Selam Berkhan,
Guzel anlatma konusunda zayif oldugumu farkettim, ama yine bir deneyeyim.
Trim kanadin iplerinin kanadin yapimcisinin verdigi olculere yeniden uygun hale getirilmesidir. Bu yapimci firmanin kanat ipleri planinda kayitli degerleri aynen yerine getirmekle olur.
Bir ornek: Planda diyelim ki A1-ipi 5572 mm kayitli. A1-ipini 5572 mm yapmak zorundasin. Ve B- C- D ipleri ile devam ediyor islem.
Relatif trim: Prensibi ipler arasindaki farkliliklari olcu almasidir. Referans nokta olarak B-ipini aliyorsun ve diger iplerin kac mm uzun veya kisa oldugunu hesapliyorsun.
Bir Ornek:
B1 = 4700 mm
A1 = 4710 mm
A2 = 4715 mm
C1 = 4600 mm
Simdi B1,i referans olarak aldinmi soyle olur:
A1 + 10 mm
A2 + 15 mm
C1 - 100 mm
Referans zu B1 oldugunda A1 10 mm uzun, A2 15 mm uzun ve C1 10 cm kisa B1 gore olmali.
Yani bu islemi B1 ile mukayese halinde yapiyorsun. Bu metod iplerin kontrol isini de kolaylastiriyor.
Yarismaci arkadaslarim bir pilot arkadasi ile beraber 5 dak. kalkis alaninda trim kontrolu yaptiklarini soyluyorlar.
Yanlarinda bir kucuk cetvel olmasi yetiyor.
Simdi bazilarinda soyle bir soru olusabilir: Neden Almanya,daki pilotlar Trim degilde Relatif Trim yapmak istiyorlar,
ve neden Firmalar buna pek gonullu degildiler.?
Kanat yapimcisi firmanin kanadi piyasaya surdugundeki boyutlari ve diger ozellikleri kanat ile legal ucus yapabilmek icin sart olan degerlerdir.
En ufak bir degisimde kanadin ucus izni yok olur. Bu aynen otomobillerdeki TUV gibi,yasal olmayan bir durum ortaya cikar.
Bu durum bazi pilotlar icin bayagi onemli olsa gerek. Cunki,bir cok pilotun bir kaza durumunda kendilerine ya da baskalarina zararlari karsilayabilecek sigortalari var.Bir olum aninda bazen cok yuksek miktarda tazminat odemek durumunda kalan sigorta sirketleri de odemeyi azaltabilmek icin butun
ayrintilari inceletiyorlar. Bu birkac mm farklilik onlar icin belki de milyonlar yapilmasi gereken odemeyi en aza indirebilir.
Simdiye kadar boyle bir durum yasanmadi gerci,ama bu onlarin gozunde uzerlerindeki bir Demoklesin kilici gibi sallaniyor idi.
Relatif Trim ise kontrolu basit bir yontem ve cogunlukla ip de degismesine gerek kalmiyor. Bu yontemle yapilan Trim de kanat yapimci firmalarina ek gelir getirmiyor ayrica.Bu bakimdan pilot kitlesi baski mekanizmasi olusturuncaya kadar Firmalarin cogunlugu relatif Trime karsi duruyorlardi.
Buna ragmen benim tanidigim herkes sadece relatif trim yapiyor, yaptiriyor. Tamamlayici bilgi acisindan soylemem gerek, bizim dernegimizdeki yaklasik 170 pilotun ancak % 10 civarindaki pilotlar trim yapiyor,yaptiriyor.
Hatta tahminime gore %30 civarinda uyemiz ucus techizatlarini bile hic test yapmaya gondermiyor.Yani bizim pilotlar arasinda olaya oldukca genis bakanlar cogunlukta bence.
Uff cok oldu yine, bazilarinin kafasi agriyacak.
Hepinize saglikli gunler ve guzel inisler diliyorum.
Ibrahim
Jamaika,da ucus.Gordugum Ilk Jamaika ucus filmi.
Telefrik teline takildi,kendi cabasi ile asagi indi.Bize ne ogretebilir.? once guvenli ucus,sonra keyif cigligi.
https://www.n-tv.de/mediathek/videos/pa ... 11424.htmlDunya turu yapanlarin cogu geri dondu. Ama bu cift tam teskilatli bu karavanlari ile Fas,in guzel ve sakin bir yerinde bekliyorlar.
https://mailchi.mp/cd056b1e5e71/lila-ne ... 714ecbeedaBugunku konu ile ilgili. Ip olcme aleti. Isvicre,li HA firmasindan.
Zevkle izlenebilecek bir yapim.
Inancini yitirmis cikar birligi ne kadar ayakta kalabilir.? Diye soruyor Baris Terkoglu. Sovyetler birliginin
cokmesinde sistemi tasiyan elitlerin inancini yitirmesi gibi bugunku bizim yonetimimizin de "dava Partisi"nden
cikar orgutu haline geldigini mukemmel anlattigi yazisini arkadaslarima okumalarini oneriyorum.
http://www.cumhuriyet.com.tr/yazarlar/b ... ok-1727468Ucamamanin getirdigi gerginlige karsi bir pilot tarafindan foruma yuklendi.
Isvicre,de ucus yasagi yok.
Uc yildan beri bisikletleri ile dunyayi gezen cift himalaya bolgesinde Tibiti vadisinde
yol aliyor. Bu cift de iki hafta once Covid-19 sorunu nedeni ile ulkelerine geri dondu.
Daglarin olmadigi bir arazide EN A kanat ile 120 Km. FAI ucgen ucusu nasil yapilabilir.
Eski el sanati Bicak yapimciligini yasatan bir grubun harikulade yapilmis filmi.
arka planda biraz Fransiz yasam bicimi yansitiliyor.Beni sonuna kadar cekti.
Ancak Youtube,dan bakabiliniyormus. Tavsiye ederim.
Yedek konusu ne kadar onemli.?
Yuru ve uc tipi yarismalardan ilginc biri, Bordairrace Motafon. 33 saatte ucabilecegin yere kadar uc ve geri don.
Kalkis noktasina ne kadar yakin olursan pozisyonun o kadar iyi oluyor. Bircok noktayi goz onune alarak ucmak gerekiyor.