BABADAG Uçuş Yönergesi
Moderatör: Moderatör Ekibi
- derajan
- Mesajlar: 408
- Kayıt: 16.11.2005, 19:46
- Ad Soyad: Yusuf Biçer
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 2 / 2
- Pilot Menüsü:
BABADAG Uçuş Yönergesi
Amatör Yerli-Yabancı Uyruklu Yamaçparaşüt Pilotları
1. Kendi sorumluluğunda yalnız uçuş için en az P3, deneyimli/öğretmen pilot kontrolünde ve
sorumluluğunda yapılacak uçuşlar için ise en az P2 sertifika/lisansına sahip olur.
2. Ferdi kaza sigortası yaptırır ve süresinde yeniletir.
3. “Uçuş Kontrol Ofisine” uçuş için gerekli belgelerini ibraz ederek kontrolünü yaptırır.
4. Hava aracının uçuş öncesi bakım ve kontrollerini yapar.
5. Faaliyetleri sırasında bu yönergede belirtilen kural ve talimatlara uyar. Görevliler tarafından
verilen uyarıları dikkate alır.
6. Hava aracı ve sertifika/lisansını imtiyazları dahilinde kullanır.
7. Uçuş esnasında hava trafik kurallarına uyar.
8. Emercensi çalışmalarında can yeleği bulundurur.
YUKARIDA BELİRTİLEN HUSUSLAR THKY-221 DE AMATÖR UCUCULARI KAPSAYAN BÖLÜMDÜR..
buradan anlamamız gereken lisansı olmayan arkadaşlarımızın dagdan uçması söz konusu degil ... zaten devamlı bir thk personeli ve 10 kadar bölge temsilcisi daima hazır bunuacak... bence yönergenin tamamını okuyunuz...
ticari tandem pilotu olarak gelip çalışmanızda pilot kooperatifine üye olmakve t2(ttp)lisansı sartı taşımaktadır.
ticari olmayan tandem yp ucuşlarında ise t1(ticari olmayan tandem) lsansı sartı aranmaktadır...
sartların ve pistlerin hergün en yüksek standartlara cıkarılması için çalışmalar sürmektedir...
http://thk.org.tr/yonerge/
sitesinden yönergenin tamamına ulaşbilrsiniz...
babadag'da aynı rüzgara kanat sermek dilegiyle
pilot koop adına Yusuf BİÇER
1. Kendi sorumluluğunda yalnız uçuş için en az P3, deneyimli/öğretmen pilot kontrolünde ve
sorumluluğunda yapılacak uçuşlar için ise en az P2 sertifika/lisansına sahip olur.
2. Ferdi kaza sigortası yaptırır ve süresinde yeniletir.
3. “Uçuş Kontrol Ofisine” uçuş için gerekli belgelerini ibraz ederek kontrolünü yaptırır.
4. Hava aracının uçuş öncesi bakım ve kontrollerini yapar.
5. Faaliyetleri sırasında bu yönergede belirtilen kural ve talimatlara uyar. Görevliler tarafından
verilen uyarıları dikkate alır.
6. Hava aracı ve sertifika/lisansını imtiyazları dahilinde kullanır.
7. Uçuş esnasında hava trafik kurallarına uyar.
8. Emercensi çalışmalarında can yeleği bulundurur.
YUKARIDA BELİRTİLEN HUSUSLAR THKY-221 DE AMATÖR UCUCULARI KAPSAYAN BÖLÜMDÜR..
buradan anlamamız gereken lisansı olmayan arkadaşlarımızın dagdan uçması söz konusu degil ... zaten devamlı bir thk personeli ve 10 kadar bölge temsilcisi daima hazır bunuacak... bence yönergenin tamamını okuyunuz...
ticari tandem pilotu olarak gelip çalışmanızda pilot kooperatifine üye olmakve t2(ttp)lisansı sartı taşımaktadır.
ticari olmayan tandem yp ucuşlarında ise t1(ticari olmayan tandem) lsansı sartı aranmaktadır...
sartların ve pistlerin hergün en yüksek standartlara cıkarılması için çalışmalar sürmektedir...
http://thk.org.tr/yonerge/
sitesinden yönergenin tamamına ulaşbilrsiniz...
babadag'da aynı rüzgara kanat sermek dilegiyle
pilot koop adına Yusuf BİÇER
- Kerim
- Mesajlar: 106
- Kayıt: 26.06.2008, 15:51
- Ad Soyad: Kerim Fidan
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Daha önce oradan 6 uçuşum var ve P3 belgem yok,Standartların gelmesi güzel fakat biraz katı olmuş.Bu konu baya tartışılır.Tandemciler orayı tamamen ticari bir yere çevirdiler buda hoş gözükmüyor.Bu yönergenin sadece Ölüdenizi değil heryeri kapsaması gerek ama maalesef yine parayı veren düdüğü çalmış...
- aslan_umut
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 18.06.2007, 12:38
- Ad Soyad: Umut Aslan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar,
Benim buradan anladığım "Siz üniversite külüplerindeki sporcular, THK sertifikası olmayan diğer kulüplerin sporcuları ve bireysel sporcular, ülkenizde SIV eğitimi yapabileceğiniz çok güzel bir uçuş bölgesi mevcut ama siz artık gidin nerede SIV eğitimi yapıyorsanız orada yapın."
Kabul edilemez bir durum!!!
Umut
Benim buradan anladığım "Siz üniversite külüplerindeki sporcular, THK sertifikası olmayan diğer kulüplerin sporcuları ve bireysel sporcular, ülkenizde SIV eğitimi yapabileceğiniz çok güzel bir uçuş bölgesi mevcut ama siz artık gidin nerede SIV eğitimi yapıyorsanız orada yapın."
Kabul edilemez bir durum!!!
Umut
- necdet
- Mesajlar: 256
- Kayıt: 09.11.2007, 11:07
- Ad Soyad: Necdet Kara
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Federasyon nerede, yorumu ne olacak, ne zaman pilot sertifikalarını vermeye başlayacak. THK ve Federasyon Babadağ çıkışlarında (ticari olmayan) alınan ormana giriş parasınıda kaldırtmak için başvuruda bulundularmı hiç. Her gidişimizde resmen soygunculuk yapıyorlar. Özellikle öğrenciler çok mağdur oluyor. Eğitim için gittiğin kendi memleketinin kendi dağına her girişte haraç veriyorsun. Geçtiğimiz hafta Ertuğrul GÜNAY' a bu konu hakkında on beş klup başkanınında bilgileriyle elden dilekçe ilettim. Kuumsal olarak uğraşılsa bu konu daha kolay aşılır gibi. Federasyon ve THK ilgilenir inşallah. Konu başlığından saptım sanırım özür.
- yasemin
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 18.01.2008, 16:14
- Ad Soyad: Yasemin Yılmaz
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Umut'a katılıyorum, daha önce yüzden fazla ölüdeniz uçuşu olan, SIVlerini tamamlamış bir pilot olarak, THK dan lisansım yok diye bir daha Babadağ'dan uçmama izin verilemiyecek olması, KABUL EDİLEMEZ bir durum.
Elbetteki uçuş bölgelerinde özellikle hersene binlerce pilotun uçuş gerçekleştirdiği Babadağ'da bir takım düzenlemeler yapılması gerektiği ortada ama bunu yapacak yetkili merci kim olmalı? Neden federasyon 2 buçuk yıldır böyle bir düzenlemeye gitmedi? Ne zaman seviye sertifikalandırması yapmayı düşünüyor? Federasyonumuz varken sertifikamı federasyondan almak isterim şahsen, bu zamana kadar THK'dan almamak için ayak diredik, yarışmalardaki FAİ puanlamasına katılmamayı göze alarak. Şimdi yetki karmaşası yüzünden Babadağ'dan uçamamayı göze alamam.
THK yönergesinde yaptırımlardan bahsediyor, yönergeye bir kere uymayan için uyarı verilir ve daha sonrası için yasal işlemler başlatılır denilmiş. Yasal yaptırım ne olabilir? fikri olan değil bilgisi olan paylaşırsa sevinirim:)
Elbetteki uçuş bölgelerinde özellikle hersene binlerce pilotun uçuş gerçekleştirdiği Babadağ'da bir takım düzenlemeler yapılması gerektiği ortada ama bunu yapacak yetkili merci kim olmalı? Neden federasyon 2 buçuk yıldır böyle bir düzenlemeye gitmedi? Ne zaman seviye sertifikalandırması yapmayı düşünüyor? Federasyonumuz varken sertifikamı federasyondan almak isterim şahsen, bu zamana kadar THK'dan almamak için ayak diredik, yarışmalardaki FAİ puanlamasına katılmamayı göze alarak. Şimdi yetki karmaşası yüzünden Babadağ'dan uçamamayı göze alamam.
THK yönergesinde yaptırımlardan bahsediyor, yönergeye bir kere uymayan için uyarı verilir ve daha sonrası için yasal işlemler başlatılır denilmiş. Yasal yaptırım ne olabilir? fikri olan değil bilgisi olan paylaşırsa sevinirim:)
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Rahat olun.
THK'nun böyle bir yetkisi yok. Kanunen mümkün değil. Havacılığı denetleme yetkisi SHGM'ne aittir.
Eğer Kaymakamlık THK yönergesini onaylamışsa konunun inceliklerini bilmediğindendir. Gerekli başvuruları yapar ve uçuşlarımıza devam ederiz.
Bu noktada federasyonumuzun konuya el atması gerektiğini düşünüyorum.
saygılar,
yigit
THK'nun böyle bir yetkisi yok. Kanunen mümkün değil. Havacılığı denetleme yetkisi SHGM'ne aittir.
Eğer Kaymakamlık THK yönergesini onaylamışsa konunun inceliklerini bilmediğindendir. Gerekli başvuruları yapar ve uçuşlarımıza devam ederiz.
Bu noktada federasyonumuzun konuya el atması gerektiğini düşünüyorum.
saygılar,
yigit
- ozgur.k
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 22.02.2010, 18:18
- Ad Soyad: Özgür Korkut
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Pilot Menüsü:
Yönergenin 9.sayfasındaki tanımlar başlığı altında Türk Hava Kurumu için "Türkiye'nin Havacılık Federasyonu yükümlülüğünü taşıyan yetkili kurumudur" ibaresi var. Bunun ne demek olduğunu forumu takip eden bir THK yetkilisi/mensubu açıklayabilir mi? Federasyon, yükümlülüğünü THK'ya mı devretmiş? Bu yetkinin dayanağını oluşturan kanun, ilgili yönetmelik hangisidir?
- Berussa
- Mesajlar: 381
- Kayıt: 23.12.2008, 23:33
- Ad Soyad: İbrahim Altın
- Şehir: Bursa-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Tandem uçuşların düzeni ve standardizasyonu sağlandı zaten o konuda kimsenin şüphesi olmasın.Eski,yırtılmış,uçuş ömrünü doldurmuş ve standartlara uymayan malzemeler artık kullanılamayacak,kullandıırlmıyor da zaten.Kooperatifdeki pilotların neredeyse yarısından fazlası sıfır tandem aldı.Ölüdenizdeki bütün ticari tandem pilotlarına kooperatife üye olma zorunluluğu getirildi.Ayrıca artık eskısı gıbı sigortasız yolcu uçuralamayacak bu konuda çok ciddi kontroller ve hukuki yaptırımlar ortak konsorsiyum tarafından imzalanan uçuş yönergesiyle birlikte faaliyete girmiş oldu.Ayrıca burada ticari olarak çalışan tandem pilotlarının tamamı Türk Hava Kurumu tarafından T2 Tandem Sertifika Kursuna alınarak ticari tandem lisansıyla lisanaslandırıldılar.Bütün tandem pilotları kendi ceplerınden ödeyerek 2 adet mali sorumluluk sigortası yaptırmış durum da.Artık Babadağ da eskisi gibi başıbozukluk göremeyeceksiniz.Yukarı da yazdığım gibi yönerge de bahsedilen kurallara uymayanlara çok ciddi yaptırımlar geldi.Babadağ yolunda iki tane kontrol noktası var ve bu kontrol noktalarında imzalanan uçuş yönergesine göre bulunması gereken bölge temsilcisi görev yapacak ve uçuş yapanların kontrolünü yapacak.Uymayanlar uçuşa çıkamıyor bilginize.Hedef ticari tandem uçuşların da sıfır kaza...
Not: Bence bu kadar da rahat olmayın.....
Not: Bence bu kadar da rahat olmayın.....
-
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 29.05.2010, 12:51
- Ad Soyad: Selahattin Tanyeri
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
yakında Aile, çocuk, yurtiçi ve standart paraşütçü paketleri gelirse şaşırmamak lazım.
birde şu ibare ilginç geldi bana;
'9.1 Pilot Kayıtları
1. Her pilotun Bölge Temsilciliğince onaylanmış bir uçuş kayıt defteri bulunmalıdır.
2. Yapılan tüm uçuşlar eksiksiz günü gününe pilot uçuş kayıt defterine işlenmeli ve
imzalanmalıdır.'
birde şu ibare ilginç geldi bana;
'9.1 Pilot Kayıtları
1. Her pilotun Bölge Temsilciliğince onaylanmış bir uçuş kayıt defteri bulunmalıdır.
2. Yapılan tüm uçuşlar eksiksiz günü gününe pilot uçuş kayıt defterine işlenmeli ve
imzalanmalıdır.'
- derajan
- Mesajlar: 408
- Kayıt: 16.11.2005, 19:46
- Ad Soyad: Yusuf Biçer
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 2 / 2
- Pilot Menüsü:
arkaşadaşlar pilot koop. için yanlış düşünmeyiniz sizler içinde en iyisini secmeye calışıyoruz...
bu yönergede sadece tandem yamaçparsütü için olan kısımlar bizim ürünümüzdür gerisi thknın yönetmeligidir...
yani yılmazın dedigi gibi siznle ugraşmıyoruz, sizin için ne yapabiliriz ona bakıyoruz ....
örnegin artık kanatlarınızı katlamanız için size iniş alanında halılı bir bölüm oluşturuldu. kalkış pistleri ve yollar yenilendi... thknın bir hocası devamlı burada bölge temsilciligi ile beraber calışmakta burası için dünya standartlarında ne olması gereken ise o yapılmaya calışılıyor....
lütfen pilot koop. thk ve federasyon tartışması içine cekmeyin...
bu yönerge thk tarafından hazırlandı, mugla valiligi tarafından onaylandı, fethiye kaymakamlıgı tarafından denetleniyor. pilot koop sadece 3 üyeyle bölge temsilciliginde katılım saglıyor her şirketten birer üye bulunuyor bu bölge temsilciliginde....
bu yönergede sadece tandem yamaçparsütü için olan kısımlar bizim ürünümüzdür gerisi thknın yönetmeligidir...
yani yılmazın dedigi gibi siznle ugraşmıyoruz, sizin için ne yapabiliriz ona bakıyoruz ....
örnegin artık kanatlarınızı katlamanız için size iniş alanında halılı bir bölüm oluşturuldu. kalkış pistleri ve yollar yenilendi... thknın bir hocası devamlı burada bölge temsilciligi ile beraber calışmakta burası için dünya standartlarında ne olması gereken ise o yapılmaya calışılıyor....
lütfen pilot koop. thk ve federasyon tartışması içine cekmeyin...
bu yönerge thk tarafından hazırlandı, mugla valiligi tarafından onaylandı, fethiye kaymakamlıgı tarafından denetleniyor. pilot koop sadece 3 üyeyle bölge temsilciliginde katılım saglıyor her şirketten birer üye bulunuyor bu bölge temsilciliginde....
- selcukbezmez
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 24.03.2011, 23:14
- Ad Soyad: Selçuk Bezmez
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Peki thk veya federasyon üniversite kulupleri için ne yapıyor bu konuda üniversite kuluplerine resmi eğitmenlik kursu ve sertifikası yada kuluplerde bu sporu yapan arkadaşlarımıza nasıl bir sertifikalandırma yapacaktır yada düşünüyormu.Unutulmasın ki bu spora gerekli alt yapıyı ve yeni pilotları yetiştirmede en büyük pay ve sorumluluk üniversite kuluplerine düşüyor.Bir çok kaza raporunda yada forumdaki bir çok konuda üniversite kuluplerindeki eğitmenlerin tecrübesi ve yeterliliği tartışılırken federasyon yada thk bu konuda madem yeterli bulunmuyor bi kurs verelim yada sertifika verelim demiyor.Yada diyor da bizim mi haberimiz olmadı.Umarım konu çok faydalı bir noktada tartışılmaya devam eder.Herkese iyi uçuşlar
SDÜ Havacılık Eğitmeni
Selçuk Bezmez
SDÜ Havacılık Eğitmeni
Selçuk Bezmez
- marxus
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 30.05.2010, 09:48
- Ad Soyad: Özgür Çiftçi
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Benim merak etiğimde en yetkili merci olarak gözüken SGHM yönetmeliğinde:
Motorsuz çok Hafif Hava Araçları Pilot Lisansı ve Uçuş Kuralları
MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.
böyle bir madde var ve THK'nın yönetmeliğinede baktığımda özellikle şu maddeye atıfla
1700 sayılı dahiliye vekaleti yasası, madde 27
Madde 27 - Kanun ve nizamnamelerde sarahat olmayan ve hakkında hususi emir
bulunmayan mesailde mafevkten istizan imkanı olmadığı takdirde vali, kaymakam
ve nahiye müdürleri kendi içtihatlariyle hareket ederler ve tedbir alırlar.
iş görmeye çalıştığı görülüyor oysa bir kural ve yönetmelik mevcut şimdi daha detaylı inceleyen arkadaşlarımdan yardım rica ederim MADDE 11 hükümsüz mü?
ülkenin başka biryerinde sertifikasız uçabilecekken burada uçulamaz gibi durum mu ortaya çıkıyor?
"bu yaz tamda eğitimden sonra Fethiye'ye gideriz derken"
Motorsuz çok Hafif Hava Araçları Pilot Lisansı ve Uçuş Kuralları
MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.
böyle bir madde var ve THK'nın yönetmeliğinede baktığımda özellikle şu maddeye atıfla
1700 sayılı dahiliye vekaleti yasası, madde 27
Madde 27 - Kanun ve nizamnamelerde sarahat olmayan ve hakkında hususi emir
bulunmayan mesailde mafevkten istizan imkanı olmadığı takdirde vali, kaymakam
ve nahiye müdürleri kendi içtihatlariyle hareket ederler ve tedbir alırlar.
iş görmeye çalıştığı görülüyor oysa bir kural ve yönetmelik mevcut şimdi daha detaylı inceleyen arkadaşlarımdan yardım rica ederim MADDE 11 hükümsüz mü?
ülkenin başka biryerinde sertifikasız uçabilecekken burada uçulamaz gibi durum mu ortaya çıkıyor?
"bu yaz tamda eğitimden sonra Fethiye'ye gideriz derken"
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Bastan sona yanlis kararlar, uygulamalar silsilesi. Tahminim Turkiyedeki pilotlarin %90 inin lisanssizdir. Hali hazirda bir lisans sistemi yokken(senede 1 kez acilan skk diye lisans sistemi mi olur ) nasil olurda lisans istenir. Boyle bir uygulama zaten olsa olsa ya Turkiyede olur ya Tazmanyada.
Federasyonun acilen olaya el atmasini bekliyoruz!!!
Federasyonun acilen olaya el atmasini bekliyoruz!!!