Türkiye Hava Sahaları ve Paramotor
Moderatör: Moderatör Ekibi
- özgür evren
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 26.05.2010, 19:24
- Ad Soyad: Özgür Evren Akay
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Türkiye Hava Sahaları ve Paramotor
Merhaba,
Bir çok yerde aramama rağmen bulamadım.
Ülkemizde paramotorcuların hava sahaları sınırlamaları nelerdir? En yakın havalimanına ne kadar yaklaşabilirler? Maksimum ne kadar yüksekliğe çıkabilirler?
Yabancı kaynaklarda gördüğümüz hava sahası sınıfları ülkemizde de kullanılıyor mu? (Class A, B, C, D, E, F, G)
Bilgi verebilen olursa minnettar olacağım, teşekkürler
Bir çok yerde aramama rağmen bulamadım.
Ülkemizde paramotorcuların hava sahaları sınırlamaları nelerdir? En yakın havalimanına ne kadar yaklaşabilirler? Maksimum ne kadar yüksekliğe çıkabilirler?
Yabancı kaynaklarda gördüğümüz hava sahası sınıfları ülkemizde de kullanılıyor mu? (Class A, B, C, D, E, F, G)
Bilgi verebilen olursa minnettar olacağım, teşekkürler
- özgür evren
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 26.05.2010, 19:24
- Ad Soyad: Özgür Evren Akay
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Teşekkürler ancak bu yönetmeliği okumuştum:
"MADDE 5- Motorlu çok hafif hava araçları sivil havacılık birimince önceden izin verilmiş hava sahalarında uçabilirler.
Uçuşlar gündüz görerek uçuş şartlarında uçabilirler.
Çok hafif hava araçlarında alet uçuşu ve akrobasi yapılmaz.
Çok hafif hava araçları, diğer hava araçlarını gözlemek ve onlardan sakınmak ve hava aracının öncelik tanımak zorundadır.
Motorlu çok hafif hava araçları motorsuz çok hafif araçlarına geçiş önceliği tanımak zorundadır.
Şehir, kasaba ve diğer yerleşim bölgeleri ile açık hava toplantıları üzerinde özel izin alınmaksızın uçuş yapılamaz.
Havaalanı trafik bölgesinde, kontrol bölgelerinde, terminal kontrol sahalarında ya da bu tür bölgelerde, daha önce bu bölgenin sorumlularından izin alınmadan uçuş yapılamaz.
Yasak ve girilmesi sınırlı bölgeler üzerinde o bölgenin sorumlularından izin alınmadan uçuş yapılamaz.
Çok hafif hava araçları yalnız yer görüldüğü hallerde uçuş yapabilirler. Görüş mesafesi yerde ve havada 2 kilometrenin altında olmalıdır.
Çok hafif hava araçları bulutlara yatay olarak, 1852 m. (bir Nautical mil), yükseklik olarak da 304.80 m. (1000 feet) den fazla yaklaşamazlar."
Buradaki genel tabirlerin detayını nereden öğrenebiliriz?
Burada yazılanlar uygulansa kimse şehir üzerinde uçamaz, bu izibler nereden alınıyor?
Bulutlara yaklaşma limiti tamam peki, bulut yoksa sınır da yok mu?
Vb
"MADDE 5- Motorlu çok hafif hava araçları sivil havacılık birimince önceden izin verilmiş hava sahalarında uçabilirler.
Uçuşlar gündüz görerek uçuş şartlarında uçabilirler.
Çok hafif hava araçlarında alet uçuşu ve akrobasi yapılmaz.
Çok hafif hava araçları, diğer hava araçlarını gözlemek ve onlardan sakınmak ve hava aracının öncelik tanımak zorundadır.
Motorlu çok hafif hava araçları motorsuz çok hafif araçlarına geçiş önceliği tanımak zorundadır.
Şehir, kasaba ve diğer yerleşim bölgeleri ile açık hava toplantıları üzerinde özel izin alınmaksızın uçuş yapılamaz.
Havaalanı trafik bölgesinde, kontrol bölgelerinde, terminal kontrol sahalarında ya da bu tür bölgelerde, daha önce bu bölgenin sorumlularından izin alınmadan uçuş yapılamaz.
Yasak ve girilmesi sınırlı bölgeler üzerinde o bölgenin sorumlularından izin alınmadan uçuş yapılamaz.
Çok hafif hava araçları yalnız yer görüldüğü hallerde uçuş yapabilirler. Görüş mesafesi yerde ve havada 2 kilometrenin altında olmalıdır.
Çok hafif hava araçları bulutlara yatay olarak, 1852 m. (bir Nautical mil), yükseklik olarak da 304.80 m. (1000 feet) den fazla yaklaşamazlar."
Buradaki genel tabirlerin detayını nereden öğrenebiliriz?
Burada yazılanlar uygulansa kimse şehir üzerinde uçamaz, bu izibler nereden alınıyor?
Bulutlara yaklaşma limiti tamam peki, bulut yoksa sınır da yok mu?
Vb
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
http://ssd.dhmi.gov.tr/ANSLogin.aspx?mn=41
AIP den bak
AIP den bak
- özgür evren
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 26.05.2010, 19:24
- Ad Soyad: Özgür Evren Akay
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- özgür evren
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 26.05.2010, 19:24
- Ad Soyad: Özgür Evren Akay
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Başka bir kaynak kullanarak durumu bilebilen birileri olursa çok memnun olacağız, çünkü sipariş versem de oradaki kaynakları anlayabileceğimden şüpheliyim.
Yönetmelik de iyi değil, "Görüş mesafesi yerde ve havada 2 kilometrenin altında olmalıdır." nasıl bir cümle anlaşılmıyor, 2 kilometre üzeri demek istemiş sanırım.
Yönetmelik de iyi değil, "Görüş mesafesi yerde ve havada 2 kilometrenin altında olmalıdır." nasıl bir cümle anlaşılmıyor, 2 kilometre üzeri demek istemiş sanırım.
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Tek başına yönetmeliği ...ok atamazsın.
Ve senin için gerekli olan her türlü bilgi onda var açıklamaları ile beraber. Fazlasıyla...!!!
Üye olman satın alman gerekebilir ona bişey diyemem zahmetsiz bilgi bu kadar
Daha fazlasını istersen http://ww1.jeppesen.com/index.jsp buna bak
Ve senin için gerekli olan her türlü bilgi onda var açıklamaları ile beraber. Fazlasıyla...!!!
Üye olman satın alman gerekebilir ona bişey diyemem zahmetsiz bilgi bu kadar
Daha fazlasını istersen http://ww1.jeppesen.com/index.jsp buna bak
- kenker
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 23.05.2006, 13:57
- Ad Soyad: Ufuk Uğur
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Uzak durulması gereken bölgeleri ana hatlarıyla görmek için http://www.glideinturkey.com/harita.aspx adresinden faydalanabilirsin. Sarı bölgeler hava meydanlarına ait kontrol sahalarıdır ve ilgili meydan otoritesinin izni/bilgisi olmadan giriş yasaktır. Kırmızı bölgeler ise uçuşa yasak bölgelerdir.
Daha detaylı bilgi almak istersen http://www.notamtr.com adresinden faydalanabilirsin. Ücretli üyelik sistemiyle çalışır. Statik sahaların (CTR, yasaklı saha, tehlikeli saha vb) yanısıra günlük (hatta saatlik) değişen NOTAM verilerini de yayınlar. Bu siteyi takip etmeniz durumunda daha önce yaşanan savaş uçağıyla ya da askeri helikopterle burun buruna gelme durumu sizin başınıza gelmez.
Aynı sitenin "Notams Aero" ismiyle AppStore içerisinde bulabileceğiniz iPad/iPhone uygulaması da mevcut.
Android için olan uygulama ise yakın bir gelecekte hazır olacak.
Daha detaylı bilgi almak istersen http://www.notamtr.com adresinden faydalanabilirsin. Ücretli üyelik sistemiyle çalışır. Statik sahaların (CTR, yasaklı saha, tehlikeli saha vb) yanısıra günlük (hatta saatlik) değişen NOTAM verilerini de yayınlar. Bu siteyi takip etmeniz durumunda daha önce yaşanan savaş uçağıyla ya da askeri helikopterle burun buruna gelme durumu sizin başınıza gelmez.
Aynı sitenin "Notams Aero" ismiyle AppStore içerisinde bulabileceğiniz iPad/iPhone uygulaması da mevcut.
Android için olan uygulama ise yakın bir gelecekte hazır olacak.
- özgür evren
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 26.05.2010, 19:24
- Ad Soyad: Özgür Evren Akay
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- salim gören
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 06.05.2013, 15:11
- Ad Soyad: Salim Gören
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- salim gören
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 06.05.2013, 15:11
- Ad Soyad: Salim Gören
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
haalanı müdürünün ifadesi mülkiye amir karışamaz benim izin vermem gerekiyor diyor bende kendilerine dedimki ben busiporu amatör olarak haftasonları sporu olarak yapıyorum paramotorumla uçacağım zaman size veya kuleye bilgi versem olurmu dedim olmaz diyor. git izini sivil havacılık genel müdürlüğünden al diyor valilik izin veriyor müdür vermiyor insanın uçuş şevkini kırıyorlar benim paramotora yönelmem uçuş bölgemizin olmaması zaten uçarsam ceza yazılırmı?
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Mülki idare amiri izin vermezse değil uçak kuş bile uçamaz.
Eğer yazlı iznin varsa elinde belge varsa karışamaz fakat adabı muaşeret gereği sen meydan müdürlüğüne uçacağın zaman bilgi ver. Haaa yok ille uçamazsın derlerse NOTAM yayınlatın de!
Biraz daha duyarlı davranayım dersen vhf telsiz kullan frekansını ver ayrıca kule frekansını da set et uçuş esnasında sürekli dinleki yaklaşan bir hava aracı olursa ona göre pozisyon alırsın.
Eğer yazlı iznin varsa elinde belge varsa karışamaz fakat adabı muaşeret gereği sen meydan müdürlüğüne uçacağın zaman bilgi ver. Haaa yok ille uçamazsın derlerse NOTAM yayınlatın de!
Biraz daha duyarlı davranayım dersen vhf telsiz kullan frekansını ver ayrıca kule frekansını da set et uçuş esnasında sürekli dinleki yaklaşan bir hava aracı olursa ona göre pozisyon alırsın.
- salim gören
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 06.05.2013, 15:11
- Ad Soyad: Salim Gören
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: