BABADAG Uçuş Yönergesi

Uçuş Bölgeleri Hakkındaki konular,yeni uçus bölgeleri...

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

BABADAG Uçuş Yönergesi

Mesaj #1 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 20:49)

Amatör Yerli-Yabancı Uyruklu Yamaçparaşüt Pilotları
1. Kendi sorumluluğunda yalnız uçuş için en az P3, deneyimli/öğretmen pilot kontrolünde ve
sorumluluğunda yapılacak uçuşlar için ise en az P2 sertifika/lisansına sahip olur.
2. Ferdi kaza sigortası yaptırır ve süresinde yeniletir.
3. “Uçuş Kontrol Ofisine” uçuş için gerekli belgelerini ibraz ederek kontrolünü yaptırır.
4. Hava aracının uçuş öncesi bakım ve kontrollerini yapar.
5. Faaliyetleri sırasında bu yönergede belirtilen kural ve talimatlara uyar. Görevliler tarafından
verilen uyarıları dikkate alır.
6. Hava aracı ve sertifika/lisansını imtiyazları dahilinde kullanır.
7. Uçuş esnasında hava trafik kurallarına uyar.
8. Emercensi çalışmalarında can yeleği bulundurur.

YUKARIDA BELİRTİLEN HUSUSLAR THKY-221 DE AMATÖR UCUCULARI KAPSAYAN BÖLÜMDÜR..
buradan anlamamız gereken lisansı olmayan arkadaşlarımızın dagdan uçması söz konusu degil ... zaten devamlı bir thk personeli ve 10 kadar bölge temsilcisi daima hazır bunuacak... bence yönergenin tamamını okuyunuz...
ticari tandem pilotu olarak gelip çalışmanızda pilot kooperatifine üye olmakve t2(ttp)lisansı sartı taşımaktadır.
ticari olmayan tandem yp ucuşlarında ise t1(ticari olmayan tandem) lsansı sartı aranmaktadır...
sartların ve pistlerin hergün en yüksek standartlara cıkarılması için çalışmalar sürmektedir...

http://thk.org.tr/yonerge/
sitesinden yönergenin tamamına ulaşbilrsiniz...
babadag'da aynı rüzgara kanat sermek dilegiyle



pilot koop adına Yusuf BİÇER


Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Kerim » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 22:49)

Daha önce oradan 6 uçuşum var ve P3 belgem yok,Standartların gelmesi güzel fakat biraz katı olmuş.Bu konu baya tartışılır.Tandemciler orayı tamamen ticari bir yere çevirdiler buda hoş gözükmüyor.Bu yönergenin sadece Ölüdenizi değil heryeri kapsaması gerek ama maalesef yine parayı veren düdüğü çalmış...

Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen aslan_umut » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 23:13)

Merhabalar,

Benim buradan anladığım "Siz üniversite külüplerindeki sporcular, THK sertifikası olmayan diğer kulüplerin sporcuları ve bireysel sporcular, ülkenizde SIV eğitimi yapabileceğiniz çok güzel bir uçuş bölgesi mevcut ama siz artık gidin nerede SIV eğitimi yapıyorsanız orada yapın."

Kabul edilemez bir durum!!!

Umut

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 09:17)

THK Babadağ'ı hangi vasfına dayanarak kontrol ediyor, bilen birileri biraz açıklayabilir mi?

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen necdet » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 09:39)

Federasyon nerede, yorumu ne olacak, ne zaman pilot sertifikalarını vermeye başlayacak. THK ve Federasyon Babadağ çıkışlarında (ticari olmayan) alınan ormana giriş parasınıda kaldırtmak için başvuruda bulundularmı hiç. Her gidişimizde resmen soygunculuk yapıyorlar. Özellikle öğrenciler çok mağdur oluyor. Eğitim için gittiğin kendi memleketinin kendi dağına her girişte haraç veriyorsun. Geçtiğimiz hafta Ertuğrul GÜNAY' a bu konu hakkında on beş klup başkanınında bilgileriyle elden dilekçe ilettim. Kuumsal olarak uğraşılsa bu konu daha kolay aşılır gibi. Federasyon ve THK ilgilenir inşallah. Konu başlığından saptım sanırım özür.

Kullanıcı avatarı
yasemin
Mesajlar: 22
Kayıt: 18.01.2008, 16:14
Ad Soyad: Yasemin Yılmaz
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen yasemin » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 10:41)

Umut'a katılıyorum, daha önce yüzden fazla ölüdeniz uçuşu olan, SIVlerini tamamlamış bir pilot olarak, THK dan lisansım yok diye bir daha Babadağ'dan uçmama izin verilemiyecek olması, KABUL EDİLEMEZ bir durum.
Elbetteki uçuş bölgelerinde özellikle hersene binlerce pilotun uçuş gerçekleştirdiği Babadağ'da bir takım düzenlemeler yapılması gerektiği ortada ama bunu yapacak yetkili merci kim olmalı? Neden federasyon 2 buçuk yıldır böyle bir düzenlemeye gitmedi? Ne zaman seviye sertifikalandırması yapmayı düşünüyor? Federasyonumuz varken sertifikamı federasyondan almak isterim şahsen, bu zamana kadar THK'dan almamak için ayak diredik, yarışmalardaki FAİ puanlamasına katılmamayı göze alarak. Şimdi yetki karmaşası yüzünden Babadağ'dan uçamamayı göze alamam.
THK yönergesinde yaptırımlardan bahsediyor, yönergeye bir kere uymayan için uyarı verilir ve daha sonrası için yasal işlemler başlatılır denilmiş. Yasal yaptırım ne olabilir? fikri olan değil bilgisi olan paylaşırsa sevinirim:)


Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 11:05)

Rahat olun.

THK'nun böyle bir yetkisi yok. Kanunen mümkün değil. Havacılığı denetleme yetkisi SHGM'ne aittir.

Eğer Kaymakamlık THK yönergesini onaylamışsa konunun inceliklerini bilmediğindendir. Gerekli başvuruları yapar ve uçuşlarımıza devam ederiz.

Bu noktada federasyonumuzun konuya el atması gerektiğini düşünüyorum.

saygılar,

yigit

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ozgur.k » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 13:03)

Yönergenin 9.sayfasındaki tanımlar başlığı altında Türk Hava Kurumu için "Türkiye'nin Havacılık Federasyonu yükümlülüğünü taşıyan yetkili kurumudur" ibaresi var. Bunun ne demek olduğunu forumu takip eden bir THK yetkilisi/mensubu açıklayabilir mi? Federasyon, yükümlülüğünü THK'ya mı devretmiş? Bu yetkinin dayanağını oluşturan kanun, ilgili yönetmelik hangisidir?

Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen yilmaz » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 14:02)

Kooperatif önce tandemdeki düzeni ve standardizasyonu sağlasın derim.
Karışmayın sportif uçan bireysel pilotlara...

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Berussa » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 14:16)

Tandem uçuşların düzeni ve standardizasyonu sağlandı zaten o konuda kimsenin şüphesi olmasın.Eski,yırtılmış,uçuş ömrünü doldurmuş ve standartlara uymayan malzemeler artık kullanılamayacak,kullandıırlmıyor da zaten.Kooperatifdeki pilotların neredeyse yarısından fazlası sıfır tandem aldı.Ölüdenizdeki bütün ticari tandem pilotlarına kooperatife üye olma zorunluluğu getirildi.Ayrıca artık eskısı gıbı sigortasız yolcu uçuralamayacak bu konuda çok ciddi kontroller ve hukuki yaptırımlar ortak konsorsiyum tarafından imzalanan uçuş yönergesiyle birlikte faaliyete girmiş oldu.Ayrıca burada ticari olarak çalışan tandem pilotlarının tamamı Türk Hava Kurumu tarafından T2 Tandem Sertifika Kursuna alınarak ticari tandem lisansıyla lisanaslandırıldılar.Bütün tandem pilotları kendi ceplerınden ödeyerek 2 adet mali sorumluluk sigortası yaptırmış durum da.Artık Babadağ da eskisi gibi başıbozukluk göremeyeceksiniz.Yukarı da yazdığım gibi yönerge de bahsedilen kurallara uymayanlara çok ciddi yaptırımlar geldi.Babadağ yolunda iki tane kontrol noktası var ve bu kontrol noktalarında imzalanan uçuş yönergesine göre bulunması gereken bölge temsilcisi görev yapacak ve uçuş yapanların kontrolünü yapacak.Uymayanlar uçuşa çıkamıyor bilginize.Hedef ticari tandem uçuşların da sıfır kaza...

Not: Bence bu kadar da rahat olmayın.....

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 14:35)

benim 2003 yılında aldığım thk başlangıç pilotu sertifikası var. şimdi merak ettiğim bu sertifikayla ölüdenize gelirsem ne olur???


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 15:22)

THK'ın yeni bir "C" tepesi oluyor galiba. Dağ girişine bir nizamiye ve yanınada betondan bir paraşüt heykeli şart...

tanyeri
Mesajlar: 9
Kayıt: 29.05.2010, 12:51
Ad Soyad: Selahattin Tanyeri
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen tanyeri » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 16:52)

yakında Aile, çocuk, yurtiçi ve standart paraşütçü paketleri gelirse şaşırmamak lazım.
birde şu ibare ilginç geldi bana;

'9.1 Pilot Kayıtları
1. Her pilotun Bölge Temsilciliğince onaylanmış bir uçuş kayıt defteri bulunmalıdır.
2. Yapılan tüm uçuşlar eksiksiz günü gününe pilot uçuş kayıt defterine işlenmeli ve
imzalanmalıdır.'

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 19:55)

arkaşadaşlar pilot koop. için yanlış düşünmeyiniz sizler içinde en iyisini secmeye calışıyoruz...
bu yönergede sadece tandem yamaçparsütü için olan kısımlar bizim ürünümüzdür gerisi thknın yönetmeligidir...
yani yılmazın dedigi gibi siznle ugraşmıyoruz, sizin için ne yapabiliriz ona bakıyoruz ....
örnegin artık kanatlarınızı katlamanız için size iniş alanında halılı bir bölüm oluşturuldu. kalkış pistleri ve yollar yenilendi... thknın bir hocası devamlı burada bölge temsilciligi ile beraber calışmakta burası için dünya standartlarında ne olması gereken ise o yapılmaya calışılıyor....
lütfen pilot koop. thk ve federasyon tartışması içine cekmeyin...

bu yönerge thk tarafından hazırlandı, mugla valiligi tarafından onaylandı, fethiye kaymakamlıgı tarafından denetleniyor. pilot koop sadece 3 üyeyle bölge temsilciliginde katılım saglıyor her şirketten birer üye bulunuyor bu bölge temsilciliginde....

Kullanıcı avatarı
selcukbezmez
Mesajlar: 8
Kayıt: 24.03.2011, 23:14
Ad Soyad: Selçuk Bezmez
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen selcukbezmez » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 21:03)

Peki thk veya federasyon üniversite kulupleri için ne yapıyor bu konuda üniversite kuluplerine resmi eğitmenlik kursu ve sertifikası yada kuluplerde bu sporu yapan arkadaşlarımıza nasıl bir sertifikalandırma yapacaktır yada düşünüyormu.Unutulmasın ki bu spora gerekli alt yapıyı ve yeni pilotları yetiştirmede en büyük pay ve sorumluluk üniversite kuluplerine düşüyor.Bir çok kaza raporunda yada forumdaki bir çok konuda üniversite kuluplerindeki eğitmenlerin tecrübesi ve yeterliliği tartışılırken federasyon yada thk bu konuda madem yeterli bulunmuyor bi kurs verelim yada sertifika verelim demiyor.Yada diyor da bizim mi haberimiz olmadı.Umarım konu çok faydalı bir noktada tartışılmaya devam eder.Herkese iyi uçuşlar



SDÜ Havacılık Eğitmeni
Selçuk Bezmez

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 21:26)

soruyu bence thk sitesinde iletişim adresleri bölümünden kendilerine sorunuz cevap veriler mutlaka sizde burda paylaşırsınız..


Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Kerim » 1 on yıl 2 yıl önce (19.05.2011, 00:16)

KARAGÖZ yazdı:benim 2003 yılında aldığım thk başlangıç pilotu sertifikası var. şimdi merak ettiğim bu sertifikayla ölüdenize gelirsem ne olur???



O belgeden bendede var ama o yeterli değil.P3 olması gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
marxus
Mesajlar: 22
Kayıt: 30.05.2010, 09:48
Ad Soyad: Özgür Çiftçi
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen marxus » 1 on yıl 2 yıl önce (19.05.2011, 00:25)

Benim merak etiğimde en yetkili merci olarak gözüken SGHM yönetmeliğinde:
Motorsuz çok Hafif Hava Araçları Pilot Lisansı ve Uçuş Kuralları
MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.

böyle bir madde var ve THK'nın yönetmeliğinede baktığımda özellikle şu maddeye atıfla
1700 sayılı dahiliye vekaleti yasası, madde 27
Madde 27 - Kanun ve nizamnamelerde sarahat olmayan ve hakkında hususi emir
bulunmayan mesailde mafevkten istizan imkanı olmadığı takdirde vali, kaymakam
ve nahiye müdürleri kendi içtihatlariyle hareket ederler ve tedbir alırlar.

iş görmeye çalıştığı görülüyor oysa bir kural ve yönetmelik mevcut şimdi daha detaylı inceleyen arkadaşlarımdan yardım rica ederim MADDE 11 hükümsüz mü?
ülkenin başka biryerinde sertifikasız uçabilecekken burada uçulamaz gibi durum mu ortaya çıkıyor?
"bu yaz tamda eğitimden sonra Fethiye'ye gideriz derken"

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (19.05.2011, 00:40)

Ortalığı karıştıran, Ölüdenizde milleti kandırıp 3 kurus fazla para kazanmayı hayal eden, durduk yere zefk için yaptığımız uçmanın tadını kaçıran, kendi çıkarları için ölüdenizde milletin tatilini zehir etmeye çalışan kişiler...


AYARINI BOZDUĞUN KANTAR,GÜN GELİR SENİDE TARTAR...

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 2 yıl önce (19.05.2011, 04:48)

Bastan sona yanlis kararlar, uygulamalar silsilesi. Tahminim Turkiyedeki pilotlarin %90 inin lisanssizdir. Hali hazirda bir lisans sistemi yokken(senede 1 kez acilan skk diye lisans sistemi mi olur :twisted: ) nasil olurda lisans istenir. Boyle bir uygulama zaten olsa olsa ya Turkiyede olur ya Tazmanyada.

Federasyonun acilen olaya el atmasini bekliyoruz!!!