1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Bursa/Gemlikte kalkış pisti olabilecek yerler

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (01.12.2008, 05:15)
gönderen İbrahim Altın
Bir fotoğraf forumunda gezerken Bursanın Gemlik körfezinin değişik açıdan çekilmiş bir fotoğrafını gördüm.Körfezin kuzeydoğusuna bakan dağların tepeleri ve alt kısımlarında açık alanlar var.Acaba buralara araç yolu varmıdır.Uçuş denenebilir mi.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varmı acaba

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (01.12.2008, 05:20)
gönderen İbrahim Altın
değişik açıdan bir resim daha

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (01.12.2008, 13:35)
gönderen ibramçavuş
o tepelerden özay ın baya bi çalışmalrı olmuştu sanırım fakat yol ve rüzgar pek uygun değil diye biliyorum.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (01.12.2008, 16:27)
gönderen gamer
bir gemlikli olarak 2 hafta önce tepe arayışına başladım, pek çok tepe var olmasına rağmen iniş alanı yok denecek kadar az, her yer zeytin ağaçlarıyla dolu arkadaşlar, aşağı benli köyünün tepelerine doğru çıkmaya çalıştım fakat yolu oldukça bozuktu son 1 km kala döndüm. çalışmalarım devam edecek
bu arada ibrahim sen caddelere bulvarlara inmeyi göze alırsan, güney rüzgarıyla samanlı dağının en yüksek noktasından kalkıp gemlik kordon boyuna inebilirsin :PP

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (01.12.2008, 16:28)
gönderen gamer
tabi bu uçuşunun büyük bölümü deniz üstünde olur , kendini ölüdenizde gibi hissedebilirsin :)

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (01.12.2008, 20:52)
gönderen emraq
yaptığım her istanbul yolculuğunda o tepelere göz gezdiriyorum.ancak şu ana kadar hiç rüzgarın oraya düzgün geldiğini görmedim

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (01.12.2008, 20:54)
gönderen İbrahim Altın
Bir gemlikli olarak yaptığın çalışmaları destekliyorum Gamerciğim.iniş alanı da bulabileceğini umuyorum.Deniz üzerine uygun bir irtifa ile gelinebilirse mesela 1000 mt siv yapmakta mümkündür.Bence umudunu yitirme,hatta sana destek olması açıısndan bende arama çalışmalarına katılabilirim

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (02.12.2008, 01:50)
gönderen gamer
dayanamadım umurbeyden çektiğim birkaç pozu göndereyim dedim, orada görülen yeşil alanları tek tek dolaşmak lazım zira her taraf elektrik ve telefon telleriyle dolu
bayramda nasıl olsa 9 gün oradayız birlikte biraz dolaşırız arkadaşlar

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (02.12.2008, 02:26)
gönderen İbrahim Altın
Gamer bulduğun yerler güzel,üstelikde iniş alanı olarak kullanılabilecek açıklık alanlarda mevcut.Ama rüzgar yönüne,şiddetine ve ulaşım kolaylığına bakmak lazım.Eğer bu kriterleri karşılıyorsa camiaya yeni pistler kazandırdın diyebilriz sana 8) .Çalışmalarının devamını merakla beklemekteyim haberin olsun.Hatta bayram tatilinde müsait olursak Bursadaki diğer pilotlara gidip bir bakmayı teklif ediyorum.Var mı gelmek isteyen :?:

Gemlik-Şahintepe Bölgesi

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (02.12.2008, 20:44)
gönderen Aviator
Bölgede yıllarca keşif yapmış ve uçmuş bir pilot olarak gemlik konusunda bende birkaç şey yazmak isterim;

Gemlik'in kuzeyinde bulunan samanlı dağları benim de ilgimi çok uzun zaman önce çekmişti. Özellikle 98-2003 yılları arasında bölgede pek çok keşfim ve uçuşum oldu. Son 2 sezondur Yalovalı arkadaşlar da bu yerlerde uçuşlar yaptılar.

Öncelikle gemlik civarlarından samanlı dağlarına bakıldığında iştah kabartan çıplak tepeler , vadi tabanında (gemlik ve doğusunda karsak boğazına uzanan arazi) iniş imkanı bulunmaması sebebiyle anlamını yitiriyor.

Keşfettiğim ve de uçulabilir olan 4 nokta da küçük kumla girişindeki jandarma'nın yanından başlayarak yukarı tırmanan ve sırtların kuzeyinde , bölgenin en yüksek noktalarından birinde (880 m.) bulunan tv vericilerinde sonlanan yolun üzerinde yer alıyor.

Gemlik Körfez Kalkışı
Bu sırtlarda şu ana kadar bulduğum uçuşa en uygun yer; konu başlığında gönderilen ilk resmin sağ üst köşesinde de görülebilen bir tepe. Asfalt yoldan 70 m. tırmanışla take off a ulaşılıyor. İniş için ise ya araçların bırakıldığı asfalt yol yada 260 m. aşağıda bir nokta kullanılıyor. Bu iniş alanı da yine sırtlar üzerinde yer alıyor , deniz tarafına geçiş veya deniz kenarına iniş söz konusu değil. Rüzgar Batı, Kuzey-Batı olduğunda buradan 45-50 dk lık soaring uçuşlarımda olmuştu , olmuştu diyorum çünkü uçuş yaptığımız bu yerin çok yakınında büyük bir ağıl var ve sahibi ile hayvanları ürkütmemiz ve düşük yapmalarına sebep olmamız dolayısıyla papaz olduk ve her uçuşta olayın büyümesinden ötürü burada uçmaktan vazgeçtik. Ağıl sahibinin keyfi davrandığını düşünseydik girişimlerimiz olurdu ama insanlara zarar ve rahatsızlık vermek istemediğimizden üzerine gitmedik.

Bu yerin kaybı kötü oldu çünkü körfezin tamamını gören ve uçuşta inanılmaz manzara sunan bir yerdi. Asfalt yoldan körfeze baktığınızda linkteki gibi bir manzara buluyordunuz http://www.panoramio.com/photo/8231996 Kalkışın hemen altına ve inişe de araç gidebilmesi de cabasıydı. Gemlikli lokal pilotlar belki bu yerin geri kazanımı için bir şeyler yapabilir...
Kalış irtifa: 620 m.
Asfalt yol iniş İrtifa: 550 m.
Ana İniş İrtifa: 380 m.
İrtifa farkı: 260 m.
Kalkış Koordinat: 40º 27’ 28.69’’ - 29º 09’ 45.92’’
İniş Koordinat: 40º 22’’ 32.35’’ - 29º 08’ 54.34’’

Çanak
Aracınıza atlayıp yola devam ettiğinizde yol , sırtlarına arkasına doğru dolanıyor. Böyle sapa bir yerde yolun asfalt olması dikkatinizi çekecektir. Bu yolu , soguk savaş döneminde rusları gözlemek ve dinlemek için bölgeye konuşlanan ve şahin tepeye üs kuran Amerikalılar yapmıştı. (Sözü açılmışken ben bu bölgenin tamamını şahintepe olarak adlandırıyorum.) Bu yol onlardan yadigar yani. Daha sonra tası tarağı toplayıp ve de tesislerin tamamını söküp gittiler... Şahintepe/Çanak olarak adlandırdığım yere ise ilk take off’un altından geçen asfalt yolu takip edip sırtların arkasına dönüldükten sonra çıkılan tatlı yokuşun bitiminde ulaşılıyor. Yokuş bitiminde sola bakarsanız çanağı göreceksiniz. Kanadın yolun altına veya üzerine sermek mümkün. Çok alçak irtifalı biryer rüzgar 15-20 ise tecrübeli pilotlar kısıtlı bir soaring yapabilir ancak.
Kalış irtifa: 714 m.
İniş İrtifa: 684 m.
İrtifa farkı: 30 m.
Kalkış Koordinat: 40º 27’ 29.27” - 29º 10’ 38.72’’
İniş Koordinat: 40º 27’ 34.88’’ - 29º 10’ 43.98’’

Radar Üssü
Amerikalılar söküp gitti dediğim tesis kalıntılarının güneye bakan bölümünde 1-2 kanat serilecek dikkatli kalkış gerektiren bir bölüm mevcut. Bu noktadan da zaman zaman uçuyoruz. Güneyli ve batılı rüzgarlarda iş gören bir yer. İniş aşağıda 4 tarafı sırtlarla çevrili bir vadiye yapılıyor. Vadiye yol var ama toprak. Ama tabi burası da şimdilerde sanırım DHMİ tarafından sahiplenildi ve yine yanılmıyorsam yolcu uçakları ile ilgili sinyalizasyon yapan bir tesis kuruluyor.
Kalış irtifa: 850 m.
İniş İrtifa: 620 m.
İrtifa farkı: 230 m.
Kalkış Koordinat: 40º 28’ 29.00’’ - 29º 12’ 27.19’’
İniş Koordinat: 40º 28’ 36.72’’ - 29º 11’ 49.46’’

Yellice
Radar üssüne 1,5 km kala asfalt yoldan sola ayrılan toprak yola girilip yaklaşık 1 km katedildiğinde yellice isimli bu yere ulaşılıyor. Bu yer için kuzey rüzgarı gerekli. Ama adı üstünde yellice.. Rüzgar kuzeyli olunca şiddeti bu yerde fazla oluyor çünkü karşıda dar bir vadi var ve hava sıkışarak gelmekte (akışkanlar mekaniği) İniş alanı radar üssünden kalkışla inilen aynı yer, etrafı sırtlarla çevrili düz bir vadi tabanı.
Kalkış irtifa: 740 m.
İniş İrtifa: 620 m.
İrtifa farkı: 120 m.
Kalkış Koordinat: 40º 28’ 22.23’’ - 29º 11’ 37.12’’
İniş Koordinat: 40º 28’ 36.72’’ - 29º 11’ 49.46’’

Bu saydığım 4 yer dışında bölgenin hemen her noktası arabadan çıkıldığı gibi kanat serilecek şoparılacak-debelenilecek tarzda. Ama kalkış için çok iyi gözüken ve göze hoş gelen manzaraya aldanmayın. Vadiler kör ve iniş alanı yok , olabilecek yerlerde çok çok dar ve rotorlu. “Oradan da uçtum” tarzı uçuşlardan ötesi olası değil.
Bu bahsettiğim yerlerden birinde yukarı benli köyüne (şahinyurdu) doğu yönüne bakan sırtlardan 2002 yılında aşağı benli köyüne doğru hakan akçalar ile bir uçuşumuz olmuştu. Birkaç zayıf termik sonrası düz uçuşla aşağı benli’ye inmiştik ancak ciddi de rotor yemiştik inişte.

Körfeze bakan yamaçlardan kalkıp deniz üzerine gelme konusuna gelince:
Bunu çok düşündüm ancak deniz kenarına kadar normal süzülüşle gelinse bile dik yarlardan ötürü iniş imkanı yok gibi. Zorlarsanız illa kalkar uçar birşekilde inersiniz ama yine sembolik bir uçuştan öteye gitmez. Ayrica denize ulaşana kadar pek çok elektrik hattı da güzel dinamik kaldırıcı sağlayacak yamaçları zaptetmiş görünüyor.

Zaman zaman Şahintepe’ye öğrencilerimle veya nostalji yapmaya gitsem de bu bahsettiğim yerlerde rüzgar şartları çok da düzenli değil. Dolayısıyla her zaman iyi uçuşlar çıkarmayabiliyor. Ama arasıra gidilebilecek eğlencelik bir bölge.

Ekte geçmiş yıllarda çektiğim-çekilen fotoğaflardan birkaçtane bulacaksınız..

Görüşmek üzere..

R. Özay ZORLU
www.venusairsports.com
www.ozayzorlu.com

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (03.12.2008, 01:37)
gönderen muraks
Özay herşeyi detaylı bir şekilde anlatmış. Bahsettiği uçuş bölgeleriyle ilgili sırasıyla birkaç fotoğraf da benden.

Ayrıca Gemliğin sırtını dayadığı ve üzeri potansiyel geniş kakış alanlarıyla dolu teepe, benim de oradan her geçişimde iştahımı kabartmıştır ama malesef tellerle örülü güzel yurdumun bu köşesinde uçmak çok zor görünüyor.
Murat

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 5 yıl önce (05.12.2008, 00:28)
gönderen Eras
Birde mazide kalan gündogdu var.
Mazide kaldı çünkü, zaten problemli iniş
Alanı vardı. Birde güzelim takeoff'a paralel
Yüksek gerilim hattı çekilmiş.

Burayada zamanında özay götürmüştü beni
Sonrasında ulaşımı kolay ve rüzgar takeoff'u
Çoğunlukla karşıladığı için 50 kadar uçuş
Yapmışımdır sanırım.

2002 den sonra teller yüzünden hiç uçmadım sanırım.

BiR ara tekrar gitmiştik ama uçmamıştık..
Eski takeoff'un biraz daha yukarsından
Orasının ve eski bir uçuş videosundan Gündoğduya ait resimler
Ekliyorum.

Bursa/Gemlikte kalkış pisti olabilecek yerler

Gönderilme zamanı: 7 yıl 4 ay önce (14.12.2016, 16:13)
gönderen yilmaz628
Gemlik tepelerine ilişkin harita üzerinde inceleme yaparken paylaşımlarınız gördüm.Sahilde inecek noktaların yerinde incelenip uygun olduğu takdirde denenebilir görünüyor.Umarım uygun açık alanlar vardır.Ben 10'a yakın açık alan harita üzerinde tespit ettim ama yerinde görmek lazım.Sahil kenarı ve acil durum olmak üzere 3 yer üzerinde durdum.Maps uygulamasından alınan resimleri ekte yer almaktadır. Uygun hava koşullarında gelip denemek isterim.