Burdur Türk Hava Kurumu Yamaç Paraşütü Eğitim Alanı
Moderatör: Moderatör Ekibi
Burdur Türk Hava Kurumu Yamaç Paraşütü Eğitim Alanı
Isparta Güneykent Belediye Başkanı Sayın Fahreddin Gözgün İle Yapılan Görüşme Neticesinde Isparta Havaalanı yolu karşısındaki tepeyi Burdur Türk Hava Kurumu Yamaç Paraşütü Grubuna Tahsis Edilmiş Ve Çevre Düzenlemesi Yapılmak Üzere Bizzat Isparta Güneykent Belediye Başkanı Tarafından Gerekli Talimatlar verilmiştir.
- Bahadır
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 15.09.2004, 16:20
- Ad Soyad: Bahadir Serinkaya
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Isparta Süleyman Demirel Havaalanı şu anda faal durumda mı? Düzenli seferler var mı? Önceden bildiğim kadarıyla bu alan Kara Havacılık Okulu tarafından eğitim alanı olarak kullanılacaktı. Şu andaki durum nedir? kısacası hava sahası yoğunluğu nedir? Kalkış ve uçuş bölgesinin havaalanına uzaklığı nedir?
Tüm bu sorularım sadece uçuş güvenliği ve hava sahası ihlali ile alakalı.
Tüm bu sorularım sadece uçuş güvenliği ve hava sahası ihlali ile alakalı.
Şu anda faal durumda
THY Çarşamba Cuma Pazar Akşamları İstanbul Atatürk Havaalanından, Perşembe Cumartesi Pazartesi Sabah Ispartadan İstanbul Atatürk Havaalanı'na seferleri vardır.Ayrıca Isparta Havaalanında Uçuş Okulu eğitim vermektedir.Isparta'ya 30 Km, Burdur'a 20 Km dir.Kalkış ve uçuş uzaklığını öğrenip yazılacaktır.İyi Günler.
THY Çarşamba Cuma Pazar Akşamları İstanbul Atatürk Havaalanından, Perşembe Cumartesi Pazartesi Sabah Ispartadan İstanbul Atatürk Havaalanı'na seferleri vardır.Ayrıca Isparta Havaalanında Uçuş Okulu eğitim vermektedir.Isparta'ya 30 Km, Burdur'a 20 Km dir.Kalkış ve uçuş uzaklığını öğrenip yazılacaktır.İyi Günler.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
psyagor merhaba ben bartuğ sayın ısparta'dan
size özel mesaj göndereceğim ayrıca
öncelikle çabalarınızdan ve emeklerinizden dolayı çok teşekkür ederim.
Fotoğraflardan anladığım kadarı ile ve güneykent te olduğuna göre
take-off sd hava alanının 050 pisit başı karşısında.
yer olarak çook güzel ama.
biz take-off u ancak rüzgar 230 isitikametinden gelirse kullanabileceğiz bu halde uçakların esas bacaktan son yaklaşmaya dönüşleri ile iniş bacağı arasında kalan kısımda uçmamız gerekecek.
Burada PPL almış bir kişi olarak bir çok uçuşumda take-off istikametinde bulunan bir paraşütü görmem mümkün olmazdı diye düşünüyorum.
çünkü o şamada çaylak pilotun yeterince göstergeler, kule ve pist ile kafası dolu oluyor. Belirtilen alanda hafta sonu dahil her gün eğitim var.
Hepsinden önemlisi bu istikametten kara havacılığa ait helikopkerler seyrül sefer yaklaşması yapıyor, plan verilmediği için havadaki uçaklar ve kule bile son ana kadar bu uçuştan haberdar olmuyor. Havadyaken bunların telsiz konuşmalarını kule frenkansında iken anlayıp nerede olduuklarını tespit etmeye çalışırdık.
Bu nedenle her uçakta iki adet telsiz her zaman mevcut olur
Sonuç bence kısa süre içinde meydan müdürlüğü size ulaşır, ve orada kanadı kaptırma imkanı olabilir.
Algıladıgım kadarı ile ve bütün bunlar bir tarafa bırakılır ise
Hakim rüzgar yıl boyu burada 230 başından gelir ve take-off u tam olarak kaşılar, çok nadir arka rüzgar alırsınız, Keçiborlu veya Isparta istikametlerine çok güzel mesafe çevrede harika uçuşlar yapılabilir. Keşke orada SD hava alanı olmasaydı
Veya yasaklamaktan sa meydan müdürlüğü ile konuşup uçuştan önce meynadn aranıp bilgi ve izin alınarak uçuş yapılabilmelid diye düşünüyorum. Ama Türkiyede olmaz?!?!?
Avurapada metrekareye daha çok sivil hava alanı, küçük büyük uçak, yamaç paraşütçüsü düştüğü halde çözüm bulunurken bizde YASAKLANIR meydan risk almaz olur biter
Ben her fırsatta uçmaya çalışıyorum gürüşürsek birlikte çok güzel take offlar buluruz. Bizim burlar hem dağlık hem ovalık hem göllük
kazasız iyi uçuşlar
size özel mesaj göndereceğim ayrıca
öncelikle çabalarınızdan ve emeklerinizden dolayı çok teşekkür ederim.
Fotoğraflardan anladığım kadarı ile ve güneykent te olduğuna göre
take-off sd hava alanının 050 pisit başı karşısında.
yer olarak çook güzel ama.
biz take-off u ancak rüzgar 230 isitikametinden gelirse kullanabileceğiz bu halde uçakların esas bacaktan son yaklaşmaya dönüşleri ile iniş bacağı arasında kalan kısımda uçmamız gerekecek.
Burada PPL almış bir kişi olarak bir çok uçuşumda take-off istikametinde bulunan bir paraşütü görmem mümkün olmazdı diye düşünüyorum.
çünkü o şamada çaylak pilotun yeterince göstergeler, kule ve pist ile kafası dolu oluyor. Belirtilen alanda hafta sonu dahil her gün eğitim var.
Hepsinden önemlisi bu istikametten kara havacılığa ait helikopkerler seyrül sefer yaklaşması yapıyor, plan verilmediği için havadaki uçaklar ve kule bile son ana kadar bu uçuştan haberdar olmuyor. Havadyaken bunların telsiz konuşmalarını kule frenkansında iken anlayıp nerede olduuklarını tespit etmeye çalışırdık.
Bu nedenle her uçakta iki adet telsiz her zaman mevcut olur
Sonuç bence kısa süre içinde meydan müdürlüğü size ulaşır, ve orada kanadı kaptırma imkanı olabilir.
Algıladıgım kadarı ile ve bütün bunlar bir tarafa bırakılır ise
Hakim rüzgar yıl boyu burada 230 başından gelir ve take-off u tam olarak kaşılar, çok nadir arka rüzgar alırsınız, Keçiborlu veya Isparta istikametlerine çok güzel mesafe çevrede harika uçuşlar yapılabilir. Keşke orada SD hava alanı olmasaydı
Veya yasaklamaktan sa meydan müdürlüğü ile konuşup uçuştan önce meynadn aranıp bilgi ve izin alınarak uçuş yapılabilmelid diye düşünüyorum. Ama Türkiyede olmaz?!?!?
Avurapada metrekareye daha çok sivil hava alanı, küçük büyük uçak, yamaç paraşütçüsü düştüğü halde çözüm bulunurken bizde YASAKLANIR meydan risk almaz olur biter
Ben her fırsatta uçmaya çalışıyorum gürüşürsek birlikte çok güzel take offlar buluruz. Bizim burlar hem dağlık hem ovalık hem göllük
kazasız iyi uçuşlar
- manınsky
- Mesajlar: 81
- Kayıt: 09.06.2006, 22:33
- Ad Soyad: Tunahan Demirci
- Şehir: Isparta
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bizde üni. kulübü olarak yıllardır ıspartada uçuyoruz ıspartada bizim uçmak için kullandığımız bir sürü take off var ve bunlardan sadece aydoğmuşdaki akdağın karşısındaki tepe uzak mesafe (ısparta merkez take off arası 55 km) diğerleri take offa kadar max. 35 km alçak irtifa ve yüksek irtifa bir sürü take off ve uygun tepe varken hava alanının yakınında take off açtırmak çok büyük risk. kaldıki biz uçarken hava alanından askeriyeye kadar her tarafa haber vermemiz ve izin almamıza rağmen defalarca kez havada sivil ve askeri uçaklarla ve helikopterlerle karşılaştık ki bunlardan iki tanesi inanılnaz yakındı şikayet ettik tekrar izin aldık fakat askeriye izin dinlemiyo 60 metrelik eğitim tepesinde take offtan daha alçak mesafede tepenin dibinden bile geçtikleri oluyoo bazen o yüzden ıspartada nerelerde uçtuğunuza ne zaman uçtuğunuza çok dikkat etmelisiniz helede hava alanına yakınken
ne diyelim hayırlı olsun allah kaza bela vermesin
ne diyelim hayırlı olsun allah kaza bela vermesin
- ÇağlaR
- Mesajlar: 437
- Kayıt: 05.12.2005, 01:42
- Ad Soyad: Çağlar Güngelen
- Şehir: Kaş - İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
sayın kaya mesajınızı daha yeni okuyabildim...
Sivil havacılık kuralları gereği havaalanı olması yeterlidir, herhangi bir motorlu hava taşıtı insin inmesin havaalanlarına yakın mesafelerde( yanılmıyorsam 15 km olması lazımdı ama emin değilim) NOTAM alamazsınız ve Çok hafif hava araçlarıyla uçuş yapamazsınız. irtifa alçak da olsa bu kuraldır... Gece 24:00 te y.p. yapılmaz demişsiniz , gece uçuşunun sivil havacılık kurallarına aykırı olduğunu biliyorsanız diğer kuralı da biliyor olmalısınız... Ben olayın nasıl aşıldığı konusunu merak ediyorum sadece, Polemik yaratmaksa amacımız, o konuda artık yorgunum
Sivil havacılık kuralları gereği havaalanı olması yeterlidir, herhangi bir motorlu hava taşıtı insin inmesin havaalanlarına yakın mesafelerde( yanılmıyorsam 15 km olması lazımdı ama emin değilim) NOTAM alamazsınız ve Çok hafif hava araçlarıyla uçuş yapamazsınız. irtifa alçak da olsa bu kuraldır... Gece 24:00 te y.p. yapılmaz demişsiniz , gece uçuşunun sivil havacılık kurallarına aykırı olduğunu biliyorsanız diğer kuralı da biliyor olmalısınız... Ben olayın nasıl aşıldığı konusunu merak ediyorum sadece, Polemik yaratmaksa amacımız, o konuda artık yorgunum