istanbul çatalca kuzey pisti irtifa 250 metre
http://www.youtube.com/watch?v=9NYAZNrl ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=F9_Lx7DI ... e=youtu.be
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 340&type=1
İstanbul Çatalca Yeni Uçuş Bölgesi
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
http://www.ypforum.com/leonardo/flight/21294
Kalkış pisti 250 mt irtifaya sahip kuzey doğu yönüne bakıyor. Termik ve dinamik yelken uçuşu yapılabilecek bir bölge. Kalkış alanında güvenli kalkış için çalışma yapılması lazım. önünde kalkışı zorlaştıran çalılar var. Şu an ki hali ile p4-p5 seviyesindeki pilotlar için uygun. Take off arkasında bir düzine kadar rüzgar gülü var geriye sürüklenme halinde riskli olabilir. Hazerfan havalanından kalkan küçük cesna türü uçaklar zaman zaman tepenin 1-2 km açığından geçebiliyorlar. Ayrıca atatürk havalimanına inen uçakların yaklaşma istikametide tepenin yaklaşık 4 km ötesinde.
Termikler serdivandan daha iyi yalnız rüzgar yükseldikçe kuvvetleniyor ve termik dönerken çok fazla drift oluyorsun. uçuş esnasında zaman zaman yer hızımın nerdeyse sıfıra düştüğü anlar oldu speedle açılabildim. sert rüzgarda termikleri dönerken drift olunca rüzgar gülleri tedirgin ediyor insanı. 950 ye kadar tırmandım ve termiği ben bıraktım yoksa çok daha fazla yükselmek mümkün. yalnız bu sefer tekrar tepeye dönmek imkansız sert havada arka rüzgar gidip uygun bi yere inilebilir arka taraf açık ve temiz.Hikmet abi salih abi ve ben uçtum ve üçümüzde tepeye top landing yaptık. tepe önü ve take off iniş için uygun.
Kalkış pisti 250 mt irtifaya sahip kuzey doğu yönüne bakıyor. Termik ve dinamik yelken uçuşu yapılabilecek bir bölge. Kalkış alanında güvenli kalkış için çalışma yapılması lazım. önünde kalkışı zorlaştıran çalılar var. Şu an ki hali ile p4-p5 seviyesindeki pilotlar için uygun. Take off arkasında bir düzine kadar rüzgar gülü var geriye sürüklenme halinde riskli olabilir. Hazerfan havalanından kalkan küçük cesna türü uçaklar zaman zaman tepenin 1-2 km açığından geçebiliyorlar. Ayrıca atatürk havalimanına inen uçakların yaklaşma istikametide tepenin yaklaşık 4 km ötesinde.
Termikler serdivandan daha iyi yalnız rüzgar yükseldikçe kuvvetleniyor ve termik dönerken çok fazla drift oluyorsun. uçuş esnasında zaman zaman yer hızımın nerdeyse sıfıra düştüğü anlar oldu speedle açılabildim. sert rüzgarda termikleri dönerken drift olunca rüzgar gülleri tedirgin ediyor insanı. 950 ye kadar tırmandım ve termiği ben bıraktım yoksa çok daha fazla yükselmek mümkün. yalnız bu sefer tekrar tepeye dönmek imkansız sert havada arka rüzgar gidip uygun bi yere inilebilir arka taraf açık ve temiz.Hikmet abi salih abi ve ben uçtum ve üçümüzde tepeye top landing yaptık. tepe önü ve take off iniş için uygun.