Erzincanda yeni uçuş pisti
Moderatör: Moderatör Ekibi
- OSMAN
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 09.03.2005, 11:43
- Ad Soyad: Osman Yavuz
- Şehir: Erzincan
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Erzincanda yeni uçuş pisti
Munzurun uzantısında yeni keşf ettigimiz BOZTEPE egitim alanının tam güney dogusunda olup yaylabaşı beldemizin tam üstündedir irtifası 450m ila 600m dir bu yaz yol yapımı inşallah bitecektir
Merhaba millet.
Bu sayfada yeniyim. Aslinda deltaci olmama ragmen buraya yaziyorum, cünkü deltakanat hakkinda ne burada, ne de baska forumlarda ciddi bir kayit yok. Sanirim Türkiye de dogrudürüst yapilmadigindan olsa gerek. (Yazilarim biraz komik duruyorsa normaldir, türkce klavyem yok türkce harfler icin verebilecegim kod bulabilirsem kullanicam)
Sorularima gelince: Türkiye de deltacilarin da kullandigi ucus bölgeleri var mi? Yahut ben kendi deltamla gelip Türkiye de kafama göre takilabilirmiyim? Erzincanli olarak avrupalilarin arayip bulamadigi termik kosullarina sahibiz ama oralarda yp den baska birsey görmek mümkün degil. Bilmek istedigim, TR deki yasal düzenlemeler nasil? Ben XC-ehliyet (yahut siz bu kagida ne diyorsaniz) sahibi olarak TR de uygun bir yere cikip atlasam, kimse bisey der mi? Örnegin Almanyada yk ve yp ler sadece izinli ucus bölgelerinden havalanabilirken, avusturyada istedigin tepeden atlayabilirsin.
Yardimci olursaniz sevinirim. Türkiye ye kanadimla gelip orada birkac deltaci yahut torbaci (biz yp lere Almanyada böyle diyoruz ) ile ucmayi gercekten isterim.
selamlarla Cevdet
Bu sayfada yeniyim. Aslinda deltaci olmama ragmen buraya yaziyorum, cünkü deltakanat hakkinda ne burada, ne de baska forumlarda ciddi bir kayit yok. Sanirim Türkiye de dogrudürüst yapilmadigindan olsa gerek. (Yazilarim biraz komik duruyorsa normaldir, türkce klavyem yok türkce harfler icin verebilecegim kod bulabilirsem kullanicam)
Sorularima gelince: Türkiye de deltacilarin da kullandigi ucus bölgeleri var mi? Yahut ben kendi deltamla gelip Türkiye de kafama göre takilabilirmiyim? Erzincanli olarak avrupalilarin arayip bulamadigi termik kosullarina sahibiz ama oralarda yp den baska birsey görmek mümkün degil. Bilmek istedigim, TR deki yasal düzenlemeler nasil? Ben XC-ehliyet (yahut siz bu kagida ne diyorsaniz) sahibi olarak TR de uygun bir yere cikip atlasam, kimse bisey der mi? Örnegin Almanyada yk ve yp ler sadece izinli ucus bölgelerinden havalanabilirken, avusturyada istedigin tepeden atlayabilirsin.
Yardimci olursaniz sevinirim. Türkiye ye kanadimla gelip orada birkac deltaci yahut torbaci (biz yp lere Almanyada böyle diyoruz ) ile ucmayi gercekten isterim.
selamlarla Cevdet
- OSMAN
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 09.03.2005, 11:43
- Ad Soyad: Osman Yavuz
- Şehir: Erzincan
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selam cevdet erzincanlı olman buranın corafi yapısını bilmen demektir
erzincanda seninde dedigin gibi hemen hemen hergün yp görmen mümkün cünkü sadece yamaç paraşütü yapıyoruz yelken kanatise sadece festivalde yapıldı festivalde gelen arkadaşlarımız oldu türkiyede bu işi yapman mümkün illada erzincan diyorsan sana yardımcı olurum ayrıca bunu şu aşamada pekte sorgulayan yok nerden nezaman istersen yapmam fırsatın var ayrıca türkiyede bu işi yapan cok iyi insanlar var onlarla tanışıp beraber yapma şansınada sahipsin ben erzincandayım ne zaman istersen yardımcı olurum
erzincanda seninde dedigin gibi hemen hemen hergün yp görmen mümkün cünkü sadece yamaç paraşütü yapıyoruz yelken kanatise sadece festivalde yapıldı festivalde gelen arkadaşlarımız oldu türkiyede bu işi yapman mümkün illada erzincan diyorsan sana yardımcı olurum ayrıca bunu şu aşamada pekte sorgulayan yok nerden nezaman istersen yapmam fırsatın var ayrıca türkiyede bu işi yapan cok iyi insanlar var onlarla tanışıp beraber yapma şansınada sahipsin ben erzincandayım ne zaman istersen yardımcı olurum
merhaba
Kusura bakmayin, almancadan tercüme etmeye calistim. Bilmeden yanlis bir anlam cikti ise özür dilerim. Belki torba degil de, poset diyebiliriz . Yani ciddi bir hakaret, yahut asagilama olarak degil tabii ki. Sadece biraz takilmak icin. Almanya da hatta bir yp ciye ne uctugunu sordugun zaman poset (yahut cuval) ucuyorum diyebilir. Delta kanatci da cubuk (cubuk olarak omuzda tasindigi icin ) uctugunu söyler. Türkce deyim ve kavramlar la dogal olarak fazla aram yok. Kusura bakmayin.
Ayrica TR de ucmak benim icin su an degilde, ileride mümkün olabilir. Henüz kisa katlanip tasiyabilecegim bir kanadim yok.
Herkese iyi inisler. (Biz deltaci olarak böyle diyoruz, havada ucmak genelde sorun olmuyor )
Kusura bakmayin, almancadan tercüme etmeye calistim. Bilmeden yanlis bir anlam cikti ise özür dilerim. Belki torba degil de, poset diyebiliriz . Yani ciddi bir hakaret, yahut asagilama olarak degil tabii ki. Sadece biraz takilmak icin. Almanya da hatta bir yp ciye ne uctugunu sordugun zaman poset (yahut cuval) ucuyorum diyebilir. Delta kanatci da cubuk (cubuk olarak omuzda tasindigi icin ) uctugunu söyler. Türkce deyim ve kavramlar la dogal olarak fazla aram yok. Kusura bakmayin.
Ayrica TR de ucmak benim icin su an degilde, ileride mümkün olabilir. Henüz kisa katlanip tasiyabilecegim bir kanadim yok.
Herkese iyi inisler. (Biz deltaci olarak böyle diyoruz, havada ucmak genelde sorun olmuyor )
- ganos
- Mesajlar: 358
- Kayıt: 18.05.2006, 09:37
- Ad Soyad: Faik Donmez
- Şehir: Tekirdağ / İstanbul
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Pilot Menüsü:
Sevgili Cevdet Gözel,
"Türkçe kavramlarla aram yok" demişsiniz ama görüyorum ki forumda yazı yazan bir çok arkadaştan daha iyi Türkçe yazmışsınız. Arkadaşlar!.. Gerçekten zaman zaman öyle kötü yazılar çıkıyor ki ben anlamlandırmakta zorluk çekiyorum. Bazen bir virgül bile yazının anlamını tamamen değiştirebilirken yazım kurallarına biraz daha dikkat lütfen
Konuya gelince; bazen Jandarma'dan şikayetçi olan bir kaç kişi dışında, bu konuda problem yaşayan yok. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yürürlükteki yönetmeliğine göre "Motorsuz Çok Hafif Hava Araçları" (deltakanat ve yamaç paraşütü) ile uçan kişiler, hava sahalarını (Uçak pistleri, helikopter iniş kalkış yerleri ve benzeri hava sahaları) ve askeri güvenlik sahalarını ihlal etmediği sürece istediği yerde uçuş yapabilir ve kendi can güvenliğinden kendi sorumludur, ehliyet, lisans zorunluluğu da yoktur. Bazen, kendi sorumluluk bölgelerinde kaza olmasını istemedikleri için polis ve jandarma tepki gösterebiliyor ancak uygun dille anlatıldığında onlar da sorun çıkarmıyorlar.
Yani; Türkiye bu işin cenneti!...
Bekleriz, iyi inişler
"Türkçe kavramlarla aram yok" demişsiniz ama görüyorum ki forumda yazı yazan bir çok arkadaştan daha iyi Türkçe yazmışsınız. Arkadaşlar!.. Gerçekten zaman zaman öyle kötü yazılar çıkıyor ki ben anlamlandırmakta zorluk çekiyorum. Bazen bir virgül bile yazının anlamını tamamen değiştirebilirken yazım kurallarına biraz daha dikkat lütfen
Konuya gelince; bazen Jandarma'dan şikayetçi olan bir kaç kişi dışında, bu konuda problem yaşayan yok. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yürürlükteki yönetmeliğine göre "Motorsuz Çok Hafif Hava Araçları" (deltakanat ve yamaç paraşütü) ile uçan kişiler, hava sahalarını (Uçak pistleri, helikopter iniş kalkış yerleri ve benzeri hava sahaları) ve askeri güvenlik sahalarını ihlal etmediği sürece istediği yerde uçuş yapabilir ve kendi can güvenliğinden kendi sorumludur, ehliyet, lisans zorunluluğu da yoktur. Bazen, kendi sorumluluk bölgelerinde kaza olmasını istemedikleri için polis ve jandarma tepki gösterebiliyor ancak uygun dille anlatıldığında onlar da sorun çıkarmıyorlar.
Yani; Türkiye bu işin cenneti!...
Bekleriz, iyi inişler
Bilgiler için sağolun. (Gördüğünüz gibi türkçe harflerin sırrını çözdüm )
Yeni bir bölgede uçmadan önce bölgesel aeronotik haritaların temin edilip kontrollü hava sahaları hakkında ( E, C, D, CTR bölgeleri) bilgi edinmek zaten uçuş hazırlığının başlıca elementlerinden. Bunun dışında fazla belge vs. istenmemesi hem iyi, hem kötü. Iyi olması sporun herkes tarafından kolayca yapılabilmesi açısından. Kötü olması, yeterince tecrübe sahibi olmayanların da uçup, kendileri ve diğerlerini riske atmalarından dolayı.
Ben Türkiye de uçacak olsam, zaten Almanyada uçmak için zorunlu olan her koşulu yerine getiriyor olurum.
Yani birincisi: Kanadın iki yıllık teknik bakımdan geçmiş olması (check, otomobillerde olduğu gibi)
ikincisi: Uçuş belgesi (ehliyet, A belgesi sadece uçuş bölgelerinde uçmak için; B belgesi mesafe (XC) uçuşu için).
üçüncüsü: Kanat için yapılmış geçerli bir havacılık sigortası.
Bu koşullara sahip olmadan Almanya da uçmanız zaten mümkün değil.
Ama söylediğim gibi, benim için daha ileride söz konusu olabilir.
Önümüzdeki hafta ayrıca yine Bassano (ITA) da uçuyorum, TR için yeterince tecrübe toplamam lazım
happy landings
Yeni bir bölgede uçmadan önce bölgesel aeronotik haritaların temin edilip kontrollü hava sahaları hakkında ( E, C, D, CTR bölgeleri) bilgi edinmek zaten uçuş hazırlığının başlıca elementlerinden. Bunun dışında fazla belge vs. istenmemesi hem iyi, hem kötü. Iyi olması sporun herkes tarafından kolayca yapılabilmesi açısından. Kötü olması, yeterince tecrübe sahibi olmayanların da uçup, kendileri ve diğerlerini riske atmalarından dolayı.
Ben Türkiye de uçacak olsam, zaten Almanyada uçmak için zorunlu olan her koşulu yerine getiriyor olurum.
Yani birincisi: Kanadın iki yıllık teknik bakımdan geçmiş olması (check, otomobillerde olduğu gibi)
ikincisi: Uçuş belgesi (ehliyet, A belgesi sadece uçuş bölgelerinde uçmak için; B belgesi mesafe (XC) uçuşu için).
üçüncüsü: Kanat için yapılmış geçerli bir havacılık sigortası.
Bu koşullara sahip olmadan Almanya da uçmanız zaten mümkün değil.
Ama söylediğim gibi, benim için daha ileride söz konusu olabilir.
Önümüzdeki hafta ayrıca yine Bassano (ITA) da uçuyorum, TR için yeterince tecrübe toplamam lazım
happy landings