org/2020/05/23/mutige-aktion/



“Ancak hür fikirli insanlardır ki vatanlarına faydalı olurlar. Onlardır ki vatanlarını kurtarıp onu koruma kudretine sahip olurlar.”

Mustafa Kemal

Yandas medya esir alinmis Turk ordu komutanlari hakkinda o zaman da,"alcaklar haydut baslari" diyor.
Ataturk,un nasil tutuklandigini anlatan Baris Terkoglu,nun bu yazisini okumalarini arkadaslarima oneririm.

https://www.cumhuriyet.com.tr/yazarlar/ ... di-1739436

Guneyli ruzgarlarda uctugumuz eski krater,Meerfelder Maar.



Guzel bir turman uc filmi.



Daglarimiz olmasa bile nasil ucus keyfi aldigimizi gorun. Gecen hafta arkadaslarim beni boyle havalandirdilar.
Film sag ust kosedeki ok tiklanarak oynatilabiliyor.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #618 gönderen Human capital » 1 ay 1 hafta önce (02.06.2020, 22:21)

Paul,dan Otelin havuz yanina inis denemeleri. Dak.4 ten itibaren.
Saniyorum Paul biraz da otelin reklamini yapmis.



Zarif ucus resimleri ve orijinal ucus maceralarinin sempatik ustasi Jean-Baptiste.



Ve Y.P. dunyasina yeni katilanlar icin Jean-Baptiste,nin hakkinda eski guzel bir film.





Irkci polisin oldurdugu Georg Floyd icin yapilan hak arama gosterilerinde Sokaga cikma yasagina
ragmen beyaz sarayin karsisindaki binalar atese verilip yakildi.Floyd,un anisina diz cokerek
yapilan saygi hareketine bazi yerlerde zaman zaman polisler de katildi.





Alan Zoller ile kanat testi.



Yer calismasi,7. dak. itibaren Almanca anlamayanlar icin.



Ruzgarin geldigi tepenin arkasinda (Lee) ucarsak neler olabilir.









Coskun Ritm ve muzik ahengi dolu bu muzigi dun aksam radyoda dinlerken
olaganustu keyiflendim. Umid ediyorum sizler icin de eylendirici olur.



Guzel bir arazide yuru ve uc. 25 Km.lik bu ucustan cok zevk aldim,diyor pilot.



Joost otomobilini kotu park edip ceza almis,buna ragmen ucusun keyfini cikariyor.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #619 gönderen Human capital » 1 ay 2 gün önce (11.06.2020, 21:54)

41.543 Km² buyuklugundeki ulkenin butun sahilleri halka acik. Kite surf ve yamac parasutu yapanlar icin
harikulade bir arazi.Bu insanlar neden bu kadar mutlu diye sordugumda, dogayi herkesin ozgurce paylasip
istediklerini yapabilme sartlari geldi aklima.Buna karsilik bu ulkeden 18.8 defa buyuk olan ulkemizde kac km
boyle ozgurce spor yapabilecegimiz bos sahil alani var. Sanirim hollanda,dan azdir.Otel ya da tatil koyu
olmayan sahillerimizin cogunda ucus yapabilecek sartlar yok.Niye her seyi paraya cevirip yasam kalitemizi
indiriyoruz anlayamadim dogrusu. Asagida Joost,un son filmi,sizler de bir mukayese edin durumu bakalim...



Yuksek ritmli bir delta ucus filmi.



Chandelier,den kisa ve orijinal bir film. " Yasaklar kalkti"



5 Yasindaki kizi ile atlayis. Pilotun atlayistan kisa bir an once kizini hazirlamasi (dak. 4.) etkileyici.



Bunu yapmak icin yurek ister.



Slovakya,da bir pilotun Aluminyum karabinasi kirildi.Kontrol etmenizi oneririm.

https://lu-glidz.blogspot.com/2020/06/t ... richt.html

Yuru ve uc



Bence bir kaya tirmanicisi ekip olsa idi, daha iyi sonuc alirdi.



Ustasindan Wagas.



Dogum yeri burasi.




Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 870
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 54 / 0
Pilot Menüsü: 

Degisik perspektifler

Mesaj #620 gönderen Human capital » 3 hafta 4 gün önce (19.06.2020, 22:05)

"Yasamin bir anlami olmasi gerektigini talep ediyoruz, ama sadece bizim ona verebildigimiz kadar anlami var."

Herman Hesse

Wir verlangen, das Leben müsse einen Sinn haben - aber es hat nur ganz genau so viel Sinn, als wir selber ihm zu geben imstande sind.

Eski ama guzel yapilmis bir reklam filmi.





Chriegel,in bu ucusunu zevkle izledim.



Dusunulemiyecek objelerle milyonlari buyuluyen sanatci Cristo vefat etti.
Asagida esi oldukten sonra onsuz gerceklestirdigi ilginc eseri.

https://web.de/magazine/panorama/kuenst ... n-34753114

Kucuk bir kanat ve kayak ile olaganustu zorlu bir arazi uzerinde..





Ucaklar hareket etmeyince Joost da ulkesinde ucmak zorunda kaldi.





Yedi defa Almanya sampiyonu ve dunya rekoru sahibi bayan pilot Brigitte kurbel ile guzel bir film.



Alman Pilot "su testisi su yolunda kirilir" yorumunu yapmis.



Ayni pilotun guzel bir ucus filmi.Ama..inisi gostermemis. Eminim caliliklarin uzerine indi.
Halbuki bir dak. oncesi plaja inebilirdi,ama ne kadar giderim,olabilir mi..? meraki onu rizikolu ucusa itiyor.




“Uçuş Fotoğrafları / Videolar” sayfasına dön